Hop til indhold
Guest Elsevier

Hvorfor er det egentlig lovligt for prostituerede at diskriminere?

Recommended Posts

Guest Stemplet

Men der er jo ingen der tvinger kvinder til at ernære sig ved denne branche.

Hvis diskoteks-ejeren ikke vil lukke arabere, asiatere eller sorte ind på sit diskotek, så må han finde sig en anden branche at tjene sine penge på.

Hvis lægen ikke vil hjælpe ludere, må han finde sig et andet erhverv at ernære sig ved.

Hvis glædespigen ikke vil servicere etniske minoriteter, så må hun blive rengørings-assistent eller læse til læge istedet.

Ellers skal reglerne for andre brancher også ændres, således at de har lov at diskriminere hvem de vil servicere.

Jeg kan da godt se at det ikke er fedt for en luder at betjene en kunde hun ikke tænder på.

Men det er heller ikke fedt for parkeringsvagten at blive spyttet på.

Eller for kassedamen at blive overfuset af utålmodige kunder pga. for lang kø

Eller for fængselsbetjenten at blive overfaldet af en indsat.

Eller for lægen at stikke fingrene op i røven på en patient for at lede efter hæmorider.

Eller for politikeren at modtage anonyme trusler om fysisk vold.

Osv osv.

Men fælles for alle disse er, at hvis ikke de bryder sig om deres arbejde og de ulemper det nogle gange har, så står det dem frit for at finde sig et andet erhverv. Det samme gælder for glædespiger.

Øst-europæiske glædespiger har ingen problemer med at overholde reglerne om ikke at diskriminere, hvad enten det er på race, alder, højde eller noget helt fjerde. Jeg forstår ikke hvorfor de danske skal have dette privilegium at have lov til at diskriminere.

Elsevier,

Grunden til at diskoteket ikke kan afvise udlændinge er at argumentet om at de alle er nogen banditter ikke holder.

Det er dermed også korrekt når vi taler om at diskriminere og hvad du påpeger, at det forholder sig ligeledes sådan hos pigerne. Der har du ret , MEN!

At have sexuel omgang er nu engang det mest private vi mennesker har og intet argument her kan tvinge folk til at have sex med nogen de ikke ønsker, hvad enten deres holdninger eller bevægegrunde er usle og om de tjener på det eller ej. Sex er ikke en menneskeret som nogen mener, vi er bare heldige i Danmark at vi lovligt, tyk som tynd kan få adgang til det for skillinger.

Når du taler om at en p-vagt, kassedamme, politiker osv må finde sig i at blive truet osv så har jeg det at sige at det er en erhvervsrisiko ligesom pigernes risiko er skumle mænd som er urene, gokker i telefonen osv osv. Tror sgu pigerne må finde sig i langt mere end du nævner.

At østpigerne ikke afviser og diskriminere er nu ikke helt sandt, har set at de også er begyndt at annoncere med samme tekst blot engelsk "Only scandinavian/european men"

Også som Jasmin skriver så er det nok desværre ikke allesammen som gør det frivilligt heller så det ændre lidt på tingene. 

Lad mig lige påpege at jeg selv bliver yderst provokeret over at læse hvad Jasmin og de andre piger skriver, så at udfordre dem på holdningen/racismen/generaliseringen osv synes jeg er i orden. Det mangler faktisk hvis jeg selv skal sige det. At menneskesynet er usselt kan vi begge blive enige om, men at tvinge dem til sex med nogen de ikke vil, det ville aldrig kunne falde mig ind og jeg synes det skal respekteres. 

Sidst men ikke mindst, se det fra en positiv vinkel, du kan faktisk vælge en med det livssyn som passer dig. Jeg rør ikke selv de piger med en ildtang netop på det grundlag. Nej den værdighed har jeg trods alt og heldigvis.   

Del dette indlæg

Link til indlæg

...

Kællinger i det her land har allerede fået proppet røven fuld af privilegier i forvejen, så gu´ skal I ej have en skid flere privilegier. GP´ere skal ikke forgyldes med endnu flere privilegier, men skal følge de regler der gælder for alle andre. Herunder at det ikke er lovligt at diskriminere.

...

Det var dog en charmerende holdning til glædespiger og kvinder generelt. 

Det har vi været igennem 117 gange før. Selvfølgelig skal pigerne kunne afvise alle de ikke føler sig trygge ved, dem de har dårlige erfaringer med, eller dem som bare ikke tiltaler dem. Den her tjenesteydelse er af en helt særlig intim og personlig karakter som ikke kan sammenlignes med noget andet. 

For mig er det faktisk vigtigt at pigerne kan bare deres integritet og lyst til faget. Det er det eneste der kan bekymre mig indenfor denne verden.

Konsekvensen af den holdning må være, at pigerne bare skal tage imod enhver der har pengene parat, og ikke kan afvise nogen uanset præferencer?

Den holdning forstår jeg ikke. Jeg ville intet have ud af at have sex med en pige der væmmes ved mig.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Stemplet

Islam er den Eneste religion der ikke har et bare nogenlunde tilforladeligt syn på Kvinder.

Nu er jeg faktisk teologi og arabisk sproguddannet, og ovenstående er noget værre vås og blot hvad en papegøje ville kunne lære sig ved at se på dumme kassen.

At kulturen er sådan er en anden snak. Sæt nu tingene i de rigtige kasser, det andet er ekstrablads postulater

Vi er det folkefærd som har adgang til allermest information, men alligevel er vi frygtelig uoplyst.

Redigeret af Stemplet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Elsevier

HELE dit ovenstående indlæg siger Spot on alt om hvorfor jeg ikke modtager muslimer !!

Jeg er hverken araber, muslim eller isamist. Så hvis ovenstående citat beror på en antagelse om at mine skriverier kommer fra en araber, muslim eller isamists hånd, så tror jeg du skal genoverveje dine diskriminerende holdninger til de enkelte racer.

Men jeg er meget imod diskrimination. Derfor stiller jeg spørgsmålet: Hvorfor er det egentlig lovligt for prostituerede at diskriminere?

Hvis vi havde været i Las Vegas havde du promte udløst den helt stort præmie !

Men nu er vi ikke i Las Vegas. Vi er i lille kolde Danmark, hvor kvinderne er så dybfrosne, at det er umuligt at udløse så meget som en 2-krone.

Din brug af ordet Luder, kællinger og magt er jo overvældende frastødende.

Nogle vælger at kalde en spade for en spade.

Islam er den Eneste religion der ikke har et bare nogenlunde tilforladeligt syn på Kvinder.

Jeg har INTET problem med alle andre udlændinge..... De eneste jeg har haft horrible oplevelser med er Muslimer.

Igen, den her tråd er ikke en debat om muslimer og Islam. Den er en debat om diskrimination. Jeg ved godt at det altid er rart hvis man kan få drejet en tråd over på dét emne, for så har man allerede et trofast heppekor i ryggen i form af de mange skabsracister der er i Danmark.

Din måde at sammenligne en glædespiges krop med en parkeringsvagt.... Stop nu dig selv !!

Dette var dog en højst besynderlig og meget frastødende kommentar at komme med. En meget nedladende og diskriminerende bemærkning at komme med overfor parkeringsvagter. Finder du parkeringsvagter mindre værd som mennesker end glædespiger? Har glædespiger bedre kroppe end parkeringsvagter? I så fald, hvor er rapporten der dokumenterer dette?

Så hvis du bliver afvist.... Tjah så tænk over om du selv kan gøre noget anderledes !!

Altid noget at du ikke forfaldt til flosklen om lavt sevværd.

Hvorfor den kontinuerlige brug af nedladende ord om kvinder i dine indlæg ?

Er de for stærke til dig ?

Kan du ikke argumentere uden at tale/skrive diskriminerende mod kvinder ?

Du ved godt at 1. semester på de fleste videregående uddannelser altid er de hårdeste ikke? Eller det ved du måske ikke, det kræver måske at man har gennemført én :grin: . Nå men det kan jeg så fortælle dig, at det er ofte sådan det forholder sig. Og det er helt bevidst fra undervisningsministeriet af, at man har valgt at tilrettelægge uddannelserne sådan. Det er for at fårene kan blive skilt fra bukkene, og man ikke spilder unødige ressourcer på at videre-uddanne folk der så måske først dropper ud hen på 7. eller 8. semester. Min debat-stil kører lidt efter samme princip, så det kun er de stærkeste debattører der hænger på. De flæbende er der ingen grund til at spilde tid på.

Desuden ser jeg ikke nogle nedladende ord i mine indlæg. Kan du ikke prøve at forholde dig til indholdet af mine indlæg istedet for at hænge dig i nogle enkelte ord, når nu du vil deltage i debatten?

Redigeret af Elsevier

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu er jeg faktisk teologi og arabisk sproguddannet, og ovenstående er noget værre vås og blot hvad en papegøje ville kunne lære sig ved at se på dumme kassen.

At kulturen er sådan er en anden snak. Sæt nu tingene i de rigtige kasser, det andet er ekstrablads postulater

Vi er det folkefærd som har adgang til allermest information, men alligevel er vi frygtelig uoplyst.

havde du syntes det var mere korrekt om Trine havde formuleret det som "islam er den religion hvor måden fortolkningen af deres bibel (koranen) i størst grad influerer på hvor meget de undertrykker kvinder i dagligdagen"

for ja - islam som den er formuleret i koranen er ikke undertrykkende pr se (hvis vi lige ser bort fra at den ikke tager højde for at vi altså HAR opfundet DNA tests) - det er de individuelle folkeslags fortolkning af koranen der er udslagsgivende for hvor meget kvinderne undertrykkes 

men er det ikke et tilfælde af potato - potaarto ?  kan det reelt ikke være underordnet om det er noget koranen foreskriver eller noget muhammed har sagt efter han læste koranen ?  slutresultatet er vel i bund og grund det samme... 

eller var det noget andet du mente ? 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg næsten væmmes på dele af mit køns vegne nu.... :(

At man overhovedet kan stille spørgsmålstegn ved og argumentere imod enhver kvindes helt selvfølgelige ret til at bestemme over sin egen krop! :shock: 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Elsevier

Jeg ville intet have ud af at have sex med en pige der væmmes ved mig.  

Det kan godt være du føler dig som TV-stjerne fordi du havde dine 15 minutes of fame på DR. Men klog er du sgu ikke.

Jeg må desværre skuffe dig med at der er rigtigt mange af de piger du har været sammen med der væmmes ved dig, selvom du sikkert havde en anden opfattelse. Så konklusionen er, at du sagtens kan have god sex med en pige der væmmes ved dig, det er jeg næsten sikker på at du har oplevet mange gange. Men den der lever i uvidenhed kan sagtens leve et lykkeligt liv...

The fool may be carefree, he does not know the trouble upon his masters brow.

Redigeret af Elsevier

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Elsevier

Jeg næsten væmmes på dele af mit køns vegne nu.... :(

At man overhovedet kan stille spørgsmålstegn ved og argumentere imod enhver kvindes helt selvfølgelige ret til at bestemme over sin egen krop! :shock: 

Det varer såmænd ikke længe før du vil se kvinder bestemme fuldstændigt over alle fremtidige menneskers kroppe. De er allerede godt i gang med gen-selektion via. insemination.

Når først gen-teknologien tillader dét, så vil du ikke se én eneste kvinde holde sig tilbage med at fravælge alle gener der ikke giver dem superbørn, der er billed-smukke, monster-stærke og super-intelligente. De vil frådende kaste sig over disse gener og træde alt andet langt ned i jorden. Så den kvinde der påstår at det er en selvfølgelighed at man ikke må bestemme over andres kroppe, vil i en meget nær fremtid modsige sig selv.

Kvinder har ret til at bestemme sig for at de vil sælge sexuelle ydelser. Men de har ikke ret til at diskriminere. Hvis de vil diskriminere må de finde sig et andet levebrød.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease

Din mening om mig, uddannelse osv er mig fuldstændigt ligegyldig.

Men din holdning til at vi skal holde mund og sprede benene så længe vi får penge for det ligger mig meget på sinde.

Du taler om diskrimination.... Og alligevel er du den værste af os Alle herinde.

Og at du er dygtig til at skrive, være arrogant og sarkastisk på samme tid gør dig altså ikke til noget over-menneske i forhold til alle andre herinde.

Du udgør det nærmest perfekte eksempel på hvorfor at jeg ikke magter at debattere herinde længere....

Du er udmattende , og bidrager med Intet godt , andet end bål og brand taler .

Du har et skræmmende, ulækkert og frastødende syn på Glædespiger.

Du åbnede jo ikke dette emne for at få nogle egentlige svar..... Du har jo ikke debatteret, men væltet ud med galde.

Og come on.... Hvis du ikke er muslim , hvorfor ligger det dig så meget på sine at vi med djævlens vold og magt SKAL tage dem som gæster ?

Vi må ikke diskriminere dem.... Men du må godt diskriminere os?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Elsevier

Elsevier er det ikke på tide du smutter ind under Broen igen? :P

Hvorfor er der altid folk som dig der skal forfalde til disse insinueringer. Men der er sikkert mere behageligt under en bro end i en æske, for dem hvor det måtte være relevant.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det kan godt være du føler dig som TV-stjerne fordi du havde dine 15 minutes of fame på DR. Men klog er du sgu ikke.

Jeg må desværre skuffe dig med at der er rigtigt mange af de piger du har været sammen med der væmmes ved dig, selvom du sikkert havde en anden opfattelse. Så konklusionen er, at du sagtens kan have god sex med en pige der væmmes ved dig, det er jeg næsten sikker på at du har oplevet mange gange. Men den der lever i uvidenhed kan sagtens leve et lykkeligt liv...

The fool may be carefree, he does not know the trouble upon his master brow.

Tja - man kommer nu langt med en positiv indstilling - du skulle tage at prøve det en dag.

Slut herfra.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvorfor er der altid folk som dig der skal forfalde til disse insinueringer. Men der er sikkert mere behageligt under en bro end i en æske, for dem hvor det måtte være relevant.

Tja hvis ikke du er en troll hvad er du så?

prøver du at føre en debat angående diskrimination?

Så ville det jo nok være en god ide ikke at kalde kvinder for navne(de "navne" jeg ikke vil skrive her).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Elsevier

Tja hvis ikke du er en troll hvad er du så?

prøver du at føre en debat angående diskrimination?

Så ville det jo nok være en god ide ikke at kalde kvinder for navne(de "navne" jeg ikke vil skrive her).

Når man er løbet tør for argumenter, så kan man jo altid forsøge at sabotere en tråd ved at blive perfid petitesse-rytter på ordvalg, trække troldekortet eller dreje emnet over på muslim / indvandrer-debatten. Tag jer nu sammen og kom ind i kampen.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Elsevier:

Hvad har dog gjort dig til et så bittert, mistroisk og negativt menneske????? :shock:

Mit bud er, at du engang er blevet forladt. Og det sandsynligvis af en dejlig, krævende og givende kvinde, der havde så meget mere at byde på, end hvad du formåede at returnere....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Elsevier

Og come on.... Hvis du ikke er muslim , hvorfor ligger det dig så meget på sine at vi med djævlens vold og magt SKAL tage dem som gæster ?

Fordi jeg er grundlæggende imod diskrimination. Nu siger jeg det for 117. gang: Hvis det skal være lovligt for GP´ere at diskriminere, så skal det vel også være det for alle andre faggrupper?

Vi må ikke diskriminere dem.... Men du må godt diskriminere os?

Og hvor er det i øvrigt at jeg diskriminerer jer?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Elsevier

Tja - man kommer nu langt med en positiv indstilling - du skulle tage at prøve det en dag.

Slut herfra.

You want the blue pill or the red pill? Okay, du valgt så den blå pille...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Deputy

Jeg må anmode om at man holder sig til emnet anvender en ordentlig tone og afholder sig fra personangreb

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Mit ofre pis?

Du er vel ikke så dum, at du tror, at bare fordi en person stiller et generelt spørgsmål, at så lider den person der stiller spørgsmålet under dét der bliver spurgt om? For så har jeg sgu godt nok undervurderet intelligensniveauet noget herinde.

Desuden går spørgsmålet ikke på hvad du har stående i din profil, den har jeg ikke engang læst, spørgsmålet er hvorfor det er lovligt for prostituerede at diskriminere på race, højde og alder. Så prøv at hold dig til dette.

Synes jeg har svaret på det og gør det gerne igen- ingen skal bestemme hvem der ønskes at sælge ydelser til og igen jeg kan kun snakke for mig selv, jeg har ikke de krav, du har som din kæphest eller søger svar på... Men ja jeg synes det er ok for både jeg og mine kollegaer at vælge fra og til som vi har det bedst med... ! Forstår stadigvæk ikke hvorfor dette er et problem? Jeg ville sgu da ikke gå hen til en mand der sagde nej tak og stadigvæk have lyst ( kræve) til sex med den person.. En dum og latterlig siatution at sætte sig selv i og manglende respekt og forståelse må da snarre være emnet.. Mvh Line

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg må anmode om at man holder sig til emnet anvender en ordentlig tone og afholder sig fra personangreb

Deputy: Hvis den henstilling var vedrørende mit seneste indlæg, så beklager jeg da og sletter det gerne igen....

Men jeg blev ærligt talt lidt vred, over det menneskesyn, som pågældende medlem i gentagne af sine forrige indlæg gav udtryk for - Eller rettere manglen på samme!

Vh. Sidespringeren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Stemplet

havde du syntes det var mere korrekt om Trine havde formuleret det som "islam er den religion hvor måden fortolkningen af deres bibel (koranen) i størst grad influerer på hvor meget de undertrykker kvinder i dagligdagen"

for ja - islam som den er formuleret i koranen er ikke undertrykkende pr se (hvis vi lige ser bort fra at den ikke tager højde for at vi altså HAR opfundet DNA tests) - det er de individuelle folkeslags fortolkning af koranen der er udslagsgivende for hvor meget kvinderne undertrykkes

men er det ikke et tilfælde af potato - potaarto ? kan det reelt ikke være underordnet om det er noget koranen foreskriver eller noget muhammed har sagt efter han læste koranen ? slutresultatet er vel i bund og grund det samme...

eller var det noget andet du mente ?

Forstår ikke lige din DNA sammenligning her.

Religioner er i øvrigt slet ikke så modsigende på videnskaben som du måske hentyder til.

Jasmin, opfat ikke det her som nedsættende eller lign. Jeg har læst det her emne længere tid end du har været til. Og var tingene så enkle som du har gjort dem her så var revolutionen startet i mellemøsten længe før du var blevet til.

Men hvad jeg kan sige er at når befolkningen ikke kan læse og forstå deres egne tekster så er der i den grad grobund for fordrejning og misfortolkning. Koranen så kompleks at selv vi der studere teksterne ikke forstår meningen altid og tit som vi bliver dygtigere indser vi også at vi taget grueligt fejl.

For at udtale sig om Islam skal man i øvrigt have gennemlæst kristendommen og jødedommen for at forstå en sammenhæng og hvad der skrives. Det samme gør sig gældende for netop jødedommen og kristendommen.

Men alt dette kan jo ikke formidles på breaking bjælken så vi twister den lige voldsomt uden baggrund i øvrigt og formidler en konklusion. Den konklusion har du og rigtig mange danskere så lappet i jer og viderformidler så lystigt.

Lars Hedegaard beviste netop hvor dumt man kan læse og tolke ting, der var for en gangs skyld en journalist som pillede ham ned og fremlagde tingene ikke var så enkle.

En kulturel måde at opføre sig på, den kan jeg blive enig med dig i, og at nogen mennesker misbruger religiøse tekster for at fastfolde en magt fulstændig enig. Husk at pøblen ved ikke hvad de vil have, og det udnyttes.

Og nej det nuværende arabiske forår er i min optik ikke et udtryk for udvikling men mere et magtspil som befolkningen blindt forfølger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
super indlæg...  og selv om jeg har læst et enkelt semester komparativ teologi som tilvalgsfag for sjov - så er du som teolog naturligvis meget mere kvalificeret til at udtale dig end jeg nogensinde vil blive på det emne :) 

jeg ved godt at min opstilling er forenkelt som den hurtigt bliver i debatter som denne og du må endelig ikke misforstå - jeg er ikke på nogen måde uenig i nogen af dine synspunkter der er både mere erfarne og mere dybdegående end mine... især det om det muslimske forår... den finder jeg rammer plet!

det jeg mente med det her: 

Forstår ikke lige din DNA sammenligning her.

en af mine pakistanske venner og jeg debatterede flerkoneri... fordi han har et par stykker.... ret og vrang i det koncept

og selvsagt debatterede vi samtidig ligestilling, hvor hans argument mod fler-manderi var at man i givet fald ikke kunne bestemme hvem der var faren til børnene

Der pegede han på en fortolkning af noget i koranen som faktuel basis for hans udsagn... hvorfor jeg skrev min kommentar om at koranen og muhammeds fortolkning deraf trængte til en moderne lidt mere videnskabelig opdatering der negerer førnævnte faderskabs-sager

nå - et lille sidespring... 

men det ændrer jo desværre stadig ikke på at det kulturelt baserede kvindesyn, der er mere eller mindre fælles for mænd med muslimsk baggrund, stadig er en god grund til ikke at modtage dem, hvis man ikke vil risikere en procentvis større risiko for overgreb... 

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Elsevier

Og come on.... Hvis du ikke er muslim ...

Nu ved jeg det selvfølgelig ikke med sikkerhed, men jeg tror ikke der er ret mange muslimer der har læst "De tre Bukke Bruse"?

Dog sagt med det forbehold at jeg kan tage grueligt fejl her... Jeg ved ikke hvor udbredt den fortælling er i den arabiske verden. Kunne dog forestille mig at det mere er tusind og én nats eventyr der har overtaget dér? ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...