Hop til indhold
nuhok

Elementer med en rådden moral

Recommended Posts

hold da op.... charmerende type ... NOT!!! 

altså klaphatten bag bloggen... ikke trådstarter!! 

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg

Link til indlæg

Øhh... det var da helt den omvendte verden!

Hvad skulle man dog have imod, at pigerne tager imod indvandrere? 

Det har jeg da i hvert fald personligt intet mod (og her ser vi så bort fra de øvrige tråde, der ellers har været om emnet med modsat fortegn).

Redigeret af Spider

Del dette indlæg

Link til indlæg

Vordigborgpigerne tager gerne imod indvandrere. Det er der vel ikke så meget at sige til, andet at det måske fremmer integrationen? Men er der overhovedet indvandrere i Vordingborg, jeg troede de klumpede sig sammen i København og de andre storbyer.

Redigeret af Louie De Palma

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det skal vi mænd sgu' da ikke udtale os om eller blande os i.

Hvis den enkelte pige vil tage mod indvandrere, er det vel hendes eget valg og dermed også helt okay? Og gummi er vel, i parantes bemærket, vel også obligatorisk?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Tywin Lannister

Jeg tror ikke det er en decideret usympatisk klaphat der står bag, Jasmin. Nok snarere en sølle stakkel. Sådan en af den slags mænd der aldrig har haft kompetencerne til at slå til i samfundet, bor på et klubværelse i udkanten af Sdr. Røv, og som lever med den vildfarelse at "perkerne har stjålet mine damer".

Har intet i mod de tager indvandre da det forgår med gummi.

Hvad med jer?

Jeg har ikke det fjerneste imod det.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Åh nej, ikke racismekortet igen, igen, igen.

Det er så utroligt let og omkostningsfrit bare at råbe "racisme", når man er uenig i noget. Det får os alle og alt til at kravle tilbage i skyttegraven og i allerstørste bæven råbe "Uha da".

Men hvad er racisme?

Begrebet ikke veldefineret, men alle slynger ubekymret om sig med det uden at gøre sig helt klart, hvad det egentligt dækker.

Vi har jo f.eks set Studinebaben ryste på hånden, da det kom til "polakker". Hun var her bange for at blive beskyldt for racisme, og hvis en så selvsikker kvinde ellers kan tøve, må der være noget galt i selve begrebsdannelsen.

Jeg kan her berolige Studinebaben med, at der ikke er skyggen af racisme i det – "polak" er en national og ikke en etnisk betegnelse.

Hvis jeg f.eks siger: "Du er dum, fordi du er neger", så er det helt klart racisme, fordi jeg forbinder hans etnicitet med hans åndsevner eller adfærd.

Hvis jeg siger til en neger: "Du er dum", så er det ikke racisme, i og med han bare har udtalt sig eller opført sig dumt, og det har jo ikke noget med hans hudfarve eller etnicitet at gøre.

En hvid dansker kunne også have opført sig dumt, men ingen vil vel her råbe op om racisme?.

Der findes faktisk også omvendt racisme - ja, hold Jer nu fast!

Det er, når man ikke tør sige noget kritisk til en neger af frygt for, at racismekortet straks bliver trukket.

Der er mange hvide danskere, der er dumme svin. Det har intet med race at gøre. Sådan er de bare. Siger man det samme til en neger, er der straks dømt racisme, selvom han vitterligt er et dumt svin.

Det har jo ikke noget med sagen at gøre. For opfører negeren sig i lighed med den hvide dansker som et dumt svin, så er han et dumt svin uanset hudfarve.

Heldigvis er det omvendte vist nok det mest almindelige.

For at undgå misforståelser har jeg her i indlægget med vilje brugt betegnelsen "neger".

For det første, fordi det trækker linierne tydeligere op, og for et andet fordi det i min generation er et ganske neutralt begreb.

Det må folk så acceptere eller ej.

Det ville være helt fint, hvis den berømte danske tolerance også kunne gælde begge veje.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg

BX:

Jeg er skitsofren  eller radikal ( vælg selv):

Ja          -         Nej

Enig             -                Uenig

Del dette indlæg

Link til indlæg

hold da op.... charmerende type ... NOT!!!

altså klaphatten bag bloggen... ikke trådstarter!!

Vi kan desværre ikke affærdige det med, at han er en klaphat. Hans blog repræsenterer desværre den holdning, der i højere og højere grad udtales offentligt, at forskelsbehandling er i orden. Vi ser det f.eks. med Danish Defence Ligue og andre decideret racistiske organisationer - og i bund og grund støttet af debatter om frikadeller i daginstitutioner, halalslagtning (hvorfor nævnes den jødiske pendant til halal aldrig i disse debatter?), retten til at bære burka og niqab, grænsebomme osv.

Vi skal selvfølgelig tage afstand fra den slags udgydelser.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Vi kan desværre ikke affærdige det med, at han er en klaphat. Hans blog repræsenterer desværre den holdning, der i højere og højere grad udtales offentligt, at forskelsbehandling er i orden. Vi ser det f.eks. med Danish Defence Ligue og andre decideret racistiske organisationer - og i bund og grund støttet af debatter om frikadeller i daginstitutioner, halalslagtning (hvorfor nævnes den jødiske pendant til halal aldrig i disse debatter?), retten til at bære burka og niqab, grænsebomme osv.

Vi skal selvfølgelig tage afstand fra den slags udgydelser.

(hvorfor nævnes den jødiske pendant til halal aldrig i disse debatter?)

Som jeg ser det er jøderne intergrerede i vores samfund, de lever efter deres regler ; men forlanger ikke en særbehandling.

Jøden spiser ikke svinekød; men han forlanger ikke at jeg skal lade være. Jøderne forlanger ikke at menuen i børnehaven skal ændres til deres standarter.

De har ikke krævementalitet som en stor gruppe indvandrere har.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

(hvorfor nævnes den jødiske pendant til halal aldrig i disse debatter?)

Som jeg ser det er jøderne intergrerede i vores samfund, de lever efter deres regler ; men forlanger ikke en særbehandling.

Jøden spiser ikke svinekød; men han forlanger ikke at jeg skal lade være. Jøderne forlanger ikke at menuen i børnehaven skal ændres til deres standarter.

De har ikke krævementalitet som en stor gruppe indvandrere har.

Det samme gælder budister, hinduer og mange flere. De byder dig velkommen i deres åndelige liv, med glæde og glød- men de kræver intet, ønsker ikke at ændre det samfund som også formår at rumme dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Åh nej, ikke racismekortet igen, igen, igen.

Det er så utroligt let og omkostningsfrit bare at råbe "racisme", når man er uenig i noget. Det får os alle og alt til at kravle tilbage i skyttegraven og i allerstørste bæven råbe "Uha da".

Men hvad er racisme?

Begrebet ikke veldefineret, men alle slynger ubekymret om sig med det uden at gøre sig helt klart, hvad det egentligt dækker.

Vi har jo f.eks set Studinebaben ryste på hånden, da det kom til "polakker". Hun var her bange for at blive beskyldt for racisme, og hvis en så selvsikker kvinde ellers kan tøve, må der være noget galt i selve begrebsdannelsen.

Jeg kan her berolige Studinebaben med, at der ikke er skyggen af racisme i det – "polak" er en national og ikke en etnisk betegnelse.

Hvis jeg f.eks siger: "Du er dum, fordi du er neger", så er det helt klart racisme, fordi jeg forbinder hans etnicitet med hans åndsevner eller adfærd.

Hvis jeg siger til en neger: "Du er dum", så er det ikke racisme, i og med han bare har udtalt sig eller opført sig dumt, og det har jo ikke noget med hans hudfarve eller etnicitet at gøre.

En hvid dansker kunne også have opført sig dumt, men ingen vil vel her råbe op om racisme?.

Der findes faktisk også omvendt racisme - ja, hold Jer nu fast!

Det er, når man ikke tør sige noget kritisk til en neger af frygt for, at racismekortet straks bliver trukket.

Der er mange hvide danskere, der er dumme svin. Det har intet med race at gøre. Sådan er de bare. Siger man det samme til en neger, er der straks dømt racisme, selvom han vitterligt er et dumt svin.

Det har jo ikke noget med sagen at gøre. For opfører negeren sig i lighed med den hvide dansker som et dumt svin, så er han et dumt svin uanset hudfarve.

Heldigvis er det omvendte vist nok det mest almindelige.

For at undgå misforståelser har jeg her i indlægget med vilje brugt betegnelsen "neger".

For det første, fordi det trækker linierne tydeligere op, og for et andet fordi det i min generation er et ganske neutralt begreb.

Det må folk så acceptere eller ej.

Det ville være helt fint, hvis den berømte danske tolerance også kunne gælde begge veje.

Jeg er enig med hvad du skriver om racisme-kortet.

Men når det kommer til polakpigerne, så må det juridisk ikke være racisme, men det er den samme ånd. Hun bundter sammen en gruppe, og tilskriver dem egenskaber, blot fordi de tilhører den gruppe.

Desuden, hvis en pige ikke ønsker at blive nedladende behandel, skal hon sgu ikke behandle hendes kolleger nedladende.

Og hun er også forkert. Der er nogle perler blandt de udenlandske piger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Det her har jeg gået og gemt på. Det var en af de små diamanter man finder når man lever, og er vågen.

Jeg var blevet hooked på en thaipige  for godt et år siden. Ikke forelsket, men vi oplevede nogle fantastiske stunder sammen.

Det kan godt være at mange andre havde nøjagtig den samme opfattelse, men for mig var det skønne møder. Det er jo det det går  ud på. ikk?

Vi mødtes altid kl 0900. Hun boede i butikken, de måneder  hun var i landet. Kl ni, fordi det passede med hendes morgen ritualer, ikke at forveksle med morgen rutiner.

En morgen kom jeg lidt for tidligt, trafikken havde været let. Da jeg nærmede mig butikken, så jeg C sidde med et stort bundt røgelsespinde mellem håndfladerne. Der stod en lille bakke med limonade, vin, brød, frugt og naturligvis friske blomster. C sad på hug, med lukkede øjne. To meter derfra, stoppede jeg, satte mig på hug, og kiggede på hende. Ro, helt ro, fred. Intet ville have kunnet få hende til at reagerer. Bilerne kørte forbi, en fodgænger passerede, smilede til mig. Solen var begyndt at sende et par tynde blege stråler ned over pladsen.

Hun åbner øjnene, kigger blidt på mig, og siger. XX du er lidt tidlig på den. Gå ned og vent, ok?

Ja ok, men jeg går ikke ind, jeg går lidt ned ad trappen, sætter mig på det andet øverste trappetrin, og spørger om jeg må være med. Et varmt blik, et lille smil - ja naturligvis. Jeg får nogle af røgelsespindene. Hvad skal jeg spørger jeg.

Intet, tænk på noget rart, send nogle kærlige tanker til nogen du elsker, og gå ind i dig selv. Prøv at tænk på XXX, gentag ordet.

XXX er nu  mit mantra, og det får ingen at vide. Ja, ja det er lidt sært, men det virker.

Hvad vil jeg egentlig med det her. Bum, tja, vel ikke andet end anskueliggøre at der så mange andre smukke religioner, eller rettere måder, at leve på.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det her har jeg gået og gemt på. Det var en af de små diamanter man finder når man lever, og er vågen.

Jeg var blevet hooked på en thaipige  for godt et år siden. Ikke forelsket, men vi oplevede nogle fantastiske stunder sammen.

Det kan godt være at mange andre havde nøjagtig den samme opfattelse, men for mig var det skønne møder. Det er jo det det går  ud på. ikk?

Vi mødtes altid kl 0900. Hun boede i butikken, de måneder  hun var i landet. Kl ni, fordi det passede med hendes morgen ritualer, ikke at forveksle med morgen rutiner.

En morgen kom jeg lidt for tidligt, trafikken havde været let. Da jeg nærmede mig butikken, så jeg C sidde med et stort bundt røgelsespinde mellem håndfladerne. Der stod en lille bakke med limonade, vin, brød, frugt og naturligvis friske blomster. C sad på hug, med lukkede øjne. To meter derfra, stoppede jeg, satte mig på hug, og kiggede på hende. Ro, helt ro, fred. Intet ville have kunnet få hende til at reagerer. Bilerne kørte forbi, en fodgænger passerede, smilede til mig. Solen var begyndt at sende et par tynde blege stråler ned over pladsen.

Hun åbner øjnene, kigger blidt på mig, og siger. XX du er lidt tidlig på den. Gå ned og vent, ok?

Ja ok, men jeg går ikke ind, jeg går lidt ned ad trappen, sætter mig på det andet øverste trappetrin, og spørger om jeg må være med. Et varmt blik, et lille smil - ja naturligvis. Jeg får nogle af røgelsespindene. Hvad skal jeg spørger jeg.

Intet, tænk på noget rart, send nogle kærlige tanker til nogen du elsker, og gå ind i dig selv. Prøv at tænk på XXX, gentag ordet.

XXX er nu  mit mantra, og det får ingen at vide. Ja, ja det er lidt sært, men det virker.

Hvad vil jeg egentlig med det her. Bum, tja, vel ikke andet end anskueliggøre at der så mange andre smukke religioner, eller rettere måder, at leve på.

Tak for en smuk beretning. Måske skulle jeg til at kalde mig Borende XXX? :) :)

Du nævnte i dit tidligere indlæg Buddhister og hinduer.

Det fik mig til at tænke på, at man faktisk heller aldrig hører noget til de vistnok ret mange kinesere, der bor her i landet. De holder sig meget for sig selv. Man ser ikke så meget til dem i gadebilledet, og de er heller aldrig på avisernes forside.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Tak for en smuk beretning. Måske skulle jeg til at kalde mig Borende XXX? :) :)

Du nævnte i dit tidligere indlæg Buddhister og hinduer.

Det fik mig til at tænke på, at man faktisk heller aldrig hører noget til de vistnok ret mange kinesere, der bor her i landet. De holder sig meget for sig selv. Man ser ikke så meget til dem i gadebilledet, og de er heller aldrig på avisernes forside.

Selv tak. Dine tanker om kinesere går også på Vietnamesere, Cambodianere osv.

Faktisk er der kun en religion der betyder ballade.

For mig er det ikke en religion, men blot en livsform der er skrevet ned- oven i købet i sjusket form.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Faktisk er der kun en religion der betyder ballade.

Jeg kan da komme i tanke om tre - de tror godt nok alle på den samme Gud. Måske derfor de bekriger hinanden så indædt?

Jødernes opbygning af apartheid i Israel.

Sunni- og shiamuslimer.

Katolikker og protestanter.

Samt deres kampe mod hinanden.

Religion er opium for folket. Så længe de gider vedkende sig og strides om religion afholdes de fra at beskæftige sig med noget væsentligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Jeg kan da komme i tanke om tre - de tror godt nok alle på den samme Gud. Måske derfor de bekriger hinanden så indædt?

Jødernes opbygning af apartheid i Israel.

Sunni- og shiamuslimer.

Katolikker og protestanter.

Samt deres kampe mod hinanden.

Religion er opium for folket. Så længe de gider vedkende sig og strides om religion afholdes de fra at beskæftige sig med noget væsentligt.

Jøderne: Jep. men det vi taler om er om vi, i vort samfund presses til en anden religion, og det gør jøderne ikke-

Shia og sunn - ja du har ret, men det er jo også den religion jeg hentyder til der vil presse deres idiologi ned over hovedet på alle andre, ingen midler vil være uprøvede.

Katolikker og protestanter. Det var i gamle dage, og så lige i Irland. Men begivenhederne i Irland, triste som de er, bunder nok mere i helt andre ting en religion. Det er nærmere politik.

Vi kan ikke være mere enige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Religion er opium for folket.

Ja, det citat fra 1843 ser man tit.

Uden at ville gå ind i en større disput, er det faktisk revet ud af en større sammenhæng, hvilket kan give indholdet en lidt anden mening.

Se f.eks http://www.marxisme.dk/arkiv/marx-eng/1844/02/kritikhegel/hegel0.asp

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Ja, det citat fra 1843 ser man tit.

Uden at ville gå ind i en større disput, er det faktisk revet ud af en større sammenhæng, hvilket kan give indholdet en lidt anden mening.

Se f.eks http://www.marxisme.dk/arkiv/marx-eng/1844/02/kritikhegel/hegel0.asp

Korrekt. Det giver nu god mening i denne sammenhæng.

Citater behøver ikke altid relatere direkte.

Det var desværre ikke mig der bragte det til torvs i denne tråd, iøvrigt.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...