Hop til indhold
Guest Sunny the best

Hmmmm er det bare mig der syntes det er ved at være for meget ???

Recommended Posts

Hvad jeg selv bidrager med? Og om jeg er i stand til andet?

Jeg ved for det første ikke, om det er et kriterium i sig selv at være trådstarter. Jeg har for det andet skrevet flere anmeldelser. Både på Hedomas, Gimel og herinde.

Trods det faktum, at jeg nyder at skrive anmeldelser, holdt jeg imidlertid op med det i november. Der var for stor utilfredshed med min stil.

Nu vil jeg ikke forlange, at du skal gennemgå hele min produktion, så jeg har samlet et lille udpluk.

Men før du giver dig i kast med læsningen, vil jeg gerne returnere spørgsmålet: Hvad har du egentlig selv bidraget med?

God læselyst.

Derudover har jeg en anmeldelse af Gina-Faith, som jeg aldrig fik postet.

- jeg svarer selvfølgelig på dette - stol på det.

- det bliver i næste uge

Del dette indlæg

Link til indlæg
Jeg skal absolut ikke kommentere på denne tråd. Har lovet mig selv at tie stille............*tier stille*

Men okej, en lille kommentar då.

Her er nogle mennesker af kvindekøn der ikke er helt overens. Og det er ikke fordi de er af kvindekøn de har noget at ikke være overens om, mere fordi de har omtrent det samme erhverv at udga fra og ikke være overens om.

Og hvad gør så mænden: "En bitch fight - jeg læner mig tilbage og spiser popcorn". "Det er ved at være den tid på måneden" etc.
Det mest nedladende med den holdning, er at i ikke en gang er bevidst om nedladenheden i den. Danmark er jo såååååå ligestillet.

Hold da kæft hvad i er kommet langt. Not!!!

B

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg skal absolut ikke kommentere på denne tråd. Har lovet mig selv at tie stille............*tier stille*

Her er nogle mennesker af kvindekøn der ikke er helt overens. Og det er ikke fordi de er af kvindekøn de har noget at ikke være overens om, mere fordi de har omtrent det samme erhverv at udga fra og ikke være overens om.

Og hvad gør så mænden: "En bitch fight - jeg læner mig tilbage og spiser popcorn". "Det er ved at være den tid på måneden" etc.
Det mest nedladende med den holdning, er at i ikke en gang er bevidst om nedladenheden i den. Danmark er jo såååååå ligestillet.

B

Og du kender ikke til at være nedladende??

Hold da kæft hvor Svenskerne er blevet sympatiske. Not!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Den tog du sagtens som en rigtig mand! D.v.s. aner ikke en skid om hvad det vil sige at være nedladende kønsmæssigt og systemiskt.

At en svensk udtrykker sig nedladende overfor danskere eller tværtimod, er ikke i nærheden af at være systemiskt på den samme måde som at mænd er det overfor kvinder.

Redigeret af Bananas

Del dette indlæg

Link til indlæg

"Er jeg den eneste i EG universet der er pisse træt af folks citater og latin? Støder sgu tit på det i trådene. Skulle det gøre ens udsagn bedre? En forfatter skrev for 100 år siden et citat, yeaahhh riiiggt og so what? det var i en hel anden sammenhæng. For mig gør det ikke det du/i skriver mere troværdig, ja nogle gange bliver det nærmest noget vrøvl fordi det skal passe til citatet.

Latin. Anno 2014 har vi noget der hedder Google. Alle og jeg mener alle kan slå et Latinsk ordsprog op på google. Vi lever sgu ikke i 1600 tallet, hvor præster og deslige var nogle helvedes Karle fordi de kunne prædike i timevis uden folk fattede en brik. Idag kalder vi det vist bare elendig kommunikation."

Det er vist heller ikke noget problem at være nedladende på Tysklands Odde, hva?

Sorry, jeg ved godt, at jeg nu trak debatten længere ned.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Den tog du sagtens som en rigtig mand! D.v.s. aner ikke en skid om hvad det vil sige at være nedladende kønsmæssigt og systemiskt.

At en svensk udtrykker sig nedladende overfor danskere eller tværtimod, er ikke i nærheden af at være systemiskt på den samme måde som at mænd er det overfor kvinder.

At være nedladende er generel en skidt ting at være! om det er overfor et andet køn eller et andet menneske er egentlig underordnet!

Der ligger så en forskel i om det er skrevet med et glimt i øjet hvor det er ment i sjovt og evt en smiley efter eller om det er skrevet for at være en dum skid. Måske du kan se en forskel?

Del dette indlæg

Link til indlæg

B

og du kan afvise at nogle af pigerne har det røde? 

Del dette indlæg

Link til indlæg

De fleste og største hysteriske kællinger herinde er nu ubetinget mændene - meeeeen i den her tråd følger pigerne det nu pænt til dørs ... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Bananas er - så godt som - en af vore egne. Det har han bevist mange gange.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Bananas er - så godt som - en af vore egne. Det har han bevist mange gange.

Er han i hvert fald ikke. Han er sin egen - hverken mere eller mindre.

Men tak alligevel.

B

Del dette indlæg

Link til indlæg

At være nedladende er generel en skidt ting at være! om det er overfor et andet køn eller et andet menneske er egentlig underordnet!

Der ligger så en forskel i om det er skrevet med et glimt i øjet hvor det er ment i sjovt og evt en smiley efter eller om det er skrevet for at være en dum skid. Måske du kan se en forskel?

Nej, jeg kan ikke se forskellen. Det render mig ikke noget at du kalder mig nedladende, men at en gruppe mennesker er nedladende overfor en anden gruppe mennesker neutraliseres ikke af glimter eller smileys. Det er en måde at holde dem nede.

Men det forventer jeg mig ikke at du skal forstå. Du tilhører næppe en gruppe mennesker som andre systematiskt holder  nede .... eller?

B

Del dette indlæg

Link til indlæg

og du kan afvise at nogle af pigerne har det røde? 

Nej, og jeg kan heller ikke afvise muligheden at du simpelthen er en klaphat. Men det er jo ikke noget jeg ved, og altså ikke noget som har noget som helst med debatten at gøre .... eller?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nej, og jeg kan heller ikke afvise muligheden at du simpelthen er en klaphat. Men det er jo ikke noget jeg ved, og altså ikke noget som har noget som helst med debatten at gøre .... eller?

det har faktisk noget med debatten at gøre, hvis en pige f.eks har det røde, er det vel ikke nedladende at sige? mens brugen af ordet klaphat er nedladende. det er faktisk lidt mærkelig at dem som råber højst om ikke at være nedladende ofte er dem som selv er mest nedladende. men man sidder vel og håber på at men kan få nogle likes fra nogle af pigerne

Del dette indlæg

Link til indlæg

Er han i hvert fald ikke. Han er sin egen - hverken mere eller mindre.

Men tak alligevel.

B

Nu tænkte jeg også mere på det sproglige, hvor du på dansk er bedre kørende end mange af de indfødte herovre på denne side af floden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Grækeren

....du skulle prøve at kikke indad, er ved at være i tvivl om det kun er pigerne der kan have det røde...spade

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Man skal tænke over hvordan man behandler hinanden, det er en selvfølge.

Og mænd kan da være nedladende overfor kvinder ingen tvivl..... Men efter min mening kommer der da meget retur fra kvinderne, så vi har nok ikke alverden at lade hinanden høre :-)

Jeg tænker ikke kun på EG men også ude i den store verden.

Del dette indlæg

Link til indlæg

....du skulle prøve at kikke indad, er ved at være i tvivl om det kun er pigerne der kan have det røde...spade

Nu begynder Alligatoren vist snart at bide

Del dette indlæg

Link til indlæg

....Her er nogle mennesker af kvindekøn der ikke er helt overens. Og det er ikke fordi de er af kvindekøn de har noget at ikke være overens om, mere fordi de har omtrent det samme erhverv at udgå fra og ikke være overens om.
Og hvad gør så mændene: "En bitch fight - jeg læner mig tilbage og spiser popcorn". "Det er ved at være den tid på måneden" etc.
Det mest nedladende med den holdning, er at i ikke en gang er bevidst om nedladenheden i den. Danmark er jo såååååå ligestillet.....

Jeg var jo blandt de første i tråden til at betegne det heftige skænderi mellem Sunny og Jasmin som en "bitchfight".

Det udtryk ser jeg intet som helst diskriminerende i..! Når 2 mænd skændes, kalder man det ofte en "hanekamp", "konkurrerende alfahanner" eller taler om "forhøjede testosteron værdier".

Begge ord er efter min opfattelse fuldstændigt legitime i en debattråd på internettet, og i nutidens reality TV ser man ligeledes ofte kvinder betegne andre kvinders verbale slagsmål som "bitchfight" (eller "catfight" i den lidt pænere version).

Jeg skal derfor protestere imod, at min brug af "bitchfight" skulle være noget specielt "kvindenedgørende" eller "nedgørende" i det hele taget.

Der er tale om 2 skribenter (der tilfældigvis er af hunkøn), og som kører ret voldsomt verbalt på hinanden i en åben tråd, hvorfor det ikke kan undre, at folk føler trang til at kommentere. :cool:

2 skribenter af hankøn, der på tilsvarende vis skændes i en åben tråd, må vel også forvente lidt ironiske kommentarer fra kvindelige debattører uden sidstnævnte nødvendigvis skal karakteriseres som "mandefjendske"... :wink:

Vil man undgå sådanne kommentarer fra uvedkommende, kan man jo holde sine skænderier pr. PM.

Hverken Sunny eller Jasmin har jo hidtil klynket over min brug af ordet "bitchfight", så måske de trods alt begge finder udtrykket ganske velplaceret?! :idea:

Ellers kender jeg Jasmin godt nok til, at hun sagtens kan fremføre argumenter til støtte for synspunktet om, at udtrykket "bitchfight" er "nedgørende/kvindenedgørende", hvis hun ellers måtte være af den opfattelse.

Bananas citerer også følgende: "det er ved at være den tid på måneden" og "jeg læner mig tilbage og spiser popcorn", hvilket ikke hidrører fra mig, så det må andre forsvare, omend jeg egentlig ikke finder den med at "læne sig tilbage og spise popcorn" for specielt stødende eller nedgørende :)

Redigeret af ThorsHammer

Del dette indlæg

Link til indlæg

det har faktisk noget med debatten at gøre, hvis en pige f.eks har det røde, er det vel ikke nedladende at sige? mens brugen af ordet klaphat er nedladende. det er faktisk lidt mærkelig at dem som råber højst om ikke at være nedladende ofte er dem som selv er mest nedladende. men man sidder vel og håber på at men kan få nogle likes fra nogle af pigerne

Du besidder hele arsenalen. Hvis man ikke har noget at sige argumentatoriskt, så kan man altid latterliggøre: det røde, håbe på iikes etc. Et af mange gode eksempel herinde på at det ikke lader sig gøre at debattere.

Som altid hersker middelmådighedens tyranni.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg var jo blandt de første i tråden til at betegne det heftige skænderi mellem Sunny og Jasmin som en "bitchfight".

Det udtryk ser jeg intet som helst diskriminerende i..! Når 2 mænd skændes, kalder man det ofte en "hanekamp", "konkurrerende alfahanner" eller taler om "forhøjede testosteron værdier".

Begge ord er efter min opfattelse fuldstændigt legitime i en debattråd på internettet, og i nutidens reality TV ser man ligeledes ofte kvinder betegne andre kvinders verbale slagsmål som "bitchfight" (eller "catfight" i den lidt pænere version).

Jeg skal derfor protestere imod, at min brug af "bitchfight" skulle være noget specielt "kvindenedgørende" eller "nedgørende" i det hele taget.

Der er tale om 2 skribenter (der tilfældigvis er af hunkøn), og som kører ret voldsomt verbalt på hinanden i en åben tråd, hvorfor det ikke kan undre, at folk føler trang til at kommentere. :cool:

2 skribenter af hankøn, der på tilsvarende vis skændes i en åben tråd, må vel også forvente lidt ironiske kommentarer fra kvindelige debattører uden sidstnævnte nødvendigvis skal karakteriseres som "mandefjendske"... :wink:

Vil man undgå sådanne kommentarer fra uvedkommende, kan man jo holde sine skænderier pr. PM.

Hverken Sunny eller Jasmin har jo hidtil klynket over min brug af ordet "bitchfight", så måske de trods alt begge finder udtrykket ganske velplaceret?! :idea:

Ellers kender jeg Jasmin godt nok til, at hun sagtens kan fremføre argumenter til støtte for synspunktet om, at udtrykket "bitchfight" er "nedgørende/kvindenedgørende", hvis hun ellers måtte være af den opfattelse.

Bananas citerer også følgende: "det er ved at være den tid på måneden" og "jeg læner mig tilbage og spiser popcorn", hvilket ikke hidrører fra mig, så det må andre forsvare, omend jeg egentlig ikke finder den med at "læne sig tilbage og spise popcorn" for specielt stødende eller nedgørende :)

Ni var jeg ikke ude efter dig - eller nogen anden specifik person. Jeg ved sagtens at ingen mener noget dårligt og nedladende. Men min ven: det går simpelthen per automatik; man reflekterer ikke over det. 

At kvinderne ikke  klynker .... well, hvis nogen ikke klynker så er altså adfærden i orden?

Hvis en sort man holder slaver noget steds i verden, er det altså så okej at holde sorte mænd som slaver?

Hvis en kvinde der bliver mishandlet, tier stille ... er det så okej at mishandle hende?

Jeg taler ikke for kvinderne, jeg taler for menneskerne og mig selv. Jeg kan ikke lide når man latterliggør en gruppe mennesker der allerede befinder sig lavere på samfundsstigen. Og før nogen siger noget: Ja, kvinderne befinder sig under mænden, og ja, det er forskel på at latterliggøre nedad og opad.

B

Del dette indlæg

Link til indlæg

Den rammede sagtens midt i ...... når en mand altså siger noget du ikke kan lide, så måtte han næsten være kvinde. 

Debatten når sagtens uanede højder.

B

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg gentager lige mig selv (det er ind i mellem så rart at snakke med sig selv):

Når en mand tæver konen kommer det på forsiden i aviserne.

Når en kone gennembanker en mand  -  nå så drop det  -  ingen vil tro på dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg

jeg er helt på linie med Bananas i denne sammenhæng...  hans argumentation er spot on 

at jeg ikke på nogen måde påtalte alt det pjat var simpelthen fordi jeg syntes der var noget der var meget meget vigtigere at kommentere... nemlig Sunnys hæsligt ukollegiale fremfærd.... og at se hende prøve at slå det hen som en joke og alt det andet p** og l*** der blev hældt ud af ørene i forsvar for den adfærd...  det tog jeg meget meget mere seriøst 

vi lyserøde overlever nok at nogen mænd synes at det er super morsomt at se en lyserød svine andre lyserøde til og råbe på popcorn... det kan ikke i den situation bringe mit pis i kog for det er så inderligt.... mænder-ligt...guy-ish  (det er ikke mandigt eller maskulint - mangler et godt ord på dansk lige nu)  - så typisk for situationen *gab*

men det ændrer ikke på at B har fuldstændig ret i sin argumentation... det er nedladende at more sig med det ordvalg... men at nogle mænd har behov for at ytre sig så nedladende - det siger mere om mændene end om kvinderne der skændes om noget meget konkret....  så derfor fandt jeg det slet ikke værdigt til en kommentar eller noget jeg personligt gad løfte senere

nu tog Bananas så teten og da du ligefrem har kommenteret mhbl på min vurdering har jeg så givet mit besyv med... 

men honestly - jeg tog det som et udtryk for at hvis de kunne bedre end de nedladende kommentarer ... tja.. så havde vi nok set eksempler på det :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

at jeg ikke på nogen måde påtalte alt det pjat var simpelthen fordi jeg syntes der var noget der var meget meget vigtigere at kommentere... nemlig Sunnys hæsligt ukollegiale fremfærd.... og at se hende prøve at slå det hen som en joke og alt det andet p** og l*** der blev hældt ud af ørene i forsvar for den adfærd... det tog jeg meget meget mere seriøst

Ja jeg bliver så aldrig...verdensmester i at tage kopi at bare et enkelt stykke,

mmmmmmmmmm syntes du det indlæg var skrevet slemt? og ukolligialt? i forhold til Warterbording?

Hvad er det du selv skriver der?

(var der nogen der skrev det til mig...så havde jeg da godt nok afprøvet om vedkomne havde lige så stor en erfaring som jeg i emnet, eller vedkomne var varmluftballonfører!)

Sem skriver et sted: Alting har en ende, Sunny, og måske - som du selv har påpeget - er din sol ved at gå ned…

Hvad er det for ting der bliver skrevet? er det smukt?(eller er den bare ret så led den bemærkning?)

Det er jo sådan nogle hygge ting man lige kan sprede som Kollega ik?

Smid stenen hvis du er uskyldig sagde Jesus, men kun hvis du er uskyldig.

Jasmin....du behøver ikke spekulerer på om mit indlæg er en joke, det er det ikke, for jeg syntes faktisk du er gået langt over stregen, Vi har alle lov til at have en mening, og agumentere for den, og det er respekt for sin modparts mening, at man ikke behøver at bruge tillægsord eller andet for at lægge slagkraft bag sin mening".

Og selv om vi er lyserøde kan og skal vi ikke være enige om alt....Det ville være unaturligt!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...