Hop til indhold
Guest Elsevier

Advarselspoint-systemet og Anmeldelses-knap?

Recommended Posts

Guest Elsevier

Vedr. advarselspoint-systemet:

Jeg har indenfor de sidste to dages tid modtaget to advarselspoint. Jeg aner ikke for hvad, andet end at jeg har fået beskeden "Du modtager denne advarsel for dit sprogbrug i debatterne. Det skal stoppe nu, ellers bliver du tildelt en krantæne."

Måske det var på sin plads at moderatorerne fortæller hvor præcis det er at man overskrider reglerne her på EG? Nogle brugere skriver mellem 10 og 50 beskeder dagligt, så det kan godt være ret svært at finde ud af hvor præcis det er at man overtræder reglerne her på EG.

Vedr. Anmeldelses-knappen:

Og så kunne det iøvrigt være interessant at vide hvordan brugerne anvender anmeldelses-knappen. Er det når folk helt konkret overtræder en regel her på EG? Eller er det blot når en person man ikke bryder sig om poster et indlæg? Er det når man er oppe at diskutere med en anden, og man er ved at lide nederlag?

Nu har jeg været her på EG siden 14.Maj og har postet 121 beskeder. Men jeg har endnu ikke én eneste gang brugt anmelde-knappen. Dette til trods for at der allerede er blevet begået adskillige person-angreb på mig.

Nu er jeg senest blevet beskyldt for at begå person-angreb fordi jeg betvivlede Jasmins påstand om at hun ikke ville have sex med en oliesheik for 2000000 kr. Med begrundelsen at det kan jeg ikke vide noget om. Hvis dét er at begå et person-angreb så vælter det det jo rundt med person-angreb her på EG. Fx. er nedenstående citater alle nogle der har været anvendt mod mig i den relativt korte tid jeg har været her:

1. Eksempel:

"LOL.... Man skulle næsten tro det var Dion der er tilbage med nyt navn. Forstår ikke at i folk gider blive ved med at bruge tid på gode og saglige argumenter, når det allerede på forhånd er givet at manden ikke vil bøje sig en milimeter." Dette må jo så være et person-angreb på mig da personen der postede dette, ikke aner noget som helst om hvorvidt jeg vil bøje mig.

2. Eksempel på et person-angreb rette mod mig:

"Jeg tvivler på jeg vil være i stand til at åbne dine øjne Elsevier.... dit skriv viser med al tydelighed at du insisterer på at holde dem lukket." Afsenderen af dette budskab kan på ingen måder vide hvorvidt han er i stand til at åbne mine øjne, og om jeg i det hele taget har dem lukket i første omgang. Så endnu et person-angreb på mig. Ja faktisk er der tale om et dobbelt-person-angreb i én sætning.

3. Eksempel:

"Hvis du nu gad læse/ forstå hvad jeg skriver....". Afsenderen af dette budskab kan på ingen måder vide om jeg læser hendes skriv og/ eller hvorvidt jeg forstår dem.

4. Eksempel:

"Så ikke her du skal fyre dit ofre pis af.." Afsenderen af dette budskab kan på ingen måder vide om jeg føler mig som et offer. Så igen er der tale om et person-angreb.

5. Eksempel rettet mod mig:

Tør øjnene og tag kampen op, snarere end at forsøge at give alle andre end en selv skylden for ens manglende succes". Afsenderen af dette budskab kan næppe vide hvorvidt jeg har succes. Igen er der tale om et person-angreb.

6. Eksempel:

"Din brug af ordet luder siger iøvrigt rigtigt meget om din mangel på respekt". Da luder er et tilladt ord på EG, så kan afsenderen af dette budskab ikke vide hvorvidt det er mangel på respekt. Altså endnu et udokumenteret person-angreb på mig.

...Og sådan kunne jeg næsten blive ved i én uendelighed med eksempler blot indenfor den relativt korte tid jeg har været her på EG. Ikke desto mindre har jeg ikke anvendt anmelde-knappen én eneste gang. Og jeg har heller ikke set en magtliderlig moderator komme rendende og udstede svadaer til budbringerne af ovenstående beskeder. Men dette er måske fordi jeg ikke har anvendt anmelde-knappen eller hvad? Var der så kommet en moderator flyvende og havde uddelt advarselspoint og karantæner?

Og er det sådan et EG vi ønsker? Og er det sådanne moderatorer vi ønsker?

Redigeret af Elsevier

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Go' ide? Hvad med at tage den privat med ledelsen? Jeg kan ikke se hvad vi medlemmer kan gøre for dig under generel debat? Du føler dig forulempet, og kræver svar, -men vi kan jo ikke svare på ledelsens vegne vel? Go' pinse herfra ;)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Elsevier

Go' ide? Hvad med at tage den privat med ledelsen? Jeg kan ikke se hvad vi medlemmer kan gøre for dig under generel debat? Du føler dig forulempet, og kræver svar, -men vi kan jo ikke svare på ledelsens vegne vel? Go' pinse herfra ;)

Korrekt at I ikke kan svare på ledelsens vegne. Men derfor kan man jo godt udtrykke holdninger om hvordan man synes moderationen håndteres herpå EG. Jeg er dog godt klar over at mange sikkert vil finde Deputy´s opførsel i tråden "Hvorfor er det egentlig lovligt for prostituerede at diskriminere?" helt iorden, selvom jeg finder den infantil og magtliderlig. Men så kan man jo komme med nogle argumenter for og imod.

Eller man kan svare på mit andet spørgsmål, om hvad der skal til, for at I trykker på anmelde-knappen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Øøø skrev du ikke til mig, at jeg skulle tage folkeskolen om? Er det ikke et angreb på mig? Du ved da intet om min skolegang? Skrev du ikke at jeg skulle lære at debatere? Er dette ikke et angreb på mig? Hvor ved du noget fra omkring min kunne og viden da? Skrev du ikke at jeg ikke kunne kende forskel på de til der blev debatteret? ( frugterne..) er det ikke et angreb på mig? Min måde at gøre det på er vel ikke mere rigtig/ forkert end din?

Til dit såret ego, kan jeg oplyse dig om, at jeg intet anmelder herinde omkring nogen eller noget- heller ikke selv om jeg bliver angrebet med kælling, luder, uintelligent ordene osv... Så igen hop nu ned af det selvmelidenheds pjat og vær en mand!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Jeg har indenfor de sidste to dages tid modtaget to advarselspoint. Jeg aner ikke for hvad, andet end at jeg har fået beskeden "Du modtager denne advarsel for dit sprogbrug i debatterne. Det skal stoppe nu, ellers bliver du tildelt en krantæne."

Måske det var på sin plads at moderatorerne fortæller hvor præcis det er at man overskrider reglerne her på EG? Nogle brugere skriver mellem 10 og 50 beskeder dagligt, så det kan godt være ret svært at finde ud af hvor præcis det er at man overtræder reglerne her på EG.

Vedr. Anmeldelses-knappen:

Og så kunne det iøvrigt være interessant at vide hvordan brugerne anvender anmeldelses-knappen. Er det når folk helt konkret overtræder en regel her på EG? Eller er det blot når en person man ikke bryder sig om poster et indlæg? Er det når man er oppe at diskutere med en anden, og man er ved at lide nederlag?

Nu har jeg været her på EG siden 14.Maj og har postet 121 beskeder. Men jeg har endnu ikke én eneste gang brugt anmelde-knappen. Dette til trods for at der allerede er blevet begået adskillige person-angreb på mig.

Nu er jeg senest blevet beskyldt for at begå person-angreb fordi jeg betvivlede Jasmins påstand om at hun ikke ville have sex med en oliesheik for 2000000 kr. Med begrundelsen at det kan jeg ikke vide noget om. Hvis dét er at begå et person-angreb så vælter det det jo rundt med person-angreb her på EG. Fx. er nedenstående citater alle nogle der har været anvendt mod mig i den relativt korte tid jeg har været her:

1. Eksempel:

"LOL.... Man skulle næsten tro det var Dion der er tilbage med nyt navn. Forstår ikke at i folk gider blive ved med at bruge tid på gode og saglige argumenter, når det allerede på forhånd er givet at manden ikke vil bøje sig en milimeter." Dette må jo så være et person-angreb på mig da personen der postede dette, ikke aner noget som helst om hvorvidt jeg vil bøje mig.

2. Eksempel på et person-angreb rette mod mig:

"Jeg tvivler på jeg vil være i stand til at åbne dine øjne Elsevier.... dit skriv viser med al tydelighed at du insisterer på at holde dem lukket." Afsenderen af dette budskab kan på ingen måder vide hvorvidt han er i stand til at åbne mine øjne, og om jeg i det hele taget har dem lukket i første omgang. Så endnu et person-angreb på mig. Ja faktisk er der tale om et dobbelt-person-angreb i én sætning.

3. Eksempel:

"Hvis du nu gad læse/ forstå hvad jeg skriver....". Afsenderen af dette budskab kan på ingen måder vide om jeg læser hendes skriv og/ eller hvorvidt jeg forstår dem.

4. Eksempel:

"Så ikke her du skal fyre dit ofre pis af.." Afsenderen af dette budskab kan på ingen måder vide om jeg føler mig som et offer. Så igen er der tale om et person-angreb.

5. Eksempel rettet mod mig:

" Tør øjnene og tag kampen op, snarere end at forsøge at give alle andre end en selv skylden for ens manglende succes". Afsenderen af dette budskab kan næppe vide hvorvidt jeg har succes. Igen er der tale om et person-angreb.

6. Eksempel:

"Din brug af ordet luder siger iøvrigt rigtigt meget om din mangel på respekt". Da luder er et tilladt ord på EG, så kan afsenderen af dette budskab ikke vide hvorvidt det er mangel på respekt. Altså endnu et udokumenteret person-angreb på mig.

...Og sådan kunne jeg næsten blive ved i én uendelighed med eksempler blot indenfor den relativt korte tid jeg har været her på EG. Ikke desto mindre har jeg ikke anvendt anmelde-knappen én eneste gang. Og jeg har heller ikke set en magtliderlig moderator komme rendende og udstede svadaer til budbringerne af ovenstående beskeder. Men dette er måske fordi jeg ikke har anvendt anmelde-knappen eller hvad? Var der så kommet en moderator flyvende og havde uddelt advarselspoint og karantæner?

Og er det sådan et EG vi ønsker? Og er det sådanne moderatorer vi ønsker?

Dit spørgmål i de sidste 3 linier vil jeg gerne svare på: JA det er det forum vi ønsket.

I al venlig fredsommelighed, så mangler du efter min mening et stykke tid mere i ovnen, før du er spiselig. Jeg håber ikke dette sårer dig, det er ikke mit ærinde.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Fejlen ligger ikke nødvendigvis hos alle os andre, eller moderationen.

Du er helt klart intelligent og velformuleret, og på trods af uenighed og tidligere sammenstød vil jeg synes det ville være ærgeligt hvis du ryger ud af EG. Der skulle gerne være plads herinde til forskellige holdninger.

Men du anvender dine evner på en måde der støder alle fra dig. Vi almindelige brugere reagerer naturligvis med irritation på nedladende holdninger, personangreb og gennerelt konfliksøgende adfærd - og det gør moderationen også.

Redigeret af Findus
  • Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er en helt rimelig indvending.

Hvis man ikke får at vide, hvor man har overprovokeret/kvajet sig, har man på papiret ingen chance for at rette op på forholdet.

Men på den anden side:

Dels har Moderatorer efterhånden fået travlt. Der er således inden for et par måneder blevet ansat både en vice-sheriff og ligefrem en Alligator - sidstnævnte må formodes at kunne bide til.

Dels går der sjældent røg uden ild.

Hvis en Moderator i sin begrundelse  for advarsler anfører "almindeligt sprogbrug" som årsagen, skal man emm være mere end normalt tumpet for ikke at vide, hvad der menes.

Min egen erfaring er nemlig, at der herinde udvises utrolig langmodighed, før man kan klistre et "Exit"-skilt på ryggen

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Da Elsevier af en af mine kollegaer har fået karantæne/tænkepause på 14 dage, lukkes strengen, der er ingen grund til at forsætte denne streng og debattere med ham/stille ham kritiske spørgsmål, når han ikke kan svare. Det er ikke helt fair. Det er ingen kritik af nogen af dem der har skrevet noget på denne streng, for I vidste det jo ikke. Karantænen er ikke er begrundet af dette indlæg men af en række indlæg på det seneste.

Redigeret af Moderator

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

• Create New...