Hop til indhold
Missetand

Hvor går grænsen?

Recommended Posts

Tak for svaret Alleviator.

Det er jo netop det han gør. Han taler ekstremt nedladende til og om andre mennesker. Jeg har intet imod kontroversielle emner overhovedet. Det er måden budskabet bliver formidlet på der er problemet. Bare fordi man pakker fornærmelserne snedigt ind, så er det i orden med EG ledelsen?
Nok næppe på dette forum jeg skal lære at håndtere folk der ikke aner hvad pli og respekt er. Jeg har haft min færden på nettet siden det kom til. Og har både været del af, og kørt utallige hjemmesider gennem tiden.
Jeg savner dog stadig et svar på Molly's spørgsmål, da jeg finder det ret relevant.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg

hvis ikke man er en billig luder  (og det er der vel ingen af de piger vi har herinde der er) - så burde man jo principielt heller ikke føle sig truffet :)....

Jeg hørte en gang følgende ordveksling på en bar (mellem 2 der må have kendt hinanden rimeligt godt)

"Hvad så - dit tykke dovne dumme grimme rødhårede svin - skal du have nogen på gummerne ?" hvortil den anden svarede "hvad fanden bilder du dig ind - jeg er ihvertfald ikke rødhåret"

Yes - selvføgelig i Randers...

men - jeg lå flad af grin :)  (da jeg var kommet lidt uden for høre & synsvidde)

Redigeret af Heine
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tak for svaret Alleviator.

Det er jo netop det han gør. Han taler ekstremt nedladende til og om andre mennesker. Jeg har intet imod kontroversielle emner overhovedet. Det er måden budskabet bliver formidlet på der er problemet. Bare fordi man pakker fornærmelserne snedigt ind, så er det i orden med EG ledelsen?

Nok næppe på dette forum jeg skal lære at håndtere folk der ikke aner hvad pli og respekt er. Jeg har haft min færden på nettet siden det kom til. Og har både været del af, og kørt utallige hjemmesider gennem tiden.

Jeg savner dog stadig et svar på Molly's spørgsmål, da jeg finder det ret relevant.

Kære Missetand...

Nu skal du have en opskrift fra mig:

Du køber:

et stk stor gennemsigtig plasticpose, stor nok til at kunne dække hele din skærm (meget vigtigt!!!!!!)

Et stk. Rødt håndklæde, som du lægger under din skærm

Rød frugtfarve

en vandpistol

Nu er du klar!

Når nu Dion eller andre efter din mening som er nogle skvat, skriver deres tåbelige indlæg, så "dræber" du deres indlæg med din vandpistol, (her er det meget vigtigt at du har pakket skærmen grundigt ind i plastikposen), når du har tømt hele din vandpistol, kan du ikke se skærmen længre, så er du nået langt!.

Nu skal du så rydde op efter blodbadet, imens du gør det er der sikkert skrevet 20 indlæg efter ...og du kan ikke længre se skvattes indlæg, men om nødvendig, kan du gøre dig klar med din vandpistol igen :D :D :D

• Synes godt om 4

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der er rig mulighed for personlig udvikling her på EG :smile: Idag har vi forummer på nettet til næsten alt.. og de fleste steder har provokatører. Nu har du en storartet mulighed for at lære at håndtere disse typer, så du i fremtiden er rustet til dem når du møder dem 

hvis det at håndtere (= ignorere) "disse typer" er synonymt med "personlig udvikling" - så kan barren vist ikke sættes lavere...

tak for svaret Alleviator :) Godt med en admin der kan belære os lidt om hvordan man skal ruste sig til fremtiden her på EG :)

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej.

Jamen i fremtiden bliver det jo kun værre.

Alle bliver jo samlet her. Hedomax og gimel er væk. Venuslogen er overtaget af en spamrobot.

I gamle dage var der et par ekstra forums der kunne være en slags lynafledere hvor man kunne snakke om hvor dumme medlemmerne på de andre forums er. Det kan man ikke mere.

I femten år har jeg og sikkert mange andre læst ytringer om dem her

.

Folk der truer med at skride.

Folk der kalder hinanden alt muligt.

Ytringsfrihedsmafiaen mod ordpolitiet

Surrogatkunderne, med pikken i højre hånd og den venstre på tastaturet, der stiller ufatteligt mange ufatteligt nærgående spørgsmål til pigerne, men aldrig besøger dem. De anmelder i hvertfald ikke.

Trolde og andre, der enten for sjov eller med en dagsorden, gør deres bedste for at holde gryden i kog.

Heldigvis har det vist sig at intet af det, dræber forums.

Det der dræber forums er når ejerne ikke længere synes det er sjovt og enten sælger forummet ( som venuslogen) eller bare trækker stikket ( gimel og hedo).

Et fromt ønske kunne jo være at man lettede ledelsens arbejde ved bare en gang i mellem at anmelde poster man ikke kan lide, eller lige tage en kop kaffe inden man svarer eller måske endda helt lade være med at svare.

Det ville nok lette lidt af presset på moderator teamet og de vil nok synes det er sjovere at drive forummet lidt længere end de ellers ville.

Hilsen sejanus

Redigeret af sejanus
  • Synes godt om 4

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Sunny the best

hvis ikke man er en billig luder  (og det er der vel ingen af de piger vi har herinde der er) - så burde man jo principielt heller ikke føle sig truffet :)....

Jeg hørte en gang følgende ordveksling på en bar (mellem 2 der må have kendt hinanden rimeligt godt)

"Hvad så - dit tykke dovne dumme rødhårede svin - skal du have nogen på gummerne ?" hvortil den anden svarede "hvad fanden bilder du dig ind - jeg er ihvertfald ikke rødhåret"

Yes - selvføgelig i Randers...

men - jeg lå flad af grin :)  (da jeg var kommet lidt uden for synsvidde)

Heine. Det er ikke kun i Randers man taler sådan. Jeg ville også have fnist lidt i mit skæg hvis jeg havde hørt det.

Mine veninder og jeg taler meget ala på den måde. Eks. Hva så Rodeo Ulla skal du med ud og have en kop øl så vi kan få lidt bal i æ ben, og så kan du få rystet din Tena røv lidt, Tena røv ? Må jeg være fri, har faktisk ikke brugt Tena indlæg i en uge nu. Og sådan kan vi blive ved. Det syntes vi er sjovt, men sikkert rigtig træls at høre på i længden.

Hmmm som før nævnt kan jeg ikke blive forarget eller ked af at blive kaldt for L ordet. Men følte sgu at han pissede lidt på min sukkermad da han skrev det med at ingen af os piger havde en højere uddannelse. Altså med tilbageblik til i nat så skulle jeg jo nok ikke have skrevet det med hans tissemand osv.. Det kom jeg så under lavmålet det indrømmer jeg gerne.

Lady Kirsebær har nok ret når hun skriver at han jo har en evne til at få rigtig mange til at følge med i det han skriver. Jeg læste godt nok ikke alle indlæg, meeeeeeeeen fulgte da med i løbet af dagen. Og da Jasmin gik i seng stjal jeg resten af hendes popcorn og fulgte med. :P

Som andre skriver så havde Dino sikkert en fest i går. Og nogen festede med, imens andre sad og kiggede på.

Sunny :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

hvis det at håndtere (= ignorere) "disse typer" er synonymt med "personlig udvikling" - så kan barren vist ikke sættes lavere...

tak for svaret Alleviator :) Godt med en admin der kan belære os lidt om hvordan man skal ruste sig til fremtiden her på EG :)

Måske er det en en lidt sardonisk overdrift at vi kan ruste os for livet herinde på EG, men må nok give Alleviator ret i at det er en god øvelse at ikke kaste sig ind i alt man i øjeblikket bliver vred over. Sådan er det jo idag, med al den her crackhjerne-kommunikationen i alle de gadgeter vi løber rundt med, at vi bliver nødt at sortere hvis vi ikke skal ødelægge det sidste af normal balance i vores stakkels hjerner - der altså ikke på nogen måde er konstruerede for dette ultrahurtige digitale liv..

Jeg er måske smartere end de fleste, i det at jeg nægter at bruge Facebook, Twitter og alt hvad de kaldes, og dermed lader min gamle hjerne hvile og reflektere og reparere sig mellem varven.
Hvis man går igang på alt dumt eller ligegyldigt der skrives i alle mulige sammenhang, så bliver man snart mentalt ruineret. 

Og det er også noget med det konsenustvang både i dansker og os svensker er dannede i. Altså: konsensus er ikke nødvendigt. Hvis Dionysos ikke vil lytte på hvad jeg har at sige, og jeg bliver ked af at lytte til ham: Så fred med det.

Som Jesus så forstandigt sagde til sine disciple: Hvis de ikke kan lide dig i den byen, kun gå forbi.

B
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tak til Alligatoren for indlægget med præciseringen af forskellen på personangreb og kontroversielle udtalelser.

Jeg savner dog en klar afstandstagen til det sprog, der undertiden føres herinde. Bl.a. hos Dionysos – og det er nok dét, der har fået ret mange til at reagere og køre strengen op i et hjørne. Med en hængelås til følge.

Hvis jeg havde været lyserød, ville jeg undertiden have følt mig nedværdiget herinde. Og det kan ikke være meningen. De lyserøde et et stort aktiv.

Redigeret af Borende X
  • Synes godt om 8

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tak til Alligatoren for indlægget med præciseringen af forskellen på personangreb og kontroversielle udtalelser.

Jeg savner dog en klar afstandstagen til det sprog, der undertiden føres herinde. Bl.a. hos Dionysos – og det er nok dét, der har fået ret mange til at reagere og køre strengen op i et hjørne. Med en hængelås til følge.

Hvis jeg havde været lyserød, ville jeg undertiden have følt mig nedværdiget herinde. Og det kan ikke være meningen. De lyserøde et et stort aktiv.

hvad er det for et sporg, du brokker dig over? hvad er det for nogle ord du mener at man ikke må bruge?

Del dette indlæg

Link til indlæg

hvad er det for et sporg, du brokker dig over? hvad er det for nogle ord du mener at man ikke må bruge?

Det kan du da næppe være i tvivl om, Pagajkaj, hvis du har fulgt med i mine indlæg. Både det ene og det andet sted.

Lad nu være med at trolde. Igen.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det kan du da næppe være i tvivl om, Pagajkaj, hvis du har fulgt med i mine indlæg. Både det ene og det andet sted.

Lad nu være med at trolde. Igen.

nu har jeg aldrig troldet, så det er lidt svært at gøre det igen. jeg spørger pænt om hvad det er du mener at man ikke må skrive.

Del dette indlæg

Link til indlæg

nu har jeg aldrig troldet, så det er lidt svært at gøre det igen. jeg spørger pænt om hvad det er du mener at man ikke må skrive.

Ok, tvivlen skal selvfølgelig komme dig til gode.

I visse strenge er pigerne herinde blever kaldt "ludere", hvilket i mine øjne er meget nedsættende (generationsforskel?), og når der så hæftes forskellige tillægsord på den betegnelse, så synes jeg, at vi er nået ud på nedværdighedens overdrev.

Sproget i "Dionysosstrengen" er et klokkeklart eksempel. Er vi virkelig  ikke kommet videre siden 1930'erne, hvor jeg var dreng?

Jo, forresten da, nu, hvor jeg tænker mig rigtigt godt om, så er udtrykket ikke længere stærkt nok i sig selv, så derfor er man i visse miljøer ofte nødt til at sætte "fucking" foran.

Fy for en "fucking" satan da!

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg

Eller hvis man ikke er enig med nævnte person, så er man en lallende røvslikkende idiot osv osv osv osv osv

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

og hvis fyren er udrustet under gennemsnittet - så er man en "ladeportsfisse"

gå hans indlæg igennem Kaj - du vil ikke være i tvivl når du rammer de underlødige passager

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Alleviator

Ok, tvivlen skal selvfølgelig komme dig til gode.

I visse strenge er pigerne herinde blever kaldt "ludere", hvilket i mine øjne er meget nedsættende (generationsforskel?), og når der så hæftes forskellige tillægsord på den betegnelse, så synes jeg, at vi er nået ud på nedværdighedens overdrev.

Sproget i "Dionysosstrengen" er et klokkeklart eksempel. Er vi virkelig ikke kommet videre siden 1930'erne, hvor jeg var dreng?

Jo, forresten da, nu, hvor jeg tænker mig rigtigt godt om, så er udtrykket ikke længere stærkt nok i sig selv, så derfor er man i visse miljøer ofte nødt til at sætte "fucking" foran.

Fy for en "fucking" satan da!

Nu fik jeg lige præciseret, hvad du mente med 1 spørgsmål.

Ordet Luder......

Det er blevet meldt ud flere gange at det er ok at bruge. Klamme Luder er ikke godkendt, da det er negativ ladet. Dette er linjen, vi kan ikke gøre alle tilfredse i denne henseende, så vi har valgt den gyldne middelvej. Ellers læs modererings linien som Moderator har skrevet ( dog står det med Luder ikke der)

Yderligere kan jeg sige alle er sidestillet, forstået sådan at de lyserøde ikke bliver særbehandlet. Personangreb er ikke tilladt overfor dem, ligesom det ikke er tilladt overfor alle andre.

Angående provokatører, hvor jeg skriver et lille råd med et smil på læben. Bananas uddyber det fint! Men det står Jer frit for, hvordan i vil håndtere dette! Hvis i vil fare op i det røde felt og diskutere alt der ikke passer Jer, så må i gerne det :-) Bare i ikke laver personangreb!

Angående Mollys spørgsmål med man kan være udelukket fra en del af EG tror jeg nok Moderator kommer med en uddybning hvis han får tid, i hvert fald kan man godt være udelukket fra noget af EG

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kære Hr X, missetand og Jasmin

*LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL*...

Kaj sidder med sit stykke sukker, og fluesmækkeren, gemmer han på ryggen for at I kun skal se sukkeret

"Lokke lokke lokke

Det er helt fint at i duellere, men brug dog i kampen en ak47 i stedet for en sabel, han troller jer jo lige derhen hvor han vil have jer (sukkeret)

Redigeret af Lady Cherie
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Bare i ikke laver personangreb!

så fordi Dino angriber samtlige lyserøde på engang og sviner os til kollektivt over en kam i sprogets værste gloser - så er det ok fordi det ikke er et personangreb der retter sig mod en person.. 

godt så... 

• Synes godt om 4

Del dette indlæg

Link til indlæg

så fordi Dino angriber samtlige lyserøde på engang og sviner os til kollektivt over en kam i sprogets værste gloser - så er det ok fordi det ikke er et personangreb der retter sig mod en person.. 

godt så... 

Jasmin, godt skrevet,

og det har vi et våben imod, når der er "nogen" der pisser os af, så venter man ikke til der for "nogen"  når at rette det , man tager en kopi med det samme, og sender det til "nogen" der vil tage sig af det.

Nu er det jo sådan at "nogen" kan være hvem som helst herinde, så  Man skal selvfølig sende det til "nogen" man har tillid til i forvejen, evt til flere man normalt pm,er med i tilfælde af misforståelser om hvad "nogen" har skrevet, så flere er videne om det skrevne!

En ting jeg selv lige har lært, der gør mig rigtig ked af det, men sandt!

Redigeret af Lady Cherie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

og hvis fyren er udrustet under gennemsnittet - så er man en "ladeportsfisse"

gå hans indlæg igennem Kaj - du vil ikke være i tvivl når du rammer de underlødige passager

Hvad jeg kan læse, så kom ladeportfissen ind efter en lyserød beskyldte ham for at have en lille pik. Jeg kalder det svar på tiltale, det første er da heller en måde at debattere på!

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

godt så...

Sprogets værste gloser hehe kom du ned på Havnen, så skal du høre udtryk der slet ikke er for en pæn pige som dig ;-)

Næh han var vist ret velformuleret i store dele af tråden. Desuden går det begge veje med at kalde hinanden det ene og det andet. Med ladeportsfissen var dét f.ekstra ikke ham der startede den

Redigeret af Havnebumsen
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

godt så...

Du bruger selv ordets værste gloser om andre også om nogen der slet ikke har skrevet noget til dig f.eks.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Angående Mollys spørgsmål med man kan være udelukket fra en del af EG tror jeg nok Moderator kommer med en uddybning hvis han får tid, i hvert fald kan man godt være udelukket fra noget af EG

Man kan sagtens være udelukket fra chatten uden at være udelukket fra forummet. Det er ikke kun Dino der er det, eller har prøvet det. Der er flere andre bruger, også et par af de ret aktive, der er eller har været udelukket fra chatten men stadig kunne skrive på forummet. Sådan kører vi det, og det ved flere herinde allerede, og nu ved alle det.

Til selve emnet så har min meget gode kollega fint redegjort for linjen allerede på fin vis.

Som man kan se på reaktionerne og holdningerne herinde, så er de meget forskellige til emnet. Hvordan man tolker indlæg og ord er også subjektivt. Vi i ledelsen kan ikke gøre alle tilfredse, og nogle er som udgangspunkt generelt uenige med den linje vi kører. Det er der intet nyt i og det skulle være underligt andet med så mange brugere herinde, så vil man aldrig kunne gøre alle tilfredse.

Jeg har på en anden streng skrevet noget om emnet som også fortæller noget om vores linje

Det der generelt kan mangle lidt nogle gange er nok at man "bare" respekterer og accepterer hinandens synspunkter selvom man ikke er enige.

Det kan jeg godt forstå er svært i en hidsig deabt, men en ting ligger fast uanset hvad andre måtte mene, vi skal som udgangspunkt alle sammen være her (- med få undtagelser, som får det røde kort).

Eroguide er og har altid været et rummeligt forum og det er også en af årsagerne til Eroguides massive succes og store tilgang af læsere og brugere.

Vi laver det ikke Eroguide om til at det passer til enten en gruppering på 7-8 aktive mænd eller deres modstandere på 7-8 aktive mænd og piger.

Der er plads til begge grupperinger.

Når det nu er sådan, så kan man jo ligeså godt prøve at få det bedste ud af det, og accepterer hinandens forskellige udgangspunkter og synspunkter.

Derudover så er det vigtigste og det folk faktisk primært læser anmeldelser og efterlysninger kan vi se. Det var egentlig en af de primære årsager til at Eroguide blev oprettet, at man kunne fortælle om sine oplevelser og efterlyse anbefalinger eller det modsatte er bestemte piger. Det er også det der trækker hovedparten af læserne til, dem som der er flest af og som ikke skriver nogen eller få debatindlæg.

Derudover har Heine iflg. ledelsen flere gode pointer i hans indlæg her

Indimellem så giver EG altså gode grin... Som for eksempel når der klages over at der er for højt til loftet.

Især fordi det for ikke længe siden var en anstødssten at der var for meget censur på VL

Kan man ikke lide eksempelvis Dionysos' s indlæg kan man svare eller ignorere - længere er den vel ikke ?

Det er - synes jeg - en uskik hvis man udelukker alle dem man er uenige med, fordi man ikke kan lide sproget eller holdningen. "Jeg hader dit synspunkt - men jeg vil slås for din ret til at have det"

At Dionysis tråden (som eksempel) udvikler sig som den gør har vi alle der bidrager jo et ansvar for - jeps også BÅDE dig og mig ! D ved jo godt at det er at smide en luns ned i rævekulen ;) vi vælger jo dog selv om vi vil lade is provokere - og om vi vil være med til at eskalere den.

Bendix - lige omkring ytringsfriheden er jeg ikke helt enig i et privatejet forum - må rammerne og grænserne sættes af ejeren/moderatorerne - men personligt mener jeg der skal være plads til (stort set ) alle synspunkter. Også - eller måske især - dem jeg er uenig i.

For mig går grænsen ved sktibenternes navne og meget personlige/private oplysninger, (og så de obligatoriske - sex ned børn og tvang) - men ellers synes jeg vi skal hylde de nordiske frihedsværdier...

Selvfølgelig er der meget gylle i et forum som EG - men der er dæmme også mange perler...mangfoldighed er i denne sammenhæng entydigt positivt - ihvertfald modereret mangfoldighed - og præcis på det område synes jeg EG er outstanding. Moderatorer gør et FREMRAGENDE stykke arbejde med at sikre balancen.

Sitet er både rummeligt og kontrolleret - heldigvis

Vi er sådan set obs på Dino, som Alleviator skriver, men vi mener ikke at der er grundlag for at smide ham ud. Der er skærpet opmærksomhed på ham, men han har ikke gjort noget som kan begrunde en udsmidning i henhold til den linje vi kører. Personligt synes jeg også at Dino har været lidt over stregen i nogle konkrete tilfælde, det har jeg sådan set informeret ham om via en PM allerede. Det er ikke nødvendigvis alt I brugere ved om hvordan vi modererer, nogle ved faktisk at vi gør en del på pms, bl.a. for ikke at skabe ballade og uro på forummet. Men jeg er udmærket klar over at flere mener at Dino skulle have sparket eller har fået for lang line. Det er så ikke ledelsens opfattelse pt. :)

Redigeret af Moderator

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu fik jeg lige præciseret, hvad du mente med 1 spørgsmål.

Ordet Luder......

Det er blevet meldt ud flere gange at det er ok at bruge. Klamme Luder er ikke godkendt, da det er negativ ladet.

Nej Alligator.

Vedrørende mit indlæg, så må jeg bede dig om at læse det igennem - blot een gang til.

Her slår jeg jo netop til lyd for, at det er tillægsordene, der anslår stemningen. Det kan da godt være, at I betragter "luder" som et neutralt udtryk.

Men tillægsord har jo den opgave at være beskrivende.

Lad os antage, at jeg accepterer "luder". Greit nok. Men kommer der et "fucking", et "forbandet" eller et "sølle" med i ligningen, så tipper balancen altså.

Tillægsord trækker altså i de semantiske omgivelser.

Jeg synes, at dit indlæg er en ommer.

Redigeret af Borende X
  • Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Grækeren

...hr BX, det er jo lige det Alleviator gør opmærksom på ikke er godkendt han

bruger bare tillægsordet "klamme" hvor du bruger "fucking"  "forbandet" eller "sølle".

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kære Hr X, missetand og Jasmin

*LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL*...

Kaj sidder med sit stykke sukker, og fluesmækkeren, gemmer han på ryggen for at I kun skal se sukkeret

"Lokke lokke lokke

Det er helt fint at i duellere, men brug dog i kampen en ak47 i stedet for en sabel, han troller jer jo lige derhen hvor han vil have jer (sukkeret)

Jow, Cherie.

Men hvad Pagajkaj ikke ved, er, at jeg har tisset på sukkeret. Før jeg serverede det.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

• Create New...