Hop til indhold
Bananas

Journalistik - set fra sidelinien.

Recommended Posts

Ja, jeg er jo sådan en af de dér irriterende rygklappere.

Det må jeg så leve med.

Det kan gerne være, at der er nogle faktuelle fejl omkring journalisterhvervet. Det kan jeg ikke bdømme. Men det er mig ganske ubegribeligt, at du ikke har fanget ironien i Bananas' indlæg.

Det er jo en næsten omskrevet – og hylende morsom parodi – på "Jorunalisten"s oprindelige oplæg til hans "videre arbejde" med prostitutionen i Danmark.

"Et videre arbejde", som fra første færd var indhyllet i tåge samt mystik, og hvis resultater vi endnu ikke har set så meget som en stavelse af. Og vel næppe kommer til.

Jeg synes, at Bananas har begået et genialt indlæg, der gav motion til smilebåndet, men det skal en "irriterende rygklapper" vel per definition mene? ;)

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg

Stump, du var her åbenbart ikke på det tidspunkt, men Bananas tråd er et svar på en anden tråd, der kørte på samme tid. Vi der faktisk var her fangede fint sarkasmen og ironien, og likede fordi det var så hylende morsomt og rigtig godt skrevet ;-) Det her handler ikke kun om journalistik, men man skal nok ha været her for at se det ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Sunny the best

Bananas, ironi fungerer generelt ikke i fora. Og jeg er ikke den eneste som svarer alvorligt i denne tråd.

Hvor meget du ved om journalistik ved jeg ikke, men en del af det du skrev journalistfaget var forkert. Sådan er det bare. Og jeg har jo din såkaldte ekspertviden om thai kultur printet ind i min hukommelse. Jeg tror at du også vidste meget om thai kultur, da jeg lavede tråde om thai kultur, i forhold til thai prostituerede i Danmark

I virkeligheden irriterer de ivrige rygklappere, som du hyldes af, betydeligt mere end din trådstart. Men sådan er der så meget.

Ikke mere denne gang, jeg skal hen til min glædeskøbmand og købe en håndfuld dåseøl. :-|

Det er et af de sjoveste indlæg jeg har læst herinde. Men man skal nok have læst journalistens indlæg for at kunne se det sjove og forstå ironien i Bananas indlæg.

Og jeg er også en af hans rygklappere. :)

Kh Sunny :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Bananas, ironi fungerer generelt ikke i fora. Og jeg er ikke den eneste som svarer alvorligt i denne tråd.

Hvor meget du ved om journalistik ved jeg ikke, men en del af det du skrev journalistfaget var forkert. Sådan er det bare. Og jeg har jo din såkaldte ekspertviden om thai kultur printet ind i min hukommelse. Jeg tror at du også vidste meget om thai kultur, da jeg lavede tråde om thai kultur, i forhold til thai prostituerede i Danmark

I virkeligheden irriterer de ivrige rygklappere, som du hyldes af, betydeligt mere end din trådstart. Men sådan er der så meget.

Ikke mere denne gang, jeg skal hen til min glædeskøbmand og købe en håndfuld dåseøl. :-|

Ja, det her bliver jo bare rigtigt dumt. Jeg har aldrig påstået at jeg har nogen ekspertviden om thaikultur, jeg er amatør med synspunkter, ikke andet. Hvad så det har at gøre med min eventuelle viden om journalistik, ja det aner jeg bare ikke. Rygklappere er måske irriterende - hvis de faktiskt findes - men der er også møgirriterende med det modsatte: at kritisere til hvert et pris.

Du kan roligt stole på at jeg ved mere end de fleste om journalistik - ikke for at det har med tråden at gøre. Og jeg ved at du ved meget om thaikultur, hvilket ikke per automatik er ensbetydende med at jeg altid finder dit skriv sympatiskt. At have viden om ting er et ting, hvordan man udtrykker sin viden og applicerer den på mennesker og i sine skriv kan være noget helt andet.

B

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest stump

Stump, du var her åbenbart ikke på det tidspunkt, men Bananas tråd er et svar på en anden tråd, der kørte på samme tid. Vi der faktisk var her fangede fint sarkasmen og ironien, og likede fordi det var så hylende morsomt og rigtig godt skrevet :wink: Det her handler ikke kun om journalistik, men man skal nok ha været her for at se det :wink:

Hej Liv! Du skriver jo selv, hvad der er galt med Bananas trådstart. Man skal have læst "journalistens" trådstart, for at kunne forstå det Banana skriver.

Og det er der, det hele vælter, med mindre man har læst "journalistens" linjer. Bananas vedhæfter ikke en URL, eller noget andet, som henviser til den trådstart, som har inspireret ham, og derved bryder han en måske uskreven debatregel. Den regel siger, at man skal samle sin læser op, med at gøre det klart, hvad ens indlæg tager udgangspunkt i.

Jeg "bor" ikke på EG. Jeg ser ikke alt, læser ikke alt, og jeg er nok ikke den eneste, der har det sådan. Derfor er det vigtigt, at skribenter går det forståeligt, hvor trådstarten tager sine rødder. Det håber jeg at du, og andre her på EG forstår.

At der så er flere fejl i det Bananas skriver om journalister, gør det jo ikke bedre.

Ha en god dag.

Stump

Redigeret af stump

Del dette indlæg

Link til indlæg

Eller så kan du jo bare sige: "Aha --- men så forstår jeg...". Men ikke Stump ikke, nej vel...? Han skal finde den der har gjort fejl, for nogen måtte det jo ha været.

Lige præcis den her diskussion er nok den mest meningsløse jeg har deltaget i siden EG's begyndelse.

B

Del dette indlæg

Link til indlæg

@bananas

Hvis det kan trøste dig, så er der mange af den type (i mine øjne) uvæsentlige diskussioner her på EG :-)

Venligst

French

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...