Hop til indhold
Guest Elsevier

Hvorfor er det egentlig lovligt for prostituerede at diskriminere?

Recommended Posts

Guest VarmePia

Hej igen Pia,

Der er vidst noget du har misforstået hvis du opfatter jeg skulle være ude på at du skal konvertere. Sendte dig linket for at du skulle se en anden fortælling og med logisk fornuft konkludere at hvad du læser og høre i tv er langt fra hvad er rigtigt. Som sagt har jeg læst emnet Religion i mere end 30 år og føler selv jeg blot har kradset i overfladen.

Det du citere er en oversættelse/fortolkning, prøv at læs de 20 andre af samme vers. Der vil du opdage at de alle siger noget forskelligt. Og religion skal forståes i helheden, små ting som pilles ud af kontekst mudre billedet en del. Men genialt er det for dem som vil bruge som argumentation for sine holdninger.

Hadith er i øvrigt beretninger som kan være fabrikerede og usande og må ikke forveksles med koranen. En fjer fem høns er logisk hvad der er problemet med Hadith. Gælder i øvrigt alle religioner.

Til slut så mener jeg efterhånden at tråden er afsporet og at religion ikke høre til herinde på EG der findes andre fora for det. Spørg endelig det er dejligt at dele ud af min viden, men gør det på PM

Hejsa Stemplet, jeg synes ikke tråden er afsporet men at vi derimod er ved at nå ind til hele kernen i problematikken: hvorfor afviser massagepiger udlændinge og i særdelelshed muslimer og har de egenlig lov eller ret til det.

Du skriver at der er noget i vejen med oversættelsen. Nuvel, det kan da godt være. Her har jeg fundet et link til det kapitel i koranen på arabisk, du kan jo oversætte det korrekt for os på dansk så, du har jo expertisen:   http://quran.com/4/34

Du skriver så at det er taget ud af kontekst. Det er jeg da rigtig ked af at høre, derfor har jeg her linket til hele baduljen i det kapitel der hedder KVINDER på arabisk og engelsk. http://quran.com/4 

Jeg synes dog at ordet: tæsk dem ( beat them) er temmelig tydeligt  :???:

Så skriver du at der er problemer med de der haditter. Hvilken en er den mest anerkendte haditsamling efter din mening? Jeg tog netop fat i Bukari fordi jeg læste i går, at det var den fyr som var mest anerkendt. 

Det der kapitel 4 er i øvrigt ikke det eneste jeg fandt i koranen som taler om at man skal tæske kvinder når man er muhammedaner. Der er også kapitel 38:44 - "And take in your hand a green branch and beat her with it, and do not break your oath..."  

Hvis du ikke synes om Bukari, så er der også en haditfyr der hedder Muslim

4:2127

- Muhammad struck his favorite wife, Aisha, in the chest one evening when she left the house without his permission.  Aisha narrates, "He struck me on the chest which caused me pain."

9:3506 

- Muhammad's father-in-laws (Abu Bakr and Umar) amused him by slappinghis wives (Aisha and Hafsa) for annoying him.  According to the Hadith, the prophet of Islam laughed upon hearing this.

Og en anden haditfyr der hedder Abu Dawud

2141

- "Iyas bin ‘Abd Allah bin Abi Dhubab reported the Apostle of Allah (may peace be upon him) as saying: Do not beat Allah’s handmaidens, but when ‘Umar came to the Apostle of Allah (may peace be upon him) and said: Women have become emboldened towards their husbands, he (the Prophet) gave permission to beat them."  At first, Muhammad forbade men from beating their wives, but he rescinded this once it was reported that women were becoming emboldened toward their husbands.  Beatings are sometimes necessary to keep women in their place.

2142

- "The Prophet (peace be upon him) said: A man will not be asked as to why he beat his wife."

2126

- "A man from the Ansar called Basrah said: 'I married a virgin woman in her veil. When I entered upon her, I found her pregnant. (I mentioned this to the Prophet).' The Prophet (peace_be_upon_him) said: 'She will get the dower, for you made her vagina lawful for you. The child will be your slave. When she has begotten (a child), flog her'"  A Muslim man thinks his is getting a virgin, then finds out she is pregnant.  Muhammad tells him to treat the woman as a sex slave and then flog her after she has delivered the child.

Hør engang Stemplet, de der hadit fyre kan vel ikke være fulde af løgn eller misforståede allesammen - eller hvad?? Jeg synes da i hvert fald, at både koranen og hadit fyrene er ret klare i spyttet. Kvinden skal ha et godt lag tæsk en gang imellem så hun adlyder. 

Set i lyset af det, så er det vel helt i orden, at massagepigerne ligesom tager afstand og fravælger disse - vi taler altså ikke om at vi er ude i racisme imod muslimer men derimod om at massagepigerne ikke synes det er så fedt at få tæsk. 

Bemærk venligst, at når man åbner op for at diskutere et emne, så kan man ikke bare få tråden låst, når man kommer i modvind med sine holdninger eller forvise debatten fra det offentlige rum (pm). Jeg kan nemt forstå, at muslimer eller andre udlændinge bliver såret, når de bliver afvist af en pige, det er jo aldrig sjovt som menneske at blive vægtet og fundet for let, men man kan jo ikke med den ene hånd kræve adgang til bagerbutikken og så sætte ild i den samtidig med den anden og tro at bagermesteren så stadig er glad. Og hvad laver en muslim i det hele taget hos en massagepige??? Står der ikke højt og tydeligt i koranen at utugt straffes med døden?

Hvis det er så magtpåliggende for muslimer at få fedtet rotten hos en massagepige, så må han jo konvertere til noget der ikke giver ham ret og pligt til at tæve kvinder. Hans religion har jo ikke været så vigtig for ham, at han ikke bare overtræder påbudet  om ingen sex udenfor ægte eller slaveskab ( ja, jeg læste også det der med i koranen at manden gerne må knalde sine slaver ) 

Knus Pia 

Redigeret af VarmePia

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor

hvis en oilesheik fra dubai, smider 2000000kr. på bordet, tror i så at pigerne siger nej?

Arrgh... for en times hygge ville jeg nok genoverveje - men så skulle han også love mig at gå igen... ;)  :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Stemplet

Bemærk venligst, at når man åbner op for at diskutere et emne, så kan man ikke bare få tråden låst, når man kommer i modvind med sine holdninger eller forvise debatten fra det offentlige rum (pm). 

Kære Pia,

Dette er ikke ment negativt, men opfat det gerne som en bestemt tone og lettere irriteret.

Ganske enkelt fordi jeg dagligt diskutere netop det her med alle som kan stave til google eller wikipedia. Du plastre hele tråden til med citater fra hadith og koranen, du kopiere lystigt uden reelt at vide hvor tingene kommer fra ej heller deres oprindelige ordlyd, tekst eller betydning. Jeg har studeret det emne i snart 30 år, jeg har studeret arabisk og filosofi. Jeg taler, læser og skriver arabisk bedre end en araber gør.

Det er mit fundament for at anskue tingene, dit fundament er en oversat tekst du har fundet på nettet. Dit niveau er nøjagtigt det samme som en journalist. Undskyld mit udfald, men synes det er sørgeligt for danmark at vi er så arrogante og uoplyste. Vi tror vi ved alt, og medierne vasker vores hjerner til at tro "hvid er sort" og "sort er hvidt".

Og nu til en kort forklaring og et eksempel på hvad du er oppe imod, og hvorfor jeg synes du skal til at læse tingene med nogen andre briller. 

Det arabiske sprog fra den tid som koranen er fra er så omfattende og tvetydig, så for at læse og tolke så er en engelsk/dansk udgave absurd at anvende. Du skal mestre arabisk og selv det er tit ikke nok. Selv de mennesker som levede under åbenbaringen forstod ikke hvad der blev sagt. Det er det som muslimer kalder koranens mirakel eller Guds direkte ord./Skeptikeren, ateisten, videnskabsmanden olign ville nærmere kalde det et avanceret sprog som er tabt. Men ikke desto mindre er det fundamentet for en tro som 1,3 milliarder følger. Forestil dig 1,3 milliarder meninger.  

Det vers du omtaler 4-34 har hele sin twist omkring 1 ord. "Daraba" Det ord kan betyde, "Slå","fordømme","drage ud","dække","forklare",ignorere".

Der er nogen flere betydninger, men orker ikke at læse 46 bøger igennem for at få det hele med. 

Kan du nu se problemet? Enhver kan se at hvis manden ville tæve sin kone så vælger han ordet slå. Vil han skilles så drager han ud. Er han ligeglad så ignorere han hende. 

Med hensyn til hadith så er alle samlingerne problematiske. Dvs, hver enkelt hadith må overvejes og holdes op imod Guds ord - Koranen. (Muslimernes pendant, til danmarks grundlov) 

Så er du en stodder som vil tæve, voldtage, slå ihjel osv. Så vælger du dem som du citere. Er du et anstændigt fredselskende menneske, så forkaster du netop de hadith. Nøjagtigt det samme gør de troende Muslimer. Kun en ting kan ikke ændres det er Koranen. Men som du ser ovenfor så er fortolkningen ret vanskelig og vil du kun se sort, så ser du kun sort.

Allerede nu bør du så kunne indse at hele det verdensbilled som vi får serveret er ukorrekt, forstået på den måde at det er ikke religionen, men de mennesker som fortolker, misbruger og anvender det til at undertrykke andre mennesker. Selv mainstream opfattelse af "sharia" har et problem når man kan læse skrive og forstå ;-)

Du spørger mig om at oversætte Pia, jeg spørger dig, hvad vil du gerne have der skal stå?

En ting som jeg har lært i mine studier og hvad jeg mener religionen siger til os, det er følgende;

Vær mod andre som du selv væres imod.

Gør det ondt? Så er det ondt.

Hjælp de svage

Vær retfærdig

........

........

Resten kan du selv fylde på, der er kun 1 regel. Vær menneskelig, moralsk og etisk ;-) 

Så når unge muslimer forgriber sig på pigerne herinde eller lign, så er min stille kommentar at det nok ikke skyldes et enkelt vers i koranen. Det er nok nærmere en kultur, opdragelse og livsanskuelse som er gruelig gal. At sige det er Islam, Kristendommen eller Jødedommen som religion der er årsagen er, ikke bare dumt, det er ufatteligt meget sigende om den person der ytre sig. (Nu ved du hvad jeg synes om "kritikere")

Og nu gider jeg ikke at kommentere mere på det. Det ovenstående synes jeg selv er dybdegående forklaring på det og vanskelighederne. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor

Kære Pia,

Dette er ikke ment negativt, men opfat det gerne som en bestemt tone og lettere irriteret.

Ganske enkelt fordi jeg dagligt diskutere netop det her med alle som kan stave til google eller wikipedia. Du plastre hele tråden til med citater fra hadith og koranen, du kopiere lystigt uden reelt at vide hvor tingene kommer fra ej heller deres oprindelige ordlyd, tekst eller betydning. Jeg har studeret det emne i snart 30 år, jeg har studeret arabisk og filosofi. Jeg taler, læser og skriver arabisk bedre end en araber gør.

Det er mit fundament for at anskue tingene, dit fundament er en oversat tekst du har fundet på nettet. Dit niveau er nøjagtigt det samme som en journalist. Undskyld mit udfald, men synes det er sørgeligt for danmark at vi er så arrogante og uoplyste. Vi tror vi ved alt, og medierne vasker vores hjerner til at tro "hvid er sort" og "sort er hvidt".

Og nu til en kort forklaring og et eksempel på hvad du er oppe imod, og hvorfor jeg synes du skal til at læse tingene med nogen andre briller. 

Det arabiske sprog fra den tid som koranen er fra er så omfattende og tvetydig, så for at læse og tolke så er en engelsk/dansk udgave absurd at anvende. Du skal mestre arabisk og selv det er tit ikke nok. Selv de mennesker som levede under åbenbaringen forstod ikke hvad der blev sagt. Det er det som muslimer kalder koranens mirakel eller Guds direkte ord./Skeptikeren, ateisten, videnskabsmanden olign ville nærmere kalde det et avanceret sprog som er tabt. Men ikke desto mindre er det fundamentet for en tro som 1,3 milliarder følger. Forestil dig 1,3 milliarder meninger.  

Det vers du omtaler 4-34 har hele sin twist omkring 1 ord. "Daraba" Det ord kan betyde, "Slå","fordømme","drage ud","dække","forklare",ignorere".

Der er nogen flere betydninger, men orker ikke at læse 46 bøger igennem for at få det hele med. 

Kan du nu se problemet? Enhver kan se at hvis manden ville tæve sin kone så vælger han ordet slå. Vil han skilles så drager han ud. Er han ligeglad så ignorere han hende. 

Med hensyn til hadith så er alle samlingerne problematiske. Dvs, hver enkelt hadith må overvejes og holdes op imod Guds ord - Koranen. (Muslimernes pendant, til danmarks grundlov) 

Så er du en stodder som vil tæve, voldtage, slå ihjel osv. Så vælger du dem som du citere. Er du et anstændigt fredselskende menneske, så forkaster du netop de hadith. Nøjagtigt det samme gør de troende Muslimer. Kun en ting kan ikke ændres det er Koranen. Men som du ser ovenfor så er fortolkningen ret vanskelig og vil du kun se sort, så ser du kun sort.

Allerede nu bør du så kunne indse at hele det verdensbilled som vi får serveret er ukorrekt, forstået på den måde at det er ikke religionen, men de mennesker som fortolker, misbruger og anvender det til at undertrykke andre mennesker. Selv mainstream opfattelse af "sharia" har et problem når man kan læse skrive og forstå :wink:

Du spørger mig om at oversætte Pia, jeg spørger dig, hvad vil du gerne have der skal stå?

En ting som jeg har lært i mine studier og hvad jeg mener religionen siger til os, det er følgende;

Hjælp de svage

Vær retfærdig

........

........

Resten kan du selv fylde på, der er kun 1 regel. Vær menneskelig, moralsk og etisk :wink:

Så når unge muslimer forgriber sig på pigerne herinde eller lign, så er min stille kommentar at det nok ikke skyldes et enkelt vers i koranen. Det er nok nærmere en kultur, opdragelse og livsanskuelse som er gruelig gal. At sige det er Islam, Kristendommen eller Jødedommen som religion der er årsagen er, ikke bare dumt, det er ufatteligt meget sigende om den person der ytre sig. (Nu ved du hvad jeg synes om "kritikere")

Og nu gider jeg ikke at kommentere mere på det. Det ovenstående synes jeg selv er dybdegående forklaring på det og vanskelighederne. 

Well spoken, Stemplet! - Og nøj hvor finder jeg dig inspirerende :)

Det kribler i fingrene for at give mit besyv med, men behersker mig, da jeg ender med at blive rigtig træt af mig selv, hvis jeg åbner op for noget, jeg ikke har tid til at føre til dørs.

Stort LIKE til alle dine indlæg, i denne debat, men dem har jeg vist overbragt :D

Redigeret af Smuk Enlig Mor

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Stemplet

Well spoken, Stemplet! - Og nøj hvor finder jeg dig inspirerende :)

Det kribler i fingrene for at give mit besyv med, men behersker mig, da jeg ender med at blive rigtig træt af mig selv, hvis jeg åbner op for noget, jeg ikke har tid til at føre til dørs.

Stort LIKE til alle dine indlæg, i denne debat, men dem har jeg vist overbragt :D

Selv tak SEM,

Som sagt, kan langt bedre overskue en PM, en offentlig tråd kan hurtig udvikle sig. Har jeg erfaret alt for tit på andre fora.

Også synes jeg ikke religion høre sammen EG :-D

Knus herfra :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor

Selv tak SEM,

Som sagt, kan langt bedre overskue en PM, en offentlig tråd kan hurtig udvikle sig. Har jeg erfaret alt for tit på andre fora.

Også synes jeg ikke religion høre sammen EG :grin:

Knus herfra :smile:

Griner :D

MEGET enig - dum kombi :blink:

Del dette indlæg

Link til indlæg

så løb jeg tør for popkorn og cola

hvis det nu var mig der solgte en ydelse og ikke ønske bestemte gæster, så ville jeg også skrive det i annoncen, både for deres og min egen skyld, så skal kunden heller ikke gå forgæves

læser tit annoncer hvor forskellige ting frabedes, så som alder, etnisk oprindelse, hygiejne samt størrelser. 

ved f.eks anal er der jo også flere der skriver 'afhænger af størrelsen', så kan man da ved gud ikke tvinge en kæmpe pik op i bagen på den stakkels udbyder, der er jo også begrænsninger på andre områder.

sælgeren vælger selv - færdig

heldigvis er jeg aldrig blevet afvist - endnu

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest VarmePia

Kære Pia,

Allerede nu bør du så kunne indse at hele det verdensbilled som vi får serveret er ukorrekt, forstået på den måde at det er ikke religionen, men de mennesker som fortolker, misbruger og anvender det til at undertrykke andre mennesker. Selv mainstream opfattelse af "sharia" har et problem når man kan læse skrive og forstå :wink:

Hjælp de svage

Vær retfærdig

........

........

Resten kan du selv fylde på, der er kun 1 regel. Vær menneskelig, moralsk og etisk :wink:

Godt så Stemplet, du synes ikke mine kilder er gode nok ( alle anerkendte haditter og koranen selv oversat af anerkendte oversættere så som Sahih International og Muhsin ) og nu synes du ikke vi skal diskutere religion - nu - da du er kommet i modvind, men da Jasmin gav dig ret i dine postulater om islam, så var der intet i vejen for at der kunne tales om religion her på eroguide. 

Nu vel, jeg er egentlig ikke særlig interesseret i religions spørgsmål så lad os bare droppe den også selvom jeg har ført uomtvistelig sandhedsbevis for mine postulater og du ikke har ført andet bevis for dine postulater end at du siger, at du kan arabisk. 

Det jeg er interesseret i, er at mine kollegaer risikere tæsk af deres udenlandske kunder, som ikke selv mener der er noget som helst galt i at smække et par lusinger, når pigen ikke adlyder de sexuelle lyster som kunden har, da de ser dette som deres guds givne rettighed og pligt at tugte kvinden til at adlyde. 

Jeg taler med mange piger i løbet af en ganske almindelig dag på kontoret og ligger ører til lidt af hvert. Heriblandt ihukommer jeg mange beretninger om tæsk og trusler om tæsk men specielt en beretning fra ikke så længe siden står lysende klart i min hukommelse, hvor en håndfuld maskerede udlændinge stormede ind på en klinik i Århus, tæskede og bandt pigen alt i mest de skreg allah akbar ( = gud er stor ) hvorpå de hånede hende og sagde at nu skulle hun ha rigtig pik og derefter skulle hun ha hovedet skåret af >> vi slagter dig din beskidte luder << var ordene....... Hm, jeg kan ligesom godt forstå, at hun nu har en tekst på sin profil der frabeder sig mænd fra mellemøsten. Behøves jeg at sige at pigen er livræd for gentagelse... Så i dette tilfælde, som i så mange andre har det intet med racisme at gøre, men det har rigtig meget med tørre tæsk at gøre. Det allermest skræmmende ved denne og mange lignede overfald er, at de fyre simplethen ikke selv mener at de gør noget forkert. De har jo allahs ord på deres side, meget skræmmende. 

Jeg har mine helt egne grunde til ikke at modtage udlændinge som intet har med race, religion eller angst for overfald at gøre, men det betyder ikke at jeg så er blind og døv overfor den meget store risiko nogen af mine kollegaer udsætter sig selv for ved at tage dem ind og jeg har da også lagt mærke til at ingen har været modige nok til at stå frem og sige ligeud at de er bange for at få klø. 

God vind til alle og fred være med jeres religioner eller mangel samme :)

Knus Pia 

Redigeret af VarmePia

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Stemplet

Godt så Stemplet, du synes ikke mine kilder er gode nok ( alle anerkendte haditter og koranen selv oversat af anerkendte oversættere så som Sahih International og Muhsin ) og nu synes du ikke vi skal diskutere religion - nu - da du er kommet i modvind, men da Jasmin gav dig ret i dine postulater om islam, så var der intet i vejen for at der kunne tales om religion her på eroguide.

Nu vel, jeg er egentlig ikke særlig interesseret i religions spørgsmål så lad os bare droppe den også selvom jeg har ført uomtvistelig sandhedsbevis for mine postulater og du ikke har ført andet bevis for dine postulater end at du siger, at du kan arabisk.

Det jeg er interesseret i, er at mine kollegaer risikere tæsk af deres udenlandske kunder, som ikke selv mener der er noget som helst galt i at smække et par lusinger, når pigen ikke adlyder de sexuelle lyster som kunden har, da de ser dette som deres guds givne rettighed og pligt at tugte kvinden til at adlyde.

Jeg taler med mange piger i løbet af en ganske almindelig dag på kontoret og ligger ører til lidt af hvert. Heriblandt ihukommer jeg mange beretninger om tæsk og trusler om tæsk men specielt en beretning fra ikke så længe siden står lysende klart i min hukommelse, hvor en håndfuld maskerede udlændinge stormede ind på en klinik i Århus, tæskede og bandt pigen alt i mest de skreg allah akbar ( = gud er stor ) hvorpå de hånede hende og sagde at nu skulle hun ha rigtig pik og derefter skulle hun ha hovedet skåret af >> vi slagter dig din beskidte luder << var ordene....... Hm, jeg kan ligesom godt forstå, at hun nu har en tekst på sin profil der frabeder sig mænd fra mellemøsten. Behøves jeg at sige at pigen er livræd for gentagelse... Så i dette tilfælde, som i så mange andre har det intet med racisme at gøre, men det har rigtig meget med tørre tæsk at gøre. Det allermest skræmmende ved denne og mange lignede overfald er, at de fyre simplethen ikke selv mener at de gør noget forkert. De har jo allahs ord på deres side, meget skræmmende.

Jeg har mine helt egne grunde til ikke at modtage udlændinge som intet har med race, religion eller angst for overfald at gøre, men det betyder ikke at jeg så er blind og døv overfor den meget store risiko nogen af mine kollegaer udsætter sig selv for ved at tage dem ind og jeg har da også lagt mærke til at ingen har været modige nok til at stå frem og sige ligeud at de er bange for at få klø.

God vind til alle og fred være med jeres religioner eller mangel samme :)

Knus Pia

Pia, det du snakker om er hvad den muslimske verden slår hinanden ihjel over i skrivende stund.

Det er hvad Irak og syrien lige nu er i brand over.

De er anderkendt af nogen, ikke alle. Det er en væsentlig detalje. At du koger det ned til at det er skylden i at en pige bliver overfaldet på en klinik er jo vanvid. Du har følelser i klemme nu og med rette, jeg ville også være hunderæd, men kan du ikke se problemet i dine postulater? Hvis det var sandheden så skulle alle muslimerne i danmark storme samtlige bordeller nu. For hey det siger jeres koran og hadith. Aaahhhh come on det et simpelthen for lavt.

Du udtaler dig på baggrund af en hændelse i århus, hvad du læser på ekstrabladet og hvad du får serveret fra breaking bjælken.

Har du rejst i mellemøsten i 20 år? Har du haft din daglige gang på islamiske universiteter, har du mødt og levet under kulturen og normerne? Har du studeret religion i 30 år? Sidst men ikke mindst hvis du bare vidste hvor uenige muslimer er på netop hadith og koran oversættelser så ville du aldrig skrive som du gør.

Jeg føler lidt at du bare vil ha ret, fred være med det. Jeg ser ingen grund til udpensle længere. Tidligere skrevet er dit eget udvalgte citat og et skole eksempel på hvad fortolkninger kan udledes til. Jeg er personligt fløjtende med de anderkendte oversættelser, for at banke en kvinde er i min optik ikke noget der kan berettige det, slet ikke religiøst

Jeg bygger min vurdering af tingene på intense studier, livserfaring, undervisning fra præster og imamer, jeg har levet som dem.

Jeg slog på arabisk og et enkelt ord fra DIT citerede vers og forklarede dig meget sobert at ordet har mange betydninger og umuligt kan betyde det du læser mange steder. Det et ikke min opfattelse af religionen og heller ikke mange muslimers.

At du har stoddere der mener præcist det du læser er en anden snak, men det er fandme ikke den endegyldige sandhed og slet ikke fordi du trækker følelses kortet (Lars Løkke fløj igennem hovef).

Mht til Jasmin så må jeg anderkende at jeg selv er meget overrasket over at hun netop ikke var den der diskuterede det her yderligere. Men jeg ved godt hvorfor tror jeg, hun har selv ytret at have haft emnet som tilvalgsfag og selv hun som bannerføre for at skælde udlændinge ud kan se og anderkender det jeg skriver. Og skulderklap for det, jeg må justere mit syn på hende en anelse

Det er forfærdeligt hvad pigerne udsættes for, men hallo bland nu ikke tingene sammen. Har intet imod at diskutere religion, men jeg bliver stram i ansigtet når jeg ved du intet andet end sladder og google har for dine udtalelser. Det er ikke underbygget og længere er den ikke. Og når du ikke kan læse arabisk så kan du heller ikke verificere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

HELE dit ovenstående indlæg siger Spot on alt om hvorfor jeg ikke modtager muslimer !!

Hvis vi havde været i Las Vegas havde du promte udløst den helt stort præmie !

Din brug af ordet Luder, kællinger og magt er jo overvældende frastødende.

Islam er den Eneste religion der ikke har et bare nogenlunde tilforladeligt syn på Kvinder.

Jeg har INTET problem med alle andre udlændinge..... De eneste jeg har haft horrible oplevelser med er Muslimer.

Din måde at sammenligne en glædespiges krop med en parkeringsvagt.... Stop nu dig selv !!

Jeg selv er 100% Ateist...

Og jeg tror på at det man sender ud , det er det man får tilbage.

Så hvis du bliver afvist.... Tjah så tænk over om du selv kan gøre noget anderledes !!

Hvorfor den kontinuerlige brug af nedladende ord om kvinder i dine indlæg ?

Er de for stærke til dig ?

Kan du ikke argumentere uden at tale/skrive diskriminerende mod kvinder ?

That my karma gril ... Stort kram

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Elsevier

kajbigpakaj sagde den 06 Jun 2014 - 07:16 AM: snapback.png

hvis en oilesheik fra dubai, smider 2000000kr. på bordet, tror i så at pigerne siger nej?

Arrgh... for en times hygge ville jeg nok genoverveje - men så skulle han også love mig at gå igen... ;)  :D

En rig oliesheik kom hen til en ung, smuk kvinde og hviskede til hende: Hvad siger du til at jeg betaler dig 10 millioner kr og så tilbringer vi natten sammen? Pigen rødmede meget smigret og hviskede tilbage at det kunne de nok finde ud af. De prajede en taxa og på vej hjem til sheikens palæ spurgte sheiken så igen: Hvad siger du til 500 kr for en nat? Pigen blev rasende og råbte: 500 kr!? Hvad fanden regner du mig for!? Sheiken svarede: Det har vi fået svar på, nu taler vi bare om prisen...

Alle kvinder er ludere, det er kun et spørgsmål om prisen...

Alle

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Elsevier

Skrevet i dag, 06:22

jeg gør... 

Tja det er jo ret gratis for dig at lyve her Jasmin, da du godt ved det næppe vil ske for dig. Men alligevel, hvorfor lyve når alle ved du såmænd ville være klar til at sprede ben i en hel måned for dét beløb.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor

En rig oliesheik kom hen til en ung, smuk kvinde og hviskede til hende: Hvad siger du til at jeg betaler dig 10 millioner kr og så tilbringer vi natten sammen? Pigen rødmede meget smigret og hviskede tilbage at det kunne de nok finde ud af. De prajede en taxa og på vej hjem til sheikens palæ spurgte sheiken så igen: Hvad siger du til 500 kr for en nat? Pigen blev rasende og råbte: 500 kr!? Hvad fanden regner du mig for!? Sheiken svarede: Det har vi fået svar på, nu taler vi bare om prisen...

Alle kvinder er ludere, det er kun et spørgsmål om prisen...

Alle

Du bliver altså mere og mere tiltrækkende...! :wub:

Meen kan du ikke redigere beløbet til kr. 700 - så vil jeg nemlig gerne, og bliver slet ikke rasende... :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg vil godt rose Stemplet for nogle rigtigt gode indlæg - velovervejede og meget nuancerede... TAK FOR DET!!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tja det er jo ret gratis for dig at lyve her Jasmin, da du godt ved det næppe vil ske for dig. Men alligevel, hvorfor lyve når alle ved du såmænd ville være klar til at sprede ben i en hel måned for dét beløb.

hvis det nu havde været en dansk konge og ikke en arabisk oliesheik - så havde du haft helt ret...  måske endda 2 måneder hva siger du så???

er det ikke eventyrligt for en gangs skyld næsten at have ret... 

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest VarmePia

Stemplet, 

jeg vil ikke ha ret, men jeg har det.

Du har ikke præsteret en eneste anerkendt kilde som modsiger de anerkendte kilder, som jeg har bragt på bane. Hvis du er så uddannet i islam, som du påstår, så er du jo eksperten af os to. Hvor er dine kilder så, det burde jo være en smal sag at tilbagevise en amatør som mig med kilder og ikke bare bruge dig selv som selvudråbt expert. 

Jeg skriver intet sted at alle muslimer tæsker kvinder, men grunden til at massagepigerne typisk ikke ønsker at have besøg af fyre fra mellemøsten er at de ikke vil udsættes for deres syn på kvinder, heriblandt at de føler sig i deres gode ret til med koranen i hånden at tæske sig til sexuel lydighed.

Jeg har ikke tilbragt 20 år med imamer, men jeg har tilbragt 25år med at lytte til de overfald mine kollegaer har været udsat for og derfor synes jeg ikke det har nogetsomhelst med racisme at gøre at de vælger en vis målgruppe fra, men det har rigtig meget med deres personlig sikkerhed at gøre. 

Du har meget behændigt undladt at svare på mine tidligere spørgsmål. Det er du selvfølgelig i din gode ret til, jeg vil bare lige fortælle dig, at det er ret tydeligt at du ikke svarer på mine direkte spørgsmål.  

Knus Pia

Pia, det du snakker om er hvad den muslimske verden slår hinanden ihjel over i skrivende stund.
Det er hvad Irak og syrien lige nu er i brand over.

De er anderkendt af nogen, ikke alle. Det er en væsentlig detalje. At du koger det ned til at det er skylden i at en pige bliver overfaldet på en klinik er jo vanvid. Du har følelser i klemme nu og med rette, jeg ville også være hunderæd, men kan du ikke se problemet i dine postulater? Hvis det var sandheden så skulle alle muslimerne i danmark storme samtlige bordeller nu. For hey det siger jeres koran og hadith. Aaahhhh come on det et simpelthen for lavt.
Du udtaler dig på baggrund af en hændelse i århus, hvad du læser på ekstrabladet og hvad du får serveret fra breaking bjælken.

Har du rejst i mellemøsten i 20 år? Har du haft din daglige gang på islamiske universiteter, har du mødt og levet under kulturen og normerne? Har du studeret religion i 30 år? Sidst men ikke mindst hvis du bare vidste hvor uenige muslimer er på netop hadith og koran oversættelser så ville du aldrig skrive som du gør.
Jeg føler lidt at du bare vil ha ret, fred være med det. Jeg ser ingen grund til udpensle længere. Tidligere skrevet er dit eget udvalgte citat og et skole eksempel på hvad fortolkninger kan udledes til. Jeg er personligt fløjtende med de anderkendte oversættelser, for at banke en kvinde er i min optik ikke noget der kan berettige det, slet ikke religiøst

Jeg bygger min vurdering af tingene på intense studier, livserfaring, undervisning fra præster og imamer, jeg har levet som dem.
Jeg slog på arabisk og et enkelt ord fra DIT citerede vers og forklarede dig meget sobert at ordet har mange betydninger og umuligt kan betyde det du læser mange steder. Det et ikke min opfattelse af religionen og heller ikke mange muslimers.

At du har stoddere der mener præcist det du læser er en anden snak, men det er fandme ikke den endegyldige sandhed og slet ikke fordi du trækker følelses kortet (Lars Løkke fløj igennem hovef).

Mht til Jasmin så må jeg anderkende at jeg selv er meget overrasket over at hun netop ikke var den der diskuterede det her yderligere. Men jeg ved godt hvorfor tror jeg, hun har selv ytret at have haft emnet som tilvalgsfag og selv hun som bannerføre for at skælde udlændinge ud kan se og anderkender det jeg skriver. Og skulderklap for det, jeg må justere mit syn på hende en anelse

Det er forfærdeligt hvad pigerne udsættes for, men hallo bland nu ikke tingene sammen. Har intet imod at diskutere religion, men jeg bliver stram i ansigtet når jeg ved du intet andet end sladder og google har for dine udtalelser. Det er ikke underbygget og længere er den ikke. Og når du ikke kan læse arabisk så kan du heller ikke verificere.

Redigeret af VarmePia

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Elsevier

Ingen skal gøre noget de ikke har lyst til... Det hedder respekt, både generelt og for sig selv!!! Hiv mig i retten og jeg vil spørge dommeren om han/ hun vil sige til sin datter, at hun skal have sex med mænd hun ikke ønsker - penge ikke penge i blandt!!! Fandeme nej om jeg vil have en der lugter ovenpå mig eller i det hele taget i nærheden af mig. Hvor hyggeligt ville det være hvis han blev overbrækket midt i legen...? Ikke at jeg nogensinde ville tage ham ind!!!

Det her handler jo om en god oplevelse sammen ikk. Jeg tænder ikke på alle mine gæster, men jeg respektere dem nok til at kunne levere en ønsket ydelse, så dette skal gå begge veje..

Jeg har ikke noget med nationaliteter, ved mig skal alle opføre sig respektfuldt lige som de skal være rene og overholde de aftaler vi laver... Sker det ikke, er det penge retur med det samme og pænt farvel!! Min krop mit valg!!!

Vi er ikke i fagforening ( ingen vil have os ) så kun mine regler der tæller og var der et regelsæt, så stoppede jeg med det samme...

Latterlig tilgang til et andet menneskes krop og personlighed... I nogen lande er det jo en synd at havd respekt for kvinder og deres sexualitet , men ikke her i landet heldigvis, så igen det er min krop og mine ydelser der er til låns/ salg og ikke en dyt andet!!! Mvh Line

Du har jo tydeligvis misforstået hele indlægget. Hvor svært kan det være at forstå de 5 sætninger det oprindelige indlæg lød på:

Når man læser profiler på glædespiger, møder man ofte diskriminerende kriterier for hvilke kunder de modtager.

Den mest anvendte er nok "modtager ikke arabiske / mellem-østlige mænd". Andre kriterier kan være alder eller højde mv.

Men hvorfor er dette egentlig lovligt?

Det er ikke lovligt at afvise udlændinge på et diskotek, pga. deres etnicitet, men det er lovligt at afvise dem hvis man er luder? Det er ikke lovligt at diskvalificere en job-ansøger pga. vedkommendes alder, men det er lovligt at aldersdiskriminere hvis man er luder?

Hvordan kan det egentlig være?

Ingen skal gøre noget de ikke har lyst til... Det hedder respekt, både generelt og for sig selv!!! Hiv mig i retten og jeg vil spørge dommeren om han/ hun vil sige til sin datter, at hun skal have sex med mænd hun ikke ønsker - penge ikke penge i blandt!!! Fandeme nej om jeg vil have en der lugter ovenpå mig eller i det hele taget i nærheden af mig. Hvor hyggeligt ville det være hvis han blev overbrækket midt i legen...? Ikke at jeg nogensinde ville tage ham ind!!!

Der er himmelvidt forskel på ikke at gøre noget man har lyst til og så at diskriminere. Der er ingen der vil forbyder dig at udelukke kunder der lugter. Men så skal det gælde alle kunder. Ikke kun arabere, lave eller gamle mennesker. Kan du se forskellen? Hvis ikke, så overvej at ta´ folkeskolen igen. Og dette er ikke sagt for at nedgøre dig, men for at du kan lære at deltage i en debat og holde fokus på dét emnet drejer sig om, istedet for at tale om pærer når emnet omhandler æbler.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ved godt dette indlæg ikke er svar på emnets over skrift, men som sædvanlig er der der mange retninger meninger  :)

Orkede ikke at læse alle indlæggene - men vi har selv udtrykket "som Fanden læser Biblen" - Vi har også mange fordomme/modsætninger indenfor kristendommen i DK. Det sjove er at Biblen og Koranen bygger på mange af de samme ting.

Bor i en mindre by med grundvigsk og indre missionske modsætninger - MORSOMT at følge, og stammer fra det "mørke" Vestjylland, og lærte mange skriftsteder.

Når hverver'ne ringer på, plejer jeg at bruge 'Mattæus 7.15' - Så starter diskussionen  :D

Kan desværre ikke finde denne jeg hørte for mange år siden:

Hellere spilde sin sæd i en skøges bug, end smide den på jorden

Del dette indlæg

Link til indlæg

Spørgsmålet er "Hvorfor er det egentlig lovligt for prostituerede at diskrimenere" og tager sin udgangspunkt i at nogle glædespiger i forvejen siger nej tak till mennesker grundet etnicitet og religiøs opfattelse.

Svaret er at det er lovligt pga at prostitution ikke er et anerkendt erhverv. Og eftersom det altså ikke drejer sig om et erhversmæssigt diskriminerende, så havner vi altså i privaten. Det er lovligt for dig og mig at højt og tydeligt sige: "Jeg vill ikke knalde med muslimske kvinder" - hvis vi ikke vil det. Vi må ikke hidse imod muslimske kvinder, men vi må udtale at vi ikke vil.

Er den sværere?

B

Del dette indlæg

Link til indlæg

Spørgsmålet er "Hvorfor er det egentlig lovligt for prostituerede at diskrimenere" og tager sin udgangspunkt i at nogle glædespiger i forvejen siger nej tak till mennesker grundet etnicitet og religiøs opfattelse.

Svaret er at det er lovligt pga at prostitution ikke er et anerkendt erhverv. Og eftersom det altså ikke drejer sig om et erhversmæssigt diskriminerende, så havner vi altså i privaten. Det er lovligt for dig og mig at højt og tydeligt sige: "Jeg vill ikke knalde med muslimske kvinder" - hvis vi ikke vil det. Vi må ikke hidse imod muslimske kvinder, men vi må udtale at vi ikke vil.

Er den sværere?

B

Du har 100% ret du kære Banan.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Deputy

Skrevet i dag, 06:22

Elsevier

Nu må du godt stoppe dine personangreb. Du har intet belæg eller bevis for at Jasmins udtalelse er løgn. Du kan tro hvad du vil men afhold dig fra at bruge den slags spekulationer til at angribe og nedgøre andre brugere.

Kan du ikke finde ud af at deltage på et sobert niveau låser vi tråden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Elsevier

hvis det nu havde været en dansk konge og ikke en arabisk oliesheik - så havde du haft helt ret...  måske endda 2 måneder hva siger du så???

er det ikke eventyrligt for en gangs skyld næsten at have ret... 

Nogle mennesker er så stædige efter at få ret, at de vil gøre alt for at få det. Om så det indebærer at lyve for at få ret... Du er tydeligvis én af disse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Elsevier

Elsevier

Nu må du godt stoppe dine personangreb. Du har intet belæg eller bevis for at Jasmins udtalelse er løgn. Du kan tro hvad du vil men afhold dig fra at bruge den slags spekulationer til at angribe og nedgøre andre brugere.

Kan du ikke finde ud af at deltage på et sobert niveau låser vi tråden.

Okay dét der var dråben. Jeg trækker mig ud af denne debat.

Jeg har i forvejen fået 2 advarselspoint for noget jeg ikke aner hvad er. Og nu skal man så have sådan en infantil svada fra en magtliderlig moderator der tydeligvis ikke kan skelne mellem en skuldertackling og en stempling med piggene direkte på låret.

Yderst uanstændigt at en person som Deputy har kunne kvalificere sig som moderator.

Men jeg er ude af denne debat. Det er simpelthen ikke værd at spilde sin tid på at starte en debat som mange åbenbart finder interessant, blot for at en selvfed og magtliderlig moderator skal rende rundt og lege gud for at booste sit ego.

Fortsat god debat.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...