Hop til indhold
Guest Sunny the best

Hmmmm er det bare mig der syntes det er ved at være for meget ???

Recommended Posts

1. "... bitchfight er en irreel kamp hvor der hives i håret, kradses med neglene og skubbes rundt, hives i tøjet... der sker ingen synderlige skader for der ligger i det at piger ikke kan slås.. derfor er det "underholdning" - ikke slåskamp.

Der ligger endvidere i det at tøjet går i stykker "fordi kvinder ikke kan slås" - og da mænd kun venter på at det sker er det den eneste grund til at de kigger...for underholdning

så når en mand råber "bitchfight" - så betyder det at han betragter 2 kvinder der meget seriøst ønsker at skade hinanden uden den formelle fysiske kapacitet som hans personlige underholdningsplatform hvor han har mulighed for at opleve sexuel stimulation når tøjet går i stykker  *doh!!!*

Hvor hanekampen er særdeles skadelig og dødelig for den ene deltager og nævekampen antyder at 2 mænd "finder ud af det" så er bitchfight absolut ikke et forum hvor pigerne "finder ud af noget" rent definitorisk...

Der var absolut intet sexuelt i Sunnys angreb mod mig og omvendt - så bliver noget der er meget seriøst for kombattanterne gjort til et primitivt sexual-objekt der skal betragtes som underholdning...........................

Derfor bliver det ekstremt nedladende når mændene på bekostning af kvinderne sexualiserer det og dermed deminuerer det...

2. det samme med "den tid på måneden" ect... det er ekstremt nedladende fordi det tager noget meget alvorligt og afskriver det som noget hormonelt forstyrret. Jeg skal ikke kunne tale for Sunny - men for mig er det ca 14 dage off ifht hvis det skulle passe... så langt fra som det kan være

alligevel så bliver det at 2 kvinder skændes og sårer hinanden - for real - betragtet som affødt af hormonel ubalance... igen - enhver ligeværdighed forsvinder

hanekamp er dominans-kamp der er territorial-baseret. Lad os for sjov skyld sige at der rent faktisk opstod et scenarie med en enkelt alfa han herinde og han hele tiden blev udfordret på sit territorium og på sine høns...

det er ikke noget der kan ske - men for argumentationen skyld så opfinder vi det til lejligheden.

når han så blev angrebet i fuldt alvor af en der rent faktisk ville detronisere ham... - så var det alvor og så ville det være ekstremt nedladende hvis alle de andre haner og høns råbte "hanekamp" "popcorn" hver gang der kom en ny udfordrer - det er nedladende at gøre noget meget alvorligt til underholdning på den måde!! 

Du kan sige at "hanekamp" refererer til umodne hanekyllinger og dermed til umodne mænd - men det er ikke den gængse opfattelse. Hvis det går den vej kan du argumentere at drengene herinde slås som små umodne teens

Men da ingen af dem slås for at imponere pigerne - så er hanekamp sådan lidt... søgt.

Min pointe er - det er meget meget meget nedladende at gøre kønsbaseret grin med  - og dermed deminuere - noget der for deltagerne er ramme alvor.  Det er det uanset om det er mænd eller kvinder 

hanekamp er bare ikke et ord der ville have den effekt.. 

3. hov hov hov hov hov!!!! - nu skal du lige skille tingene ad... for du har lige lavet en solid stråmand

Du og B sidder et par indlæg tilbage og debatterer hvad jeg!!! mener om noget der er blevet skrevet. Noget jeg end ikke har kommenteret eller citeret på noget tidspunkt.

Du udtaler dig specifikt om hvad jeg mener om noget - uden at spørge mig først!!!

Fordi du udtaler dig skråsikkert men fejlagtigt på mine vegne - så retter jeg på din opfattelse og fortæller dig at jeg er enig med din modstander.. men hallo - det gør mig ikke nærtagende på nogen måde for det er absolut ikke mig der har kommenteret på dit brug af "bitchfight" eller andet!! 

Jeg har faktisk ingen steder kommenteret på alt det ukurante udenomssnak der er kommet omkring min og Sunnys kontrovers!! og jeg har kun kommenteret på brugen af nedladende udtryk fordi du udtalte dig på mine vegne og sagde du kendte mig

Det gjorde du ikke i denne sammenhæng og du tog fejl denne gang - men det gør ikke mig ikke nærtagende!! Det kan allerhøjest gøre mig uenig med dig

når du konkluderer noget - så konkluder på det jeg skriver - ikke på det du selv skriver om mig... !! ellers er det en stråmand

...........................................

Håber at mine egne ord forklarer hvorfor jeg var enig med B :)  selv om jeg aldrig ville have kommenteret på brugen af de ord af mig selv *gg*

Ad 1)

Din opfattelse af "bitchfight" som en "irreel kamp...hvor der kradses, og tøj går i stykker....og manden søger sexuel stimulation ved netop dette" har du da lov at have, og det harmonerer måske meget godt med den oprindelige betydning af ordet.

Men i denne her sammenhæng - i en debat på internettet - forekommer din argumentation særdeles søgt og tyndbenet.

Desuden lettere malplaceret :wink:

Første gang jeg bemærkede ordet "bitchfight" brugt i det offentlige rum, var i en Robinson TV-serie for maaaange år siden, hvor Pia Rosholm var involveret i nogle intriger med en anden kvindelig deltager i serien, og der blev kun uddelt gensidige verbale slag - ingen kradsen, biden eller riven på trods af, det skete i den fysiske verden og ikke på internettet.

Du tror mig sikkert ikke, når jeg hævder, at din bitchfight med Sunny hidtil ikke har bibragt mig nogen overvældende "sexuel stimulation", men det kan være, det kommer... :D:lol:

Ad 2)

Mht. "Den tid på måneden" eller "kvinder der har det røde", så har jeg allerede over for Bananas forklaret, at det vil jeg ikke tages til indtægt for.

Må jeg foreslå, at du i stedet for denne "solide stråmand" retter henvendelse til den skribent, som har brugt disse udtryk, og så tager debatten med vedkommende? :idea::cool:

Ad 3)

Jeg skrev:

"Men prøv nu med dine egne ord at forklare, hvorfor udtrykket "bitchfight" er "nedladende" eller specielt kvindenedgørende!

Er det lige så nedladende at bruge udtrykket "hanekamp", hvis det nu i stedet var blevet brugt om 2 mænd, der debatterede hidsigt med hinanden på EG?

Hvis man selv er SÅ ekstremt nærtagende over for helt dagligdags ord og vendinger, som du åbenbart er, så er der da en masse debatindlæg af dine egne, som gennem tiden kunne have været formuleret en smule mere diplomatisk... :cool: (du finder sikkert selv et par eksempler ved brug af søgefunktionen!)."

Jeg påstod da netop ikke, at jeg "kendte dig"!

Tværtimod spurgte jeg dig ydmygt (med brug af spørgsmålstegn og hele molevitten :idea: ), hvorvidt du også ville opfatte ordet "hanekamp" brugt om 2 mænd som nedladende.

Derefter anbragte jeg bestemt ikke en "solid stråmand", men skrev med stort "HVIS man er så ekstremt nærtagende...., som du åbenbart er", hvorved jeg udtrykker en fortolkning af noget du har skrevet og en vurdering af dig som person, men hvor det helt klart fremgår, at konklusionen er noget jeg ræsonnerer mig til(!)

Men hvor alle og enhver kan se og bedømme grundlaget for min konklusion.

Ordene "HVIS" og "åbenbart" antyder netop en vis, mindre usikkerhed og ikke den totale skråsikkerhed :wink:

Redigeret af ThorsHammer

Del dette indlæg

Link til indlæg

Lignende udtryk bliver nu brugt på mænd også. Kommer der ikke for meget testedron nu? Ahh kan i ikke gå ud og måle Jeres pikke.

Sexistisk og nedladende

Man BURDE ikke skrive det men kommer ofte til det når man synes en diskution er for meget. Det er hvad man risikerer når man tager en personfight i åben forum og ikke PM. Men hvad jeg læser er det egentlig heller ikke det du reagerer på, men at få lagt nogle ord i din mund.

Popcorn. Den kommer mange steder herinde når folk skændes for åben skærm.

Ja jeg reagerer på Bananas indlæg. Først fordi han trækker du er Dansker kortet men mere fordi han skriver noget vrøvl til mig i en anden tråd hvor der ikke er noget argument og kun tænkt nedladende.

moral er godt dobbelt moral er dobbelt så godt

Enig, der var inget argument i mit første indlæg i den anden tråd. Det var dog ikke ment som nedladende, men som en joke. Ked af det hvis du opfattede det nedladende; det var ikke min mening,

B

Del dette indlæg

Link til indlæg

lige et par enkelte detaljer TH - for du får skrevet noget der ikke hænger sammen ifht hvad jeg kan citere... 

alle andre (med mindre i synes citat-forvirringer er sjove og vil have det hele med  ) kan springe direkte til indlæggets bund og konklusionen 

Ad 1)
Din opfattelse af "bitchfight" som en "irreel kamp...hvor der kradses, og tøj går i stykker....og manden søger sexuel stimulation ved netop dette" har du da lov at have, og det harmonerer måske meget godt med den oprindelige betydning af ordet.
Men i denne her sammenhæng - i en debat på internettet - forekommer din argumentation særdeles søgt og tyndbenet.
Desuden lettere malplaceret :wink:

ord ændrer vel ikke oprindelig betydning fordi de pludselig kommer på skrift... sådan generelt set

min pointe med at forklare dette med egne ord var at illustrere at det er nedladende at bruge og omtale andres seriøse skænderi som underholdning

Første gang jeg bemærkede ordet "bitchfight" brugt i det offentlige rum, var i en Robinson TV-serie for maaaange år siden, hvor Pia Rosholm var involveret i nogle intriger med en anden kvindelig deltager i serien, og der blev kun uddelt gensidige verbale slag - ingen kradsen, biden eller riven på trods af, det skete i den fysiske verden og ikke på internettet.
Du tror mig sikkert ikke, når jeg hævder, at din bitchfight med Sunny hidtil ikke har bibragt mig nogen overvældende "sexuel stimulation", men det kan være, det kommer... :D:lol:

jeg tror på at du næppe har fået stå dreng af det, men det ændrer ikke på at essensen i mit skriv rammer plet når du ligefrem har din reference fra "robinson" - det understreger jo underlødigheden af brugen af ordet .... 

Ad 2)
Mht. "Den tid på måneden" eller "kvinder der har det røde", så har jeg allerede over for Bananas forklaret, at det vil jeg ikke tages til indtægt for.
Må jeg foreslå, at du i stedet for denne "solide stråmand" retter henvendelse til den skribent, som har brugt disse udtryk, og så tager debatten med vedkommende? :idea::cool:

nej det var ikke dig - de underlødige kommentarer kom fra anden side.... de er ikke mindre nedladende - men det var ikke dine udsagn og har aldrig været det

Ad 3)
Jeg skrev:
"Men prøv nu med dine egne ord at forklare, hvorfor udtrykket "bitchfight" er "nedladende" eller specielt kvindenedgørende!
Er det lige så nedladende at bruge udtrykket "hanekamp", hvis det nu i stedet var blevet brugt om 2 mænd, der debatterede hidsigt med hinanden på EG?
Hvis man selv er SÅ ekstremt nærtagende over for helt dagligdags ord og vendinger, som du åbenbart er, så er der da en masse debatindlæg af dine egne, som gennem tiden kunne have været formuleret en smule mere diplomatisk... :cool: (du finder sikkert selv et par eksempler ved brug af søgefunktionen!)."

korrekt - det skrev du OGSÅ - du skrev det blot efter det her:

4

Hverken Sunny eller Jasmin har jo hidtil klynket over min brug af ordet "bitchfight", så måske de trods alt begge finder udtrykket ganske velplaceret?! :idea:
Ellers kender jeg Jasmin godt nok til, at hun sagtens kan fremføre argumenter til støtte for synspunktet om, at udtrykket "bitchfight" er "nedgørende/kvindenedgørende", hvis hun ellers måtte være af den opfattelse.

Det er så det jeg gør... fortæller dig at jeg - til dels - er af den opfattelse... og det er så der du konkluderer/fortolker

Hvis man selv er SÅ ekstremt nærtagende over for helt dagligdags ord og vendinger, som du åbenbart er

du konkluderer/fortolker at jeg er nærtagende.... på basis af min forklaring... ingen spørgsmåltegn eller noget - ren konklusion

og.. 

med fokus på SÅ!! - ikke på hvis eller åbenbart... men på ! - det giver den sætning en helt konkret mening der ikke er synderligt tvivlende.. 

Jeg påstod da netop ikke, at jeg "kendte dig"!
Tværtimod spurgte jeg dig ydmygt (med brug af spørgsmålstegn og hele molevitten :idea: ), hvorvidt du også ville opfatte ordet "hanekamp" brugt om 2 mænd som nedladende.

øhh - jo - det gjorde du ... som jeg har citeret og markeret med rød lige ovenfor... og det kom før at du spurgte mig om det med hanekampen...

hanekamp i ordets konkrete betydning - NEJ - det havnebumsen foreslog som alternativ (pikmåling, hormonforstyrrelse ect)  - helt sikkert... det er rædsomt nedladende... 

som jeg skrev er enhver kønslig nedgørelse af et oprigtigt skænderi nedladende uanset kønnet

Derefter anbragte jeg bestemt ikke en "solid stråmand", men skrev med stort "HVIS man er så ekstremt nærtagende...., som du åbenbart er", hvorved jeg udtrykker en fortolkning af noget du har skrevet og en vurdering af dig som person, men hvor det helt klart fremgår, at konklusionen er noget jeg ræsonnerer mig til(!)
Men hvor alle og enhver kan se og bedømme grundlaget for min konklusion.

det kan man med alle stråmænd - det gør dem ikke til mindre stråmænd :) hverken på skrift eller i face to face debat 

men super at du siger det er din fortolkning... 

sålænge vi så nu er blevet enige om at jeg faktisk ikke er nærtagende på lige det punkt.. at det er din fortolkning og at du i citatet lige oven for har fremhævet HVIS og ikke SÅ - hvilket du oprindeligt gjorde og dermed har ændret meningen i det du oprindeligt skrev :D

Ordene "HVIS" og "åbenbart" antyder netop en vis, mindre usikkerhed og ikke den totale skråsikkerhed :wink:

super - så behøver du hermed ikke længere være usikker på om jeg er nærtagende ifht ord som bitchfight og referencer til min menstruationscyklus

for det kan jeg hermed slå fast - det er jeg ikke...

jeg er super og ekstremt nærtagende overfor alt muligt andet... men ikke lige den slags ubetydelige detaljer *gg*

alle må have en fantastisk dag i solen...  og pas nu på i ikke bliver skoldet :)

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg

Link til indlæg

.....jeg er super og ekstremt nærtagende overfor alt muligt andet.....

Jeg regnede også med, at et eller andet måtte jeg da have forstået rigtigt.......... :cool:  :mrgreen:

Redigeret af ThorsHammer

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Enig, der var inget argument i mit første indlæg i den anden tråd. Det var dog ikke ment som nedladende, men som en joke. Ked af det hvis du opfattede det nedladende; det var ikke min mening,

B

ok. En lille opfordring tilføj en  :grin:  eller  :P når man skriver noget der ikke skal tages alvorligt. Smileys kan overdrives ligesom visse andre ting, men ved eksempelvis Jokes kan de være gode, da modtageren ikke kan se afsenderens sindstilstand.

Men skidt ingen skade sket, blot uenigheder

Del dette indlæg

Link til indlæg

jeg tror stadig at nogle af pigerne i denne tråd, har det røde. og det kan jeg ikke set at der skulle være noget som helst nedladende ved. det er faktisk en hel naturlig ting. mon ikke der ville går betændelse i pigernes underliv, hvis ikke affaldet en gang imellem kom ud? 

Del dette indlæg

Link til indlæg

jeg tror stadig at nogle af pigerne i denne tråd, har det røde. og det kan jeg ikke set at der skulle være noget som helst nedladende ved. det er faktisk en hel naturlig ting. mon ikke der ville går betændelse i pigernes underliv, hvis ikke affaldet en gang imellem kom ud?

Ej jeg burde jo lade denne tråde være men kaj, får mig lige til tasterene...

Kaj mener du sådan helt seriøst at når vi bliver lidt hisige, så er det fordi vi har det røde?

Og ellers er vi de sødeste lam?

Nu laver jeg mest de hårde former, vil du sige efter din mening at det vil give mest "kasse" omkring mit menses- tidspungt? hvor jeg efter dine ord er letantendelig?

Samtidig er har det lige været fuldmåne, som ret beset bliver brugt som regel til at angive at folk ikke er helt normale, kan vores skriv været påvirket?

Jeg var i Randers her d. 13 Juni 13 er kendt som en dato der er myter omkring, samtidig med fuldmåne, og evt menses...

Som tyder af div. kan du give mig et fingrepeg til hvordan min dag i Randers gik den dag....?

Kommer du med de rette svar vil jeg en anden gang spørge dig til råds mod betaling om feks datoer til gæstevisit.

Modsat....så vil jeg trods du er i troen om måneblod, forholde mig til at det du skriver er noget pladder!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Arrjj, Cherie.

Det lyder ikke så slemt med disse parametre, selvom en samvirken imellem dem kan lyde ubehagelig :P:D .

Jeg havde derimod været alvorligt bekymret, hvis en Piteraq havde ramt Randers den 13. Så havde den været rigtig gal.

En piteraq er en varm og ofte stærk faldvind på Grønland – man kender den som Föhn i Alperne.

Jeg har selv oplevet den på Kysten på min egen krop, og den er rigtig modbydelig. På under 1/2 time kan temperaturen gå fra ÷30° til +5-10°. Man bliver helt kuldret i hovedet af denne temperaturforandring.

Havde en Piteraq også ramt Randers den 13. havde Pagajkaj uden tvivl fået mange dada med sin egen pagaj, at han ikke ville kunne have stavet til Kaj :D :D :D

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Arrjj, Cherie.

Det lyder ikke så slemt med disse parametre, selvom en samvirken imellem dem kan lyde ubehagelig :P:D .

Jeg havde derimod været alvorligt bekymret, hvis en Piteraq havde ramt Randers den 13. Så havde den været rigtig gal.

En piteraq er en varm og ofte stærk faldvind på Grønland – man kender den som Föhn i Alperne.

Jeg har selv oplevet den på Kysten på min egen krop, og den er rigtig modbydelig. På under 1/2 time kan temperaturen gå fra ÷30° til +5-10°. Man bliver helt kuldret i hovedet af denne temperaturforandring.

Havde en Piteraq også ramt Randers den 13. havde Pagajkaj uden tvivl fået mange dada med sin egen pagaj, at han ikke ville kunne have stavet til Kaj :D :D :D

Har du siddet for længe i solen idag uden kasket?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Deputy

Hvor svært kan det være at forstå når vi gentagne gange beder om en ordentlig tone. Generelt vil vi væk fra udtalelser som ikke har anden mission end at provokere andre brugere uden at bidrage til debatten. 

Ligeledes bedes i brugere undlade hele tiden at forsøge at balancere på grænsen for at provokere mest muligt uden ledelsens indblanding. Det gælder både med hensyn til sprog og indhold.

Der vil herfra blive uddelt sanktioner til brugere der bevidst vil udfordre linjen herinde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Ok, du har altså registreret solen har været fremme i dag ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg må give Bx ret i det skriv i indlægget, mht. en en Piteraq, det er lige præcis det korrekte han har nedfælder på pergamentet.

Venligst landsbytossen - uden smartphone

Del dette indlæg

Link til indlæg

"Har du siddet for længe i solen idag uden kasket?"

Nej Starson.

Ganske vist har jeg været en lille tur på Verdenshavet i dag, men en Piteraq skal man have oplevet for at kunne forstå de kræfter, der slider i kadaveret under dette naturfænomen.

Det skal du ikke gøre så megen grin med.

Faktisk er det sådan, at begår man på Grønland kriminalitet under en Piteraq, er man lovlig undskyldt. Helt på linie med momentant sindssyge.

Jeg ved ikke, om denne bestemmelse/praksis stadig er gældende.

Jeg forlod Kalaallit Nunaat under det gryende hjemmestyre – har dog senere været tilbage en som "gæst" og vil altid have den dybeste respekt for dette hjørne af Riget og dets indbyggere.

Men det må vel være dejligt guf for en §-rytter som dig at finde ud af, om det rent juridisk stadig forholder sig sådan, at man mere eller mindre er straffri under en Piteraq? :)

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg

Arrjj, Cherie.

sorry BX - en piteraq er en iskold vind... ikke en varm - den er faktisk en modsætning til føn... eller en ekvivalent til den russiske bora

hvis jeg husker rigtigt, så er det en vind der afkøles over iskolde områder - den tynges ned af pga tyngdekraften og varm luft lægger sig ovenpå... når den så bevæger sig til et område hvor der er lavninger eller på anden måde fald i landskabet, så opfører en piteraq sig populært sagt som en lavine

den ruller ganske enkelt ned over landskabet og kan nå vindstød der er langt over orkan kategori 2.. der er registreret vindstød på over 70 m/s i forbindelse med piteraq...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Bare I kan blive enig om, at det er sindsygt relavant for tråden, så fint med mig. Jeg har bare svært ved at se det, der tilsyneladende er åbenbart for andre.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nej Starson.

Ganske vist har jeg været en tur på Verdenshavet, men en Piteraq skal man have oplevet for at kunne forstå de kræfter, der slider i kadaveret.

Faktisk er det sådan, at begår man kriminalitet på Grønland under en Piteraq, er man lovlig undskyldt. Helt på linie med momentan sindssyge.

Jeg ved ikke, om denne bestemmelse/praksis stadig er gældende, men det må vel være guf for en §-rytter som dig at finde ud af :)

Ja ja...hr X...nu har du igen været for længe oppe,

og igen er du gået i gang med de der sørøverhistorier, denne gange hedder de bare piteraq, og ja de findes!

Nu skal du være en rar dreng og gå ind på dit værelse og lægge dig under dynen, i din seng, så får du din lommelygte af sygeplejske Gitte (hende den storbarmet, i den lårkorte) men kun hvis du holder hænderne pænt over dynen!

Kan du sove rigtig godt Hr X...og ikke noget med at lyse op under Gittes uniform, vel?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Bare I kan blive enig om, at det er sindsygt relavant for tråden, så fint med mig. Jeg har bare svært ved at se det, der tilsyneladende er åbenbart for andre.

Ja, det tror jeg du har ret i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Sunny the best

Arh hahaha Cherie :P

Mon ikke bare strengen skal stoppe her ??

Den kan vist ikke køres længere ud.

Stoppede selv på side 4 fordi nogen gik helt i selv sving. :P

Kh Sunny :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jow, Cherie, jeg skal nok gå i seng.

Hvis du befaler det. Og hvis ellers natsygeplejersken er enig.

Men selvom jeg sidder her på St. Kødlyst som en gammel jubelolding, har jeg nu oplevet det, jeg har som embedsmand i den store dybfryser deroppe nordpå.

Desværre er de gamles erfaring i vore dage ringeagtet. Det skinner jo også igennem hos unge tøser som dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg

sorry BX - en piteraq er en iskold vind... ikke en varm - den er faktisk en modsætning til føn... eller en ekvivalent til den russiske bora

hvis jeg husker rigtigt, så er det en vind der afkøles over iskolde områder - den tynges ned af pga tyngdekraften og varm luft lægger sig ovenpå... når den så bevæger sig til et område hvor der er lavninger eller på anden måde fald i landskabet, så opfører en piteraq sig populært sagt som en lavine

den ruller ganske enkelt ned over landskabet og kan nå vindstød der er langt over orkan kategori 2.. der er registreret vindstød på over 70 m/s i forbindelse med piteraq...

Her må jeg nok skuffe dig.

Jeg har været "on the spot", som du nok ville have udtrykt det, og jeg har skam oplevet fænomenet. Jeg kan garantere dig for, at det fand'me ikke er koldt.

Selv du ville være blevet (om muligt endnu mere :D) vanvittig ved dette naturfænomen.

Nu er jeg så forberedt på, at du vil begynde at argumentere mod selve naturen.

Du vil sikkert også - efterhånden - kunne overbevise mig om, at mine år på Grønland i virkeligheden har været ren indbildning, og at jeg således aldrig har været der.

Jeg fortryder, at jeg for nogle år siden smed mine gamle lønsedler ud.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg

Her må jeg nok skuffe dig.

Jeg har været "on the spot", som du nok ville have udtrykt det, men jeg har oplevet fænomenet. Jeg kan garantere dig for, at det fand'me ikke er koldt.

Selv du ville være blevet (om muligt endnu mere :D) vanvittig ved dette naturfænomen.

Nu er jeg så forberedt på, at du vil begynde at argumentere mod selve naturen.

Du vil sikkert også - efterhånden - kunne overbevise mig om, at mine år på Grønland i virkeligheden har været ren indbildning.

det kunne jeg ikke drømme om :) argumentationen overlader jeg trygt til DMI *gg*

http://da.wikipedia.org/wiki/Piteraq

http://www.dmi.dk/laer-om/temaer/vejr/vejrgudernes-hvirvlende-dans/piteraq-stormenes-furie/

http://illvid.dk/spoerg-os/hvad-er-en-piteraq

http://www.denstoredanske.dk/Geografi_og_historie/Geografi/Naturgeografi/Vejrf%C3%A6nomener/piteraq

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg kan jo kun forholde mig til det, jeg har oplevet, og hvad man har kaldt fænomenet lokalt.

Ganske vist for årtier siden.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg kan jo kun forholde mig til det, jeg har oplevet, og hvad man har kaldt fænomenet lokalt.

Ganske vist for årtier siden.

X, indrøm nu, at du må tage fejl og forhold dig til realiteterne. - Og jeg ønsker dig go' vind fremover!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...