kanonkongen 34395 Skrevet 1. Maj, 2014 Hej allesammen. Er lidt i tvivl om den skulle ligge her. Men ellers må admin teamet da gerne, flytte den. Idag reflekterede, jeg lidt over de sidste dages hændelser. Her på Eroguide. Dette er ikke ment som, jeg holder med nogen. Men jeg har selvfølgelig en holdning til tingene. Derfor kalder, jeg dette indlæg. Inklusion eller eksklusion. Disse ting er helt og holdent min egen mening. og ikke et forsøg på, at svine nogen til. Jeg vil nu mene, jeg er et meget empatisk menneske, og kan rumme en del. Inklusion eller eksklusion Det er hans egen skyld. Det er ikke et usædvanligt udsagn. Men hvorfor er skyld interessant? Gør det os andre bedre, at en anden bliver gjort forkert eller til et dårligt menneske. Er der nogensinde nogen, der er vokset som menneske af at blive nedgjort? Hvorfor nøjes med at nedgøre den anden og låse relationen, når den samme begivenhed kunne være brugt konstruktivt og udviklende i et fællesskab? Er vi mennesker gode eller dårlige, eller er vi blot mangesidige? Kalder vi noget skyld, fordi vi ikke forstod den anden? Kalder vi noget skyld, fordi den nysgerrige, undrende interesse for den anden ophørte? Når vi tildeler en prson skyld, skaber vi en eksklusion. Er det virkelig det, vi vil? Føles det virkelig bedst at lave afstand mellem mennesker, eller føles det bedst, når vi gennem dialog og lyttende interesse i hinanden finder en vej igennem. Selvom vi er dybt uenige i det skrevne eller skribentens holdninger. Der findes eksklusion på alle niveauer. Des større magt man besidder, des større ansvar. Jo højere position, vi som mennesker besidder, jo større chance er der for at medvirke til systemvold. Større grupper besidder ligeledes en stor kraft og magt og kan med sin eksklusion medvirke til, at mennesker udstødes ved mobning, chikane og udelukkelse. Vi har alle et stort ansvar, idet vi alle har tilknytning til mennesker. Som jeg der er uddannet pædagog. Har jeg et udvidet ansvar. teoretikeren Løgstrup skriver: ‘Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre, uden at han holder noget af dets liv i sin hånd’. At holde noget af et andet menneske i sin hånd fordrer en høj moral og en høj etik. Alternativet til eksklusion er inklusion, der fordrer evnen og lysten til at indgå i dialog og skabe flokfølelse. Det er i dialogen og flokfølelsen, vi kan forandre ting. Det er dialogen og fællesskabet, jeg som socialpædagog skal leve af. Er vi ikke i stand til at indgå i dialog på en inkluderende og anerkendende måde, kan vi godt ‘lukke butikken’. Ja det kan folk være uenige i. Men det rammer nu godt på mig. I den symmetriske relation, fx mellem to personer der ikke kender hinanden, har begge ansvaret for at skabe fællesskabsfølelse (ja i know det kan være en kæmpe udfordring) ved at se muligheder frem for begrænsninger. I den asymmetriske relation har, jeg , du, os alle. Ansvaret for ‘lugten i bageriet’ – for den kultur, der skal være bærende i relationerne. . Når man møder andre på en anerkendende, nysgerrig, refleksiv og dialogbaseret måde, skabes grundlag for værdifulde synergieffekter. Der fokuseres på muligheden for at handle sammen og muligheden for at inddrage mulige potentialer. Der er skabt nye handlemuligheder, måske nye drømme, og i den sidste ende har den enkelte fået enten nye veje eller nye handlekompetencer. Vi skal ville mennesker. Vi skal gå efter en drøm om at skabe noget, der er større end os selv. Det gør vi gennem anerkendende og inkluderende fællesskaber, der gør, at 1 + 1 bliver til 3! Og i øvrigt: Når jeg med en finger peger nedladende på en anden, peger tre fingre på mig selv – prøv selv. og, jeg er ikke ufejlbarlig. Been there done that. Som sagt, jeg skal også blive bedre til, at værne om den gode stemning. Og det vil, jeg da stræbe efter at gøre. Ha en fantastisk dag allesammen. 10 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Missetand 738 Skrevet 1. Maj, 2014 Man kan godt høre du er pædagog PS. Til de ikke indviede, jeg kender Kanonkongen, og han kan tage mit pis 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 1. Maj, 2014 jo jo tand. Ikke desto mindre mener jeg hvert et ord Ja alle kan jo blive pædagog. Siger myten jo. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Missetand 738 Skrevet 1. Maj, 2014 Der er så mange myter. Der var også engang man sagde alle kunne blive landmand. Men i dag er det jo en uddannelse til selvstændig erhvervs leder Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liderbukken 631 Skrevet 1. Maj, 2014 Jeg har ikke fulgt så meget med i andet end anmeldelser de sidste dage. Hvad er der hændt? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 1. Maj, 2014 Ja jeg er jo enig kollega, dejligt og positivt indlæg smil. Med positivi tænkning kommer positive energier og at sprede positive energier giver positive relationer... Vil nu sige, at der er stor forskel på dette anonyme / lukket forrum og ude i samfundet, hvor vi bruger div teorier og kommunikations teorier.. Her vil det ikke kunne blive og tjene samme formål. udfordringen ligger bla i at ca 95 procent af vores kommunikation foregår gennem kroppen, så kan det blive en svær en her... Bla derfor det skrevende ord så tit bliver misforstået... At du er ok, jeg er ok, vi er ok, er også min holdning et laaaaangt stykke hen af vejen.... En stor position rummelighed og god karma, er altid en god start... smil. Jeg er ingen undtagelse og jeg skal ALTID huske ,at kigge på mig selv, før jeg kigger på andre... Så øve øve hele livet... Smil. Stort kæmpe karma smækkys til Kk og alle andre. Line Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 1. Maj, 2014 (edited) Man kan godt høre du er pædagog PS. Til de ikke indviede, jeg kender Kanonkongen, og han kan tage mit pis Jeg havde sgu' ikke gættet, at du var til et gyldent bad :oops: Redigeret 1. Maj, 2014 af Borende X 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 1. Maj, 2014 Ja jeg er jo enig kollega, dejligt og positivt indlæg smil. Med positivi tænkning kommer positive energier og at sprede positive energier giver positive relationer... Vil nu sige, at der er stor forskel på dette anonyme / lukket forrum og ude i samfundet, hvor vi bruger div teorier og kommunikations teorier.. Her vil det ikke kunne blive og tjene samme formål. udfordringen ligger bla i at ca 95 procent af vores kommunikation foregår gennem kroppen, så kan det blive en svær en her... Bla derfor det skrevende ord så tit bliver misforstået... At du er ok, jeg er ok, vi er ok, er også min holdning et laaaaangt stykke hen af vejen.... En stor position rummelighed og god karma, er altid en god start... smil. Jeg er ingen undtagelse og jeg skal ALTID huske ,at kigge på mig selv, før jeg kigger på andre... Så øve øve hele livet... Smil. Stort kæmpe karma smækkys til Kk og alle andre. Line Hej positive Line. (og det er bestemt ment som stor ros til dig) Tak for dit indlæg Line, og ja du har da ret i, at det er noget vi som profession bruger i daglig dagen. Men reflektionen for min side gik på kulturen herinde. Og den måde man argumenterede på. Og ja også enig i, at i de forskellige fora, gemt i i anonymitetens navn sker mindre pæne ting i ord og handling. og ja Line kropssproget kan vi jo ikke vise her. men skulle bare have tømt mit hovede for diverse tanker. Hahahahahahaha. Griber og fremkalder lige kysset og siger tak Line. Og sender da gerne en retur. KK Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 1. Maj, 2014 (edited) Der var en herinde, der nævnte, at der var tydelige grupperinger. Nu er jeg godt nok i en anden streng blevet tilrådet at opsøge Louis Nielsen, men jeg ved ikke, hvem disse grupper består af. Så der må være nogen, der er mere klartsynet end jeg. Selv går jeg efter indholdet på indlæggene, og ikke efter hvem der har skrevet dem. Redigeret 1. Maj, 2014 af Borende X 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 1. Maj, 2014 BX. lover dig. det kommer aldrig til, at ske Jeg havde sgu' ikke gættet, at han var til et gyldent bad Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 1. Maj, 2014 (edited) Hej Kanonkonge Jeg synes personligt at det er et interessant og tankevækkende indlæg du har begået med mange gode pointer. Da jeg så overskriften tænkte jeg, åh nej endnu en der vil holde krigen kørende, jeg blev positivt overrasket over at det på ingen måde var tilfældet. Tak for dit indlæg. Redigeret 1. Maj, 2014 af Moderator Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 1. Maj, 2014 Hej Kanonkonge Jeg synes personligt at det er et interessant og tankevækkende indlæg du har begået med mange gode pointer. Da jeg så overskriften tænkte jeg, åh nej endnu en der vil holde krigen kørende, jeg blev positivt overrasket over at det på ingen måde var tilfældet. Tak for dit indlæg. Mange tak Moderator. Det, jeg glad for at høre. Og tak for ros Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bukowsky Revival 745 Skrevet 1. Maj, 2014 Jeg havde sgu' ikke gættet, at du var til et gyldent bad :oops: Gyldent bad?? Hvorfor er du så bange for det angelsagiske Borende - skal vi ikke blive enige om at Golden Shower nu lyder bedst!! Og det var ikke en Joke [som du jo nok vil kalde en vittighed - sproget forandres!] Gyldent bad - nej så skulle det i det mindste være gyldent brusebad!! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Missetand 738 Skrevet 1. Maj, 2014 HAn er vel en af de få der værner om det danske sprog. Ganske vist lidt over gevind. Men det er godt med en modpol, til de mange efterhånden latterlige engelske ord folk smider ind hvor der er fortrinlige danske ord allerede 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg