Hop til indhold
kanonkongen

At være monogam. Kontra ikke monogam.

Recommended Posts

Hej Allesammen, Ja så sidder, jeg her sku igen.  :roll: 

Havde idag en længere snak. Med arbejds kollegaer Om det, at være sammen med den eneste ene hele livet. Jeg er jo selv opvokset med en mor og far der nåede guldbryllup, Bedsteforældre der var gift i både 70 og 73 år. 

Så opdragelsen,Var jo næsten sat. Man bliver sammen, hele livet. Eller ihvertfald den kontekst der var normen i min familie. 

Jeg ved ikke. Om min aner, nogensinde har, været utro,eller polyamourøs. Ja aldrig opdaget det, Nå ja, kan jo være de holdte det for dem selv. Udenom os børn.

Og i dag, er nu ligeglad om de har. Bare stor respekt til dem, at de kunne holde hinanden ud i medgang og modgang. Men igen nok meget med deres menneskesyn, at gøre. (jeg er godt opdraget :-P )

Nå se så kommer, jeg til min pointe med denne tekst. se, jeg har altid været tro i de parforhold, jeg har haft. Men tanken har altid strejfet mig i det voksne liv. eller dvs. indenfor de sidste 5 år. Kunne jeg være monogam?

Min pointe for mig selv og en erkendelse af, at, jeg  ikke kan styre min krop og mine følelser 

Det er i hvert fald sådan, jeg har det. Jeg kan have svært ved, at se, Hvorfor jeg skal lægge bånd på mig selv, og ikke mindst mine følelser. Så længe alting foregår i samspil, ærliged og i respekt for de piger, jeg involverer mig med, så har jeg ikke ret til, at styre mine egne følelser. Og ikke et behov for at passe ind i den ramme, som omgivelserne stiller op, hvor man helst skal være monogam.

Jeg, har ikke lyst til utroskab overfor en partner (er dog single nu). Men er, jeg nu dobbelmoralsk i det, jeg skriver her. NEEEEEJ slet ikke. For mig er utroskab.

Det er fyldt med løgne og fortielser. Man har måske lovet hinanden, at man er monogam og tro, men når man ikke er det, tvinger man jo den anden til at leve på en løgn. Det er helt uholdbart ihvertfald for mig. Skriver jo tidligere, at parforholdet, skal bygges på gensidig respekt, ærlighed, og samspil. Vil ikke såre nogle hader bare løgne som pesten.

Ja jeg elsker piger, de er skønne, dejlige, søde, og kom gerne med flere superlativer.  :-P  :-P Og hvem vil ikke gerne være elsket, forføres, snavet i gulvet  :-P  :-P ha lækker sex osv. Uden det nødvendigvis er med den samme pige. (jeg ville gerne) :oops:

Men hvordan ser i det? 

Hvilke ting kunne i se der var faldgrupper? Eller er der faldgrupper?

Hvorfor søger vi flere partnere. Ja tror nu der er kommet et paradigmeskift, blandt den unge generation, De er ikke så fastlåste. I den gamle tanke om der kun er en vej nemlig den monogame. (kan jo tage fejl i den antagelse)

Håber i kan komme med nogle saglige kommentarer, om jeres valg. Og igen intet er mere rigtigt end det andet. Holdninger er holdninger. Og det er vigtigtigt for mig, at pointere.

Ha en fremragende onsdag aften i det her solrige vejr.

Knus.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hmm jeg har aldrig været god til at være tro. Derfor varede mine forhold (før jeg fik børn) ikke særlig lang tid fordi at jeg selvfølgelig fortalte dem det hvis jeg havde været utro. Efter et forhold på seks år er jeg nu os overbevist om at jeg ikke skal have en ny kæreste. Jeg holder for meget af at være sammen med nye forskellige mennesker (nok derfor jeg laver det jeg gør ) :) jeg elsker det nye og de nye forskellige følelser(seksuelle altså) som forskellige mænd vækker i en.

Sys helt bestemt at man som udgangspunkt skal være sin kæreste tro medmindre andet er aftalt. Men jeg kan sku ikke. Det er unaturligt for mennesker at være monogame.

My point :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det bliver en hurtig en...

Jeg er nok MEGET monogam i min tankegang, hvis jeg skal giftes skal det være som præsten siger i kirken, i medgang om modgang til døden jer skiller.

Normalt kigger jeg efter ALLE piger, men hvis der er en som jeg er blevet lun på, læs: ej kærester endnu, så har jeg faktisk ikke lyst til at kigge efter andre piger.

Selv her i glædes pige universet er jeg semi monogam :D

Det er begrænset hvor mange jeg har besøgt, og har lyst til at besøge.

Om jeg i realiteten ville være monogam 10 år nede af ægteskabsvejen, det må tiden vise...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hmm jeg har aldrig været god til at være tro. Derfor varede mine forhold (før jeg fik børn) ikke særlig lang tid fordi at jeg selvfølgelig fortalte dem det hvis jeg havde været utro. Efter et forhold på seks år er jeg nu os overbevist om at jeg ikke skal have en ny kæreste. Jeg holder for meget af at være sammen med nye forskellige mennesker (nok derfor jeg laver det jeg gør ) :) jeg elsker det nye og de nye forskellige følelser(seksuelle altså) som forskellige mænd vækker i en.

Sys helt bestemt at man som udgangspunkt skal være sin kæreste tro medmindre andet er aftalt. Men jeg kan sku ikke. Det er unaturligt for mennesker at være monogame.

My point :)

Hej søde mor.

Tak for dit indlæg. 

Ved ikke om det er unaturligt, at være monogam  :-P  :-P  Men Måske, at Man har tankerne i hovedet om det er det.

Min morfar ville ha sagt. "hvor der en vilje er der en vej"  :-P Men okay er meget enig. i det du skriver mor ingen tvivl der.

Hygge dejlige dig.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det bliver en hurtig en...

Jeg er nok MEGET monogam i min tankegang, hvis jeg skal giftes skal det være som præsten siger i kirken, i medgang om modgang til døden jer skiller.

Normalt kigger jeg efter ALLE piger, men hvis der er en som jeg er blevet lun på, læs: ej kærester endnu, så har jeg faktisk ikke lyst til at kigge efter andre piger.

Selv her i glædes pige universet er jeg semi monogam :D

Det er begrænset hvor mange jeg har besøgt, og har lyst til at besøge.

Om jeg i realiteten ville være monogam 10 år nede af ægteskabsvejen, det må tiden vise...

Tak Holstebronz, for dit ærlige indlæg.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

jeg kan ikke og vil ikke være monogam og mine partnere får det at vide up front at det er sådan det er.... ser jeg en lækker fyr jagter, nedlægger, udnytter og afvikler jeg ham ... 

jeg elsker det, er swinger, er glædespige... og hygger mig med alt det jeg har, kan, vil og gør 

vil en mand have mig - så er det sådan han skal elske mig

jeg elsker ikke mange af gangen - faktisk normalt kun en... men jeg knalder dem jeg vil når jeg vil :)  det ændrer sig nok aldrig 

og kan en mand leve med at jeg skal have min fulde frihed til at være mig - så bliver jeg hos ham resten af livet... det er med statsgaranti 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hahahaha Holstebronx.

Nej det gør det nok ikke, men vi kan da mødes til en kop øl  :-P  :-P  :-P

Ja hvem ved, en skønne dag :-)

Redigeret af holstebronx

Del dette indlæg

Link til indlæg

jeg kan ikke og vil ikke være monogam og mine partnere får det at vide up front at det er sådan det er.... ser jeg en lækker fyr jagter, nedlægger, udnytter og afvikler jeg ham ... 

jeg elsker det, er swinger, er glædespige... og hygger mig med alt det jeg har, kan, vil og gør 

jeg elsker ikke mange af gangen - faktisk normalt kun en... men jeg knalder dem jeg vil når jeg vil :)  det ændrer sig nok aldrig 

og kan en mand leve med at jeg skal have min fulde frihed til at være mig - så bliver jeg hos ham resten af livet... det er med statsgaranti 

Hej Jasmin.

Takker for dit indlæg. 

Jamen er bestemt ikke i tvivl om du, nyder det menneske du er Jasmin. Og stort respekt for det. :-P

Se nu, er jeg jo selv. I den situation, jeg nok ikke, kan leve i monogami. Eller ihvertfald se mig selv i det.  :oops:

Og det, er jo sket efter mange overvejelser og tanker. Ja man kan også sige. Jeg har udviklet mig. Det jo heller ikke en dårlig ting, at udvikle sig selv.

KK

Redigeret af kanonkongen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Man udvikler sig jo typisk igennem hele livet,  man bliver bevist omkring sin seksualitet, tager ansvar for den, snarere en at forsøge at tilpasse den en eller anden norm, som man alligevel ikke kan leve op til.  Det gør sig forhåbentligt også gældende omkring hvorledes man ønsker at skænke og modtage kærlighed imellem to voksne (kæreste)

Jeg har ikke delt bolig med en kvinde i en længere årrække, jeg har et velfungerende liv på alle områder, og savner egentligt ikke noget. Fordi jeg ikke deler bolig med en kvinde betyder det jo ikke at jeg ikke har et sexliv eller et kærlighedsliv, for det har jeg skam, hvilket jeg i øvrigt tror at man singler har, selvom ens forældre og venner i etablerede parforhold, render rundt og tror vi er nogle ensomme sjæle, der mangler at få dækket livets vigtigste behov efter noget af æde og drikke.

Jeg har egentligt ikke så meget fokus på det med sexen, måske fordi jeg ikke finder min seksualitet i direkte modstrid med mange af de typer forhold der i dag praktiseres.  Jeg har langt mere fokus på kærligheden, og tænker ofte tanker omkring hvordan jeg ønsker at beskytte og pleje den, når og hvis det begynder at stikke dybere end det jeg giver og modtager idag.

Jeg har igennem  en del år praktiseret og nydt diverse former for lad os blot kalde det "løse" forhold. Ser jeg på behovet for at skænke og modtage kærlighed, ja så er der jo tale om en "Discount løsning", men ikke desto mindre har det fungeret, vel sagtens fordi det ikke har stukket vild dybt, men dybt nok til at kunne dække mit bund niveau for dette behov.

Med hensyn til sex, ja da har jeg jo i en årrække købt nogle sublime oplevelser, også selvom jeg var i løse forhold. Det der har kendetegnet mine løse forhold er nok, at mit  og pigernes "private rum"  nok har været større end et typisk samboende forhold. Ganske kort omkring det "private rum", så mener jeg billeligt talt den kasse der indeholder de tanker, følelser, adfærd m.v. som man ønsker at holde for sig selv. Det er så også mit indtryk at alle mennesker har sådant et privatrum, der er nok bare stor forskel på hvad de hver især gemmer i denne kasse. 

Det betyder jo således også,  at hvis jeg en dag igen ønsker et dybere forhold, ja så finder jeg det egentlig ganske naturligt at privat-boxen skrumper en del samt at kærligheden, fortroligheden, den følelsesmæssige sparring, Gensidig empati, hensynstagen osv osv. bliver omdrejningspunktet.  

Jeg kender mit følelsesregister nok til at vide, at hvis vi taler et "til livet os skiller" dybt kærlighedsforhold, så kan jeg ikke gå på kompromis omkring kærlighedsdelen. Hun skal elske mig inderligt og det samme gør sig gældende den modsatte vej rundt. Ved at der sjældent tales om den del, men mere omkring sex og utroskab. Nogen vil måske sige "Jamen det er da logik, at det forholder sig således, det er så ikke mit indtryk. Jeg har mødt mange mennesker der enten direkte eller indirekte har givet udtryk for, at kærligheden er noget halvlunken, samt at de måske egentligt elsker end anden, som de måske ikke kan få, eller hvad ved jeg.

Jamen hvad så med sexdelen ? Det er nok svært at svare entydigt på, det vil for mit vedkommende afhænge meget af kvinden. Jeg synes egentligt at jeg er rimelig fleksibel og åben overfor selve sexlivet, modsat kærlighedslivet, så jeg vil ikke ligge mig fast på, noget som ville ødelægge muligheden for den sande og dybe kærlighed. Så nej, jeg har ikke noget krav om, at jeg skal have lov til at dyrke sex, med dem jeg finder seksuelt tiltrækkende. Ser jeg på mine tidlige dybe kærlighedsforhold, for dem har jeg skam også oplevet, så føler jeg ikke at jeg har skulle klemme mine seksuelle behov ned i et så snævert område, at jeg følte det utilfredsstillende (når vi lige ser bort fra, den vist meget naturlige sexløse periode hvor man lige havde stiftet familie)

Når jeg analysere mine tidligere dybe forhold, så har det ikke været sexlivets skyld at det ikke holdt, nok snarere udfordringerne omkring at få en hverdag til fungere uden hyppige konflikter fordi man ikke trak i samme retning, ville det samme, eller bare havde svært ved at acceptere at forskellighed kan være en styrke til fælles gavn i forholdet.

Så i relation til trådens emne, må jeg nok erkende at mit fokus og mine "bekymringer" omkring et "Til livet os skiller" forhold ligger på nogle helt andre fronter end det seksuelle. Jeg kunne være tilbøjelig til at mene at min seksuel drift og præferencer er kompatibel med mange af det modsatte køn, hvorfor det måske aldrig rigtig har været det store issue. Jeg har da tit læst om at andre har givet udtryk for at sexen var ringe og endda omtale som "Det var noget være lorte sex, kom yderst sjældent op og ringe".  Jeg har sgu aldrig dyrket "lortesex", og synes egentligt også at man langt hen af vejen har stor indflyldelse på om man kommer op og ringe. Meget sex foregå i hovedet og tankerne og handler ikke udelukkende om modpartens sublime tekniker, der som regel hurtig kan læres. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor

Hej Allesammen, Ja så sidder, jeg her sku igen.  :roll:

Havde idag en længere snak. Med arbejds kollegaer Om det, at være sammen med den eneste ene hele livet. Jeg er jo selv opvokset med en mor og far der nåede guldbryllup, Bedsteforældre der var gift i både 70 og 73 år. 

Så opdragelsen,Var jo næsten sat. Man bliver sammen, hele livet. Eller ihvertfald den kontekst der var normen i min familie. 

Jeg ved ikke. Om min aner, nogensinde har, været utro,eller polyamourøs. Ja aldrig opdaget det, Nå ja, kan jo være de holdte det for dem selv. Udenom os børn.

Og i dag, er nu ligeglad om de har. Bare stor respekt til dem, at de kunne holde hinanden ud i medgang og modgang. Men igen nok meget med deres menneskesyn, at gøre. (jeg er godt opdraget :-P )

Nå se så kommer, jeg til min pointe med denne tekst. se, jeg har altid været tro i de parforhold, jeg har haft. Men tanken har altid strejfet mig i det voksne liv. eller dvs. indenfor de sidste 5 år. Kunne jeg være monogam?

Min pointe for mig selv og en erkendelse af, at, jeg  ikke kan styre min krop og mine følelser 

Det er i hvert fald sådan, jeg har det. Jeg kan have svært ved, at se, Hvorfor jeg skal lægge bånd på mig selv, og ikke mindst mine følelser. Så længe alting foregår i samspil, ærliged og i respekt for de piger, jeg involverer mig med, så har jeg ikke ret til, at styre mine egne følelser. Og ikke et behov for at passe ind i den ramme, som omgivelserne stiller op, hvor man helst skal være monogam.

Jeg, har ikke lyst til utroskab overfor en partner (er dog single nu). Men er, jeg nu dobbelmoralsk i det, jeg skriver her. NEEEEEJ slet ikke. For mig er utroskab.

Det er fyldt med løgne og fortielser. Man har måske lovet hinanden, at man er monogam og tro, men når man ikke er det, tvinger man jo den anden til at leve på en løgn. Det er helt uholdbart ihvertfald for mig. Skriver jo tidligere, at parforholdet, skal bygges på gensidig respekt, ærlighed, og samspil. Vil ikke såre nogle hader bare løgne som pesten.

Ja jeg elsker piger, de er skønne, dejlige, søde, og kom gerne med flere superlativer.  :-P  :-P Og hvem vil ikke gerne være elsket, forføres, snavet i gulvet  :-P  :-P ha lækker sex osv. Uden det nødvendigvis er med den samme pige. (jeg ville gerne) :oops:

Men hvordan ser i det? 

Hvilke ting kunne i se der var faldgrupper? Eller er der faldgrupper?

Hvorfor søger vi flere partnere. Ja tror nu der er kommet et paradigmeskift, blandt den unge generation, De er ikke så fastlåste. I den gamle tanke om der kun er en vej nemlig den monogame. (kan jo tage fejl i den antagelse)

Håber i kan komme med nogle saglige kommentarer, om jeres valg. Og igen intet er mere rigtigt end det andet. Holdninger er holdninger. Og det er vigtigtigt for mig, at pointere.

Ha en fremragende onsdag aften i det her solrige vejr.

Knus.

KK

..."Så vist som et menneske med den tillid, det viser eller begærer, giver mer eller mindre af sit liv i den andens hånd, så vist hører fordringen om at tage vare på det liv med til vor tilværelse sådan som den nu engang er. Hvor meget eller hvor lidt der står på spil for et menneske i den tillid, det viser, er selvsagt uhyre forskelligt. Det beror på mange forskellige faktorer, på den enkeltes psykiske konstitution og øjeblikkelige befindende, på situationen, der ikke mindst er bestemt af, hvem og hvordan den anden er. Men hvorom alting er, betyder det, at der i et hvilket som helst møde mellem mennesker ligger en uudtalt fordring, uanset under hvilke omstændigheder mødet finder sted og hvilken karakter det har"... K.E. Løgstrup

Del dette indlæg

Link til indlæg

. Men hvorom alting er, betyder det, at der i et hvilket som helst møde mellem mennesker ligger en uudtalt fordring, uanset under hvilke omstændigheder mødet finder sted og hvilken karakter det har"... K.E. Løgstrup

Hej SEM.

"Se det,er det rigtigt, at mødet mellem to mennesker er essentielt. og den fælles 3 skal være til stede, for at det fungere. Men også det faktum, at ærligheden, respekten, skal  være tilstede. Ved hvert møde imellem to fremmede mennesker".  

Professionbachelor i pædagogik. KK  :-P  :-P (sorry min ironi)

Det bragte bare lige nogle minder op om mine dage i auditoriet på semi.. Når vi, hørte om den kære K E. Løgstrup.

Håber du, har det godt SEM Og nyder det gode og dejlige sommervejr.  :-P  :-P

Du skriver bare PM. Hvis vi skal snakke lidt K E. Løgstrup.  :-P  :-P  :-P

Tak for dit indlæg SEM.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

Vil du love det :wub: :wub: :wub: :wub:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor

Du skriver bare PM. Hvis vi skal snakke lidt K E. Løgstrup.  :-P  :-P  :-P

Smiler... Så ville vi jo aldrig blive færdige... ;)  Tror jeg har ligeså meget på hjerte som den kære Filosof... :blink:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Smiler... Så ville vi jo aldrig blive færdige... ;)  Tror jeg har ligeså meget på hjerte som den kære Filosof... :blink:

Hej og godmorgen SEM  :-P

Nå ja tolker det som. Et pænt svar på. Næhh gider da ikke snakke med dig.  :-P  :-P  :-P  :-P

Vi kunne da også snakke om alt muligt andet.  :-P

Nej spøg til side SEM. Håber du får en dejlig fredag. Og takker for svar på tråden. 

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor

Vi kunne da også snakke om alt muligt andet.  :-P

KK, du er vist en værre slambert...!

Jeg er bedst til "fransk" - taler du det..? ;)  :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

..."Så vist som et menneske med den tillid, det viser eller begærer, giver mer eller mindre af sit liv i den andens hånd, så vist hører fordringen om at tage vare på det liv med til vor tilværelse sådan som den nu engang er. Hvor meget eller hvor lidt der står på spil for et menneske i den tillid, det viser, er selvsagt uhyre forskelligt. Det beror på mange forskellige faktorer, på den enkeltes psykiske konstitution og øjeblikkelige befindende, på situationen, der ikke mindst er bestemt af, hvem og hvordan den anden er. Men hvorom alting er, betyder det, at der i et hvilket som helst møde mellem mennesker ligger en uudtalt fordring, uanset under hvilke omstændigheder mødet finder sted og hvilken karakter det har"... K.E. Løgstrup

Pyha jeg troede lige først, at det var dig som havde skrevet dette og følte mig pludselig decimeret. Så dukkede Løgstrup up for mit blik og jeg kunne atter trække vejret frit og slappe af! :wink:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Stakkels potentielle cockold eller hanrej - tænk at skulle stå model til det! Det må kræve en meget speciel kæreste tror jeg, men mon ikke en sådan findes indefor swinger miljøet? Det må vi da håbe for ellers kan det hele godt gå hen og blive lidt for fysisk tror jeg.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Stakkels potentielle cockold eller hanrej - tænk at skulle stå model til det! Det må kræve en meget speciel kæreste tror jeg, men mon ikke en sådan findes indefor swinger miljøet? Det må vi da håbe for ellers kan det hele godt gå hen og blive lidt for fysisk tror jeg.

der var skam ikke noget som helst stakkels over min x mand...  og jeg tror du ville få dit livs verbale røvfuld hvis du påstod det overfor ham *gg*

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tjah, som jeg før har nævnt er jeg een af de mænd der tit og ofte føler mig bedre tilpas sammen med kvinder (kvindelige venner) end med mænd .. jeg er bestemt ikke 'een af drengene' ... :)

Samtidig føler jeg mig også erotisk fristet af (at kigge på) tiltrækkende kvinder.

Så jeg har lidt svært ved at se mig selv som monogam - i hvert fald følelsesmæssigt.

Men på den anden side, hvis jeg havde mødt en kvinde, jeg var tiltrukket af, og arbejdede godt sammen med, så tror jeg godt jeg kunne leve monogamt - og have det fint med dét.
Især hvis vi stiftede familie.
Jeg véd hvor stor en opgave familielivet er - og jeg ville nok være 'i praksis monogam' af respekt for og kærlighed til partner og familie.

I hvert fald så længe det seksuelle fungerer OK.

Men jeg har svært ved at forestille mig, at jeg aldrig ville være fristet af eller have fantasier om andre.

Og hér tror jeg, vores kultur - hhv. kvinderne - stiller urealistiske krav til os mænd.

Så "følelsesmæssig monogam" ... nej ... tror det næppe ... :)

Men OK - jeg har ikke den store erfaring.

Jeg har haft eet forhold - og det fungerede mildt sagt ikke godt.
Dog fungerede det seksuelle nogenlunde, i en periode.

Kort sagt - jeg tror vi bør håndtere dét med monogami lidt mere gelinde ... 
Jeg oplever følelser for kvinder, som et spektrum ... 
Nogle vækker slet ikke min seksuelle interesse - andre er eg meget tiltrukket af ... 
Men der er mange 'overgange' ... 
Så hvornår overskrider man grænsen til "følelsesmæssig ikke-monogami" .. ?

Jeg har så i øvrigt også dén 'særhed' at jeg har meget svært ved at blive forelsket ... 

@ Bukowski Revival 09:22
Haha, ja, hér er det en 'rigtig mand' der taler ... ;)

Jeg har selv meget sympati for erotisk udadvendte piger ... 
Som jeg er indrettet, kan jeg godt føle mig moralsk underlegen i forhold til en meget monogam kvinde - både som ven og som kæreste ... 
Jeg ville føle mig mere 'på bølgelængde' med en polyamor pige ... 
Men måske mest på det venskabelige plan.
Véd ikke om det kunne fungere i et kæresteforhold - der er jeg måske for sårbar ... 

Redigeret af sneræven

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor

Pyha jeg troede lige først, at det var dig som havde skrevet dette og følte mig pludselig decimeret. Så dukkede Løgstrup up for mit blik og jeg kunne atter trække vejret frit og slappe af! :wink:

.... :)

Nu skal jeg fortælle dig en hemmelighed, for det er faktisk mig der har skrevet det - dog ej forfattet det ;) ... Den slags drømmer jeg vist kun om at kunne :rolleyes: ...

... Tænk sig at have evnerne så man kunne opnå at titulere sig selv som værende Filosof... Det ville virkelig være smukt... :)  

Del dette indlæg

Link til indlæg

KK, du er vist en værre slambert...!

Jeg er bedst til "fransk" - taler du det..? ;)  :D

Hey SEM

Tja slambert. Tjo jooo lidt.  :-P  :-P

Fransk, kan jeg ikke men er god til, at modtage. Så vil du dele ud af erfaringer Og give enetimer. Så skriv gladeligt PM SEM. :-P  :-P

Jeg lærer jo hver dag.  :-P

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...