Hop til indhold
Guest Elsevier

Hvorfor er det egentlig lovligt for prostituerede at diskriminere?

Recommended Posts

Guest Stemplet

det jeg mente med det her: 

en af mine pakistanske venner og jeg debatterede flerkoneri... fordi han har et par stykker.... ret og vrang i det koncept

og selvsagt debatterede vi samtidig ligestilling, hvor hans argument mod fler-manderi var at man i givet fald ikke kunne bestemme hvem der var faren til børnene

Der pegede han på en fortolkning af noget i koranen som faktuel basis for hans udsagn... hvorfor jeg skrev min kommentar om at koranen og muhammeds fortolkning deraf trængte til en moderne lidt mere videnskabelig opdatering der negerer førnævnte faderskabs-sager

nå - et lille sidespring... 

men det ændrer jo desværre stadig ikke på at det kulturelt baserede kvindesyn, der er mere eller mindre fælles for mænd med muslimsk baggrund, stadig er en god grund til ikke at modtage dem, hvis man ikke vil risikere en procentvis større risiko for overgreb... 

For det første vil jeg lige påpege at det er rart at have en sober debat med dig :-), nyder det så længe det vare ;-)

Den er klassisk med din med ven, og er nok det jeg har hørt allermest om.

Kort og enkelt, Islam tillader 4 koner. Det er dog ikke betingelsesløst og noget nær umuligt at opretholde i et moderne samfund.

Husk at for 1400 år siden var ægteskabet garanten for fred. Så flerkoneri imellem stammer var normalt for at opretholde alliancer.

Og som sagt så er detaljen vigtig, der tillades op til 4 koner, det er ikke pålagt tværtimod. I min opfattelse er religionen islam nok den mest ligestillende religion, men som vi begge er enige om så er teksten så voldsomt drejet at folk vælger anderledes. Husk også at mænd har og vil altid dominere vores verden. Grunden til at det kan lade sig gøre er at fysikken tillader manden det. Var kvinden fysisk stærkere så havde alle mænd for længst fået en røvfuld :-D

Til sidst for din sidste kommentar, så har jeg tidligere i denne tråd givet dig ret i at du skal besøges af dem du vil. Er dog ikke enig med dig når du generalisere så meget ;-). Hvis du vil kan vi fortsætte denne diskussion på PM så tråden ikke afspores mere :-) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest VarmePia

for ja - islam som den er formuleret i koranen er ikke undertrykkende pr se (hvis vi lige ser bort fra at den ikke tager højde for at vi altså HAR opfundet DNA tests) - det er de individuelle folkeslags fortolkning af koranen der er udslagsgivende for hvor meget kvinderne undertrykkes 

Og Stemplet fortæller:  I min opfattelse er religionen islam nok den mest ligestillende religion

Undskyld jeg blander mig nu, men dengang jeg gik i skole, der fik vi at vide at der står i koranen at konen skal ha et par på låget, hvis hun ikke er lydig nok. Det er da i mine øjne undertrykkende og ikke særlig ligestillende. Jeg kan selvfølgelig tage fejl ( kom på banen Stemplet jeg vil jo nødig misinformere folk om ting som jeg trods alt har en ret begrænset viden om ).

Knus Pia

Del dette indlæg

Link til indlæg

.... kan det reelt ikke være underordnet om det er noget koranen foreskriver eller noget muhammed har sagt efter han læste koranen?  slutresultatet er vel i bund og grund det samme... 

I et senere indlæg skrev du:

".. hvorfor jeg skrev min kommentar om at koranen og muhammeds fortolkning deraf trængte til en moderne lidt mere videnskabelig opdatering der negerer førnævnte faderskabs-sager..."

Jeg tør ikke sige, om jeg evt. har misforstået dig Jasmin, men profeten Mohammed er en slags ophavsmand til koranen, idet han angiveligt brudstykkevis har opfanget og videreformidlet diverse budskaber direkte fra Gud, og disse budskaber er så hen ad vejen blevet skrevet sammen til den hellige bog, koranen.

Mohammed var analfabet, så han har derfor aldrig selv hverken skrevet eller læst koranen(!) ;)

http://da.wikipedia.org/wiki/Koranen

Men rent bortset fra det, kan du da sagtens have ret i, at koranen trænger til en "opdatering" på en lang række punkter :cool:

Redigeret af ThorsHammer

Del dette indlæg

Link til indlæg

Og Stemplet fortæller:  I min opfattelse er religionen islam nok den mest ligestillende religion

Undskyld jeg blander mig nu, men dengang jeg gik i skole, der fik vi at vide at der står i koranen at konen skal ha et par på låget, hvis hun ikke er lydig nok. Det er da i mine øjne undertrykkende og ikke særlig ligestillende. Jeg kan selvfølgelig tage fejl ( kom på banen Stemplet jeg vil jo nødig misinformere folk om ting som jeg trods alt har en ret begrænset viden om ).

Knus Pia

Og i Bibeln står det at "kvinden skal tie still i forsamlingen".  Indenfor Buddhismen er det stadig meget svært for kvinder at blive "oplyste" og "opnå ordination" - næst indtil umuligt.

Og Hinduismen - well, ikke for at de vediska skrifterne siger at det skal være sådan, men hvordan kvinder bliver behandlet i Indien ved vi jo en del om. I særdeleshed langt ude på landområderne hvor oplysningen ikke er nået frem. Kvinder er simpelthen ting man kan behandle hvordan man vil, myrde dem gerne, og mishandle dem.

Indenfor judendomen mener man at kvinden og manden er ligestillede .... men at have menstruation er "urent" at føde børn er "urent" og kvinden kan ikke have de samme vigtige religiöse opgaver som mænd. Hendes opgave er at være hustru, ordne hjemmet og børnen. Indenfor den fundamentalistiske judendomen må kvinden ikke en gang læse fra Torah.

Alle religioner stammer fra lang tid tilbage, når kvinden oftest var langt mindre værd end manden i alt på nær at føde børn. Kvindefjentlige tekster og traditioner findes indenfor alle religioner. Hvad det atså handler om idag, er i hvilken udstrækning respektive religion har lykkets modernisere sine værdier og ideal. Og hvor synkront en religiøs udøvere kan leve i et modernt vesterlandskt samfund.

Jeg bliver meget nedtrykt af at læse at pigerne nægter at tage imod mænd fra mellemøsten - jeg mener ... det er jo enorm forskel på folk fra f.eks. Iran og Irak hvad oplysning vedrører.

Men på samme gang bliver jeg nødt at indrømme: Hvad fanden ved jeg???? Har man grimme oplevelser gang efter gang, så bliver man jo nødt at gøre noget ved det.

Men Bluejacket har jo sagt det: Prostitution er ikke anerkendt som et erhverv, altså falder hele diskussionen plat til gulvet allerede i starten.

B

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest VarmePia

Tak for dit input Bananas, men det er dog et væsentligt parameter i debatten og en stor forskel i det hele taget, hvis pigerne fravælger muslimer fordi muslimerne mener at det er deres gudgivne pligt eller ret at de skal tæske deres kvinder til lydighed. 

Jeg vil gerne pointere at min grund til at fravælge udlændinge intet har med religion at gøre og jeg fravælger ikke kun muslimer men alle udlændinge og grunden har absolut intet med racisme at gøre. 

Kan vi få en muslim til at svare på dette, jeg vil godt nok være ked af at bringe misinformation om nogen som helst religion.  

Knus Pia

Redigeret af VarmePia

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jamen er muslimer ikke selv racister eller har jeg misforstået noget,

Joret

Nej, det tror jeg ikke, du har – alt efter hvordan man efterhånden definerer det inflationsramte begreb "racisme".

Jeg har i rigtigt mange år haft min gang blandt indvandrere og kender efterhånden en del til deres tankegang. Mange foragter rent faktisk os "danskere" og vor indretning af samfundet. 

Det er "for slapt" og løssluppent. Vore kvinder er "ludere", fordi de går i bikini på stranden, kan mødes med mænd på lige fod, og endda kan finde på at tage dem med hjem efter et værtshusbesøg.

Bl.a. af samme årsag retter man parabolen mod hjemlandet for at finde "åndelig styrke". Vi kan integrere nok så meget, vi vil, men kan man integrere menesker, der i hjernen egentligt ikke ønser det?

Er det racisme fra muslimernes side? Tjah, hvis man indregner den inflation, aom begrebet har undergået – og accepterer inflationen – så kan man godt tale om racisme.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg syntes at det er helt i orden, at de piger som sælger seksuelle ydelser, har nogle krav til, HVEM de sælger sex til. Det er deres krop, og vælger de en bestemt målgruppe fra, så er det sikkert ud fra nogle dårlige erfaringer de har, med mænd fra den pågældende målgruppe.

Jeg har også som sex køber nogle krav, til den pige jeg vil købe en seksuel ydelse af. Og den pige jeg køber en seksuel ydelse af, har ligeledes nogle overfor mig. Kan vi i fællesskab indfri hinandens krav, så ender det med at blive en god oplevelse for begge parter. Og sådan BØR det være!

Jeg ser på INGEN måde ned på de piger, som sælger seksuelle ydelser. Og jeg har faktisk stor respekt for det de gør. For mig er det ikke kun et spørgsmål om, og få taget trykket, men også at det skal være en god oplevelse. Hvilket også gør at jeg kommer igen som kunde, og ikke vælger og gå andre veje.

Vælger man udelukkende at gå til udenlandske piger, som er TVUNGET ud i at skulle sælge sig selv, så bliver oplevelsen også derefter. For for pigens vedkommende, handler det om at få så mange penge ind som muligt, og ikke om at det bliver en god oplevelse, for BEGGE parter. Så jeg kan kun opfordre til, at man KUN går til de danske piger som selv har valgt at sælge seksuelle ydelser.

Både for at få en god oplevelse, men også for sin samvittigheds skyld. Og så må man finde den pige, hvis krav man kan leve op til. Det var mit input,i denne spændende debat. Fortsat god aften alle sammen.

Redigeret af RBN

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Stemplet

Og Stemplet fortæller: I min opfattelse er religionen islam nok den mest ligestillende religion

Knus Pia

Pia :-).

Ja det kommer an på hvem du spørger. Der findes fundamentalister som praktisere stening, drab, terror osv. De ville selvsagt bekræfte det du skriver, men forholder vi os til de religiøse tekster så er det meget hurtigt klart at enhver form for skade på hvilket som helst væsen er forbudt. Så er den faktisk ikke længere.

At der så er passager der siger noget andet og hvad ekstremisterne bruger som grundlag for deres handlinger er ting som er taget ud af kontekst. Igen så kan teksten ikke stå alene. Historien, tidsalderen og omstændighederne er meget vigtige når man tolker og vurdere hvad der må gøres og ikke. Noget er en historisk fortælling og andre er direkte påbud og det er her det går galt og bliver misbrugt for en bestemt agenda.

Men som jeg skrev tidligere til Jasmin så er selv mine snart 30 års intense studier og jordomrejser kun ladet mig kradse i overfladen af religionens univers. Det er så komplekst og meget er fabrikeret igennem tiderne eller som nogen påpeger opdateret til nyere tid. Islam adskiller sig fra jødedommen og kristendommen netop ved at koranen er uændret. Men læser man den så bliver det meget klart af alle 3 religioner høre under samme. Også bedre kendt som de 3 monoteistiske religioner.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg vil endnu en gang påpege, at ikke alle piger siger nej til muslimer og andre udlændinge ;-)

Og selvfølgelig forbeholder jeg mig retten til at sige nej tak til en gæst, jeg af en eller anden grund (fx attitude, dårlig hygiejne eller andet) ikke vil have sex med, eller vis ønsker jeg ikke kan indfri. Det er et spørgsmål om at passe på sig selv.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ligeså som vi har lov til at pænt takke nej til en piges ydelser, så har pigen i høj grad også lov til at sige nej til vores penge og kan ikke se at den er så meget længere

Del dette indlæg

Link til indlæg

hvis en oilesheik fra dubai, smider 2000000kr. på bordet, tror i så at pigerne siger nej?

Halløj på denne solskins dag kajbigpakaj.

Hvorfor er,det du tror alt handler om penge?

Del dette indlæg

Link til indlæg

hvis en oilesheik fra dubai, smider 2000000kr. på bordet, tror i så at pigerne siger nej?

jeg gør... 

Del dette indlæg

Link til indlæg

fordi alt handler om penge. 

Troede nu det var pigens eget frie valg til, at sige nej. Penge, kan købe meget. Men du må da respektere de siger nej. Selvom din holdning siger noget andet, kan jeg se. 

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease

fordi alt handler om penge.

Kaj - Kan alle få dig til at gøre ALT hvis bare betalingen er god nok ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest VarmePia

Pia :smile:.

Ja det kommer an på hvem du spørger. Der findes fundamentalister som praktisere stening, drab, terror osv. De ville selvsagt bekræfte det du skriver, men forholder vi os til de religiøse tekster så er det meget hurtigt klart at enhver form for skade på hvilket som helst væsen er forbudt. Så er den faktisk ikke længere.

Tak for dit svar Stemplet og også for den video du har sendt til mig privat, det er vældig sødt af dig, men du skal nok ikke regne med at jeg bliver muslim sådan lige med det samme :)

Der er så noget jeg ikke rigtig forstår, for igår da jeg sad og surfede på nettet, faldt jeg over denne korantekst 4:34: 

"Men are the maintainers of women because Allah has made some of them to excel others and because they spend out of their property; the good women are therefore obedient, guarding the unseen as Allah has guarded; and (as to) those on whose part you fear desertion, admonish them, and leave them alone in the sleeping-places and beat them; then if they obey you, do not seek a way against them; surely Allah is High, Great."

Og jeg fandt ud af at forklaringen til koranen er noget der hedder Haditterne, som jeg forstod var muhammeds gøren og laden. Her er så en de der haditter, som forklarer omkring at kvinden skal ha nogen tæsk til hun er lydig Bukhari 72:715

- A woman came to Muhammad and begged her to stop her husband from beating her.  Her skin was bruised so badly that she it is described as being "greener" than the green veil she was wearing.  Muhammad did not admonish her husband, but instead ordered her to return to him and submit to his sexual desires.

Så er det vel ikke så sært hvis pigerne fortæller at de har rigtig dårlige erfaringer med muslimer og at de ikke ønsker at ha dem som kunder. Kald mig bare naiv, men jeg vil da nødig tæves grøn af en muslim fordi hans allah og muhammed har fortalt ham at det er sådan man får en kvinde til at opfylde en mands lyster. 

Er det sådan at forstå at koranen og muhammed ikke var særlig fremsynede i forhold til at vi i vore dages moderne samfund ligesom har anerkendt at kvinder ikke er lavere stående væsner der skal ha klø når de ikke vil ligge krop til en mands lyster?? Hvis allah er gud så skulle man jo tro, at han ville have set det komme eller hvad?

Nu tager jeg ikke udlændinge, men som tidligere sagt, så har det intet med religion eller racisme at gøre, men efter at have læst det her om muhammedanernes religion, så ville jeg da også blive meget betænkelig ved at tage muslimer ind. 

Bare en tanke :)

Knus Pia

Nb: sorry for det grå i teksten, det kom bare med af sig selv da jeg kopierede og jeg ved ikke, hvordan jeg får det væk  :???:

Redigeret af VarmePia

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kaj - Kan alle få dig til at gøre ALT hvis bare betalingen er god nok ?

når nu i piger ikke er i branchen for at tjene penge, men fordi i kan lide det, hvorfor er der så pris forskel på hvilket hul man vil havde pikken ind i? er det måske ikke fordi hvis man betaler lidt ekstra, så må man godt i nummi? vil det være ok at murermester jensen skrev i en annonce " jeg murer ikke for ludere"? han bestemmer vil også selv hvem han vil murer for

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Stemplet

Tak for dit svar Stemplet og også for den video du har sendt til mig privat, det er vældig sødt af dig, men du skal nok ikke regne med at jeg bliver muslim sådan lige med det samme :)

Der er så noget jeg ikke rigtig forstår, for igår da jeg sad og surfede på nettet, faldt jeg over denne korantekst 4:34:

- "Men are the maintainers of women because Allah has made some of them to excel others and because they spend out of their property; the good women are therefore obedient, guarding the unseen as Allah has guarded; and (as to) those on whose part you fear desertion, admonish them, and leave them alone in the sleeping-places and beat them; then if they obey you, do not seek a way against them; surely Allah is High, Great."

Og jeg fandt ud af at forklaringen til koranen er noget der hedder Haditterne, som jeg forstod var muhammeds gøren og laden. Her er så en de der haditter, som forklarer omkring at kvinden skal ha nogen tæsk til hun er lydig Bukhari 72:715

- A woman came to Muhammad and begged her to stop her husband from beating her. Her skin was bruised so badly that she it is described as being "greener" than the green veil she was wearing. Muhammad did not admonish her husband, but instead ordered her to return to him and submit to his sexual desires.

Så er det vel ikke så sært hvis pigerne fortæller at de har rigtig dårlige erfaringer med muslimer og at de ikke ønsker at ha dem som kunder. Kald mig bare naiv, men jeg vil da nødig tæves grøn af en muslim fordi hans allah og muhammed har fortalt ham at det er sådan man får en kvinde til at opfylde en mands lyster.

Er det sådan at forstå at koranen og muhammed ikke var særlig fremsynede i forhold til at vi i vore dages moderne samfund ligesom har anerkendt at kvinder ikke er lavere stående væsner der skal ha klø når de ikke vil ligge krop til en mands lyster?? Hvis allah er gud så skulle man jo tro, at han ville have set det komme eller hvad?

Nu tager jeg ikke udlændinge, men som tidligere sagt, så har det intet med religion eller racisme at gøre, men efter at have læst det her om muhammedanernes religion, så ville jeg da også blive meget betænkelig ved at tage muslimer ind.

Bare en tanke :)

Knus Pia

Nb: sorry for det grå i teksten, det kom bare med af sig selv da jeg kopierede og jeg ved ikke, hvordan jeg får det væk :???:

Hej igen Pia,

Der er vidst noget du har misforstået hvis du opfatter jeg skulle være ude på at du skal konvertere. Sendte dig linket for at du skulle se en anden fortælling og med logisk fornuft konkludere at hvad du læser og høre i tv er langt fra hvad er rigtigt. Som sagt har jeg læst emnet Religion i mere end 30 år og føler selv jeg blot har kradset i overfladen.

Det du citere er en oversættelse/fortolkning, prøv at læs de 20 andre af samme vers. Der vil du opdage at de alle siger noget forskelligt. Og religion skal forståes i helheden, små ting som pilles ud af kontekst mudre billedet en del. Men genialt er det for dem som vil bruge som argumentation for sine holdninger.

Hadith er i øvrigt beretninger som kan være fabrikerede og usande og må ikke forveksles med koranen. En fjer fem høns er logisk hvad der er problemet med Hadith. Gælder i øvrigt alle religioner.

Til slut så mener jeg efterhånden at tråden er afsporet og at religion ikke høre til herinde på EG der findes andre fora for det. Spørg endelig det er dejligt at dele ud af min viden, men gør det på PM

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Stemplet

Nej, det tror jeg ikke, du har – alt efter hvordan man efterhånden definerer det inflationsramte begreb "racisme".

Jeg har i rigtigt mange år haft min gang blandt indvandrere og kender efterhånden en del til deres tankegang. Mange foragter rent faktisk os "danskere" og vor indretning af samfundet. 

Det er "for slapt" og løssluppent. Vore kvinder er "ludere", fordi de går i bikini på stranden, kan mødes med mænd på lige fod, og endda kan finde på at tage dem med hjem efter et værtshusbesøg.

Bl.a. af samme årsag retter man parabolen mod hjemlandet for at finde "åndelig styrke". Vi kan integrere nok så meget, vi vil, men kan man integrere menesker, der i hjernen egentligt ikke ønser det?

Er det racisme fra muslimernes side? Tjah, hvis man indregner den inflation, aom begrebet har undergået – og accepterer inflationen – så kan man godt tale om racisme.

X,

Hvis du kun har opholdt dig i ghettoen så kan jeg forstå din udmeldning, men at forstå deres tankegang tror jeg ikke du gør. Du har en holdning om deres tanker.

Fordi jeg er så heldig at have læst arabisk så har jeg fået nogen helt andre nuancer og ser ligeså mange styrker som de har svagheder i deres kultur. Intet er perfekt det er du heller ikke. 

Jeg har selv mødt ufatteligt mange veluddannede unge udlændinge som kommer fra velfungerende familier og det billed du tegner er ikke hvad jeg opfatter.

Husk at mange er flygtet fra horrible oplevelser og har rigtig mange ar på sjælen, det komplicere en intregration/opdragelse af deres børn del. Dernæst er mellemøstens kultur og traditioner meget langt fra danske, den omstilling de skal igennem kan ikke klares på sprogskolen det er altså primitiv hvis man tror det.

Til dem med fis hjem hatten, tror faktisk de fleste rigtig gerne ville hvis de ikke var truet på deres eksistens.  

Du har ret, men husk nu forskellen på kulturen og hvor lukket landet kommer fra er. Den omstilling kommer ikke på 4 sekunder i paskontrollen. 

Men igen hvis man kun vil fokusere på negative aspekter og hagle de stakkels mennesker ned, så forsæt da endelig med de udmeldinger. Det fremmer virkelig situationen og gør sleeeeet ikkkkkeeee tingene værre. Et strej af ironi kan forkomme :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

vil det være ok at murermester jensen skrev i en annonce " jeg murer ikke for ludere"? han bestemmer vil også selv hvem han vil murer for

ja naturligvis er det da det!!!! logik for burhøns makker

jeg finder bare en anden der godt vil.... hvor svært kan det være... hvor svært skal det være ? 

den murer må gøre nøjagtig som han vil!!

Del dette indlæg

Link til indlæg

ja naturligvis er det da det!!!! logik for burhøns makker

jeg finder bare en anden der godt vil.... hvor svært kan det være... hvor svært skal det være ? 

den murer må gøre nøjagtig som han vil

må han også det for loven?

Del dette indlæg

Link til indlæg

må han også det for loven?

jeg er temmelig sikker på at mureren godt må - også for loven... 

for det første siger loven om forskelsbehandling ikke noget konkret om erhverv-kunde forhold.... der er kun nogle generelle bestemmelser

så skal du kigge på §1 og vurdere hvorvidt det at være GP er "sexuel orientering" - det er det IKKE definitorisk - altså er det et kriterium man gerne må differentiere på

mureren må altså - hvis min tolkning af ligebehandlingsloven er korrekt - gerne bede os finde en anden... 

hvis jeg havde været lesbisk - så havde han muligvis -  teknisk set - ikke måttet - men valg af erhverv kan i sagens natur ikke være et diskriminationspunkt, for så har du pludselig en fandens ballade med andre situationer hvor ophavsrettigheder købes af konkurrenter og i værste fald spionage og forrædderi 

så ja - det er umiddelbart fuldt tilladt at diskriminere på baggrund af erhverv... 

læs mere om den gældende lov her https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=122522

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...