Hop til indhold
Bukowsky Revival

Sletning af indlæg og cencurering af Deputy

Recommended Posts

Var lige i gang med at læse tråden om de polske piger og så da, at Mr. Deputy havde lukket tråden og slettet nogle indlæg! Han er selvfølgelig i sin gode ret til at lukke tråden, men at slette indlæg er efter min mening ikke acceptabelt! Det er jo rendyrket cencur og hvem siger, at Deputy skal afgøre efter sit eget valg og vurdering, at et indlæg skal slettes.

En del af underholdningen er jo også nogle gange at læse nogle svinere. Det er jo ikke politiken eller information vi her arbejder med!

Jeg synes, at sletning af indlæg burde forbydes. Hvis en tråd lukkes har vi alle ret til at kunne vurdere baggrunden for en sådan lukning. Det andet er jo et diktaturs fremgangsmåde!!

Hvordan skal vi kunne vurdere ledelsens aktioner, hvis de selv sletter det materiale som ligger til grund for disse handlinger??

Denne praksis bør strakts ophøre! Lad indlægene blive som de er, så vi kan vurdere sammenhængen og berettigelsen af eventuelle trådlukninger.

Vi er voksne og selvstændige individer og kan godt tåle at læse lumre bemærkninger mv!

Læser man fx tråden om de polske piger fatter man jo ikke, hvorfor den er lukket!! Deputy har elegant fjernet bevismaterialet. Dette strider imod alle journalistiske principper og lidt selvransagelse hos ledelsen vil her være klædeligt!

Gad vide om i også har tænkt jer at fjerne dette her indlæg nu da jeg tillader mig at kritisere jeres dispositioner??

Vi får se!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Sisse

Du skal lige huske at det er et privat Site. Ligesom hvis du sad i en privat stue. Og det er administrator der i princippet bestemmer hvad der må snakkes om og hvordan. Man kan i denne sammenhæng ikke påråbe sig ytringsfrihed på samme måde som en frihedskæmpere kan. For i eget hjem er man som indehaver i sin gode ret til at sige hold din kæft og gå din vej.

Der ud over så er der desværre brugere for hvem personfølsomme oplysninger om pigerne ikke skal beskyttes. Hvordan ville du have det med hvis din adresse. Fulde navn. Arbejdsgiver. Familie vilkår og partner navn - blev smidt op her på sites Som vi desværre ind i mellem ser det her inde

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der er deres forum. Deres regler.

Vil du have det anderledes, så lav dit eget.

Lige præcis, og @BR er du utilfreds, så find et andet sted at udfolde dine kreative evner, du vil sikkert ikke blive savnet af ret mange herinde,har jeg på fornemmelsen.

Venligst Landsbytossen - uden smart phone

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Delphi

Der er deres forum. Deres regler.

Vil du have det anderledes, så lav dit eget.

Det kan vel ikke siges tydeligere... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Var lige i gang med at læse tråden om de polske piger og så da, at Mr. Deputy havde lukket tråden og slettet nogle indlæg! Han er selvfølgelig i sin gode ret til at lukke tråden, men at slette indlæg er efter min mening ikke acceptabelt! Det er jo rendyrket cencur og hvem siger, at Deputy skal afgøre efter sit eget valg og vurdering, at et indlæg skal slettes.

Jeg synes, at sletning af indlæg burde forbydes. Hvis en tråd lukkes har vi alle ret til at kunne vurdere baggrunden for en sådan lukning.

Hvordan skal vi kunne vurdere ledelsens aktioner, hvis de selv sletter det materiale som ligger til grund for disse handlinger??

Bukowsky, jeg kan godt følge dig et stykke ad vejen.

Sisse har imidlertid en pointe, når hun skriver:

"Der ud over så er der desværre brugere for hvem personfølsomme oplysninger om pigerne ikke skal beskyttes. Hvordan ville du have det med hvis din adresse. Fulde navn. Arbejdsgiver. Familie vilkår og partner navn - blev smidt op her på sitet Som vi desværre ind i mellem ser det her inde"

På det nu hedengangne forum www.gimel.dk var der i en længere periode den politik, at stort set ingen nok så frække, grove, personligt krænkende indlæg blev slettet uden videre, så brugerne ikke kunne forstå, hvorfor indlæg manglede i en tråd, eller hvorfor et indlæg var blevet slettet.

I stedet blev disse krænkende indlæg overflyttet til en speciel tråd eller et specielt forum kaldet "affaldsspanden", og her fik indlæggene lov at stå i en passende periode (en uges tid!?) således, at regelmæssige brugere fik en chance for at se, hvad der var blevet ramt af censuren samt evt. hvorfor, idet både webmaster og øvrige brugere havde lejlighed til at kommentere på "affalds-indlæggene" :cool:

En lignende ordning kunne man evt. indføre her på EG, hvis der blandt de forskellige "sheriffer" findes en, der gider have ulejligheden.. :!:

Men altså, indlæg af den personfølsomme type, som beskrives ovenfor, bør selvfølgelig slettes aldeles omgående og skal ikke i "affaldsspanden"!

Vh./TH :)

PS.: Andre skriver, at det her er et privat forum, og at Adm. kan gøre, hvad han vil, og det kan selvfølgelig ikke bestrides :wink:

Redigeret af ThorsHammer

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Alleviator

Først lige en kommentar til ytringsfriheden. Ytringsfriheden gør ikke man må skrive hvad der passer en! Der er regler, f.eks må man ikke komme med Racistiske udtalelser.

Men det er nu underordnet, for dette er et privat forum, hvor lovgivningen naturligvis skal følges men yderligere har Eroguide nogle retningslinier som kun er gældende her.

Der bliver censureret og låst tråde. Typiske årsager er brud på diskretion og personangreb.

Diskretion: vi kan naturligvis ikke tillade nogen ødelægger andres liv i ytringsfrihedens navn! Det bliver censureret lige så snart vi er opmærksomme på det.

Personangreb: Her bliver alt ikke censureret. Men bliver tråden totalt afsporet af det eller stemningen bliver kørt meget op så kommer der ofte censur.

Begge tilfælde er regelsættet på Eroguide brudt og det skrevne er noget der ikke burde stå her.

Hvorfor skal Deputy så havde lov til at slette ting efterspørger du. Jamen hvad skal jeg sige. Hvis en kommer med stærkt Racistiske udtalelser, så er det ikke Hr. og Fru Jensen der skal tage stilling til det. Her er ansat folk til at varetage denne opgave

Det lyder som om du har det fint med lidt svinere og måske endda ønsker moderationen mere lempelig. Diverse Ludertråde o.l. vidner om nogen ønsker strammere moderation. Eroguide fungerer efter højt til loftet, dog er der et loft. I praktis betyder det en moderation ca som du oplever den. I perioder med ophedet stemning lidt strammere.

Redigeret af Alleviator

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest stump

Bukowsky, jeg kan godt følge dig et stykke ad vejen.

Sisse har imidlertid en pointe, når hun skriver:

"Der ud over så er der desværre brugere for hvem personfølsomme oplysninger om pigerne ikke skal beskyttes. Hvordan ville du have det med hvis din adresse. Fulde navn. Arbejdsgiver. Familie vilkår og partner navn - blev smidt op her på sitet Som vi desværre ind i mellem ser det her inde"

På det nu hedengangne forum www.gimel.dk var der i en længere periode den politik, at stort set ingen nok så frække, grove, personligt krænkende indlæg blev slettet uden videre, så brugerne ikke kunne forstå, hvorfor indlæg manglede i en tråd, eller hvorfor et indlæg var blevet slettet.

I stedet blev disse krænkende indlæg overflyttet til en speciel tråd eller et specielt forum kaldet "affaldsspanden", og her fik indlæggene lov at stå i en passende periode (en uges tid!?) således, at regelmæssige brugere fik en chance for at se, hvad der var blevet ramt af censuren samt evt. hvorfor, idet både webmaster og øvrige brugere havde lejlighed til at kommentere på "affalds-indlæggene" :cool:

En lignende ordning kunne man evt. indføre her på EG, hvis der blandt de forskellige "sheriffer" findes en, der gider have ulejligheden.. :!:

Men altså, indlæg af den personfølsomme type, som beskrives ovenfor, bør selvfølgelig slettes aldeles omgående og skal ikke i "affaldsspanden"!

Vh./TH :)

PS.: Andre skriver, at det her er et privat forum, og at Adm. kan gøre, hvad han vil, og det kan selvfølgelig ikke bestrides :wink:

Jeg fik for nogle måneder siden slettet et indlæg hvor jeg blandt andet skrev om den tidlige meget aktive prostituerede på EG fra Fredericia. Der var intet af det jeg skrev om hende, som hun ikke selv havde skrevet her på EG, og de oplysninger jeg diskuterede er formodentlig her på EG, fra den unge deltidsprostitueredes hånd. Og undlod at prostestere, men føler stadig at sletningen af mine oplysninger, som jeg havde funder her på EG, var forkert.

STUMP

Del dette indlæg

Link til indlæg

Lige præcis, og @BR er du utilfreds, så find et andet sted at udfolde dine kreative evner, du vil sikkert ikke blive savnet af ret mange herinde,har jeg på fornemmelsen.

Venligst Landsbytossen - uden smart phone

Hvad sker der lige nu BD vi plejer da altid at være på bølgelængde. Jeg skriver blot at det er urimeligt at man ikke længere kan finde ud af hvorfor en tråd er blevet lukket når årsagen til det fjernes. Det er da vel ikke urimeligt vel?? Og fordi man en gang imellem kritiserer skal man vel ikke bare skride vel?? Hvad galt er det af og til at fremføre lidt kritik?? Jeg mener det er rimeligt sagligt og velbegrundet. Jeg har ikke skrevet at det er ønskværdigt at tilsvine andre, men vil gerne kunne se hvad der er sket i diverse debatter uden at man behøver at slette indlæget. Selvfølgelig kan der være personfølsomme oplysninger mv som bør slettes omgående.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvorfor staver du Charles Bukowski med Y til sidst i Bukowsky/i? Det er det eneste jeg gerne vil vide :cool:

Det ved jeg ikke! Har en del af hans bøger stående, men skulle vi ikke bare kalde det kunstnerisk frihed! *SS* :cool:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Først lige en kommentar til ytringsfriheden. Ytringsfriheden gør ikke man må skrive hvad der passer en! Der er regler, f.eks må man ikke komme med Racistiske udtalelser.

Men det er nu underordnet, for dette er et privat forum, hvor lovgivningen naturligvis skal følges men yderligere har Eroguide nogle retningslinier som kun er gældende her.

Der bliver censureret og låst tråde. Typiske årsager er brud på diskretion og personangreb.

Diskretion: vi kan naturligvis ikke tillade nogen ødelægger andres liv i ytringsfrihedens navn! Det bliver censureret lige så snart vi er opmærksomme på det.

Personangreb: Her bliver alt ikke censureret. Men bliver tråden totalt afsporet af det eller stemningen bliver kørt meget op så kommer der ofte censur.

Begge tilfælde er regelsættet på Eroguide brudt og det skrevne er noget der ikke burde stå her.

Hvorfor skal Deputy så havde lov til at slette ting efterspørger du. Jamen hvad skal jeg sige. Hvis en kommer med stærkt Racistiske udtalelser, så er det ikke Hr. og Fru Jensen der skal tage stilling til det. Her er ansat folk til at varetage denne opgave

Det lyder som om du har det fint med lidt svinere og måske endda ønsker moderationen mere lempelig. Diverse Ludertråde o.l. vidner om nogen ønsker strammere moderation. Eroguide fungerer efter højt til loftet, dog er der et loft. I praktis betyder det en moderation ca som du oplever den. I perioder med ophedet stemning lidt strammere.

Betyder det så, at hvis tråden lukkes grundet brud på disse regler, at der samtidigt sker sletning af indlæg/tekst? Hvis dette er tilfældet kan man jo ikke vurdere/forholde sig til ledelsens beslutning!

I øvrigt har jeg alias Bukowski ind til videre mig bekendt ikke tilsvinet nogle her på sitet. Måske kun en enkelt gang eller to så vidt jeg husker. Men jeg håber at i vil tillade en del tekst i de blokerede tråde, så vi kan se hvad der er sket. Omkring racisme er jeg meget imod det men vil da gerne kende til de profiler som har ytret sig i denne retning. Hvis det slettes kan man jo ikke se hvem der har racistiske tilbøjligheder vel ?? Og det er da værre synes jeg!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg fik for nogle måneder siden slettet et indlæg hvor jeg blandt andet skrev om den tidlige meget aktive prostituerede på EG fra Fredericia. Der var intet af det jeg skrev om hende, som hun ikke selv havde skrevet her på EG, og de oplysninger jeg diskuterede er formodentlig her på EG, fra den unge deltidsprostitueredes hånd. Og undlod at prostestere, men føler stadig at sletningen af mine oplysninger, som jeg havde funder her på EG, var forkert.

STUMP

Stump, jeg kan da sagtens forstå, du er utilfreds med sletningen således, som du beskriver forløbet.

Men hvorfor du "undlod at protestere", forstår jeg til gengæld intet af... :?:

Hvis du i en høflig tone havde sendt en forespørgsel til Adm./moderator og bedt om en begrundelse for sletningen, havde du sikkert fået den!?

Såfremt du fortsat har en præcis kopi af det indlæg, du fik slettet, kunne jeg da godt tænke mig at se det - fx. pr. email eller PM.

Lige som du bliver jeg også selv ærgerlig, når indlæg slettes af censuren, uden pågældende sletning ledsages af en fornuftig begrundelse :idea::)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Alleviator

Betyder det så, at hvis tråden lukkes grundet brud på disse regler, at der samtidigt sker sletning af indlæg/tekst? Hvis dette er tilfældet kan man jo ikke vurdere/forholde sig til ledelsens beslutning!

I øvrigt har jeg alias Bukowski ind til videre mig bekendt ikke tilsvinet nogle her på sitet. Måske kun en enkelt gang eller to så vidt jeg husker. Men jeg håber at i vil tillade en del tekst i de blokerede tråde, så vi kan se hvad der er sket. Omkring racisme er jeg meget imod det men vil da gerne kende til de profiler som har ytret sig i denne retning. Hvis det slettes kan man jo ikke se hvem der har racistiske tilbøjligheder vel ?? Og det er da værre synes jeg!

Min kommentar med du synes svinere er fint skyldes trådstarten, hvor du skriver at læse svinere er en del af underholdningen. Jeg har langt fra nærlæst alle dine indlæg, men vi har hverken en rød eller gul lampe blinkede ved dig, sådan skulle det ikke forståes :-) At du kommer med noget kritik af vores arbejde sætter dig heller ikke i dårligt lys!

Lukning af en tråd skyldes i de fleste tilfælde hvis tråden er kørt helt af sporet og er endt i mudderkastning. I langt de fleste tilfælde har vi været inde i tråden først og give en advarsel.Hvis du kigger tilbage har vi i langt de fleste tilfælde ikke slettet/ rettet i noget i de låste tråde.

Som udgangspunkt sletter/ retter vi så lidt som muligt. Personangreb bliver som oftest stående, hvor vi giver afsenderen en løftet pegefinger/ advarsel eller lignende. Eksempelvis har der været nogle meget aggressive tråde med GameGuy, Fickenstein, Dionysis hvor der ikke er blevet rettet i noget, selvom debatterne ikke har været særlig kønne. Men nogengange bliver der skrevet nogle ting, som vi vurderer ikke skal blive stående og så bliver det slettet.

Ved personlige oplysninger er det noget anderledes! Her er slettepinden meget hurtigere fremme. Diskretion er meget vigtig i dette game. Både for Glædespiger og Mænd.

Dette er hvordan Moderationen foregår på det overordnede plan. Der kan sagtens findes eksempler på noget der er blevet slettet som ikke burde være blevet slettet. Ligeledes står der formentlig nogle ting skrevet som burde være blevet slettet. Naturligvis bestræber vi os på at behandle alle ens og have en ens linie hele vejen igennem, men alle de beslutninger vi tager er ikke nødvendigvis de rigtige. ( det kan vist ikke undgåes)

Din trådstart, skyldes den tråden du henviser til, hvor du er nysgerrig efter hvorfor der er blevet slettet indlæg??? Eller oplever du på det overordnede plan, at Moderationen er begyndt at slette mange indlæg i trådene, hvis der er uoverensstemmelser???

Del dette indlæg

Link til indlæg

Min kommentar med du synes svinere er fint skyldes trådstarten, hvor du skriver at læse svinere er en del af underholdningen. Jeg har langt fra nærlæst alle dine indlæg, men vi har hverken en rød eller gul lampe blinkede ved dig, sådan skulle det ikke forståes :smile: At du kommer med noget kritik af vores arbejde sætter dig heller ikke i dårligt lys!

Lukning af en tråd skyldes i de fleste tilfælde hvis tråden er kørt helt af sporet og er endt i mudderkastning. I langt de fleste tilfælde har vi været inde i tråden først og give en advarsel.Hvis du kigger tilbage har vi i langt de fleste tilfælde ikke slettet/ rettet i noget i de låste tråde.

Som udgangspunkt sletter/ retter vi så lidt som muligt. Personangreb bliver som oftest stående, hvor vi giver afsenderen en løftet pegefinger/ advarsel eller lignende. Eksempelvis har der været nogle meget aggressive tråde med GameGuy, Fickenstein, Dionysis hvor der ikke er blevet rettet i noget, selvom debatterne ikke har været særlig kønne. Men nogengange bliver der skrevet nogle ting, som vi vurderer ikke skal blive stående og så bliver det slettet.

Ved personlige oplysninger er det noget anderledes! Her er slettepinden meget hurtigere fremme. Diskretion er meget vigtig i dette game. Både for Glædespiger og Mænd.

Dette er hvordan Moderationen foregår på det overordnede plan. Der kan sagtens findes eksempler på noget der er blevet slettet som ikke burde være blevet slettet. Ligeledes står der formentlig nogle ting skrevet som burde være blevet slettet. Naturligvis bestræber vi os på at behandle alle ens og have en ens linie hele vejen igennem, men alle de beslutninger vi tager er ikke nødvendigvis de rigtige. ( det kan vist ikke undgåes)

Din trådstart, skyldes den tråden du henviser til, hvor du er nysgerrig efter hvorfor der er blevet slettet indlæg??? Eller oplever du på det overordnede plan, at Moderationen er begyndt at slette mange indlæg i trådene, hvis der er uoverensstemmelser???

Tak for svaret! Det beroliger mig noget. Det virker yderst fornuftigt det hele og det glæder mig, at der stadig er højt til loftet! Generelt set har jeg ikke oplevet, at der har været tale om en stramning, men nu har jeg jo som de fleste andre meget andet at lave end lige at sidde og analysere tendenserne her på EG selvom jeg må indrømme, at det kan blive lidt vanedannende. Jeg blev dog konkret indigneret omkring tråden med de Polske piger. Ville gerne vide hvad der forårsagede denne trådlukning for når man gennemgår materialet fremgår der ikke noget grelt i min optik. Også flot, at i indrømmer, at der kan ske fejl osv. Vi fejler alle og mit indlæg skal heller ikke ses som en generel kritik af jeres arbejde, men måske bare et lille prik og et ønske om, at os brugere følger med i ledelsens beslutninger - en slags folkelig bestyrelse. At der refereres til et privat forum gør jo ikke de almene rettigheder mindre. Et privat forum som er åben for alle er i min optik lige så meget et offentligt, men jeg er ikke helt klar over definitionen på et privat forum i givet fald. Mit indlæg er nok bare et forsøg på at fastholde jer til en linje som ikke kammer over. At jeg skrev, at i måske ville slette min kritik var bare en´joke, da jeg jo godt er klar over, at i er professionelle og saglige nok til aldrig at ville gøre noget sådant. Tak for svaret og fasthold endeligt idealerne og prøv så vidt muligt ikke at censurere for meget. Enhver demokratisk og journalistisk orienteret person får jo knupper og myrekryb blot over ordet cencur. Det er undertrykkende og står for alt som et velfungerende demokratisk system bør gøre alt for at undgå. Husk dette og tak for denne gang!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Alleviator

Super

Der er intet ændret i moderationslinien :-) højt til loftet vedbliver som hidtil. Der vil fremadrettet også ses slettede indlæg, men holdt på et minimum som vi hidtil har set.

Angående private forums. Du kan f.eks godt have et bilforum, hvor man jævnfør forummets regler ikke må poste seksuelt materiale. Selvom det er lovligt i samfundet generelt har forummet ret til at censurere ting væk, der strider mod stedets regler. I mine øjne ganske i orden at et forum ønsker at styre lidt hvad der bliver postet. Herinde har du dog ret til at poste seksuelt materialle ;-) men vi forbeholder os alligevel ret til at fjerne ting vi finder for kontroversiel.

ellers er vi ganske enige i, så vidt muligt skal alt blive stående.

God weekend

Redigeret af Alleviator

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det ved jeg ikke! Har en del af hans bøger stående, men skulle vi ikke bare kalde det kunstnerisk frihed! *SS* :cool:

Navnet er slavisk og det afhænger af målsproget, hvordan der traditionelt translittereres, jf fx Tajkovski, Tajskovskij, Tajkovsky:

http://en.wikipedia.org/wiki/Bukowski_(surname)

Så det er nærliggende at lave "fejl".

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...