Hop til indhold
kanonkongen

Menneskesyn.

Recommended Posts

Hej allesammen, 

Ja så sidde, jeg igen ved tastaturet  :-P . Jeg, har igennem længere tid tænkt, over det menneskesyn, jeg , har andre har. Og er mit mere rigtigt end andres ?? Eller er jeres mere rigtigt end mit??

Ja se det er store spørgsmål. Så skriver lidt og vil, da gerne hører jeres meninger.

Se mit humanistiske menneskesyn forudsætter, at der findes mennesker, som frit kan vælge på basis af egne etiske overvejelser, og som også er parat til at tage ansvar for sine egne beslutninger/valg. Det er grundlaget for mit livssyn/menneskesyn

Mit menneskesyn, at mennesker har ret til at tage beslutninger om deres eget liv. Er vi jo nok ikke uenige om.  Se netop denne sætning kommer, jeg ind på senere i indlægget.

Et menneskesyn, som bygger på den opfattelse, at mennesket er socialt af natur og stræber efter at indgå i meningsfyldte relationer med andre mennesker. Er lige min kop te. uanset om man er uenige eller uenige i debatter eller indlæg, så længe menneskesynet ikke, overtrædes. der er også en anden ting.

Frisind det, at man anerkender det andet menneskes ret til frit at tænke, tro og tale og til frit at vælge sin livsform. som jo er ret så essentielt. 

Se så kommer vi til min pointe i dette indlæg.

Fordi man er glædespige, bager vvs mand, pædagog, arbejdsledig eller bare dum. Gælder de basale menneskesyn vel stadigvæk. Hvorfor er det ene fag ringere end det andet, og hvorfor må man ikke give udtryk for man kan lide det man laver.

Synes der har været en tendens, til at i indlæg og debatter, at der skydes til tider ret så skarpt.

De piger der ofte skriver herinde, bliver ofte skudt i skoen, at det kan, ikke være rigtigt de kan have den holdning de har. Og det gælder stort set alle piger ingen glemt,

Dem der må have størst indsigt i deres egne følelser, valg, mål, krav, gøren og laden. Må da være pigerne selv. Så skal, vi jo ikke kalde det utroværdigt eller, at pådutte dem andre holdninger. Er ret sikker på det styrer de flot selv.

Et rigtigt godt eks. Herpå må jo være Jasmins flotte indlæg om opstart. Sorry kan ikke huske, hvad den hedder. Og Smuk Enlig Mors inspirerende indlæg om sine tanker, refleksioner, valg. I, at starte op i denne branche. 

Her viser pigerne i den grad indsigt i deres eget liv og menneskesyn.

Nå må hellere stoppe  :-P  :-P  Men vi skal vel alle tænke over hvordan vi taler, skriver til andre mennesker. Hvordan vil man gerne selv ses på. En god debat handler ikke om hvor meget man kan svine hinanden til på Bare en tanke til refleksion. 

Som et citat siger " behandl andre, som du gerne selv vil behandles".

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej,

KK dog det lyder smukt, er det så langt fra den virkelige verden som vi kan komme, det viser sig jo i næsten alle undersøgelser.. at det betyder hvad man laver, lægerne og advokater topper med hvad der er socialt bedre job/uddannelser, rige står så lidt ude for, men alle elsker folk med penge...

men den dag du hvis du har en datter, anbefaler hende at blive luder som et sommerjob eller for at tjene til ferie, hvis hun er 18 år, fordi det er jo lige så godt som at sidde i fakta ved kassen....

så kan du flytte menneske synet folk har på hvor "gode" folk job er...

prøvemanden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Ingen tvivl om du er pædagog søde kk hihi…. er nu HELT enig med dig og deler dit livssyn… for mig er lige netop det frie valg som mennesket det vigtigste… at vi selv formynder vores valg, vores liv og handlinger…

Jeg er ok, du er ok, vi er ok…

knus line 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej,

KK dog det lyder smukt, er det så langt fra den virkelige verden som vi kan komme, det viser sig jo i næsten alle undersøgelser.. at det betyder hvad man laver, lægerne og advokater topper med hvad der er socialt bedre job/uddannelser, rige står så lidt ude for, men alle elsker folk med penge...

men den dag du hvis du har en datter, anbefaler hende at blive luder som et sommerjob eller for at tjene til ferie, hvis hun er 18 år, fordi det er jo lige så godt som at sidde i fakta ved kassen....

så kan du flytte menneske synet folk har på hvor "gode" folk job er...

prøvemanden

Hej Prøvemanden.

Det kan godt være, at nogen topper listen over hvad, der anerkendes mest over de bedste jobs, Men det ændre nu ikke mit syn på mennesker, en skraldemand, en glædespige, kan i den grad have et bedre menneskesyn end advokater, læger og rige mennesker.

Holder ikke mere af dem fordi de er højt uddannet. eller har mange penge. Kan de bruge det til mere, kan de købe respekt, venskaber, ærlighed osv Nej det tror jeg ikke.

Og mht. undersøgelser Prøvemanden. Der har også været undersøgelser på de piger der er glædespiger, faktisk har et godt liv, og se de kan jo også være højt uddannede have mange penge osv. Så man skal tage alt med et gram salt. Bare min mening.

Nu er du vist lidt ironisk Prøvemanden  :-P  Tror ikke der er nogen der anbefaler deres børn eller tvinger deres børn til noget.

Se det er der, jeg tror du, har misforstået mit indlæg. 

Mit menneskesyn er, at folk må selv bestemme over hvad de vil med deres liv, Så kommer min datter en dag. Og siger, far jeg er glædespige, jeg har truffet et valg gjort en masse tanker om det, gjort forarbejde, osv osv. Ja hvad ville, jeg så svare. Hmmm den er svær idet, jeg ingen børn har.

Men håber prøvemanden, At jeg anerkender det er hendes eget frie valg, og ikke fordømmer hende i hendes valg.

Kunne jo også spørge dig, hvad ville du gøre i en given situation??

Tak for indlægget Prøvemanden. God dag til dig.

Kk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ingen tvivl om du er pædagog søde kk hihi…. er nu HELT enig med dig og deler dit livssyn… for mig er lige netop det frie valg som mennesket det vigtigste… at vi selv formynder vores valg, vores liv og handlinger…

Jeg er ok, du er ok, vi er ok…

knus line 

Line din dejlige pige. Kun en ting, at gøre.

smileyhug.gif

Sorry Jasmin misbruger dine smileys hehe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor

Hej allesammen, 

Ja så sidde, jeg igen ved tastaturet  :-P . Jeg, har igennem længere tid tænkt, over det menneskesyn, jeg , har andre har. Og er mit mere rigtigt end andres ?? Eller er jeres mere rigtigt end mit??

Ja se det er store spørgsmål. Så skriver lidt og vil, da gerne hører jeres meninger.

Se mit humanistiske menneskesyn forudsætter, at der findes mennesker, som frit kan vælge på basis af egne etiske overvejelser, og som også er parat til at tage ansvar for sine egne beslutninger/valg. Det er grundlaget for mit livssyn/menneskesyn

Mit menneskesyn, at mennesker har ret til at tage beslutninger om deres eget liv. Er vi jo nok ikke uenige om.  Se netop denne sætning kommer, jeg ind på senere i indlægget.

Et menneskesyn, som bygger på den opfattelse, at mennesket er socialt af natur og stræber efter at indgå i meningsfyldte relationer med andre mennesker. Er lige min kop te. uanset om man er uenige eller uenige i debatter eller indlæg, så længe menneskesynet ikke, overtrædes. der er også en anden ting.

Frisind det, at man anerkender det andet menneskes ret til frit at tænke, tro og tale og til frit at vælge sin livsform. som jo er ret så essentielt. 

Fordi man er glædespige, bager vvs mand, pædagog, arbejdsledig eller bare dum. Gælder de basale menneskesyn vel stadigvæk. Hvorfor er det ene fag ringere end det andet, og hvorfor må man ikke give udtryk for man kan lide det man laver.

Synes der har været en tendens, til at i indlæg og debatter, at der skydes til tider ret så skarpt.

De piger der ofte skriver herinde, bliver ofte skudt i skoen, at det kan, ikke være rigtigt de kan have den holdning de har. Og det gælder stort set alle piger ingen glemt,

Dem der må have størst indsigt i deres egne følelser, valg, mål, krav, gøren og laden. Må da være pigerne selv. Så skal, vi jo ikke kalde det utroværdigt eller, at pådutte dem andre holdninger. Er ret sikker på det styrer de flot selv.

Et rigtigt godt eks. Herpå må jo være Jasmins flotte indlæg om opstart. Sorry kan ikke huske, hvad den hedder. Og Smuk Enlig Mors inspirerende indlæg om sine tanker, refleksioner, valg. I, at starte op i denne branche. 

Nå må hellere stoppe  :-P  :-P  Men vi skal vel alle tænke over hvordan vi taler, skriver til andre mennesker. Hvordan vil man gerne selv ses på. En god debat handler ikke om hvor meget man kan svine hinanden til på Bare en tanke til refleksion. 

KK

KK dog... Tak for dit skønne indlæg der bringer et varmt smil frem på mine læber... :)

I bund og grund er nøgleordet jo respekt... Respekt for hverandre - hvem pokker man så end er, var eller bliver...

Kram

Redigeret af Smuk Enlig Mor

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

En menneskesyn er  vel styret af ens moral og estetiske sans.

Synes man det er umoralsk eller ligefrem ulækkert, det job en person udfører, så ser man automatisk ned på personen.

At hun da kan holde ud at sutte på 10 tissemænd om dagen, og så oven i købet lade dem stikke den ind - adr, siger nogen.

Andre siger det samme om kloakrenseren. Rode med lort hele dagen? klamt, han må være dum. ( nej han er rig ;) tror jeg)

Personligt har jeg det sådan med sagførere/advokater. Jeg kan dem ikke, det er ådselsgrippe i mine øjne - andre elsker dem fordi de har hjulpet.

Journalister ved Ekstra Bladet anser jeg for lavere stående væsener. Ja, det ved jeg godt de ikke er, men jeg fatter ikke de kan holde sig selv ud.

Det ville være så dejligt hvis vi kunne tage positivt imod alle. Men skulle vi kunne det, så skal vi gøre vold på nogen af vore følelser, og gå på akkord med vores moral.

Så er det vel bedre at tage bredt imod, og så undgå de mennesker man bare ikke kan rumme?

Del dette indlæg

Link til indlæg

En menneskesyn er  vel styret af ens moral og estetiske sans.

Synes man det er umoralsk eller ligefrem ulækkert, det job en person udfører, så ser man automatisk ned på personen.

At hun da kan holde ud at sutte på 10 tissemænd om dagen, og så oven i købet lade dem stikke den ind - adr, siger nogen.

Andre siger det samme om kloakrenseren. Rode med lort hele dagen? klamt, han må være dum. ( nej han er rig ;) tror jeg)

Personligt har jeg det sådan med sagførere/advokater. Jeg kan dem ikke, det er ådselsgrippe i mine øjne - andre elsker dem fordi de har hjulpet.

Journalister ved Ekstra Bladet anser jeg for lavere stående væsener. Ja, det ved jeg godt de ikke er, men jeg fatter ikke de kan holde sig selv ud.

Det ville være så dejligt hvis vi kunne tage positivt imod alle. Men skulle vi kunne det, så skal vi gøre vold på nogen af vore følelser, og gå på akkord med vores moral.

Så er det vel bedre at tage bredt imod, og så undgå de mennesker man bare ikke kan rumme?

Hej Aarhuselsker.

Et menneskesyn er for mig, styret af den opdragelse, kultur, jeg er vokset op i. Hvor min moral og etik, betyder, at ingen i mit univers er mere end andre.

Synes mere det er en holdning man, har hvis man synes ting er som det ikke skal være i den emperi, man nu besidder. Eller har fået, man kan jo igennem sin opdragelse og kultur fået in prentet en holdning til ting. At man så synes det er det rigtige. Det er der adskillige ting i historien der viser desværre.

Synes nu din sidste sætning. er mest rammende ÅE. 

Er der ting man ikke kan lide, ja så undgå det. Dette er så bare mit menneske syn.

God dag.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

Mit menneskesyn er, at folk må selv bestemme over hvad de vil med deres liv, Så kommer min datter en dag. Og siger, far jeg er glædespige, jeg har truffet et valg gjort en masse tanker om det, gjort forarbejde, osv osv. Ja hvad ville, jeg så svare. Hmmm den er svær idet, jeg ingen børn har.

Men håber prøvemanden, At jeg anerkender det er hendes eget frie valg, og ikke fordømmer hende i hendes valg.

Ja, frihed (under ansvar) er et uvurderligt gode.

Skulle min datter en dag komme hjem med den besked, ville jeg nok lige vende skråen en ekstra gang i munden.

Den (ikke skråen) skulle lige synkes.

Men med mit kendskab til unge mennesker anno 2014 ved jeg, at min fossile mening ikke ville tælle. De gør nøjagtigt, som de selv vil.

Det eneste fornuftige, jeg kunne gøre, var at ringe og få en afledningsaftale med min egen sexformidler.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Skulle min datter en dag komme hjem med den besked, ville jeg nok lige vende skråen en ekstra gang i munden.

Men med mit kendskab til unge mennesker anno 2014 ved jeg, at min fossile mening ikke ville tælle. De gør nøjagtigt, som de selv vil.

Det eneste fornuftige, jeg kunne gøre, var at ringe og få en afledningsaftale med min egen sexformidler.

Hej BX.

Enig frihed er altid, under ansvar.

Ja ville da nok også rynke mine rynker i panden. og håret ville nok blive gråt på et splitsekund.  :-P  Men ændre ikke, på jeg håber, jeg ville anerkende hendes valg. Men igen svært, at svare på. Har ingen børn.

Men tak for indlægget BX

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

ja og det koster på hak-i-tuden-kontoen i hidtil uset grad... 

så hvis det var min datter der havde mod nok til at fortælle mig hvad hun havde gang i, så ville jeg sige til hende at jeg støttede hende 100% og at jeg ville være der hvis der var det mindste hun følte sig trist over 

og jeg ville på ingen måde forsøge at tale hende fra det da det ville være omsonst at prøve og formodentlig kun støde hende fra mig - så jeg ville tvært imod gøre mit ypperste til at ruste hende i mangel på andre muligheder ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Elsevier

Hej Kanonkonge.

Jeg har lidt svært ved at se hvad du vil med dit indlæg andet end at opnå en hel masse billige popularitetspoint.

Dit indlæg er i store træk bare en repetition af det alle folkeskolelærere lirer af.

Alle har ret til at have deres menneskesyn. Det ene er ikke mere korrekt end det andet. Man skal respektere alle folk og de fag de beskæftiger sig med, alle er lige, ingen er mere værd end andre, man skal behandle andre som man selv vil behandles og bla bla bla.

Lige krydret med et par komplimenter til de lyserøde så de falder dig om halsen.

Dit indlæg kan man jo ikke være uenig i, med mindre man er ude på at gøre sig voldsomt upopulær, så kan ikke rigtigt se meningen med det...

Redigeret af Elsevier

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Kanonkonge.

Jeg har lidt svært ved at se hvad du vil med dit indlæg andet end at opnå en hel masse billige popularitetspoint.

Dit indlæg er i store træk bare en repetition af det alle folkeskolelærere lirer af.

Alle har ret til at have deres menneskesyn. Det ene er ikke mere korrekt end det andet. Man skal respektere alle folk og de fag de beskæftiger sig med, alle er lige, ingen er mere værd end andre, man skal behandle andre som man selv vil behandles og bla bla bla.

Lige krydret med et par komplimenter til de lyserøde så de falder dig om halsen.

Dit indlæg kan man jo ikke være uenig i, med mindre man er ude på at gøre sig voldsomt upopulær, så kan ikke rigtigt se meningen med det...

det er nok fordi du kun har været her i 5 dage... 

vær her lidt længere... så giver det nok mere mening :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kanonkonge, jeg var helt enig i din streng om venner :-P

Men jeg er også helt enig i ovenstående Elsevir indlæg, fordi jeg er en mand, endskønt kvindebåren.

Come on :cool:

Venligst

Bendix

Redigeret af Bendix Westinghouse

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Kanonkonge.

Hej Elsevier.

Se du har ret til, din holdning. Men ikke desto mindre mener, jeg hvert et ord. Det kan du eller andre ikke ændre. Kan bare ha svært ved, at se hvis du er enig i det du så føler trang til, at kommentere det.  :-P  Når du nu mener det, er juks og humbug.

Her er der ingen der, skal falde mig om halsen Elsevier. Som sagt mener det jeg skriver.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kanonkonge, jeg var helt enig i din streng om venner :-P

Men jeg er også helt enig i ovenstående Elsevir indlæg, fordi jeg er en mand, endskønt kvindebåren.

Come on :cool:

Venligst

Bendix

Hej Bendix.

Jamen det da helt iorden Bendix  :-P  Se det jo din ret.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg troede den ældre generation gik ind for en streg opdragelse med pisk og spanskrør (BDSM) :P

Der lyder til du vil flygte fra virkeligheden og ind i købesex-universet ved optræk til en konfrontation.... :P

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej allesammen, 

KK

For mig virker dit menneskesyn helt rigtigt. Eller m.a.o. har du i mine øjne fat i den lange ende :-)

Udover det, synes jeg det er så befriende, at vi kan dele tanker som disse i det her forum!!

Fedt!! :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Dandy

Jamen er da glad for du synes mit menneskesyn er det rigtige  :-P Eller, jeg bestræber mig ihvertfald på, at leve under de ting jeg har skrevet for det er mig. 

Ja enig Dandy, det er rart man kan få nogle af de ting ud man har i sit lille hoved. Ja og det nogen gider læse det. 

Altid skønt, at læse hvad andres holdninger og meninger er.  Og igen tak for dit  indlæg.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...