Hop til indhold
kanonkongen

Udsatte drenge og prostitution.

Recommended Posts

Hej allesammen. Ja jo ingen hemmelighed, jeg er pædagog. Og arbejder med udsatte drenge.

Kom i dag til, at tænke over. Om vores drenge kunne blive inspireret til hurtige penge, ved, prostituere sig selv. Der er jo mange historier og myter om helt unge piger der sælger eller prostituerer sig. Fore-stillingen om, at det kun er pigerne, der inkasserer tøj, penge, ja helt ned til Mac  Donalds menu og taxature for at stille deres krop til rådighed, lever i bedste velgående. Derfor bliver drengene overset, for tror næppe det kun er pigerne. Se synes det er lidt interessant, at se på.dette. Skal lige siges for en god ordens skyld, jeg ikke har oplevet eller set dette. Men har i må i meget gerne komme med input.

Et tænkt eksempel. En 15-16 årig dreng. Kurt kalder vi ham. Han har nogle udfordringer, eksperimentere med alkohol, måske stoffer. Han er på en institution pga. hjemmelige problemer. Som kan være mange. (alkohol, stoffer og vold) Kurt begynder pludseligt, at gå i dyre mærkevare, har dyre mobil telefoner, Ja bruger i hele taget rigtig mange penge. En socialarbejder, pædagog eller andet fagligt personale, ja endda forældrene. Begynder, at undre sig. Kurt er meget på sociale medier.

Så begynder mistanken, om at Kurt prostituere sig. Hvad gør vi ?

Der er mange dilemmaer i dette, om det er piger eller drenge, ja det kunne også være jeres egne børn. Vælger vi konfrontationen ? eller skal vi som pædagoger, forældre følge mere med i hvad de laver på sociale medier? Som kunne være stedet hvor de laver deres aftaler. Ja spørgsmålene er mange.

For at Kurt skal vikle sig ud af prostitutionen og de sociale relationer, der ligger i det, skal han jo erkende sine egne grænser, og hvad det betyder, det når de bliver overskredet ?. Kurt, er en ung knægt, det er måske ikke gennemtænkt det han laver. Han vil måske mere dette en at være kriminel. Kurt kender ikke konsekvenserne for de valg han træffer. I glædespiger herinde lyder det jo til i, har tænkt meget over de valg i har gjort jer, snakket med mere erfarne osv. 

Ja hovedspørgsmålet er jo nok.

Hvad ville i stille op, hvis i opdagede en pige eller dreng i så ung en alder ville prostituere sig selv/eller gjorde det ?

Hvordan ville i hjælpe ?

Hvilke tiltag kunne være ideelle ? 

Ja, jeg har ikke guldhornene her, eller kender svaret. Synes bare det er meget spændende det tit er de unge piger vi fokusere på og ikke drengene.

Ja berøringsangsten er nok også en stor del af det her dilemma. Ja nu tænker jeg da mere over hvordan, jeg ville reagere hvis det var. En af de unge jeg har kendskab til i mit arbejde. 

Kan i alle have en dejlig tirsdag. Og håber i nyder dagen.  Lad os holde en sober debat. Det er nu det rarerest selvom vi kan være uenige i konteksten. Men som Votalire siger Citat "Jeg er uenig i hvad De siger, men jeg vil forsvare til døden Deres ret til at sige det"

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

hvis man skal have fat i samfundets HELT store tabuer  og marginalisrede grupper - så er det de unge trækkerdrenge. Jeg antog engang at homoseksulle generelt var mere promiskuøse end heteroseksuelle - det synes åbenbart ikke at være rigtigt.

Så der må alene af den årsag være mange mandlige homosexuelle prostituerede - men man lægger måske ikke mærke til den del af verdenen når man ikke selv er orienteret mod den. (uden sammenligning i øvrigt - så sad jeg og kiggede på listen over trossamfund/kirker i min hjemby - hold da magle hvor var der mange man ikke anede eksisterede i vores lokalsamfund - det understereger vel bare at man ikke ved ret meget om områder man ikke interesserer sig for)

Principielt er der jo ingen kønsforskel på prostitution - det er i begge tilfælde betaling for en sexuel ydelse. Så tilgangen til en ung mandlig prostitueret må vel være den samme som til en kvindelig ... under 18 - kontakt til og indsats fra de social myndigheder. Over 18... tjah...

I gamle dage var det (sådan lyder legenden da) toiletterne under Rådhuspladsen i København der var deres "Istedgade", eller (skråt nedenfor min arbejdsplads) i Studiestræde lå Cosy Bar der var stederne hvor ofte MEGET unge drenge gik ind. Der er vel stadigt forskellige "vandhuller" for liebhavere af den karakter - for ligefrem homo-bordeller kan jeg ikke mindes nogensinde at have hørt om stødt på i DK

Det er iøvrigt et smukt citat - selvom det fejlagtigt er tilskrevet Voltaire :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Heine. Tak for dit indspark.

Ang Voltaire Om det er ham eller en anden det ved jeg ikke.  :-P Men ja smukt citat.

Nej køns forskellen har du helt ret i. Men det er heller ikke dem over 18 år det er de helt, unge jeg, koncentrere mig om i det indlæg.  :-P Hvad , kan vi gøre for dem. 

Ha en dejlig dag.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor

Prostitution blandt helt unge drenge er, desværre, langt mere udbredt end som så, og det er super svært at tage hånd om, da det jo primært foregår i det meget skjulte, da det er ulovligt og meget krænkende for den unge...

De fleste gør det ikke pga. den pekuniære del, tror jeg... De gør det, da de, helt banalt, har brug for opmærksomhed fra et voksent menneske... Den unge er i opmærksomhedsunderskud, og har, ganske givet, været det, siden han trådte sine første spæde skridt i dette liv...

Disse drenge kommer fra alle lag i samfundet, men fællesnævneren er, at de er blevet frygteligt omsorgssvigtede af deres primære omsorgsgiver, så deres "valg" giver jo god mening, set i den kontekst...

Det er et "opmærksomhedsproblem", så det er der, der skal sættes ind...

Jeg tror ikke på, at størstedelen af de unge drenge der sælger seksuelle ydelser, for "opmærksomhed", er homoseksuelle. Jeg tror, at de ønsker at afprøve deres forskellige seksuelle grænser - heriblandt ældre mænd.

Hvad ville jeg gøre...?

De primære omsorgspersoner skal underrettes i første instans - forældre, plejeforældre, pædagoger - og kommunen skal underrettes... Herefter bør der laves en behandlingsplan, da den unge blot vil blive mere og mere forpint og få endnu større sociale udfordringer, end han har i forvejen, såfremt der ikke sættes ind...

Den er svær - rigtig svær - men da den unge jo, ganske tydeligt, signalerer, at har brug for professionel hjælp, er dette vejen frem...

... Netop så man kan komme ind til kimen og årsagsbehandle fremfor at symptombehandle...

Redigeret af Smuk Enlig Mor

Del dette indlæg

Link til indlæg

Sem tror du har meget ret her i din antagelse. Ja det forgår i det skjulte. Men mig som omsorg person, forældre,osv. Skal vi jo være mere skarpe på dette område, da jeg ser det som om det, er ikke så veldokumenteret.

Dem der så, ikke ved hvad den pekuniære del. Som er det der handler om penge og de økonomiske forhold.  :-P Er, jeg sikker på det SEM mener. Ja der er bestemt mange aspekter der spiller ind her SEM. Ja opmærksomheden de ikke, har fået hjemme. Som i eksemplet med Kurt i mit indlæg. 

Igen her tror, jeg du er spot on. 

Her må, jeg overgive mig. Ved ikke om de er det ene eller andet. Som sagt, Har ikke stået i den situation. Hvor jeg som pædagog skulle hjælpe en ung ud af sådan en kontekst.

Hvad ville jeg gøre...?

De primære omsorgspersoner skal underrettes i første instans - forældre, plejeforældre, pædagoger - og kommunen skal underrettes... Herefter bør der laves en behandlingsplan, da den unge blot vil blive mere og mere forpint og få endnu større sociale udfordringer, end han har i forvejen, såfremt der ikke sættes ind...

Den er svær - rigtig svær - men da den unge jo, ganske tydeligt signalerer, at har brug for professionel hjælp, er dette vejen frem... Netop så man kan komme ind til kimen, og årsagsbehandle fremfor at symptombehandle...

Hej SEM. Takker for dit fyldestgørende indlæg. Dejligt med den vinkel du her fremlægger. Det kunne være spændende, hvis man hørte fra institutioner, der har haft disse ting inde på livet. Hvad har de gjort, hvordan og ikke mindst hjulpet drengen eller pigen. Og ja man må ikke systembehandle den unge, det gavner ingen. Efter min mening.

Ha en dejlig dag SEM.  :-P  :-P

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja der er nok flere drenge/ mænd end man lige forstiller sig. Der sælger sig selv. Jeg tænker at du måske skal gøre op med dig selv om du er klar til at rumme tanken om at skulle evt hjælpe en, du må ikke have berørings angst for netop denne problem stilling. Så tænker jeg at du bør vide noget om muligheder for den unge at få hjælp. Bla køre der i alle støre byer Lige nu et "exit program "Hvor der er forskellige hjælp man kan få. Alt efter havd behov man har... Men aller vigtigst den unge skal føle sig tryg ved dig, før de evt åbner op for posen..

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja der er nok flere drenge/ mænd end man lige forstiller sig. Der sælger sig selv. Jeg tænker at du måske skal gøre op med dig selv om du er klar til at rumme tanken om at skulle evt hjælpe en, du må ikke have berørings angst for netop denne problem stilling. Så tænker jeg at du bør vide noget om muligheder for den unge at få hjælp. Bla køre der i alle støre byer Lige nu et "exit program "Hvor der er forskellige hjælp man kan få. Alt efter havd behov man har... Men aller vigtigst den unge skal føle sig tryg ved dig, før de evt åbner op for posen..

Hej Katja. Tak for svar. :-P

Har bestemt ikke berøringsangst, over denne problem stilling. Jeg rummer og tumler store udfordringer med de drenge jeg arbejder med. Læste en artikel som udfordrede min nysgerrighed, Netop mht drenge. Da den omtalte artikel omhandlede piger..

Katja, er meget enig i, at der nok er flere drenge i den mål gruppe jeg omtaler, som, er ude i prostitution. Det jeg måske også vil kalde en form for surrogat forhold. De får i øjeblikket anerkendelse, ros og penge., Som de ikke har været vant til eks. derhjemme. 

Kender desværre ikke så meget til EXIT programmet du omtaler, men vil da prøve at læse på på det. Og igen enig i, at alle skal være trygge ved hinanden før man åbner op for godterposen. Og den kan være meget svær at opnå. Mennesker, kan ikke lide pres. 

Men igen Katja. Mange tak for input og ny viden.

hygge og fantastisk dag til dig.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...