an2n 50849 Skrevet 28. Juli, 2014 Så i '80'erne mange undergrundsfilm i Oslo, og senere i 'Øst for paradis' I Århus - Husker ikke alle titlerne, mange fine/gode, men har fået 'Family Life' på plads. Mangler bare at finde 'Brød og Chokolade' med skandinaviske undertekster - Mit italienske halter desværre MEGA-meget. - Så er lykken næsten gjort An2n Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 6832 Skrevet 29. Juli, 2014 (edited) Kære GMC2 " Hvilken film er din favorit " ? - - tja der er i hvert fald en! - hvad den hedder ved jeg ikke - men den amerikanske skuespiller Sandra Bullock var med - og på den måde en favoritfilm for mig - - og uanset hvor god eller hvor meget skrammel en film måtte være, - bare Sandra er med - så er det en mega god film for mig!! Jeg synes hun er en skøn kvinde og med en personlighed jeg kan lide. På Youtube har jeg set et nogle interview med hende og selvfølgelig er der en "rød tråd" med hendes personlighed videre over i filmene - skuespillers personlighed skal altid passe til deres roller. Jeg har naturligvis INGEN mandlige skuespiller som favoritter. Så jeg er enig med Lady Cheri : at det er skuespillere Her er Sandra Bullock: Mange hilsner Nyder livet Redigeret 29. Juli, 2014 af Nyder livet 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Organizer Skrevet 29. Juli, 2014 I min ydmyge optik er der vist ingen film, der overgår.: Dr. Zivago Den har alt, det historiske aspekt, krig og gru, kærlighed og drama - 15 på en skala til 10 Meget tæt på kommer.: The Deer Hunter Lidt de samme parametre. Og herefter.: Godfather trilogien samt Once upon a time in Amerika. Manden, de kaldte hest. Soldier Blue Ikke at forglemme de danske.: Pelle Erobreren Festen Arven Drenge Verden er fuld af børn I den sjove ende. Vi flyver højt 1 og 2 Take the money and run Alt, hvad du altid har ønsket at vide om sex Og så selvfølgelig Olsen Banden serien. 6 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Sisse Skrevet 29. Juli, 2014 Uhhhh soldier blue. Go klassiker og buffy sainte maries musik dertil er fabelagtig 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 29. Juli, 2014 (edited) Bagdad Café .... jeg har stadig sangen i hovedet. Flot film, god sang. B Ak ja, ak ja, fantastik sang, smuk smuk, og god film. Vil også nævne Pulp Fiction og Jackie Brown, som gode film, udover dem jeg har nævnt i sidste indlæg. Redigeret 29. Juli, 2014 af Aros Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
lhi1964 132 Skrevet 29. Juli, 2014 Kieslowski - kærligheden, Bunuel - Belle de Jour, Eastwood - Miliion Dollar Baby , Jean-Pierre jeunet - Amalie, Bryan Singer - The usual suspects Kurosawa - Schichin no samurai Belle De Jour.... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mr. Lick 13 Skrevet 29. Juli, 2014 Pulp Fiction Mad Max 2 The Breakfast Club ( ja ja ved det godt, men den gjorde nu stort indtryk på mig i min glade ungdom i firserne ) Den sjette sans Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Manica 707 Skrevet 29. Juli, 2014 Jeg har utrolig mange film jeg elsker at se - blandt andet. Tetminator 2. The big hit. Snatch. Alle, Indiana Jones. Alle, ALIEN. Alle, DIE HARD. LITTLE NICKY. DUMB AND DUMBER. TAXI. Produceret af Luc Besson. SWORDFISH. PULP FICTION. BATMAN BEGINS. TAKEN. The Bone Collector.. Ja jeg kunne blive ved. Serier jeg også er vild med er. MY NAME IS EARL. PRISONBREAK. BONES. DOLLHOUSE. Breaking Bad. SUITS. Dexter. Breakout Kings. Hannibal. HOUSE OF LIES. Modern family. Og mange flere. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 29. Juli, 2014 (edited) Jeg ser egentlig ikke så mange film. Men jeg har da et par bud: Der Untergang Das Boot Die Brücke The graduate High Noon Det forsømte forår Kundskabens træ Der Untergang er bemærkelsesværdig ved, at det er første gang efter krigen, at tyskerne har turdet lancere en film med Hitler, og Bruno Ganz spiller jo helt fantastisk. Das Boot er Wolfgang Petersens mesterværk fra 1981, og den er jo bare den ultimative ubådsfilm. Både den korte og den lange version, hvor især den lange fint skildrer de dødkedelige og opslidende rutiner, der må udføres på ganske få m3. Jeg kunne ikke forestille mig andre end Jürgen Prochnow spille rollen som der Kapitänleutnant. Die Brücke i s/h fra 1958 er også et mesterværk. Det er et af de sjældne tilfælde, hvor filmen er bedre end bogen. I Manfred Gregors roman ses drengenes oplevelser som tilbageblik, mens de ligger i den improviserede maskingeværrede. Filmen viser derimod oplevelserne set forfra, og Bernhard Wicki giver den endda nogle drejninger, der gør den mere pacifistisk, og som romanforfatteren bagefter ærgrede sig over ikke at have fået med. The Graduate, hvor Mrs. Robinson optræder, er bare en god film om pubertetsspørgsmål – og så gør det den jo ikke dårligere, at Simon & Garfunkel fik øje på den! High Noon er blevet beskrevet som den ultimative Western, og jeg er ikke utilbøjelig til at være enig et langt stykke hen ad vejen. Det er historien om sheriffen, der kender sin pligt, selvom alle andre falder fra, og der er det særlige ved filmen, at den spiller den tid, den foregiver at fore gå i. Jeg ved ikke, hvad det hedder på engelsk, men på tysk taler vi om "erlebte Zeit". Det forsømte Forår er bare Gud. Pragtfuld film om skolesystemet i en svunden verden, og Frits Helmut spiller her sin – emm – bedste rolle. Jeg har en meget fjern slægtning, som faktisk underviste på Metropolitanskolen, og I virkeligheden er lektor Blomme vel også en slags helt, da han falder på ærens mark? Selvom han bliver skildret som en slags sardist. Kundskabens Træ er også en pragtfilm, når vi er inde på pubertet. Malmros' giver en realistisk fremstilling af skolen i slut-50'erne, og en af de ting, der emm hæver filmen er dens tidsperspektiv – altså det forhold, at Malmros faktisk afbryder projektet et par år for at vente på, at skulspillerne vokser op. Det var mine bud. Redigeret 29. Juli, 2014 af Borende X 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
fafnersbane 7623 Skrevet 30. Juli, 2014 Der er kommet rigtig mange gode bud på film, der er værd at (gen)se, selv er jegmeget begejstret for "Det store Ædegilde" fra 1973, hvor 4 mænd af det bedre borgerskabhar besluttet sig for at spise sig ihjel i en stor villa. Her er de i selskab med nogleprostituerede kvinder, og scenen med Andrea, der får anbragt sin kødfulde bag oven i entærte, er ubetalelig. Der pruttes og ædes på livet løs, og der er plads til både humorog alvor. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Tywin Lannister Skrevet 30. Juli, 2014 Nu ved jeg godt at jeg strengt taget kommer lidt udenfor emnet, men jeg er af den overbevisning, at det største filmkunst der har været lavet de sidste ti-femten år har været serier: The Wire: Utraditionel kriminalserie fra Baltimore, hvor man følger både politifolk, politikere og kriminelle. Fucking awesomeness ud over det hele. Den kan findes på HBO Nordic. Breaking Bad: En kemilærer bliver narkobaron. Sendes vidst nok ukristelig sent på TV2 Zulu. Derudover forefindes de første sæsoner på Netflix. The Sopranos: Bum. Kan findes på HBO Nordic. Lost: Nogen flypassagerer strander på en rimelig fucked up ø i Sydhavet. Findes på Netflix og DVD/Blueray House of Cards: Kevin Spacey spiller sig selv som han ville være, hvis han var politiker. David Fincher (Se7en og Fight Club) instruerede de første to afsnit - de er så gode at jeg næsten kom i bukserne. Original Netflix serie, så den findes kun dér. Game of Thrones (selvfølgelig): Syv familier kæmper om at overtage tronen i landet Westeros.. Derudover er det nogen spooky hvide zombier, og en forpulet masse sexscener. Kan ses på HBO Nordic. Om ikke andet så for at glo på Emilia Clarke med hvid paryk: 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sailor 340 Skrevet 30. Juli, 2014 Helt klart the commitments 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
almadecaballo 37 Skrevet 31. Juli, 2014 Im a simple man.....så jeg elsker "En duft af kvinde"....skøn titel....den tango, som Al Pacino dansker med den unge kvinde, er sublim...svimlende erotisk... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sailor 340 Skrevet 31. Juli, 2014 er tango ikke Argentinsk? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17566 Skrevet 31. Juli, 2014 Helt klart the commitments Commitments er nok en af de bedste musikfilmer nogensinde. Men der findes jo også den rigtigt gode; "The harder they come" Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Plaskeren 3625 Skrevet 31. Juli, 2014 Jeg er lige kommet hjem fra Guardians of the Galaxy. Og det er nok den bedste film jeg har set i laaaange tider. Den har det hele; spænding, fantastisk action, humor, charme, godt plot og så ser den fantastisk ud. Har allerede købt billet til i morgen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Butch 5198 Skrevet 2. August, 2014 Sidder lige og ser Burlesque på 3Puls......... God til tidsfordriv uden at man skal lægge for mange tanker i det..... Argh........ok så da!. Ser den sgu da for at glo på danserne, og lille Christina Aguilera :-) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14215 Skrevet 3. August, 2014 Der kan både gå måneder, og hele og halve år imellem jeg ser en film. De tre nedenstående har alligevel gjort så stort indtryk på mig, at jeg har set dem flere gange Stegte grønne tomater Bænken En kort en lang 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
tiger 1809 Skrevet 3. August, 2014 Eternal sunshine of the spotless mind Jeg kan godt li' Charlie Kaufmans lidt surrealistiske, skæve og finurlige film. Michel Gondry skaber nogle virkeligt flotte billeder. Sammen virker det rigtigt godt. Jeg er også vild med moralen som for mig er "better to have loved and lost..." Andre vil måske få noget andet ud af den.. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Dinosdk69 941 Skrevet 3. August, 2014 Gode film... Ja, der er mange... Alle Luc Besson film Transporter Taken (kun 1'eren) Festen Nattevagten (i hvert fald første gang man så den) Og så "mine egne" lidt skæve film: "Ford Fairlane - rock 'n' roll detektiv" (den er for langt ude, men stadig eneste film, som jeg har set 4 gange på 2 dage) http://www.imdb.com/title/tt0098987/ De skrigende halse (mest pga. en fantastisk Søren Pilmark) http://www.imdb.com/title/tt0105424 Og der er sikkert mange flere, som jeg ikke kan huske nu... /Dino 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 4. August, 2014 Helt klart the commitments Fucking deadly !! Og så de blege irere der sidder der og siger : "I'm black and I'm proud". Og: "The Irish are the blacks of Europe, northsiders are the blacks of Dublin". Prragtfuld film, enig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
vestsj81 2565 Skrevet 4. August, 2014 (edited) glemte helt Courageous http://www.imdb.com/title/tt1630036/ trailer og så var der en der begyndte med serie og i den pulje er den bedste serie for mit vedkommende Sons of Anarchy http://www.imdb.com/title/tt1124373/ Redigeret 4. August, 2014 af vestsj81 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sailor 340 Skrevet 4. August, 2014 Der kan både gå måneder, og hele og halve år imellem jeg ser en film. De tre nedenstående har alligevel gjort så stort indtryk på mig, at jeg har set dem flere gange Stegte grønne tomater Bænken En kort en lang De grønne tomater, absolut!! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17566 Skrevet 4. August, 2014 Eternal sunshine of the spotless mind Jeg kan godt li' Charlie Kaufmans lidt surrealistiske, skæve og finurlige film. Michel Gondry skaber nogle virkeligt flotte billeder. Sammen virker det rigtigt godt. Jeg er også vild med moralen som for mig er "better to have loved and lost..." Andre vil måske få noget andet ud af den.. Gondry's bedste, undtaget nogle mesterlige musikkvideos. Og er det ikke også Jim Carrey's bedste? I hvert fald en vidunderlig og varm film. Og eftersom jeg bliver lidt blød i mine homofobiske knæer af d'herrer Pacino og Crowe, så måtte jeg også nevne: The Insider Pragtfuld performance og mesterligt drama. Andre der gør mig blød alle steder er Emma Thompson og Anthony Hopkins og når de to sammen udtrykker uforløst kærlighed og hvorfor man ikke skal undertrykke sine tanker, følelser og synspunkter. så gør det ondt. Hopkins er intet mindre end fantastisk i: The Remains of the Day B Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pjotr 105 Skrevet 4. August, 2014 Några utmärkta franska filmer: La d'Adele av Abdellatif Kechiche (Blå är den varmaste färgen) Dans la Maison av Francois Ozon Entre les murs (Mellan väggarna) av Laurent Cantet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg