Hop til indhold
Guest Elsevier

Hvorfor er det egentlig lovligt for prostituerede at diskriminere?

Recommended Posts

Når mænds liderlige lyst ikke bliver tilfredsstillet kan det medføre episoder som denne:

http://ekstrabladet.dk/112/article2291487.ece

Det har jeg endnu ikke hørt om at en brækket arm der ikke er blevet opereret ordentligt har medført...

Blev han afvist af glædespiger p.g.a. diskriminering mener du, eller har simpelthen kvindefolket jorden rundt skyld til al idioti som mænd foretager sig?

Og jo - mange slemme ting er sket p.g.a. af at mennesker ikke har fået den lægebehandling de har brug for.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ikke helt inde i hvad denne tråd er om..

Men som jeg ser det så skal glædespiger(L ordet er for Børn eller folk som ikke respektere kvinder), da have retten til at bestemme hvem de vil have sex med.

Alternativet kunne meget vel være at der ville være langt færre glædespiger til at tilfredsstille sultne mænd, og at priserne stiger.

Og man kan da slet ikke sammenligne glædespiger med politi, læger osv. Selv om det dog ganske sikkert "redder" liv på den ene eller anden måde :cool: .

Men anywho.. er nok en som har skrevet noget lignende.. læste ikke alle indlæg :oops:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Elsevier

Blev han afvist af glædespiger p.g.a. diskriminering mener du, eller har simpelthen kvindefolket jorden rundt skyld til al idioti som mænd foretager sig?

Og jo - mange slemme ting er sket p.g.a. af at mennesker ikke har fået den lægebehandling de har brug for.

Mange siger at sex ikke er en menneske-ret. Hvorvidt dette er korrekt ved jeg ikke, filosoffer har diskuteret dette gennem årtusinder, så jeg tvivler på at jeg er ham der har det endegyldige svar på dette.

Men omvendt kan man jo så sige at lægehjælp heller ikke er en menneskeret...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Ludere sælger jo gensidig fornøjelse. Så naturligvis tænder de på manden der kommer ind af døren ;-) Hvis de ikke tænder på vedkommende, kan de jo ikke have sex med ham. Hvis de ikke tænder på ulændinge kan de ikke have sex med dem.

Ovenstående er måske en smule overdrevet. Men ville godt se den dom, der skulle dømme en kvinde for, ikke at ønske at have sex med en hun ikke tænder på. Jeg ville godt se den dommer der turde udstede den dom. Jeg ville gerne se den dom, der beviste at kvinden ikke taler sandt, når hun siger hun ikke tænder på udlændinge.

Udlændinge kan skiftes ud med gamle, tykke, unge og lignende. pointen er den samme! En kvinde vil aldrig aldrig nogensinde blive dømt for ikke ville have SEX med et andet menneske. Ja det vil en mand heller ikke, ingen kønsdiskution her :-)

Redigeret af Havnebumsen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest bogholderen

Når man læser profiler på glædespiger, møder man ofte diskriminerende kriterier for hvilke kunder de modtager.

Den mest anvendte er nok "modtager ikke arabiske / mellem-østlige mænd". Andre kriterier kan være alder eller højde mv.

Men hvorfor er dette egentlig lovligt?

Det er ikke lovligt at afvise udlændinge på et diskotek, pga. deres etnicitet, men det er lovligt at afvise dem hvis man er luder? Det er ikke lovligt at diskvalificere en job-ansøger pga. vedkommendes alder, men det er lovligt at aldersdiskriminere hvis man er luder?

Hvordan kan det egentlig være?

Tror du driller lidt her. Selvfølgelig må de selv bestemme hvem der må komme ind ;). Ellers var de retsløse og offentlige fruentimmere bogstaveligt talt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Tywin Lannister

Mange siger at sex ikke er en menneske-ret. Hvorvidt dette er korrekt ved jeg ikke, filosoffer har diskuteret dette gennem årtusinder, så jeg tvivler på at jeg er ham der har det endegyldige svar på dette.

Men omvendt kan man jo så sige at lægehjælp heller ikke er en menneskeret...

Stillet op på den måde som du gør, synes jeg ikke det giver mening at kalde nogen af delene rettigheder. At kræve at andre mennesker servicerer dig - det være sig med sex eller lægehjælp - kaldes for tvang. Det tror jeg ikke du kan finde seriøse filosoffer der advokerer for, men jeg har helt ærligt ikke tjekket.

Jeg synes det bedste man kan håbe på er retten til ikke at blive nægtet lægehjælp - eller næget at have et sexliv - hvis der ellers er nogen der er villig til at være modpart. Det ser såmænd skidt nok ud med de rettigheder ganske mange steder i verden, og jeg mener helt ærligt, at det er et mere presserende problem.

Del dette indlæg

Link til indlæg

det er ulovlig, og en håndværker  må sgu da hellere ikke afvise at lave arbejde hos en kunde, fordi denne er neger. mig bekendt, må man hellere ikke indrykke en annonce i ekstra-bladet hvor man søger efter danske værtinder, det skal hedde dansktalende værtinder

Del dette indlæg

Link til indlæg

.... Men ville godt se den dom, der skulle dømme en kvinde for, ikke at ønske at have sex med en hun ikke tænder på. Jeg ville godt se den dommer der turde udstede den dom. Jeg ville gerne se den dom, der beviste at kvinden ikke taler sandt, når hun siger hun ikke tænder på udlændinge.

Det gad jeg også.

Men jeg tror ikke, at domstolene overhovedet ville beskæftige sig med den slags ting. Det er vel spørgsmålet, om de i det hele taget erkender og anerkender dette parallelunivers.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Denne tråd illustrerer meget fint hvor meningsløst det er, når der i andre debatter søges at sidestille prostitutionserhvervet med håndværkere, læger, advokater osv.

Selvfølgelig skal en sexarbejder have lov til at udvælge og sorterer sine kunder efter forgodt befindende og selv bestemme hvem de ønsker at være intime med.

At forestille sig andet er jo fuldstændigt grotesk. Det drejer sig om at være intim med et andet menneske (betaling eller ej).

Af samme grund giver det heller ikke megen mening, at spille dobbeltmoral/intolerance kortet overfor dem, der ikke kunne leve med, at deres partner levede af at sælge seksuelle ydelser.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Denne tråd illustrerer meget fint hvor meningsløst det er, når der i andre debatter søges at sidestille prostitutionserhvervet med håndværkere, læger, advokater osv.

Er det nu helt så meningsløst?

Af dem, du nævner, er der da håndværkere, der afslår at give tilbud. Det kan være grundet tidsmangel, fordi byggeriet har højkonjunktur, eller det kan være, fordi han ikke bryder sig om at udføre arbejdet. Eller måske har dårlige erfaringer med bygherren.

Jeg har også set, at advokater frasiger sig sager. Det kan være, fordi det er en dårlig sag, eller fordi den måske ikke lige rammer ned i hans speciale.

Læger har derimod pligt til af tage "sager". Men mon ikke sammenligningen holder meget godt alligevel relativt til dit udgangspunkt?

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg

jeg kendte på et tidspunkt en glædespige ( luder ) lidt udenfor stedet hvor hun arbejdede og hun afviste ( også i hendes annoncer ) alle arabiske og mellemøstlige mænd, da hun sagde at i 8-9 ud af 10 tilfælde var der ballade med det ene og det andet, så for hende var det et bevidst fravalg.

der er jo også nogen der fravælger både gamle og fede

hygiejnen bør være i top fra begge sider

medmindre andet tillades :mrgreen:  :mrgreen: :mrgreen:  

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er ret uenig med den måde Elsevier argumenterer på ved at ekstrapolere alting ud til det ekstreme.

MEN, han har en pointe, HVIS glædespiger ønsker at deres erhverv skal accepteres og respekteres på lige fod med alle andre erhverv, så bliver de altså også nødt til at følge de samme regler som andre erhverv, dvs. at når man åbner en forretning, så er man forpligtet til at behandle alle kunder ens, en bager må ikke nægte at sælge til bestemte kundetyper, en kiropraktor eller en fysioterapeut må ikke nægte at behandle bestemte kundetyper, og set i det lys må en glædespige heller ikke nægte at modtage specifikke kundegrupper. 

Der er en modsætning mellem argumentet om at man ikke sælger sin krop men en ydelse, og så at man åbenbart alligevel har det så tæt inde på kroppen at man er nødt til at udelukke grupper som man ikke kan lide.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der er en modsætning mellem argumentet om at man ikke sælger sin krop men en ydelse, og så at man åbenbart alligevel har det så tæt inde på kroppen at man er nødt til at udelukke grupper som man ikke kan lide.

ja - ellers er det jo defacto voldtægt 

ifht sex er der nogle ganske klare juridiske rammer for hvornår nej skal respekteres... det gælder vel uanset om det er privat eller erhverv... 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Ingen skal gøre noget de ikke har lyst til... Det hedder respekt, både generelt og for sig selv!!! Hiv mig i retten og jeg vil spørge dommeren om han/ hun vil sige til sin datter, at hun skal have sex med mænd hun ikke ønsker - penge ikke penge i blandt!!! Fandeme nej om jeg vil have en der lugter ovenpå mig eller i det hele taget i nærheden af mig. Hvor hyggeligt ville det være hvis han blev overbrækket midt i legen...? Ikke at jeg nogensinde ville tage ham ind!!!

Det her handler jo om en god oplevelse sammen ikk. Jeg tænder ikke på alle mine gæster, men jeg respektere dem nok til at kunne levere en ønsket ydelse, så dette skal gå begge veje..

Jeg har ikke noget med nationaliteter, ved mig skal alle opføre sig respektfuldt lige som de skal være rene og overholde de aftaler vi laver... Sker det ikke, er det penge retur med det samme og pænt farvel!! Min krop mit valg!!!

Vi er ikke i fagforening ( ingen vil have os ) så kun mine regler der tæller og var der et regelsæt, så stoppede jeg med det samme...

Latterlig tilgang til et andet menneskes krop og personlighed... I nogen lande er det jo en synd at havd respekt for kvinder og deres sexualitet , men ikke her i landet heldigvis, så igen det er min krop og mine ydelser der er til låns/ salg og ikke en dyt andet!!! Mvh Line

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu er vi da helt klart i grænselandet imellem fri vilje eller trafficking!!!

Hvis gudinderne ikke længere må stille nogen som helst krav til deres gæster, er de jo at sidestille med de handlede og importerede prostituerede, der slet ikke MÅ sige nej for deres alfonser! :shock:

Har man valgt sit erhverv af fri vilje, har man da sandelig også retten til at sige nej til nogle kunder! (Hvilket jeg i øvrigt også selv gør i min egen forretning, når jeg mener, at mit udbud af varer ikke passer til det udtrykte behov).

I øvrigt kan sex med en erotisk bevidst, lysten og intelligent kvinde, der selv formår at vælge til og fra, på ingen måde sammenlignes med et hurtigt knald med en uengageret og halvt bevidstløs østeuropæer med tvivlsomme motiver og baggrund - JEG foretrækker i hvert fald helt uden tvivl det første! :)

Vh. Sidespringeren

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu er vi da helt klart i grænselandet imellem fri vilje eller trafficking!!!

Hvis gudinderne ikke længere må stille nogen som helst krav til deres gæster, er de jo at sidestille med de handlede og importerede prostituerede, der slet ikke MÅ sige nej for deres alfonser! :shock:

Har man valgt sit erhverv af fri vilje, har man da sandelig også retten til at sige nej til nogle kunder! (Hvilket jeg i øvrigt også selv gør i min egen forretning, når jeg mener, at mit udbud af varer ikke passer til det udtrykte behov).

I øvrigt kan sex med en erotisk bevidst, lysten og intelligent kvinde, der selv formår at vælge til og fra, på ingen måde sammenlignes med et hurtigt knald med en uengageret og halvt bevidstløs østeuropæer med tvivlsomme motiver og baggrund - JEG foretrækker i hvert fald helt uden tvivl det første! :)

Vh. Sidespringeren

må du i din forretning sige " nej, dig vil jeg ikke havde som kunde fordi du er neger"?

Del dette indlæg

Link til indlæg

må du i din forretning sige " nej, dig vil jeg ikke havde som kunde fordi du er neger"?

Nej..... Men jeg må gerne sige: "Jeg tror desværre ikke, jeg kan levere den vare, du forespørger, så måske du skulle forsøge dig et andet sted?" :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Læs: Det er lovligt at modtage betaling for sex. At sælge seksuelle ydelser betragtes ikke som et erhverv.

Da der ikke er tale om et erhverv, giver det ingen mening at tale om "Jamen skal alle da kunne købe en seksuel ydelser - Nej det skal de så nødvendigvis ikke".  Blot fordi der er penge involveret, tilsidesættes de frie valg ikke.

Atn ogle mænd bliver aggressive m.v. når de ikke jævnligt tilfredsstilles er såmænd rigtigt nok. Det er imidlertid hverken en samfundsopgave eller en menneskeret at få adgang til sex.  Ærgerligt ærgerligt.....der ikke rigtigt noget at komme efter, andet end at man må arbejde med at gøre sig tilpas attraktiv til at man kan nyde seksuelt samvær med andre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg synes det er helt ok at sige nej til nogen,hvis man ikke har det godt med at være intime med dem.jeg fravælger også overvægtige og fede da det bare er turn off for mig.om det er lovligt eller ej er vil ligemeget,da ingen for en god oplevelse hvis den ene ikke har lyst.hilsen og god fridag i morgen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Det gad jeg også.

Men jeg tror ikke, at domstolene overhovedet ville beskæftige sig med den slags ting. Det er vel spørgsmålet, om de i det hele taget erkender og anerkender dette parallelunivers.

De bliver vel nød til at tage stilling til det, hvis der kommer en anklage? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Elsevier

Undskyld mig, men er der ikke en lille smule forskel på, om man langer et grovbrød over disken eller om man har sex med et andet menneske?

Jo der er forskel. Specielt på PRISEN. Et grovbrød koster 15 kr, mens et knald koster ca. 700 kr for 15 minutter og ca. 2200 kr for en time.

Derudover ser jeg stadig ikke at det retfærdiggør at man kan tillade sig at diskriminere. Og det er sjovt nok stort set kun hos danske ludere jeg ser denne diskrimination på race, alder og højde.

Hos udenlandske prostituerede ser jeg stort set aldrig disse diskriminerende kriterier.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Elsevier

Fandeme nej om jeg vil have en der lugter ovenpå mig eller i det hele taget i nærheden af mig. Hvor hyggeligt ville det være hvis han blev overbrækket midt i legen...? Ikke at jeg nogensinde ville tage ham ind!!!

Og hvor er den undersøgelse så, der dokumenterer at folk af arabisk / mellemøstlig oprindelse lugter mere end ikke-arabiske, ikke-mellemøstlige mennesker?

Hvor er den undersøgelse, der dokumenterer at lave folk lugter mere end høje?

Hvor er den undersøgelse der dokumenterer at ældre mennesker har en dårligere hygiejne end unge mennesker?

Hvis ikke der foreligger noget dokumentation for dette, kan jeg ikke se andet end at der er tale om race- , højde- og aldersdiskrimination.

Redigeret af Elsevier

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis det ikke har været et mål for de organiserede prostituerede at få det anderkendt som et erhverv, så har jeg misforstået en del af debatten de sidste par år. Som jeg husker det ønskede man lige netop at blive anderkendt som et ehverv som alle andre.

Og jeg siger jo ikke at man ikke må afvise en kunde der ikke opfører sig ordentligt, lugter, eller på anden måde ikke opfylder de krav man kan forvente af en kunde. Der hvor kæden hopper af for mig det er når man mener at man har en helt særlig ret som prostitueret til at diskriminere up-front, imodsætning til alle andre erhverv i Danmark. Der er jo også andre jobs i Danmark der indeholder en del kropsberøring, skal de også have lov til at afvise folk på baggrund af deres køn, kultur, religion erhverv eller seksualitet?

Lad mig her til sidst understrege at jeg anser dette som en principiel diskussion, og jeg er ikke efter nogen personligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg tvivler på jeg vil være i stand til at åbne dine øjne Elsevier.... dit skriv viser med al tydelighed at du insisterer på at holde dem lukket. Men vil dog alligevel forsøge. Lad os vende den om på hovedet. Hvad frastøder dig allermest ved en kvinde? At hun er tyk? AT hun lugter? At hun har hår under armene? forestil dig at du ikke ikke kunne få lov til at vælge Rolls Royce'en hver gang du blev liderlig... men hver eneste gang måtte vælge den kvinde der frastøder dig allermest.. hvor længe tror du at du ville kunne holde til det og stadig være mentalt velfungerene?????

Du kan IKKE sidestille salg af de mest intime oplevelser (kys og sex) hvor du inviterer et andet menneske ind i din krop med noget som helst andet!! Adskillige personer herinde har forsøgt og det er sgu alt andet lige så ufatteligt dumt (ja undskyld jeg siger det så direkte)!

Det er sandt at der findes job der er hårde for psyken.. og ja det er også intimt at sælge massage.. men der er FANDEME langt fra at masserer en person man finder frastødende til at inviterer deres pik indenfor i varmen!! Og der er frygteligt langt fra krigstraumer, omgang med psykisk syge og andre psykisk belastende jobs til at have et andet menneske, du ikke kan udstå,  inde i din krop!!!!

Hvem har ikke prøvet at give et medlidenhedsknald til en pige man dybest set ikke tænder på fordi man  syntes det var lidt synd hun aldrig får pik og fordi man var lidt vel meget liderlig???? Tog man skade af det?? Næppe.... gjorde man det flere gange dagligt . ja så ville mange formentlig tage skade... personligt ville jeg nok ende som Tanja Ramm..... men jeg ville heller ikke have psyken til at blive glædespige M/K. Læg så dertil at det er en pige du decideret væmmes ved... eller er utryg ved.....

vil du gerne skade pigerne?? Skal de også æde lort?

Venligst en uforstående ABe

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...