Hop til indhold
Guest stump

GLÆDESPIGE - hvorfor dog bruge den indpakning?

Recommended Posts

@ Thorshammer: Jeg forstår godt, hvis du og andre, skjuler eller lader være med at fortælle at du køber prostituerede. Jeg ved ikke hvordan du driver dine købesex aktiviteter, men mange, som jeg allerede har skrevet her over, knytter sig som jeg ser det, meget mere til en prostitueret, end hun gør til KUNDEN.

Jamen stump, i mit tilfælde forholder det sig helt anderledes: den prostituerede pige knytter sig oftest meget mere til mig end omvendt...(!) :cool::D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest stump

Jamen stump, i mit tilfælde forholder det sig helt anderledes: den prostituerede pige knytter sig oftest meget mere til mig end omvendt...(!) :cool::D

Jeg gætter på at du altid har penge med, og så hører du til gruppen af vi lidt ældre. Vi slider mindre på de prostituerede. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest stump

Mht ordet glædespige, så må du ha ligget under en sten, for andre mennesker har brugt ordet, det er ikke nyt, heller ikke i daglig tale, i det omfang man nu taler om det emne....

Ok. Nu søgte jeg så på ordet glædespige. Og det er , i følge Den Danske Ordborg, (se nedenstående link) en forskønnelse af ord som luder og prostitueret. Helt som jeg har sagt hele tiden. De grimme ord som prostitueret er pakket end, gjort mere stuerene.

Defination af ordet glædespige

Redigeret af stump

Del dette indlæg

Link til indlæg

BX- jeg tænker ikke på hvad der står i ordbøger. Men ordet/ begrebet glædespige har ikke været det daglige sprog i nyere tid, lige borset fra de sidste år.

Jeg er træt af at din nedgørende holdning, men ikke specielt overrasket, med eksemplet med cykelpumpen.

Til det første: Jeg tror ikke, jeg kender nogen person, der kan være mere virkelighedsfornægtende end dig. Hvis det slog dig, tror jeg endda, at du kunne finde på at benægte tyngdekraften.

Og til det andet: Jeg kan ikke se, at eksemplet med cykelpumpen har noget med en nedladende holdning at gøre.

Det er det, man i andre kredse kalder "pædagogik". Men den slags er du sært imun overfor.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg

Til det første: Jeg tror ikke, jeg kender nogen person, der kan være mere virkelighedsfornægtende end dig....

Her gør du vist stump uret.

Jeg kan komme i tanker om ihvertfald en person, der en gang i 1800-tallet sagde i Folketinget under en debat:

"Hvis det er fakta, så benægter a fakta!"

Det var folketingsmedlem Søren Kjær.

Senere er spøgen blevet gentaget af tidligere statsminister Knud Christensen og Fremskridtspartiets Kresten Poulsgaard... :cool::D

Redigeret af ThorsHammer

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest stump

Senere hørte jeg i tv ( tror jeg ) at de ville kaldes glædes piger... Igen fint med mig hvis det er det de vil kaldes. ( dette var længe inden jeg overhovedet overvejede et besøg hos en sådan kvinde ).

Til deltagerne i denne tråd generelt: Det har (måske) været i TV at de prostituerede ville kaldes glædespiger.

Har andre set det indslag?

Hvis det er korrekt, var det altså en historie værd på TV. Og for mig betyder det, at ordet glædespige ikke var almindeligt brugt i den danske befolkning. Hvis det var, havde det ikke været en historie som TV ville bruge tid og energi på.

Det var bare det jeg ville sige.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Til deltagerne i denne tråd generelt: Det har (måske) været i TV at de prostituerede ville kaldes glædespiger.

Hvis det er korrekt, var det altså en historie værd på TV. Og for mig betyder det, at ordet glædespige ikke var almindeligt brugt i den danske befolkning. Hvis det var, havde det ikke været en historie som TV ville bruge tid og energi på.

Om der har været et indslag KUN om hvad pigerne vil kaldes tror jeg næppe...jeg har vel hørt det i en større / længere sammenhæng jeg har hørt det i.

Hvad der er alm. og ikke alm. viden indenfor et bestemt område må være forskelligt.

Fx. er der nogen der mener at det er logik for burhøns at man hos thai massørerne kan få ekstra. Jeg selv anede intet om det, og blev overrasket da jeg første gang hørte om det på et af disse forums :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Forstår ikke helt hvor du vil hen, andet end at du mener, at har det ikke været vist på TV, gælder det ikke  :roll:

Eller du har ikke set eller hørt om det - ergo eksisterer det ikke :)

Pas nu på med at pumpe din cykel en gang til  :wink:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nogle gange er jeg et pervest liderligt svin når jeg køber sex. 

Jeg er rigtig glad for, at telefonpigen pakker det ind og siger til pigen jeg skal være sammen med, at hendes næste gæst/kunde er klar, selvom hun kunne vælge at kalde mig noget andet. 

En shemale er en mand med patter, men hvis en shemale ønsker at blive kaldet en shemale og omtalt som hun, så går der så uendeligt lidt af mig ved at efterkomme det ønske, så jeg naturligvis vælger at gøre det. 

Hvis nogen af pigerne i branchen ønsker at blive kaldt luder, så kalder jeg gerne dem det, men de der ønsker at blive kaldt noget andet kan jeg sagtens kalde noget andet uden at det hele vender sig i mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nogle gange er jeg et pervest liderligt svin når jeg køber sex. 

Jeg er rigtig glad for, at telefonpigen pakker det ind og siger til pigen jeg skal være sammen med, at hendes næste gæst/kunde er klar, selvom hun kunne vælge at kalde mig noget andet. 

En shemale er en mand med patter, men hvis en shemale ønsker at blive kaldet en shemale og omtalt som hun, så går der så uendeligt lidt af mig ved at efterkomme det ønske, så jeg naturligvis vælger at gøre det. 

Hvis nogen af pigerne i branchen ønsker at blive kaldt luder, så kalder jeg gerne dem det, men de der ønsker at blive kaldt noget andet kan jeg sagtens kalde noget andet uden at det hele vender sig i mig.

Undskyld, men jeg fatter ikke rigtigt budskabet i dit indlæg. Det kan selvfølgelig være min fejl.

Jeg var i begyndelsen af juli 2012 på eventyr og blev lovet en lækker latina. Det viste sig at være en she- eller hemale.

Det var ikke lige min kop te, og jeg takkede nej.

Men hvad har det med den på EG rasende "luder-debat" at gøre?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Undskyld, men jeg fatter ikke rigtigt budskabet i dit indlæg. Det kan selvfølgelig være min fejl.

Jeg var i begyndelsen af juli 2012 på eventyr og blev lovet en lækker latina. Det viste sig at være en she- eller hemale.

Det var ikke lige min kop te, og jeg takkede nej.

Men hvad har det med den på EG rasende "luder-debat" at gøre?

Jeg tror at Eromon mener at man ikke skal kalde folk noget de ikke vil kaldes.

Måske det giver lidt mere mening i denne denne tråd.

Men selvfølgelig skal man ikke bedrage, din "latina" var jo shemale.

Men hvis en shemale helst ser sig omtalt som "hun" så hvorfor ikke gøre det?

Hvis pigerne ikke ønsker sig omtalt som luder, så hvorfor kalde dem det etc.

Sådan tror jeg budskabet skulle forstås :)

-OD

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Skrevet 17 juni 2014 - 14:51

Liv sagde den 17 Jun 2014 - 1:58 PM: snapback.png

Ok. Nu søgte jeg så på ordet glædespige. Og det er , i følge Den Danske Ordborg, (se nedenstående link) en forskønnelse af ord som luder og prostitueret. Helt som jeg har sagt hele tiden. De grimme ord som prostitueret er pakket end, gjort mere stuerene.

Stump man kan næsten altid finde et link, der passer ind i ens kram. Det har jeg så også gjort. Du påstår at ordet glædespige er et gammelt ord, der siden er blevet glemt og først i EG's historie er blevet genopfundet og bruges for at pakke tingene ind og dermed dække over det, der rent faktisk foregår.

Hvis du går ind på vores supplerende/konkurrerende side venuslogen og søger på glædespige kommer følgende resultat op:

http://www.venuslogen.dk/logen/index.php?form=Search&searchID=45240&highlight=gl%C3%A6despige&s=709c8aeb4e91d9b16e1a9e2493686f3e

Du vil her se at ordet glædespige har været brugt løbende siden år 2000, dvs de sidste 14 år. Det kan vist ikke siges kun at være inden for de sidste par år vel?? :)

Vi ved alle hvad ordet hentyder til, så der kan vist ikke være ret meget der dækkes over vel?

Jeg tror dog godt jeg ved hvor du vil hen... jeg har nemlig et andet ord, der giver samme reaktion på mig som ordet glædespige tilsyneladende gør på dig. Og det er ordet gudinde. Hvis ordet gudinde sættes ind de steder du har skrevet glædespige i dit oprindelige indlæg er jeg fuldstændig enig med dig. Det er nemlig et ord, der er opfundet til lejligheden... som er opfundet af venuslogen og ikke før er anvendt som beskrivelse af det erhverv. Og det ophøjer de udøvende glædespiger til en position hvor de er hævede over alle os andre. Og se det er jeg IKKE enig i... der er ikke nogen, der er mere værd end andre - vi er alle lige værdifulde efter min mening.

Ordet glædespige er dog markant forskelligt fra ordet gudinde. Det har et positivt skær, ingen tvivl om det, men det hæver ikke udøverne af verdens ældste erhverv over os andre. Det er, som selv du efterhånden har ladet dig overbevise om, et gammelt ord, så det er ikke opfundet til lejligheden. Og selvom du ikke er enig er det et ord, der aldrig fuldstændig har forladt daglig tale. Og hvad så iøvrigt hvis det var?? Sproget udvikler sig jo hele tiden.. så hvis vi herinde kan finde konsensus om at bruge et gammelt ord, der uden indpakning beskriver erhvervet i positive vendinger er det vel heller ikke så skidt vel?

Iøvrigt Stump, så kan jeg jo se på dit første indlæg at du respekterer pigerne, og undgår ord som du er bevidst om støder dem. Og så er den vel i virkeligheden ikke længere vel? Du ungår at bruge de ord du ikke kan lide og jeg undgår at bruge de ord jeg ikke kan lide og alle er glade og tilfredse :)

God dag til dig Stump og til alle jeg andre også

Go sankt hans fra Knaldeaben

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Måske Århuselsker - men sålænge ingen har overbevist mig om det modsatte, vil jeg stadig hævde at det er et ord, der ikke tidligere er blevet brugt for sexarbejdere.... og som ingen du spørger på gaden vil sætte i forbindelse med prostitution... da ordet samtidig er ophøjende er det faktisk, i mine øjne, præcis hvad Stump mener glædespigeoret er, nemlig en indpakning af hvad det i virkeligeheden handler om.... modsat ordet glædespige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest stump

Skrevet 17 juni 2014 - 14:51

Stump man kan næsten altid finde et link, der passer ind i ens kram. Det har jeg så også gjort. Du påstår at ordet glædespige er et gammelt ord, der siden er blevet glemt og først i EG's historie er blevet genopfundet og bruges for at pakke tingene ind og dermed dække over det, der rent faktisk foregår.

Hvis du går ind på vores supplerende/konkurrerende side venuslogen og søger på glædespige kommer følgende resultat op:

http://www.venuslogen.dk/logen/index.php?form=Search&searchID=45240&highlight=gl%C3%A6despige&s=709c8aeb4e91d9b16e1a9e2493686f3e

Du vil her se at ordet glædespige har været brugt løbende siden år 2000, dvs de sidste 14 år. Det kan vist ikke siges kun at være inden for de sidste par år vel?? :)

Vi ved alle hvad ordet hentyder til, så der kan vist ikke være ret meget der dækkes over vel?

Jeg tror dog godt jeg ved hvor du vil hen... jeg har nemlig et andet ord, der giver samme reaktion på mig som ordet glædespige tilsyneladende gør på dig. Og det er ordet gudinde. Hvis ordet gudinde sættes ind de steder du har skrevet glædespige i dit oprindelige indlæg er jeg fuldstændig enig med dig. Det er nemlig et ord, der er opfundet til lejligheden... som er opfundet af venuslogen og ikke før er anvendt som beskrivelse af det erhverv. Og det ophøjer de udøvende glædespiger til en position hvor de er hævede over alle os andre. Og se det er jeg IKKE enig i... der er ikke nogen, der er mere værd end andre - vi er alle lige værdifulde efter min mening.

Ordet glædespige er dog markant forskelligt fra ordet gudinde. Det har et positivt skær, ingen tvivl om det, men det hæver ikke udøverne af verdens ældste erhverv over os andre. Det er, som selv du efterhånden har ladet dig overbevise om, et gammelt ord, så det er ikke opfundet til lejligheden. Og selvom du ikke er enig er det et ord, der aldrig fuldstændig har forladt daglig tale. Og hvad så iøvrigt hvis det var?? Sproget udvikler sig jo hele tiden.. så hvis vi herinde kan finde konsensus om at bruge et gammelt ord, der uden indpakning beskriver erhvervet i positive vendinger er det vel heller ikke så skidt vel?

Iøvrigt Stump, så kan jeg jo se på dit første indlæg at du respekterer pigerne, og undgår ord som du er bevidst om støder dem. Og så er den vel i virkeligheden ikke længere vel? Du ungår at bruge de ord du ikke kan lide og jeg undgår at bruge de ord jeg ikke kan lide og alle er glade og tilfredse :)

God dag til dig Stump og til alle jeg andre også

Go sankt hans fra Knaldeaben

Bonobo! Tak for dit svar.

Jeg har fra start erkendt, at jeg aldrig havde hørt begrebet Glædespige, før end jeg kom med på EG, for omkring to år siden. Min påstand var, at det ikke var en del af det folkelige sprog.

Så kom der et citat om en amerikansk romantitel. Derefter kom der beeviss på, at Glædepige havde været brugt ... var det 200 år i Danmark.

Og nu kommer du med et link fra Venuslogen, hvor det bruges. Var det ikke Venuslogen, som forbød prdet luder? Måtte man heller ikke skrive prostitueret?

Så i det restriktive blev begrebet Glædespige lanceret, formodentlig af de prostituerede selv. Som da nogen forsøgte sig med sexarbejder.

Men, prøv lige at fortælle mig, om sproget på Venuslogen er lig med det generelle danske samfundssprog?

Jeg sagde at det ikke var en del af det danske sprog. Du svareer med at henvise til Venuslogen, hvor der mig bekendt var forbud mod bestemte ord. Jeg var ikke med i VenusLogen.

Jeg er ret ny i denne købesex verden.

Du skriver at vi altid kan finde citater som passer den enkelte.

Jeg fandt Glædespige i DEN DANSKE ORDBOG. Og ordet blev beskrevet som forskønnende. Det jeg har sagt lige fra start af tråden. Ok, jeg kaldte det bl a "at pakke realiteterne ind".

Kom nu igen. Er den danske ordbog, modsat wikipedia, som skrives af brugerne selv, en rimelig anstændig kilde.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kom nu igen. Er den danske ordbog, modsat wikipedia, som skrives af brugerne selv, en rimelig anstændig kilde.

Spørger du virkelig om den danske ordbog er anstændig? Bare for at få ret?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...