Rejsenetværk 9729 Skrevet 5. Juni, 2014 (edited) Magelighed koster dyrt i supermarkedet Beliggenhed er vigtigere end prisen, når danskerne vælger butik. Det gør varerne dyrere. http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2014/06/03/121146.htm Hvorfor er det lige at billigst muligt er så vigtigt for os i et land hvor vi bruger mindre af vores disponible indkomst til mad og dagligvarer, end de nærmeste sammenlignelige lande? Villa, Volvo og vovhund er åbenbart så vigtig for os danskere, at daglighandlen konstant skal skoses for dens priser - hvorfor ikke bo beskednere og forbruge mere? Heldigvis berører artiklen at mange danskere har andre parametre end bare pris for hvor de handler. I mit kvarter har vi en dejlig Kvickly, et super udvalg og det flinkeste personale, hvilket ikke betyder at jeg af princip handler der, men jeg gider modsat ikke at rende fra Herodes til Pilatus for at handle tilbud, når jeg kan købe det hele et sted. Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 5. Juni, 2014 af Rejsenetvaerk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
holstebronx 7415 Skrevet 5. Juni, 2014 Beliggenhed er vigtigere end prisen, hvilket gør varerne dyrere... Jeg bor tilfældigvis tæt på nogle mindre dagligvare butikker, men med det resultat at jeg ofte skal i 2 butikker for at få det jeg skal have...så her sparer Jeg måske lidt, men irritations momentet er der hver uge når jeg skal handle ind. Hvordan kan man have en tom køledisk, eller et køleskab KUN med en slags sodavand? Men Ja, når jeg så "tager på tur" og køber ind i Kvickly xtra så koster det jo en del mere, både fordi varen måske er en anelse dyrere, og så kommer der flere impuls køb i kurven. Det er valget mellem pest eller kohlera Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg