Hop til indhold
Guest Sunny the best

Kan man bruge erfaring og livets skole til min lille ide her ?

Recommended Posts

Det har du nok ret i Filo. Er jo selv en af dem pigerne henvender sig til. Smiler.

Nemlig.

Iøvrigt så kender jeg faktisk flere personer (som selv har/har haft psyk.problemer) der er hjælpepersoner på psyk-afdelinger. Så vidt jeg ved, så gør de dette arbejde frivilligt og uden betaling.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Sunny

Virkelig påskønnelsesværdig indlæg og super idé.

Jeg har et par kommentarer:

Jeg synes at du skal være MEGET opmærksom på at erfaring i sig selv sjældent er tilstrækkelig - i hvert fald når vi taler om psykiske problemer.

Jeg har selv i mit professionelle liv oplevet eksempler på hvordan personer som selv havde været igennem en masse problemer nu mente sig kvalificeret til at hjælpe andre i lignende situationer - og hvor det gik galt. Du har tydeligvis gjort dig mange flere og mere kvalificerede overvejelser om dine erfaringer og vil tydeligvis også være langt bedre til at tale med pigerne end dem jeg har oplevet.

Men jeg mener stadigvæk at du skal passe frygtelig meget på at du ikke kommer til at "stå i vejen" for professionelle. Jeg siger det ikke pga. manglende tillid til dig men fordi jeg har oplevet et par meget grimme eksempler på at "erfarne" var årsag til at en af deres "klienter" ikke fik hjælp fra psykiater/psykolog - med det resultat at de fik det MEGET dårligt og måtte bruge lang tid til at komme op til overfladen igen.

Jeg har også læst om de forsøg med at lade folk med depression hjælpe andre, men det er vel at mærke som et lille supplement til de professionelle - og jeg er sikker på at de professionelle er MEGET opmærksomme på hvad der sker mellem den erfarne og "patienten". Alt andet ville i hvert fald være dybt uansvarligt. Og jer er også sikker på at der sker en meget skrap sortering af dem der gerne vil stille deres erfaring til rådighed. Men den kunne du nok godt komme igennem :)

Og så: Uanset hvad I har oplevet så kommer man altså ikke på psykiatrisk hospital hvis man ikke har en psykiatrisk lidelse - og det er ikke nok at man er gået ned med flaget eller er ked af det. Jeg har selv været meget tæt på "systemet" som prof så jeg ved temmelig meget om det.

Og det her kunne måske være et eksempel på at man ikke ved alt fordi man har haft personlige erfaringer (her ved at være indlagt) - og det er også et eksempel på det jeg har skrevet ovenfor: Hvis du alene på grundlag af din erfaring men uden prof kendskab til systemet begynder at råde/coache eller hvad det hedder for tiden, så kan det gå galt:

Pigen kan tro på at hun bare kan køre derudaf for hun kan jo altid blive indlagt, hvis hun får brug for det. Eller hun mister tilliden til systemet pga. af frygtelige historier fra folk med erfaring - og vil derfor ikke lade sig indlægge selv om hun har behov for det - og så kommer hun måske først ind når hun er så dårlig at hun ryger ind på gule papirer pga. udsigten til behandlingsmuligheder - og så kan det nogle gange tage meget lang tid at komme op til overfladen.
Det her er sat på spidsen men det illustrerer det som jeg skriver længere oppe.

Jeg oplevede et eksempel på det fornylig i Radio 247 Nattevagten: En ung mand som havde det rigtig dårligt ringede ind og talte i lang tid med studieværten - som ikke vidste en pind om det. Manden havde det dårligt og var tilsyneladende klar til hvad som helst for at få det bedre og som en klat blødt ler i værtens hænder. Derfor var det intet mindre end svinsk da værten foreslog ham at droppe psykiateren og finde "en god psykolog" uden at vide noget som helst om hvad manden fejlede - om han havde en bipolar, depression eller var skizofren - og han anede af samme og mange flere grunde heller intet om behandlingsmuligheder. Det kan jo ikke udelukkes at der var en god grund til at han var visiteret til en psykiater og ikke en psykolog - fx at han havde en alvorlig psykiatrisk lidelse.

Også sat på spidsen, men stadig meget illustrativt.

Og med hensyn til den unge pige der røg på psyk: Det er da meget sandsynligt at hun havde sin psyk lidelse allerede inden hun startede som prostitueret. Er du ikke enig i at nogle af de unge faktisk har psykiske skavanker og fx har en ide om at de fx kan få mere selvtillid af arbejdet osv. Det er også vigtigt at være obs på den mulighed når man diskuterer med tilhængerne af et forbud for deres "teori" er jo netop at faget er årsagen til alle pigernes skavanker - uden at acceptere at pigerne kan have haft deres skavanker inden de gik ind i faget.

Og uden noget inside kendskab til faget så finder jeg det meget usandsynligt at du vil kunne leve af det. Tror du ikke at de unge piger som ved gud har brug for din vejledning tænker at det kan de sgu sagtens klare og overhovedet ikke har brug for dig for de er meget klogere end dig og ved sgu godt hvad det handler om?

Så det vil de ikke bruge penge på - også fordi de endnu ikke er begyndt at tjene penge af betydning.

Hvad med at oprette en slags "solidaritetsfond" hvor alle pigerne betaler et månedlig bidrag? De fleste af dem kan vel godt huske hvordan de kunne have haft brug for dig dengang de startede. Men indrømmet - efter at have fulgt med i jeres mislykkede forsøg på at organisere jer tror jeg heller ikke meget på den idé.

Men held og lykke alligevel.

Redigeret af Vagn

Del dette indlæg

Link til indlæg

Som jeg kort var inde på tidligere i strengen, vil jeg mene, at det var oplagt at lade den gå ind over SIO.

SIO kunne måske endda oprette en konsulentafdeling.

I min optik vil det give SIO en hel anden og bredere "legitimitet", og det vil sikkert blive en torn i øjet på frk. Harm. Det er jo svært at argumentere mod et forhold, som branchen selv tager hånd om.

Jeg har tidligere i anden streng skrevet, at jeg ikke vil/kan blande mig i, hvordan SIO organiserer sig og fungerer, men hvis tanken kan bruges, er den til fri afbenyttelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Til Sonny.

I dit indlæg, hænger du din tidligere samarbejdspartner/kollega fra Bluemoon ud her på EG. Var det ikke en ide, at tale direkte og diskret med hende om dine observationer?

Hvad er det for arbejdsvilkår du mener denne kollega skal  fortælle nybegynderen og hvilke pskykiske konsekvener?

Du omtaler to piger i tyve års aldren, som har arbejdet på Bluemoon efter d. 1 feb. Du fortæller om den enes indlæggelse på psykriatrisk afdeling. Du omtaler hendes kæreste og at dennes to venner har været på bodel besøg.

Den anden pige fortæller du om, at hun starter i Vejle efter hun er stoppet i Esbjerg og at en veninde har forsøgt at få hende til at indrømme, at hun er startet som glædespige. Du nedgør pigen fordi hun ikke vil fortælle din veninde om det. Har glædespigerne ikke ret til, at fortælle og lade være med at fortælle det til dem de ønsker?

Som du fortæller her, virker det som en stor gang sladder historie, hvoraf du slet ikke har været i direkte kontakt med nogen af de implicerede.

For mig at se, er dit firma skudt totalt til jorden inden du for startet. Hvem pokker skulle have tillid til dig om at opretholde tavshedspligt? Du har lige hængt 6 personer ud på EG. 

Hver og en af dem, kan genkende sig selv i dit skriv.

Til Jer der syntes Sonny bære en "glorie", og ej for øje på Sonnys sladder historie i dette her. Håber ikke I ville vælge at lette jeres hjerte til sådan en person. Med fare for, at læse om det på et board.

Del dette indlæg

Link til indlæg

........ For mig at se, er dit firma skudt totalt til jorden inden du for startet. Hvem pokker skulle have tillid til dig om at opretholde tavshedspligt? Du har lige hængt 6 personer ud på EG. 

Det er da muligt, at "hver og en af dem" kan genkende sig selv.

Spørgsmålet - og det er vel langt væsentligere? - er, om andre kan genkende de personer, der "lige er hængt ud" på EG.

.... Til Jer der syntes Sonny bære en "glorie", og ej for øje på Sonnys sladder historie i dette her. Håber ikke I ville vælge at lette jeres hjerte til sådan en person. Med fare for, at læse om det på et board.

Sunny (med "u") har da i det mindste gjort sig nogle tanker om alt dette.

Det er netop tanker, eller skitser om du vil, men jeg er sikker på, at hvis projektet kommer op at stå, så vil Sunny også bringe sin professionalisme fra glædespigekarrieren med sig over i dette.

Og professionalismens regel nr. 1 er netop – diskretion, diskretion og atter diskretion.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg

Til Sonny.

I dit indlæg, hænger du din tidligere samarbejdspartner/kollega fra Bluemoon ud her på EG. Var det ikke en ide, at tale direkte og diskret med hende om dine observationer?

Hvad er det for arbejdsvilkår du mener denne kollega skal  fortælle nybegynderen og hvilke pskykiske konsekvener?

Du omtaler to piger i tyve års aldren, som har arbejdet på Bluemoon efter d. 1 feb. Du fortæller om den enes indlæggelse på psykriatrisk afdeling. Du omtaler hendes kæreste og at dennes to venner har været på bodel besøg.

Den anden pige fortæller du om, at hun starter i Vejle efter hun er stoppet i Esbjerg og at en veninde har forsøgt at få hende til at indrømme, at hun er startet som glædespige. Du nedgør pigen fordi hun ikke vil fortælle din veninde om det. Har glædespigerne ikke ret til, at fortælle og lade være med at fortælle det til dem de ønsker?

Som du fortæller her, virker det som en stor gang sladder historie, hvoraf du slet ikke har været i direkte kontakt med nogen af de implicerede.

For mig at se, er dit firma skudt totalt til jorden inden du for startet. Hvem pokker skulle have tillid til dig om at opretholde tavshedspligt? Du har lige hængt 6 personer ud på EG. 

Til Jer der syntes Sonny bære en "glorie", og ej for øje på Sonnys sladder historie i dette her. Håber ikke I ville vælge at lette jeres hjerte til sådan en person. Med fare for, at læse om det på et board.

Undskyld mit sprog valg. Men det er godt nok en værre gang ævl du der fik lukket ud.....

Du kender åbenlyst ikke Sunny's gode ry. Hendes hensigter er efter min bedste opfattelse oprigtige, og hun tager et utrolig vigtigt tema op, som endnu ikke er organiseret. At minimere mængden af piger der aldrig nogensinde skulle have gået ind i brancen.

Desuden hænger hun da ikke nogen ud i hendes post. Hun offentliggør ingen personfølsomme oplysninger overhovedet. Så det er vist en "ommer" Kim :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

.

Har lige læst mit eget indlæg igen, og krummer lige tæer over min sætning om det ikke var bedre at tale med mig end en psykolog. ( laver lige en Jasmin, det var ikke det jeg mente). Aiiiii undskyld Jasmin skal nok lade være med at drille og ligge min dumhed over på dig) Du har lige scoret 10.000 point på dit svar til dette indlæg. :) selvfølgelig kan jeg ikke erstatte en psykolog eller psykiater.

Mente blot at jeg kunne være en god en at evt gå en tur med og få en snak om de ting der fik hende ned med nakken.

Sunny :)

Hey Sunny

Det er, da selverkendelse der vil noget. Er der noget jeg respektere rigtig meget. Er når man erkender sine egne fejl. 

Super god weekend. Og pas på dig selv.

Du får lige et godt karma kram. (sorry Line jeg lige tyvstjal den ) :-P

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Sunny

Virkelig påskønnelsesværdig indlæg og super idé.

Jeg har et par kommentarer:

Jeg synes at du skal være MEGET opmærksom på at erfaring i sig selv sjældent er tilstrækkelig - i hvert fald når vi taler om psykiske problemer.

Jeg har selv i mit professionelle liv oplevet eksempler på hvordan personer som selv havde været igennem en masse problemer nu mente sig kvalificeret til at hjælpe andre i lignende situationer - og hvor det gik galt. Du har tydeligvis gjort dig mange flere og mere kvalificerede overvejelser om dine erfaringer og vil tydeligvis også være langt bedre til at tale med pigerne end dem jeg har oplevet.

Men jeg mener stadigvæk at du skal passe frygtelig meget på at du ikke kommer til at "stå i vejen" for professionelle. Jeg siger det ikke pga. manglende tillid til dig men fordi jeg har oplevet et par meget grimme eksempler på at "erfarne" var årsag til at en af deres "klienter" ikke fik hjælp fra psykiater/psykolog - med det resultat at de fik det MEGET dårligt og måtte bruge lang tid til at komme op til overfladen igen.

Jeg har også læst om de forsøg med at lade folk med depression hjælpe andre, men det er vel at mærke som et lille supplement til de professionelle - og jeg er sikker på at de professionelle er MEGET opmærksomme på hvad der sker mellem den erfarne og "patienten". Alt andet ville i hvert fald være dybt uansvarligt. Og jer er også sikker på at der sker en meget skrap sortering af dem der gerne vil stille deres erfaring til rådighed. Men den kunne du nok godt komme igennem :)

Og så: Uanset hvad I har oplevet så kommer man altså ikke på psykiatrisk hospital hvis man ikke har en psykiatrisk lidelse - og det er ikke nok at man er gået ned med flaget eller er ked af det. Jeg har selv været meget tæt på "systemet" som prof så jeg ved temmelig meget om det.

Og det her kunne måske være et eksempel på at man ikke ved alt fordi man har haft personlige erfaringer (her ved at være indlagt) - og det er også et eksempel på det jeg har skrevet ovenfor: Hvis du alene på grundlag af din erfaring men uden prof kendskab til systemet begynder at råde/coache eller hvad det hedder for tiden, så kan det gå galt:

Pigen kan tro på at hun bare kan køre derudaf for hun kan jo altid blive indlagt, hvis hun får brug for det. Eller hun mister tilliden til systemet pga. af frygtelige historier fra folk med erfaring - og vil derfor ikke lade sig indlægge selv om hun har behov for det - og så kommer hun måske først ind når hun er så dårlig at hun ryger ind på gule papirer pga. udsigten til behandlingsmuligheder - og så kan det nogle gange tage meget lang tid at komme op til overfladen.

Det her er sat på spidsen men det illustrerer det som jeg skriver længere oppe.

Jeg oplevede et eksempel på det fornylig i Radio 247 Nattevagten: En ung mand som havde det rigtig dårligt ringede ind og talte i lang tid med studieværten - som ikke vidste en pind om det. Manden havde det dårligt og var tilsyneladende klar til hvad som helst for at få det bedre og som en klat blødt ler i værtens hænder. Derfor var det intet mindre end svinsk da værten foreslog ham at droppe psykiateren og finde "en god psykolog" uden at vide noget som helst om hvad manden fejlede - om han havde en bipolar, depression eller var skizofren - og han anede af samme og mange flere grunde heller intet om behandlingsmuligheder. Det kan jo ikke udelukkes at der var en god grund til at han var visiteret til en psykiater og ikke en psykolog - fx at han havde en alvorlig psykiatrisk lidelse.

Og med hensyn til den unge pige der røg på psyk: Det er da meget sandsynligt at hun havde sin psyk lidelse allerede inden hun startede som prostitueret. Er du ikke enig i at nogle af de unge faktisk har psykiske skavanker og fx har en ide om at de fx kan få mere selvtillid af arbejdet osv. Det er også vigtigt at være obs på den mulighed når man diskuterer med tilhængerne af et forbud for deres "teori" er jo netop at faget er årsagen til alle pigernes skavanker - uden at acceptere at pigerne kan have haft deres skavanker inden de gik ind i faget.

Og uden noget inside kendskab til faget så finder jeg det meget usandsynligt at du vil kunne leve af det. Tror du ikke at de unge piger som ved gud har brug for din vejledning tænker at det kan de sgu sagtens klare og overhovedet ikke har brug for dig for de er meget klogere end dig og ved sgu godt hvad det handler om?

Så det vil de ikke bruge penge på - også fordi de endnu ikke er begyndt at tjene penge af betydning.

Hvad med at oprette en slags "solidaritetsfond" hvor alle pigerne betaler et månedlig bidrag? De fleste af dem kan vel godt huske hvordan de kunne have haft brug for dig dengang de startede. Men indrømmet - efter at have fulgt med i jeres mislykkede forsøg på at organisere jer tror jeg heller ikke meget på den idé.

Men held og lykke alligevel.

Til  Vagn

Jeg har lige læst dit indlæg, som for mig er alle linjer og ikke mindst det der står skrevet i mellem linjerne, - - og jeg anmelder det. 

Du burde holde dig for god til et så negativt og brutalt skriv overfor Sunny + alle de andre piger herinde i EG og alle de andre piger IRL med samme hårde livsgrundlag. Jeg tror ikke du er Psykolog!!! - for en psykolog vil aldrig ikke skrive et så negativt samt nedladende indlæg, det ligger slet ikke i deres uddannelse/profession at nedgøre; men derimod give livsmod til mennesker, selvom noget i Sunny tanker måske skal tilrettes hen ad vejen, for det vil det blive helt af sig selv, for omgivelserne er jo også medspiller.

Jeg tror du er læge eller psykiater med den viden du har om psykiatrien, og dit skriv oser langt væk af en "domsafsigelse" - for læger har jo professions autoritet - og psykiatere kan udfærdige rets erklæringer. 

Hvis Sunny og andre piger føler sig lidt groggy er det helt forståeligt - for der er intet positivt i dit indlæg til en i forvejen udstødt gruppe. jeg håber de ikke lader sig slå ud, men på deres egen måde og som er muligt hen ad vejen arbejder videre.

Sunny har gjort sig nogle tanker, og jeg er helt sikker på at når disse over tid modnes, vil det ordne sig til det bedste for Sunny + evt. andre medhjælpere, omgivelserne er nemlig også "drivere"

Vagn, - det kan aldrig siges tydeligt nok!!!!!  - - man må ikke nedgøre - tage modet - osv fra andre mennesker!!  - bredt forstået

Men held og lykke alligevel = det sidste øksehug

Mange hilsner

Nyder livet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Fanstastisk ide! god start fra min side og nu kommer alt lortet :smile:

Det er min opfattelse, at med det setup du har tænkt dig, så bliver det næsten en umulig opgave. Først pigerne, mange søger ind i branchen pga de mangler penge. Nogle ganske få timers hjælp, løber hurtig op i flere tusinde kr. Ikke det vilde beløb for en etableret glædespige, men for en f.eks kontantshjælpsmodtager kan det være store afsavn der skal ofres, for at finde de penge. Det er jo en anden målgruppe end du er vant til, det er ikke liderlige mænd med pikken i hånden, der vælger at betale mange penge for at få den håndteret, selvom pengene måske er små, og de må lide store afsavn. Piger vil nok vælge at prioritere anderledes "det kan jeg godt klare uden hjælp" istedet for at give store afsavn.

Skulle der måske 4-5 timers hjælp til per pige? i så fald skal du minimum have 200 piger på et år, for det kan betale sig (tror de 1000 kr i timen er for højt sat) Starter der i det hele taget så mange Danske piger? Geografien spiller ind, vil Københavnske piger tage hele rejsen til Esbjerg for noget hjælp? Nej jeg tror det vil blive en meget stille og urentabel forretning :sad:

Æhhh Liderligfyr, det var fandeme nej hatten du leverede der! kan du ikke være bekendt…...

Nå men det må jeg jo så råde bod på :smile:

Ideen er jo fantastisk! og hvorfor ikke tage problemmerne i opstarten i stedet for at vente på de udvikler sig, godt tænkt :smile: Og der er faktisk muligheder, bare med et andet setup……. Reden koster et 2 cifret million beløb, så man ofrer gerne mange penge på "faldne" glædespiger. Almindeligvis vil man jo gerne tage problemmerne i opløbet, så med de rette kontakter kunne der opstå en mulighed. Nemlig hvis det offentlige eller en organisation kan se fornuften i dit projekt og vil sætte midler af til det. Så vil de betale for din konsulenthjælp. Det offentlige har betalt for konsulent hjælp ved opstart af firma (gør det måske stadig?) så det er da ikke utænkelig, de også ville betale for konsulent hjælp i forbindelse med at starte som glædespige. 

Hvis du bruger min ide og det lykkedes, forventer jeg minimum en omgang "Dansk" i betaling for min konsulentydelse :wink:

Redigeret af Liderligfyr

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Sunny the best

Igen tak for diverse input og påmindelser om hvad man skal tage højde for inden man starter på sådan et projekt osv....

Der er så lige et par indlæg hvor jeg lige bliver nød til at komme igen. For der er selvfølgelig nogle ting jeg ikke er enig i.

Men det bliver så ikke idag, da jeg har gået og fældet læhegn det meste af dagen.

I kan selvfølgelig kun svare ud fra det jeg har skrevet. For jeg har selvfølgelig ikke vendt vrangen ud på mig selv og fortalt hvad jeg har lært i livets skole eller hvad jeg har af erfaringer. Og har selvfølgelig fuld forståelse når i skriver at det kan man altså ikke bruge til noget her.

Vagn skriver eks om Jeg ikke tror at pigerne har psykiske skavanker inden de starter ? Og at man ikke kan hjælpe psykisk syge personer bare fordi man selv har været indlagt, aiiiiii Vagn det ved jeg da godt.

Jeg kunne aldrig finde på at gå i gang med noget. Hvis jeg ikke vidste hvad det drejede sig om. Nej jeg kan ikke erstatte psykologen eller psykiateren. Meeeeen tag ikke fejl af mig. For jeg er en mother fucker med hensyn til mange ting. Og hvad mener jeg så med det ? Jøw ser i. Man kan igennem hele sit liv have oplevet ting, set ting, lært ting, det kan være gode ting, rigtig dumme ting osv.. Og når man så en gang putter hele lortet ned i en gryde og rører det godt og grundigt sammen. Så kan der faktisk komme noget rigtigt godt ud af det.

Kim dit indlæg gider jeg simpelthen ikke bruge tid på. Den eneste grund til at du smider det på er at få mig op i det røde felt.

Er der mere du vil af med så skriv det i et brev, og stik det op i møllen på dig selv bagefter.

Kan bruge rigtig mange af de ting i har skrevet. Især hvad i har skrevet om det økonomiske osv...

Nå nu vil jeg hoppe i køjen. Nat nat :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Til  Vagn

Jeg har lige læst dit indlæg, som for mig er alle linjer og ikke mindst det der står skrevet i mellem linjerne, - - og jeg anmelder det. 

Du burde holde dig for god til et så negativt og brutalt skriv overfor Sunny + alle de andre piger herinde i EG og alle de andre piger IRL med samme hårde livsgrundlag. Jeg tror ikke du er Psykolog!!! - for en psykolog vil aldrig ikke skrive et så negativt samt nedladende indlæg, det ligger slet ikke i deres uddannelse/profession at nedgøre; men derimod give livsmod til mennesker, selvom noget i Sunny tanker måske skal tilrettes hen ad vejen, for det vil det blive helt af sig selv, for omgivelserne er jo også medspiller.

Jeg tror du er læge eller psykiater med den viden du har om psykiatrien, og dit skriv oser langt væk af en "domsafsigelse" - for læger har jo professions autoritet - og psykiatere kan udfærdige rets erklæringer. 

Hvis Sunny og andre piger føler sig lidt groggy er det helt forståeligt - for der er intet positivt i dit indlæg til en i forvejen udstødt gruppe. jeg håber de ikke lader sig slå ud, men på deres egen måde og som er muligt hen ad vejen arbejder videre.

Sunny har gjort sig nogle tanker, og jeg er helt sikker på at når disse over tid modnes, vil det ordne sig til det bedste for Sunny + evt. andre medhjælpere, omgivelserne er nemlig også "drivere"

Vagn, - det kan aldrig siges tydeligt nok!!!!!  - - man må ikke nedgøre - tage modet - osv fra andre mennesker!!  - bredt forstået

Men held og lykke alligevel = det sidste øksehug

Mange hilsner

Nyder livet

Hvis der står noget mellem mine linier der er negativt og brutalt så kan jeg varmt anbefale dig at læse det der står PÅ linierne.

Jeg ved ikke hvordan du har fået den idé at jeg har nogen speciel viden om psykiatri men det har du måske også læst dig til mellem linierne. Du har helt ret i at jeg ikke er psykolog - jeg er skorstensfejer med en overbygning i assyrisk filologi.

Resten gider jeg ikke kommentere.

Redigeret af Vagn

Del dette indlæg

Link til indlæg

ovenstående er faktisk utroligt illustrativt... og beskriver meget godt hvor vel du skal definere præcis HVAD du egentligt gerne vil med firmaet og hvor nøje du skal vælge dine partnere

fordi du mangler de faglige kvalifikationer kan du kun fungere i en rådgivende rolle indledningsvist.... og selv der kan du komme på meget dybt vand lynhurtigt og måske endda  i visse tilfælde faktisk blive gjort erstatningsansvarlig hvis du - uagtet din egentligt hensigt - kommer til at påtager dig en rolle du ikke har merit til.. 

ikke et ondt ord om at være KH'er men fordi vores elendige velfærdssystem er som det er, så vil du ikke have en kinamands chance for at vide hvorfor den enkelte KHer pludselig har fået den her ide...alt for mange med diagnoser er landet i fællespuljen KontantHjælp selv om de burde klassificeres anderledes :(

nogle af dem du møder vil have fået en impuls styret af en mental diagnose.. og du mangler kvalifikationerne til at se forskellen på den syge og den raske beslutningstager og det er en faldgrube du med djævelens vold og magt skal undgå... 

den vejledning den syge og den raske skal have er SÅ forskellig...føler du dig tryg ved at du kan se forskel på dine klienter?

igen - jeg synes ideen er meget meget prisværdig, for den kommer fra det rette sted... du har virkelig hjertet med dig... og det kan man kun elske dig for..

men jeg har efter at have tænkt over det igår mine tvivl om hvorvidt det vil være en god ide at prøve at gøre det til en levevej... der er alt for mange aspekter der kan gå frygtelig galt og have for stor betydning for de personer du berører hvis de ikke er "normalt tænkende" (uden at fornærme nogen altså)

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ved ikke om i er klar over det men i alle store byer køre der netop nu Exit programmer. http://www.socialstyrelsen.dk/udsatte/prostitution/prostitution-1. De kan klart anbefales hvis man vil stoppe. De kan også bruges i forhold til at være i prostitution ... Skal man råde og vejlede mener jeg også klart man skal have en psykoterpi uddannelse eller lign. Der hvor exit programmer måske halter en del er at de kun kan råde og vejlede og være kontakt person til læge,kommunen, skat, den sociale retshjælp osv osv.. Og personligt ville jeg nok aldrig råde en pige til at starte i dette fag..

Del dette indlæg

Link til indlæg

pu-ha....det her rammer lige ned i nogle at de ting jeg tænker

Jeg bryder mig ikke om det....men det er UOMTVISTELIGT: det ER business......

Ligegyldigt hvad så er det i sidste ende PENGE der driver lysten eller nødvendigheden af at lave det jeg laver.

Jeg er så heldig at det er lysten der driver min forretning....ikke at jeg hele tiden er liderlig og vil have pik.....men jeg har nogle meget meget dejlige gæster og jeg bestemmer selv.

OG meget vigtigt: jeg har job ved siden af og er ikke 100% afhængig af den indtægt jeg har ved jobbet.

Vil man være glædes pige skal man tænke på at man bliver selvstændig.

Det betyder at man skal skyde nogle penge ind i fortagenet....til billeder og annoncer.

Man skal også skyde en masse mental og psykisk energi ind i firmaet, det tror jeg faktisk man skal ligegyldigt om man starter et tømmer firma eller et sexfirma.

Jeg har mange gange oplevet at nye piger ikke har penge  til at få lavet gode billeder eller annoncere nok.

Ofte har piger også set muligheden for at sælge sex som en nem måde at tjene penge på.

Men det er ALDRIG nemt at starte et firma op,- det ved vi alle sammen....folk ligger jo vandret  :oops:  :-P

Jeg tror desværre ikke man kan forvente at nystartede piger vil betale for råd og vejledning, når bare det at få taget gode billeder kan være et problem.

MEN jeg tror et forum for piger...og kun for piger ville være godt:

Jeg ville elske sådan et forum og jeg tror det kunne være en fordel for både nystartede og dem er har været igang længere tid.

Problemet er bare hvordan sikre man at det KUN er piger der er i det forum????

Det er jo umuligt at kontrollere.

Der er få steder hvor der er forum for piger...men de bruges desværre ikke.... :cry:

Hjælp til nye piger:

De bør have en god mentor, helst det sted de arbejder.

Og så er der bare nogle som helt bør holde sig fra området....det er grænseoverskridende og det er bare ikke alle der har det der skal til at tackle alle de facetter der er i jobbet....Man skal have hår på brystet og begge ben på jorden.

Der er jo mange der siger at det ALDRIG ville kunne magte at være skolelærere ...det er vist også temmelig grænseoverskridende indimellem ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Sunny the best

Hej piger tak for gode råd. Katja tak for link.

Jeg har forstået hvor svært det vil være at skulle gøre det til en levevej. Nette de ting du nævner med at pigerne i forvejen ikke har penge til at få lavet billeder, lave annoncer, og sikkert også huslejen i tilfælde af en 0 vagt. Alt det der det ved jeg godt.

Jeg håber ikke at jeg med mit indlæg har givet udtryk for at jeg vil tjene penge på pigernes ulykke eller uvidenhed.

Da jeg skrev indlægget vidste jeg godt at jeg lagde inde med en ide, men vidste godt at der var nogle ting jeg ikke havde taget forbehold for. Strengen her har jo så gjort mig meget klogere. Og nej selvfølgelig har pigerne ikke råd til at give penge for rådgivning.

Har pigerne sat sig i hovedet at de vil starte, så vil gøre det uanset hvad jeg råder og vejleder dem til. Det ved jeg godt.

Med mit indlæg mener jeg ikke at jeg har evnerne til at sidde og stille diagnoser eller behandle en pige der eks er borderline. Eller lign.

Jasmin du spørger om jeg ville være tryg ved at sidde og skulle skelne mellem hvornår pigen eks viser den raske del og hvornår det er hendes måske sygesind der taler. Ja det ville jeg føle mig tryg ved. Men jeg kan selvfølgelig ikke gennemskue det ved alle. Og når man ikke kan det ja så kan det gå grueligt galt.

Jeg ved godt nu at man ikke kan drive min ide som forretning. Og igen kan jeg ikke stille psykiskediagnosers osv...

Men jeg mener stadig at jeg kan hjælpe de piger der vælger at starte op, og så på den hårde måde finder ud af puha det skulle jeg aldrig have gjort. Selv om jeg ikke kan stille diagnoser eller lign. Så ved jeg hvordan de piger har det inden i. Ikke at det kan gøre dem raske og glade igen. Men jeg har nogle redskaber,en viden der kan hjælpe dem med bedre at kunne takle den følelse af eks skam og dumhed eller hvad de nu end sidder og dunker sig selv i hovedet med. Når man nu valgte at lære tingene på den hårde måde.

Men nu til slut så ved jeg at min ide er okay, men ved nu at det ikke er bare sådan lige.... Og at man kan/ skal ikke gøre det til en leve vej. Så langt så godt. Smiler.

Kh Sunny. :)

Redigeret af Sunny the best

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jasmin du spørger om jeg ville være tryg ved at sidde og skulle skelne mellem hvornår pigen eks viser den raske del og hvornår det er hendes måske sygesind der taler. Ja det ville jeg føle mig tryg ved. Men jeg kan selvfølgelig ikke gennemskue det ved alle. Og når man ikke kan det ja så kan det gå grueligt galt.

Så håber jeg sgu ikke, at du får kunder i butikken.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Sunny the best

Vagn. De piger jeg ikke mener jeg ville kunne hjælpe. Eller kunne bruge de redskaber jeg har osv.... Dem ville jeg ikke pille ved.

Erkender jo at jeg ikke kan stille diagnoser eller hjælpe piger med eks borderline eller andre psykiske lidelser.

Skærer ud i pap. Jeg ligger inde med redskaber der kan hjælpe den pige der sidder og dunker sig selv i hovedet fordi hun har valgt at sælge sin krop uden at tænke over de konsekvenser det ville have for hende. Hun har eks. Givet analsex og fundet ud af av det gjorde ondt, hun har eks givet fransk uden kondom, hun er løbet ind i de mænd der udnytter at pigen er ny startet han bestiller dansk og spørger må jeg slikke dig lidt, pigen siger okay, må jeg stikke en finger i numsen på dig imens, igen siger pigen ja. Der kommer en gæst og prutter priser og hun vælger at igen eks. Give dansk fransk til 400 kr. osv. Selv om hun syntes det er træls. Kunne nævne flere ting. Og har sikkert også glemt at nævne nogen ting.

Nogle piger er i stand til straks at sige fra. Nogen piger prøver det og siger de ting kunne jeg ikke lide og det vil jeg ikke gøre igen, men vælger at forsætte i branchen, for nu kan de sætte grænser. Der er så de piger der måske udsætter sig selv for de ting de ikke kan lide igen igen og til sidst knækker hun, fordi hun ikke har passet på sig selv. Den pige sidder med en følelse af mindre værd, dumhed, hun føler ikke at hun kan blive ren når hun går i bad fordi hun føler sig beskidt om hun så bruger en skuresvamp for at prøve at få den følelse væk fra hendes krop. Pigen tænker hele tiden, det var min egen skyld jeg kunne bare have sagt nej.

Det tænker piger der har været udsat for seksuelt misbrug ( incest og voldtægts ofre) den går igen den der det var nok min egen skyld.

Nej jeg kan ikke sætte en diagnose eller give pigen medicin som hjælp( her taler jeg om pigen der prøver denne branche)

Og ville så klart lade andre om at hjælpe hende hvis det psykiater, psykolog hun har brug for.

Men pigen kan også have brug for at snakke med en der ved 100 % nøjagtig hvad det er for mænd hun har været så uheldig at være røget ind i. Og forklare at lige netop de fejl hun har begået her er med til at hun har den følelse lige nu osv...

Kan godt mærke i mit eget hoved lige nu at jeg ikke orker at agumentere mere for hvorfor at de piger evt kan have brug for min viden og erfaring. For der er nogle ting jeg ikke kan/vil komme ind på her.

Jeg brænder for det her. Og som min kloge veninde lige har sagt så brænder jeg så meget for det at jeg til sidst har brugt alt mit krudt på at forklare og forklare i stedet for at bruge krudtet på at evt at lære noget om de ting jeg ikke ved så meget om.

Den fejl begik jeg med Bdea og den fejl vil jeg ikke begå igen. Men som Rejsenetværk sagde så var det ikke at tabe ansigt. Men tværtimod så såede jeg frøet eller hva det nu hedder. Har fattet hvad i skriver og igen tak.

Kh Sunny :)

Redigeret af Sunny the best

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Grunden til at jeg synes om ideen er at det er et fornuftigt menneske der har fået ideen og vil udføre den. Men der er en del faremomenter som Sunny er blevet gjort opmærksom på og som hun forholder sig til.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Vagn. De piger jeg ikke mener jeg ville kunne hjælpe. Eller kunne bruge de redskaber jeg har osv.... Dem ville jeg ikke pille ved.

Erkender jo at jeg ikke kan stille diagnoser eller hjælpe piger med eks borderline eller andre psykiske lidelser.

Skærer ud i pap. Jeg ligger inde med redskaber der kan hjælpe den pige der sidder og dunker sig selv i hovedet fordi hun har valgt at sælge sin krop uden at tænke over de konsekvenser det ville have for hende. Hun har eks. Givet analsex og fundet ud af av det gjorde ondt, hun har eks givet fransk uden kondom, hun er løbet ind i de mænd der udnytter at pigen er ny startet han bestiller dansk og spørger må jeg slikke dig lidt, pigen siger okay, må jeg stikke en finger i numsen på dig imens, igen siger pigen ja. Der kommer en gæst og prutter priser og hun vælger at igen eks. Give dansk fransk til 400 kr. osv. Selv om hun syntes det er træls. Kunne nævne flere ting. Og har sikkert også glemt at nævne nogen ting.

Nogle piger er i stand til straks at sige fra. Nogen piger prøver det og siger de ting kunne jeg ikke lide og det vil jeg ikke gøre igen, men vælger at forsætte i branchen, for nu kan de sætte grænser. Der er så de piger der måske udsætter sig selv for de ting de ikke kan lide igen igen og til sidst knækker hun, fordi hun ikke har passet på sig selv. Den pige sidder med en følelse af mindre værd, dumhed, hun føler ikke at hun kan blive ren når hun går i bad fordi hun føler sig beskidt om hun så bruger en skuresvamp for at prøve at få den følelse væk fra hendes krop. Pigen tænker hele tiden, det var min egen skyld jeg kunne bare have sagt nej.

Det tænker piger der har været udsat for seksuelt misbrug ( incest og voldtægts ofre) den går igen den der det var nok min egen skyld.

Nej jeg kan ikke sætte en diagnose eller give pigen medicin som hjælp( her taler jeg om pigen der prøver denne branche)

Og ville så klart lade andre om at hjælpe hende hvis det psykiater, psykolog hun har brug for.

Men pigen kan også have brug for at snakke med en der ved 100 % nøjagtig hvad det er for mænd hun har været så uheldig at være røget ind i. Og forklare at lige netop de fejl hun har begået her er med til at hun har den følelse lige nu osv...

Kan godt mærke i mit eget hoved lige nu at jeg ikke orker at agumentere mere for hvorfor at de piger evt kan have brug for min viden og erfaring. For der er nogle ting jeg ikke kan/vil komme ind på her.

Jeg brænder for det her. Og som min kloge veninde lige har sagt så brænder jeg så meget for det at jeg til sidst har brugt alt mit krudt på at forklare og forklare i stedet for at bruge krudtet på at evt at lære noget om de ting jeg ikke ved så meget om.

Den fejl begik jeg med Bdea og den fejl vil jeg ikke begå igen. Men som Rejsenetværk sagde så var det ikke at tabe ansigt. Men tværtimod så såede jeg frøet eller hva det nu hedder. Har fattet hvad i skriver og igen tak.

Kh Sunny :)

Sunny: Jeg skrev som jeg gjorde fordi det er svært at forstå hvad det egentlig er du mener at kunne tilbyde piger med psykiske problemer - og hvis du ikke har en 100% klar forståelse for at dem skal du holde dig langt fra - så er det at jeg håber at du ingen kunder får i butikken. Og det er aldeles uansvarligt hvis du giver dig i kast med piger som har været udsat for incest og voldtægt. Ja, jeg udtrykker mig meget kontant - fordi det stadig er svært for mig at forstå hvad det egentlig er du mener at kunne tackle. Og det er IKKE nok at brænde.

Men selvfølgelig tror jeg at du kan være god for unge piger at snakke med om at de ikke skal lade mænd presse deres grænser, passe på med at offentliggøre billeder osv. osv. Jeg tror bare at de fleste unge piger er overbevist om at de ved meget mere end en gammel kone (ikke for at genere dig  - jeg kan bare forestille mig at det er sådan mange unge piger vil tænke) - og at de da i hvert fald ikke vil betale for noget som de mener selv at vide alt om.

Redigeret af Vagn

Del dette indlæg

Link til indlæg

Sunny: Jeg skrev som jeg gjorde fordi det er svært at forstå hvad det egentlig er du mener at kunne tilbyde piger med psykiske problemer

hun skriver faktisk det modsatte :)  hun vil ikke have noget at gøre med dem der har de psykiske problemer.. 

men hvis nu en pige som mig selv havde fået en rigtig skidt start og var blevet rigtig ked af det i forløbet og hadede mig selv og gav mig selv skylden... SÅ ville Sunny kunne råde og vejlede med stor succes

der er jo mange helt normale piger der bare kommer helt forkert fra start fordi de slet ikke ved hvordan og hvorledes og ikke kan finde ud af research... og til dem ville Sunny jo være guld :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Sunny the best

Vagn læs mit indlæg så kan du se at jeg kun skriver voldtægt og incest som et eks.

Skriver endda at det kun er pigen der prøver sig som massagepige.

Mener sgu da at jeg har skåret det så meget ud i pap hvad jeg mener. Og alligevel misforstår du.

Ergo vil du ikke forstå hvad jeg mener. Eller kan ikke.

Gider ikke forklare mere. Basta. Fint du har en mening om at jeg ødelægger de piger.

Jeg ved så at det gør jeg ikke.

Slut prut.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Mener sgu da at jeg har skåret det så meget ud i pap hvad jeg mener ...... Gider ikke forklare mere. Basta.

Ja, jeg synes altså stadig, at det er en god og menneskekærlig ide.

Jeg forstår ikke, at der skal kastes vrag på den.

Klart, der er problemer og uafklarede forhold, men hvorfor plaffe det hele ned på forhånd?

Netop i vor lille niche af verden burde et sådant initiativ/ide da hilses velkommen. Skal hele scenen da uden kamp overlades til Fournæser og frk. Harm'er?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...