Gæst Skrevet 11. Juni, 2014 (edited) Luder er så dejlig frækt. Har besøgt en sprød Luder som leverede det bedste Blowjob en mand kan tænke sig. Jamen det er da frækt. Glædespige= en pige der spreder glæde. Korrekt betegnelse, langt de fleste Ludere sender mig ud af døren som en glad mand! Men ikke et særlig frækt ord og lidt for sofistikeret til branchen. (men for min skyld ok at bruge) Vi må ikke glemme det er en "undergrunds" hobby vi har, som vi går meget stille om dørene med. De forbudte lyster bliver udlevet her. Hemmelighedskræmmeriet trives. De fleste taler ikke med omverdenen om besøgene. Kører rundt og sonderer terrænnet inden man sniger sig ind. Gør for alt i verden sit yderste for at slette alle spor efter ens lyssky aktiviteter både på computer gps m.m. Kort sagt,vi er virkelig ude i noget nasty shit her, som vi ikke vil vedkende os Pigerne er ikke meget bedre, de fleste gemmer sig bag ansigtstilsløringer, opdigtede navne, hemmelighedskræmmeri overfor familie og venner (i hvert fald i starten) værner så meget som muligt om deres diskretion ligesom mændene. Så hører man ordet Luder ikke fremmer accepten af branchen eller ligefrem har en skadelig virkning. Hvis man virkelig vil fremme accepten af branchen, så ville det være væsentlig mere effektiv, hvis de 7000 mænd der er herinde udbrød " Du skal tale ordentlig, det hedder glædespiger. Jeg besøger tit nogle og det er nogle søde dejlige piger" hver gang en person bruger ordet Luder. Eller Pigerne satte et klistermærke i bilen " rigtige piger er glædespiger" eller "jeg er glædespige og jeg er stolt af det" ….. en utopisk tanke Hemmelighedskræmmeriet og alt for få tør vedstå man nyder besøgene eller nyder arbejdet skaber stigmatiseringen,tabuerne og de nedladende tanker om branchen, ikke ordet Luder. Redigeret 11. Juni, 2014 af Havnebumsen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest stump Skrevet 11. Juni, 2014 Jeg kunne ikke finde på at kalde nogen noget, som de ikke har lyst til at blive kaldt. Thaikaj, jeg forstår det så sådan, at hvis en bankrøver ikke vil kaldes bankrøver, så gør du ikke det, kalder ham bankrøver. Samme med en pædofil en skattesnyder en momssvindler osv osv Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 11. Juni, 2014 Når en professionel i kraft af sin profession - læge, jordemoder, rengøringsdame ect ect - gør andre glade... så er deres job ikke at gøre os glade.. det er en positiv bivirkning af deres arbejde når jeg betjener en gæst har mit job det singulære formål at gøre ham glad og tilfreds.... det er der ingen andre jobs der gør på samme måde du kan da godt påklistre "glæde" på en masse brancher - men faktum er - de gør deres job og det job har en funktion.... punktum.... at du så er glad hvis det gøres godt... super - men det bliver de ikke "glædes"-arbejdere af men hvor er det dog søgt at ville give andre etablere brancher et tillægsord fordi man er glad for deres eksistens... og mht al den skyld du snakker om..... det kan godt være at DU har det sådan... men tro ikke at fordi DU ikke kan komme af med al din skam og skyld at det så også gælder os andre... den byrde får du lov at bære helt uden hjælp.... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nikita Darling 11509 Skrevet 11. Juni, 2014 Hemmelighedskræmmeriet og alt for få tør vedstå man nyder besøgene eller nyder arbejdet skaber stigmatiseringen, ikke ordet Luder.Hmmm... Synes du vender det lidt på hovedet. Stigmatiseringen har alle dage været der, og derfor tør vi ikke stå frem. Hvis jeg skulle være glædespige hele mit liv og aldrig lave andet... Hvis jeg ikke havde en familie og fremtidige børn at tage hensyn til, og som mine valg ikke skulle gå ud over, så klistrede jeg gladeligt sådan en sticker i bagruden. For rent personligt... Så ja, jeg er glædespige og stolt af det, og det kan folk sgu mene om, hvad de vil! De vigtigste er, hvordan jeg selv har det med det. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest stump Skrevet 11. Juni, 2014 (edited) Det er så afsporet det her O_o Samtidig så tillægger du ordene du bringer op så megen vægt og betydning, men samtidig lader du til at fortrænge store dele af den betydning ordene har i den fælles kulturelle referenceramme. Først og fremmest er luder et skældsord, det burde du i hvert fald begribe. Hvis ikke du blot kan begynde med det, så er enhver yderligere diskussion nyttesløs. Derefter er der alle de andre ord, hvor ingen af dem har fået tillagt en negativ kant som sådan. Som nogen tidligere har været inde på er sexarbejder lidt et smagløst ord, mens prostitueret er det lidt mere gængse, omend akademiske. Glædespige derimod tilføjer en ny dimension af hvad det at være prostitueret er. For at skære det groft op, så betaler man en prostitueret 500 dask for hun sutter den af på dig og så er det det. Eksempelvis kan du finde tråden omkring Milla som er i anmeldelser for København og Sjælland. Det lader til at være et fint eksempel på hvad en prostitueret er. Det er min opfattelse at samtlige af de kvinder du finder her på vores forum, og mange andre i denne branche, er mere end blot prostitueret. De tilføjer det at sælge denne ydelse noget ekstra, som jeg ikke vil komme yderligere ind på. Hvis du ikke kan identificere dette, så er det beklageligt men i det mindste har du da så adgang til et noget billigere marked hvor du kan finde samme tilfredsstille. Ord er noget vi i fællesskab tillægger betydning og afhængig af hvordan vores livs vej har ført os herhen, så tillægger vi dem måske også lidt vores egen mening. Jeg tror ikke der er nogen, der i deres vildeste naivitet, prøver at fotrænge præcist hvad en prostitueret og en glædespige har til fælles. For ja, de har ting til fælles, men glædespiger er så meget mere end blot en prostitueret. Min fortolkning af ordet glædespige, angivet her, står for egen regning. Det kan være jeg har misforstået noget, men det håber jeg ikke. Jeg indleder netop med at fortælle, at jeg ikke bruger ordet luder. Glæde, det er i mange tilfælde en konsekvens af at sælge og levere sex. Men der er jo mange som hver eneste dag leverer glæde. Læger, reddere, lærere, håndværkere, bagere, osv osv. Hvad med folk der træner førerhunde, de kaldes ikke noget med glæde, og min tanke er, at det måske er fordi de ikke har noget at skjule, ikke har noget at skammes over. Jeg er ikke 100% sikker, måske er det svært at forstå, meen jeg forsøger at diskutere et emne. Forstå det lige Det jeg prøver at diskutere, er grunden til at man ikke som normalt, vil betegnes ud fra det man leverer eller køber og modtager, sex, men vil beskrives ud fra en mulig konsekvens af det man leverer. Jeg ser brug af udtrykket glædespige på linje med at kvinder holder det hemmeligt "ude i byen eller i familien, at hun er prostirueret. Og det jeg så forsøger at diskutere, er om det eksempelvis er skammen, der skaber behovet for at kalde sig noget der distanserer sig fra det faktiske erhverv. Som lønmodtager kontra arbejder, som arbejdsgiver kontra fabriksejer, eller lignende. sanitestassisten kontra rengøringskone, osv osv. Redigeret 11. Juni, 2014 af stump Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Spice 211 Skrevet 11. Juni, 2014 Glædespiger er en gammel og etableret betegnelse. Så hvorfor skulle man ikke kunne bruge det? 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 11. Juni, 2014 Jeg indleder netop med at fortælle, at jeg ikke bruger ordet luder. Glæde, det er i mange tilfælde en konsekvens af at sælge og levere sex. Men der er jo mange som hver eneste dag leverer glæde. Læger, reddere, lærere, håndværkere, bagere, osv osv. Hvad med folk der træner førerhunde, de kaldes ikke noget med glæde, og min tanke er, at det måske er fordi de ikke har noget at skjule, ikke har noget at skammes over. Jeg er ikke 100% sikker, måske er det svært at forstå, meen jeg forsøger at diskutere et emne. Forstå det lige undskyld mig med det er altså noget sludder... lægen redder liv, redderen redder liv, læreren underviser, håndværkeren bygger og bageren leverer brød at du er glad for dit helede ben, at ambulancen kom, at dine børn går i skole, at dit wc er blevet fixet og at brødet smager godt gør INGEN af de fag til glædes-et-eller-andet sex og intimitet er for 99% vedkommende = indre (og ydre) glæde.... det er det vi sælger... ikke brød, kirurgi, kurser, badeværelser eller taxakørsel altså kan du overhovedet ikke sammenligne 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Display 182 Skrevet 11. Juni, 2014 ... Jeg er måske bare ude at trit med jer andre, men jeg omtaler dem som: Nikita, Bly, Nikoline, Gina, Vicky etc. afhængig af hvad de nu bruger af navn... 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 6997 Skrevet 11. Juni, 2014 (edited) Som med de andre ord så handler det om den betydning du, jeg og vi alle lægger i de begreber vi bruger. Jeg ser glædespige er et fint, lidt akavet ord og ikke mit foretrukne. GP er måske mere brugt om et par år. (Smatphone skulle man osse lige vende sig til ikke?) L-ordet er negativt ladet som jeg ser det. Arbejder, prostitueret, vicevært, skraldemand, rengøringsdame er ikke negativ ladet i min verden. For mit vedkommende kalder jeg dem bare tøser eller piger. Da det falder mig klart mest naturligt og ikke er stødende. Skal jeg vælge et mere præcist ord fungerer prostitueret bedst for mig i et offentligt forum. Min holdning er at L-ordet bør undgås da det er sårende og stødende for mange, herunder specielt mange af pigerne. Vi bevæger os jo her i et offentligt forum hvor de fleste af os jo rent faktisk taler pænt om pigerne. Hvad man så kalder pigerne når man sidder på den lokale bodega med sin buddy, det må være op til den enkelte. Her støder du jo netop ikke nogen, uanset om du kalder et spade for en spade eller for et håndholdt graveredskab Kære Oxen Arbejder, prostitueret, vicevært, skraldemand, rengøringsdame er ikke negativ ladet i min verden. Det er jeg enig med dig i , lige bortset fra ordet prostitueret, - i mine små ører synes det nedladende - for slet ikke at tale om ordet luder, det synes jeg er både nedgørende og modbydeligt. Og glædespige - synes jeg er et ord, - hvor man febrilsk har ledt efter et ord der både er informerende og ikke nedladende, og alligevel endt som du siger lidt akavet. Jeg synes selv ordet pigerne er allermest naturligt - og hvorfor? - de er jo helt fuldgyldigt medlem og naturligt indeholdt i de 50% af det modsatte køn - hvorfor så ikke bare bruge det samme ord, - hvor svært kan det være Hvis der en aften på Istedgade er en turist der spørger mig om vej til "Fuck pussy" - så bruger jeg ikke ordene luder, prostitueret eller glædespige. Nej men : du kan sikkert finde nogle piger nede på Halmtorvet foran skiltet BORCH eller længere henne, - op ad Skelbækgade eller massageklinikken på Abel Catrin Gade - -altså ordet pigerne. - - nå det var bare min mening Mange hilsner Nyder livet Redigeret 11. Juni, 2014 af Nyder livet 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 11. Juni, 2014 Hmmm... Synes du vender det lidt på hovedet. Stigmatiseringen har alle dage været der, og derfor tør vi ikke stå frem. Hvis jeg skulle være glædespige hele mit liv og aldrig lave andet... Hvis jeg ikke havde en familie og fremtidige børn at tage hensyn til, og som mine valg ikke skulle gå ud over, så klistrede jeg gladeligt sådan en sticker i bagruden. For rent personligt... Så ja, jeg er glædespige og stolt af det, og det kan folk sgu mene om, hvad de vil! De vigtigste er, hvordan jeg selv har det med det. http://books.google.dk/books?id=dfoH5UA9opEC&pg=PA9&lpg=PA9&dq=prostitution+i+oldtiden&source=bl&ots=SxMkwqBRnJ&sig=-JTti0qMKFu5tMF7dk8IEzA-ttc&hl=da&sa=X&ei=JZyYU8idDYbnygOlsIGgAg&ved=0CDwQ6AEwBA#v=onepage&q=prostitution%20i%20oldtiden&f=false Både og Et link der fortæller at mange oldtidstater havde et velorganiseret og statsbeskyttet prostitutionssystem og der ikke blev set ned på de prostituerede. I tidligere tider var prostitution mere udbredt end det er idag og manden kom ikke kravlende, da han så det som sin ret at få lidt fremmed. Men jo kristendommen og sygdomme var medvirkende til, at der historisk set har været værre perioder for prostitution end der er idag, men med en "fordømmelse" af prostitution fra EU side, som vi lige har set, trives Stigmatiseringen/ det skæve blik på branchen nu ganske meget anno 2014! I Frankrig kom der et modspil i Sverige accepterede man stiltiende et forbud. Stigmatiseringen/ det nedladende syn på branchen kan kun bekæmpes med åbenhed og man tør vedstå det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
HappyHippo 4624 Skrevet 11. Juni, 2014 Borende X sagde den 11 Jun 2014 - 4:21 PM: Jamen Stump, vi - i hvert fald jeg - kalder da tingen ved sit rette navn. For pigerne i branchen spreder jo netop glæde. Er det så svært at fatte? Derimod hader jeg betegnelsen "gudinde". Udover den vamle anvendelse antyder det noget mytisk og overjordisk. Jeg kan nu bedst lide piger, der er håndgribelige og helt nede på jorden. så er det vel også op til den enkelte og dennes oplevelse der netop gør udfaldet i hvad 'udbyderen' kaldes hvis det var med stor glæde er det vel en glædespige men var det nu uden glæde, bare for at lette trykket og der ingen 'kemi' var, så det vel en luder jeg ved det ikke, blot lige en tanke jeg selv forsørger selv at beherske mit skrevne sprog og holde det sobert, men det er ikke altid det holder vand jeg forsøger også ALTID at få en glædespige, netop for at gøre både mig og hende glad, men nogen gange smutter det hele altså med glæden 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 6997 Skrevet 11. Juni, 2014 Nu lyder det måske lidt grovt det her, men bliver jeg behandlet dårligt, såsom under min sidste anmeldelse, ville jeg aldrig bruge glædespige om pigen det omhandlede. Der ville jeg på godt gammelt fynsk kalde hende for en luder, muligvis med møg foran. For det var satme en affære hun burde skamme sig over. Men, når det så er sagt, bruger jeg ikke ordet. Glædespige er det rette ord efter min mening. Det kan godt være at disse piger / ipso facto er prostituerede eller ludere, men det er et skældsord i min bog. Det kan godt være vi på fyn er opdraget anderledes end folk andre steder er. - - ja derovre på den store rasteplads mellem Sjælland og Jylland - der er i opdraget anderledes end ellers sædvane og kutyme Hilsen - bare mig Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Spider 832 Skrevet 11. Juni, 2014 Jeg synes godt nok, at vi har haft denne her diskussion rigtig mange gange efterhånden... Hvordan kan det mon egentlig være, at de samme spørgsmål kommer op igen så tit? Er man bare ikke tilfreds med de konklusioner, der blev draget sidst? Er man bare så ny herinde, at man ikke har set den seneste diskussion om emnet (tror jeg næppe for alles vedkommende), eller vil man bare overbevise de andre om, at man har ret - så vi prøver lige én gang til? Jeg ved det ikke. Men for at tage udgangspunkt i Stumps oplæg i denne her, så er der vel i og for sig ikke noget galt med ordet "prostitueret". Ordet "prostitueret" er i min optik et meget neutralt ord, som ville lægge sig cirka på midten af linjen, hvis man skulle lave en linje med de pæneste ord ude ad den ene tangent og de grimmeste ude ad den anden. Ordet "prostitueret" kan dog også betyde noget andet: for eksempel kan man sige, at en kendis prostituerer sig, hvis han eller hun deltager i et kommercielt indlæg i et medie eller deltager i et underholdningsprogram af mindre lødig karakter. I disse to eksempler mener man, at kendis'en nedværdiger sig ved at optræde i forbindelse med noget, han eller hun burde holde sig for god til. Det vil sige ordet "prostitueret" måske alligevel ikke er så godt, men i denne her sammenhæng (sexsælgersituationen) lyder det egentlig meget neutralt. Selv har jeg i det meste af den tid brugt ordet "massagepige" om... øhh... ja, om massagepigerne. Eller bare "pige". På det seneste har jeg dog lagt mærke til, at ordet "glædespige" ganske langsomt er begyndt at snige sig ind i mit vokabularium - i hvert fald når jeg skriver indlæg herinde, idet jeg vist nok har benævnt pigerne ved dette ord en del gange på det sidste. Dette er sikkert sket under påvirkning af, hvad andre skriver herinde (men fri mig for den gyselige forkortelse "GP"!) Mundtligt - når jeg taler om pigerne (hvilket jeg faktisk gør en gang imellem, da én af mine venner kender en smule til min lille hobby) - kunne jeg dog aldrig inde på at sige "glædespige". Så dér bruger jeg stadig ordet "massagepige". Men bortset fra dét, så er ordet "glædespige" jo altså en gammel hæderkronet betegnelse for fænomenet, hvilket også fremgår af nogle af indlæggene ovenfor - og helt ærligt, så synes jeg da også, at det er en meget fin og sød måde at betegne pigerne på. Vi er jo alle sammen forskellige. Nogen af os kommer måske til pigerne bare for at få trykket lettet og gå igen (wham bam - thank you ma'm og ude af døren igen ti minutter efter) - andre kommer for at tilbringe en time eller mere i intelligent og interessant, smukt selskab. Denne forskelle ses jo tydeligt i de anmeldelser (beretninger), der skrives herinde - måske skal forskelligheden i, hvad man har lyst til at kalde pigerne, netop ses i lyset af disse forskelle. Bare mine femogtyve cent (igen), Ærbødigst, Spider 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MrT 174 Skrevet 11. Juni, 2014 Det jeg prøver at diskutere, er grunden til at man ikke som normalt, vil betegnes ud fra det man leverer eller køber og modtager, sex, men vil beskrives ud fra en mulig konsekvens af det man leverer. Jamen okay, det er jo let nok. Så kan du jo bare spørge kvinderne her på dette forum hvilket ord, hvis noget så enkelt som blot et ord, de bruger til at beskrive sig selv overfor dem i deres nære kreds der er bekendte med deres hobby eller arbejde. Men jeg tror ikke der er nogen af disse kvinder, som jeg alle betragter som stærke kvinder, der gemmer sig af skam. Det er et simpelt spørgsmål om at de gør noget de har lyst til, men ikke har lyst til at stå ansigt med den fordømmelse eller hvad nu end der vil komme deres vej på baggrund af deres valg. Det er et kontroversielt valg, det er vel åbenlyst. Nogen gange vil man bare gerne gøre som man har lyst til, uden at skulle forsvare sig selv overfor andre folks moralske værdier eller lignende. Nogen gange har man bare lyst til at nyde sin frihed. Eksempelvis at besøge en glædespige, det er sgu heller ikke noget jeg lige tager op blandt vennerne eller kollegaerne. Men ville det ikke være fedt hvis man kunne det? Hvor dejlig frit? Der er enkelte venner der godt ved det, men det er også fordi jeg i forvejen kunne forudsige deres reaktion, til dels, og at jeg ikke ville blive mødt af fordømmelse eller andet bras. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17610 Skrevet 11. Juni, 2014 Jeg mener stadig dette er fundamentalt uproblematisk. Glædespige er et vedtaget ord for en kvinde der sælger sex og er brugt siden mange hundrede år. Hvis man har problem med at bruge det ord må man søge grunden hos sig selv, ikke hos dem der bruger det. Luder på den anden side er et vedtaget ord for en umoralsk kvinde der laver i samfundets øjne moralskt uacceptable ting. Og det er ligegyldigt hvordan man selv bevidst opfatter ordet, fordi man alligevel er en del af det Jung kaldte det kollektive ubevidste. Har man et uimodståeligt behov for at bruge ordet luder, må man søge grunden til dette i sig selv. Har man modvilje mod at bruge ordet glædespige, må man søge grunden i sig selv. Dette har ikke noget som helst med at narre sig selv at gøre - hverken for pigerne eller køberne. Men det har med ords værdi at gøre og hvad de følelser man oplever siger om en selv - ikke om andre. Sværere er den ikke, og jeg er så træt på alle dem der skal vende sine egne problem til andres gerninger og gøre sig selv til offer. Personligt er jeg overbevist om at behovet for at bruge ord som luder, oftest grunder sig i et behov for at distancere sig selv fra det man præcis har gjort: købt sex. "Ja, jeg købte sex, men hun var jo bare et luder og jeg er i hvert fald et normalt menneske." Der findes sikkert undtagelser som drejer sig om moments of dirty fantasies, men oftest handler det om at distancere sig fra sin egen handling. At det skulle dreje sig om skam hos pigen... nej vel, men hos køberen .. højst sandsynligt. Og den som insisterer på at en spade er en spade, er en der bedst bruger sin spade til at grave en grav for argumenterne at falde i. De er alligevel helt døde. B 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bobb 74 Skrevet 11. Juni, 2014 Jeg mener stadig dette er fundamentalt uproblematisk. Glædespige er et vedtaget ord for en kvinde der sælger sex og er brugt siden mange hundrede år. Hvis man har problem med at bruge det ord må man søge grunden hos sig selv, ikke hos dem der bruger det. Luder på den anden side er et vedtaget ord for en umoralsk kvinde der laver i samfundets øjne moralskt uacceptable ting. Og det er ligegyldigt hvordan man selv bevidst opfatter ordet, fordi man alligevel er en del af det Jung kaldte det kollektive ubevidste. Hvor har du den betegnelse af luder fra? Hvorfor kæde umoralsk og uacceptabel til ordet? Jeg er sikker på at de personer, der må finde gerningen at sælge sex, umoralsk og uacceptabel stadig vil men det samme om en glædespiges ydelse, da ordene knytter sig til handlingen, mere end betegnelse for på pigen. Din beskrivelse af glædespige kunne lige så godt være beskrivelsen af luder: Luder er et vedtaget ord for en kvinde der sælger sex og er brugt siden mange hundrede år. iøvrigt er her helt enig med dig i nedenstående: citat "Personligt er jeg overbevist om at behovet for at bruge ord som luder, oftest grunder sig i et behov for at distancere sig selv fra det man præcis har gjort: købt sex. "Ja, jeg købte sex, men hun var jo bare et luder og jeg er i hvert fald et normalt menneske." Der findes sikkert undtagelser som drejer sig om moments of dirty fantasies, men oftest handler det om at distancere sig fra sin egen handling. At det skulle dreje sig om skam hos pigen... nej vel, men hos køberen .. højst sandsynligt." Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17610 Skrevet 11. Juni, 2014 Hvor har du den betegnelse af luder fra? Hvorfor kæde umoralsk og uacceptabel til ordet? Jeg er sikker på at de personer, der må finde gerningen at sælge sex, umoralsk og uacceptabel stadig vil men det samme om en glædespiges ydelse, da ordene knytter sig til handlingen, mere end betegnelse for på pigen. Din beskrivelse af glædespige kunne lige så godt være beskrivelsen af luder: Luder er et vedtaget ord for en kvinde der sælger sex og er brugt siden mange hundrede år. iøvrigt er her helt enig med dig i nedenstående: citat "Personligt er jeg overbevist om at behovet for at bruge ord som luder, oftest grunder sig i et behov for at distancere sig selv fra det man præcis har gjort: købt sex. "Ja, jeg købte sex, men hun var jo bare et luder og jeg er i hvert fald et normalt menneske." Der findes sikkert undtagelser som drejer sig om moments of dirty fantasies, men oftest handler det om at distancere sig fra sin egen handling. At det skulle dreje sig om skam hos pigen... nej vel, men hos køberen .. højst sandsynligt." Det har jeg fra mit eget indlæg oven hvor jeg etymologiskt analyserer ordet. Og jeg referer til 1700-talet: Ludere sagde man også om glædespiger den gang, men kun når man ville nedværdige nogen og beskrive det umoralske liv man mente disse kvinder levde og opfordrede mænd til at deltage i. Ordet kunde også bruges om mænd man ikke kunne lide. Ordet luders oprindelige indebørd er kadaver fra dyr, som man med fordel forgiftede for at lokke sultne rovdyr med. Det er i den indebørden ordet er overfort til glædespigen: Et forgiftet stykke kvinde der lokkede den stakkels manden i fordærv. Altså et meget moralskt betinget ord, der brugtes af moralske mennesker der mente at ludere ikke skulle findes i et moralsk samfund. Jfr debatten idag. Og måske er det sådan man skal fortolke alle jer der mener at et luder er et luder; inderst indeni er i måske moralsk forstyrrede af at disse kvinder lokker jer til disse forfærderlige ting som i egentlig ikke har gjort op med jer selve om at i har lyst til??? 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kajbigpakaj 257 Skrevet 12. Juni, 2014 nu skal man jo huske på at en luder, er en som gør det for penge. f.eks en fattig udenlansk pige eller en pige som mangler penge til stoffer. en glædespige er en som kun gør det for at glæde kunderne, hun har ingen interesse for penge overhovedet. når en glædespige f.eks skrifter fra en klinik og til privat, er det bestemt ikke for at spare penge. når jasmin f.eks holder happy hour, er det nok fordi hun håber på at for lov til at glæde flere kunder, jeg tro bestemt ikke at det er fordi hun håber på flere penge i kassen. og det er nok også en tilfældighed at man indrykker annoncer, der hvor det er gratis eller billigere end ekstra-bladet. hos en glædespiger handler det altså slet ikke om penge. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 12. Juni, 2014 Ludere sagde man også om glædespiger den gang, men kun når man ville nedværdige nogen og beskrive det umoralske liv man mente disse kvinder levde og opfordrede mænd til at deltage i. Ordet kunde også bruges om mænd man ikke kunne lide. Hemmelighedskræmmeriet, diskretionen og listen med dørene. Er det ikke fordi det er umoralsk, det vi foretager os? For mit vedkommende er det. Jeg synes selv besøgende er det fedeste i verdenen, men har indordnet mig under samfundsnormen med det er umoralsk. Denne hobby er mit eget lille univers jeg ikke fortæller om til andre. Og med rette, for tankerne om branchen, både besøgende og udøvende, er ikke særlig positive. Nogle betegner Ludere som ulækre andre dem for stakler. Ja jeg er så manden i forholdet, så jeg er patetisk og en kvindeundertrykker har sågar hørt om kvinder der aldrig ville være kæreste med en mand der har besøgt Ludere. Disse ting er noget vi skal håndtere når vi har denne Hobby, for at abstrahere (vist stavet forkert) fra det sidder vi nu og diskuterer om brugen af ordet Luder. En fuldstændig ligegyldig ting, men fjerner da tankerne fra de oprindelige væsentlig større problemmer vi har 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 12. Juni, 2014 Hemmelighedskræmmeriet, diskretionen og listen med dørene. Er det ikke fordi det er umoralsk, det vi foretager os? Det kan man jo anlægge forskellige synspunkter på. Selv mener jeg nej. Det er nemlig ikke mig, der har defineret moralen. Det har andre gjort for mig. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bobb 74 Skrevet 12. Juni, 2014 Og måske er det sådan man skal fortolke alle jer der mener at et luder er et luder; inderst indeni er i måske moralsk forstyrrede af at disse kvinder lokker jer til disse forfærderlige ting som i egentlig ikke har gjort op med jer selve om at i har lyst til??? Ja det kan du sige, bortset fra, at vi ved vi har lyst, men synes det vi gør, eller tænker at gøre, er på kanten af det moralske. Jeg er nemlig ikke overbevist om at det at være glædespige/luder eller hvad vi nu skal kalde det medføre noget godt for pigen på sigt. Derfor siger min moral og etik "vagt i gevær". Men vi prøver vel alle på hver vores måde at gøre verden til et bedre sted, og så har vi hver vores kæpheste. vh Den moralsk forstyrrede 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Spock Skrevet 12. Juni, 2014 Thaikaj, jeg forstår det så sådan, at hvis en bankrøver ikke vil kaldes bankrøver, så gør du ikke det, kalder ham bankrøver. Samme med en pædofil en skattesnyder en momssvindler osv osv Really? En bankrøver, røver banker - så er det da muligt at vedkommende gerne vil skrive "berigelsesekspert" på sit visitkort... Pædofil er en person med en parafili, i dette tilfælde en der har en (sygelig) tiltrækning til børn. En skattesnyder, snyder i skat osv... Udtrykket Glædespige er mindst 265 år gammel, da det er fra John Clelands bog: "Fanny Hill - en glædespiges erindringer" (som andre også allerede har nævnt) Originaltitlen er:"Fanny Hill: or, the Memoirs of a Woman of Pleasure" Det kunne egentlig også oversættes til "nydelsespige", men det sådan gik det ikke... Ingen grund til gåsehud. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 12. Juni, 2014 Det kan man jo anlægge forskellige synspunkter på. Selv mener jeg nej. Det er nemlig ikke mig, der har defineret moralen. Det har andre gjort for mig. Men forventer du lever efter den Moral? eller fortæller du gladeligt vidt omkring om dine besøg hos Glædespigen Nikita Darling som du har nogle fantastisk stunder med, som du nødigt ville leve uden? Meget muligt du kan se dig selv i øjnene, kan jeg selv Men du kan ikke se andre i øjnene som den du virkelig er........ hvilket egentlig betyder du accepterer det er umoralsk det du gør. Klog beslutning ikke at fortælle, men stadig en umoralsk livsførelse Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor Skrevet 12. Juni, 2014 Du må kalde mig, hvad du vil, så længe jeg kan mærke respekten og fornemme glimtet i øjet... Luder, kan rent faktisk være frækt og pirrende, i den rette kontekst, synes jeg... Omvendt kan glædespige, prostitueret, kurtisane, elskerinde ect. være mindst ligeså nedværdigende, som mange betragter luderordet, hvis respekten er ikke eksisterende... ... Så luderordet kan ikke hyle mig ud af den, såfremt det bruges i rette sammenhæng... 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
HappyHippo 4624 Skrevet 12. Juni, 2014 jeg er bare så vild med smuk enlig mor jeg fortjener snart et møde Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg