Guest Smuk Enlig Mor Skrevet 2. August, 2014 Inspireret af... mig selv er jeg nysgerrig omkring jeres yndlingscitater... Så - hvilket er jeres yndlings, efterlever I dem, og hvorfor giver de mening i jeres liv...? Selv har jeg to citater, som jeg forsøger at efterleve, og ALTID har med i baghovedet i min kontakt med mine medmennesker... De giver mig en dybere mening - og forståelse - da jeg er meget i kontakt/berøring med andre mennesker i min hverdag. - Jeg møder dem når de er ramt af krise, sorg og sygdom, og jeg ser, som oftest, bagsiden af medaljen først, men stille og roligt, i kraft af den rette behandling, ser jeg den smukke og funklende forside... Det ene citat, jeg nærer stor tillid til, er af Løgstrup: "Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre, uden at han holder noget af dets liv i sin hånd. Det kan være meget lidt – en forbigående stemning, en oplagthed, man får til at visne, eller som man vækker, en lede man uddyber eller hæver. Men det kan også være så forfærdende meget, så det simpelthen står til den enkelte, om en andens liv lykkes eller ej." Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd. Det kan være meget lidt, en forbigående stemning, en oplagthed, man får til at visne, eller som man vækker, en lede man uddyber eller hæver. Men det kan også være forfærdende meget, så det simpelthen står til den enkelte, om den andens liv lykkes eller ej Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd. Det kan være meget lidt, en forbigående stemning, en oplagthed, man får til at visne, eller som man vækker, en lede man uddyber eller hæver. Men det kan også være forfærdende meget, så det simpelthen står til den enkelte, om den andens liv lykkes eller ej Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd. Det kan være meget lidt, en forbigående stemning, en oplagthed, man får til at visne, eller som man vækker, en lede man uddyber eller hæver. Men det kan også være forfærdende meget, så det simpelthen står til den enkelte, om den andens liv lykkes eller ej. Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd. Det kan være meget lidt, en forbigående stemning, en oplagthed, man får til at visne, eller som man vækker, en lede man uddyber eller hæver. Men det kan også være forfærdende meget, så det simpelthen står til den enkelte, om den andens liv lykkes eller ej. Og det andet, af Elizabeth Kübler Ross, rammer mig også virkelig dybt, da jeg selv erfarer det samme... "De smukkeste mennesker vi har kendt, er dem der har oplevet nederlag, lidelse, kampe, tab og har fundet deres vej ud af afgrunden. Disse personer har en påskønnelse, en følsomhed, en forståelse for livet, der fylder dem med medfølelse, blidhed og dyb kærlig bekymring." Krammer fra SEM og alt godt til jeres lørdag 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
an2n 50849 Skrevet 2. August, 2014 (edited) Der er mange, og desværre husker jeg ikke alle, men faldt over denne på en retirade for mange år siden. Læste mens jeg ordnede det jeg skulle 'Livet er som en pose, tomt og indholdsløst, hvis du ikke fylder noget i' Den sad, og jeg prøver at fylde noget i og leve et liv med indhold An2n Redigeret 2. August, 2014 af an2n 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 2. August, 2014 Så - hvilket er jeres yndlings, efterlever I dem, og hvorfor giver de mening i jeres liv...? Tjah, det første, der falder mig ind, er af Victor Borge: "Et smil er den korteste vej imellem to mennesker" Jeg behøver vel ikke begrunde det? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Degodevartaget 95 Skrevet 2. August, 2014 Der er mange gode citater, jeg ved ikke hvor stor indflydelse de har på mit liv, men jeg synes disse er smukke og til tider inspirerende. Be kind whenever possible, it is always possible, Dalai Lama. Passion is like a shark, it never stops moving, Jack White. Do, or do not, there is no try! Yoda. Og Oscar Wilde's sidste ord; Either these drapes go, or i will! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Louie De Palma 2317 Skrevet 2. August, 2014 Common sense is not so common. ~ Voltaire Især anvendeligt på finansmarkederne, når de berømte "hysteriske kællinger" tager over. Men også i mange andre sammenhænge. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17566 Skrevet 2. August, 2014 Og hvis vi skal fortsætte med finanserne: "A bank is a place where they lend you an umbrella in fair weather, and ask for it back when it begins to rain" B 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Degodevartaget 95 Skrevet 2. August, 2014 Miss West, are you showing this court of law, that you hold it in contempt? No, actually i'm trying to hide it! - Mae West. i'd hate to advocate sex. drugs and violence to anyone, but they always worked for me - Hunter S Thompson. Consistency is the last refuge of the unimaginative - Oscar Wilde. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
an2n 50849 Skrevet 2. August, 2014 En længere smøre, der sagde mig noget Dalai Lama : 1. Husk på at stor kærlighed og store bedrifter kræver store risici. 2. Når du taber så glem ikke at lære af det 3. Husk følgende: Respekt for dig selv - Respekt for andre - Ansvar for dine handlinger. 4.Husk at det kan være en stor lykke ikke at få dine ønsker opfyldt. 5.Kend reglerne så du ved hvordan du bryder dem ordentligt. 6.Lad ikke en lille diskussion ødelægge et godt venskab. 7.Når du opdager at du har lavet en fejl så gå straks i gang med at rette den. 8.Tilbring et stykke tid alene hver dag. 9.Vær åben for forandringer, men gå ikke på kompromis med dine inderste værdier. 10.Husk at tavshed sommetider er det bedste svar. 11.Lev et godt værdigt liv. Når du bliver ældre og tænker tilbage kan du nyde det en gang til 12.En kærlig atmosfære i dit hjem er fundamentet for dit liv. 13.Ved skænderier mellem elskende så hold dig til den øjeblikkelige situation; bring ikke fortiden ind i billedet. 14.Del ud af din viden. Det er en måde at opnå udødelighed på. 15.Vær nænsom over for jorden. 16.Tag en gang om året et sted hen, hvor du aldrig har været før. 17.Husk at det bedste forhold er et, hvor kærligheden til hinanden overskygger behovet for hinanden. 18.Bedøm din succes på hvad du måtte opgive for at få den. 19.Grib kærlighed og madlavning an med hensynsløs løssluppenhed. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15846 Skrevet 2. August, 2014 Det er bedre at holde mund og lade dem tro, man er idiot, end at åbne den og fjerne enhver tvivl! Det er menneskeligt at fejle, utilgiveligt at fremture! 6 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 2. August, 2014 Martin Luther King: I have a dream. Well, ikke et egentligt selvstændigt citat. Det er snarere overskriften til tale der for alvor startede det hele. Men for mig er det et citat jeg ofte inddrager, når jeg er i tvivl om jeg nu kan det jeg gerne vil. En anden måde at sige det på, som jeg bruger når jeg skal opildne andre til at kaste sig ud i at opnå en drøm: Hvis bare du ønsker noget stærkt nok, så får du det også. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nikita Darling 11507 Skrevet 2. August, 2014 "Når du lytter til din indre sandhed, vil du ofte erfare, at det kræver mod at følge den."Søren Kierkegaard Jeg gør alt, hvad jeg kan, for at finde det mod hver eneste dag. :) 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Spock Skrevet 2. August, 2014 "Every human heartbeat is a universe of possibilities" Gregory David Roberts Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 2. August, 2014 Var det ikke Bobby Charlton, der engang lettere frustreret sagde: "Fodbold er et spil, hvor 22 render efter én bold, og hvor tyskerne altid vinder til sidst" 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Heine 1644 Skrevet 2. August, 2014 det er aldrig for sent at give op.... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
RBN 49 Skrevet 2. August, 2014 God grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference. Reinhold Niebuhr Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
RBN 49 Skrevet 2. August, 2014 You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life. Winston Churchill Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pele10 388 Skrevet 2. August, 2014 Var det ikke Bobby Charlton, der engang lettere frustreret sagde: "Fodbold er et spil, hvor 22 render efter én bold, og hvor tyskerne altid vinder til sidst" Det var nu vist Gary Lineker men derfor passer det nu ofte alligevel... "Hvis Everton spillede i min baghave ville jeg trække gardinerne for!". Bill Shankly, tidligere Liverpool-manager. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
RBN 49 Skrevet 2. August, 2014 Darkness cannot drive out darkness: only light can do that. Hate cannot drive out hate: only love can do that. Martin Luther King Jr Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
RBN 49 Skrevet 2. August, 2014 Inspireret af... mig selv er jeg nysgerrig omkring jeres yndlingscitater... Så - hvilket er jeres yndlings, efterlever I dem, og hvorfor giver de mening i jeres liv...? Selv har jeg to citater, som jeg forsøger at efterleve, og ALTID har med i baghovedet i min kontakt med mine medmennesker... De giver mig en dybere mening - og forståelse - da jeg er meget i kontakt/berøring med andre mennesker i min hverdag. - Jeg møder dem når de er ramt af krise, sorg og sygdom, og jeg ser, som oftest, bagsiden af medaljen først, men stille og roligt, i kraft af den rette behandling, ser jeg den smukke og funklende forside... Det ene citat, jeg nærer stor tillid til, er af Løgstrup:"Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre, uden at han holder noget af dets liv i sin hånd. Det kan være meget lidt – en forbigående stemning, en oplagthed, man får til at visne, eller som man vækker, en lede man uddyber eller hæver. Men det kan også være så forfærdende meget, så det simpelthen står til den enkelte, om en andens liv lykkes eller ej."Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd. Det kan være meget lidt, en forbigående stemning, en oplagthed, man får til at visne, eller som man vækker, en lede man uddyber eller hæver. Men det kan også være forfærdende meget, så det simpelthen står til den enkelte, om den andens liv lykkes eller ejDen enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd. Det kan være meget lidt, en forbigående stemning, en oplagthed, man får til at visne, eller som man vækker, en lede man uddyber eller hæver. Men det kan også være forfærdende meget, så det simpelthen står til den enkelte, om den andens liv lykkes eller ej Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd. Det kan være meget lidt, en forbigående stemning, en oplagthed, man får til at visne, eller som man vækker, en lede man uddyber eller hæver. Men det kan også være forfærdende meget, så det simpelthen står til den enkelte, om den andens liv lykkes eller ej. Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd. Det kan være meget lidt, en forbigående stemning, en oplagthed, man får til at visne, eller som man vækker, en lede man uddyber eller hæver. Men det kan også være forfærdende meget, så det simpelthen står til den enkelte, om den andens liv lykkes eller ej. Og det andet, af Elizabeth Kübler Ross, rammer mig også virkelig dybt, da jeg selv erfarer det samme..."De smukkeste mennesker vi har kendt, er dem der har oplevet nederlag, lidelse, kampe, tab og har fundet deres vej ud af afgrunden. Disse personer har en påskønnelse, en følsomhed, en forståelse for livet, der fylder dem med medfølelse, blidhed og dyb kærlig bekymring." Krammer fra SEM og alt godt til jeres lørdag Tak og i absolut lige måde, du skønne kvinde.☺ Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
lars60 218 Skrevet 2. August, 2014 Jeg lever ikke for at arbejde - men arbejder for at leve . . . Det giver også plads til lyserøde oplevelse 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Naboen 590 Skrevet 2. August, 2014 "det du ser er ikke nødvendigvis det samme som andre ser . Men det andre ser , er det du bliver dømt på" Citat "naboen" Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 2. August, 2014 det citat jeg har snuppet fra steve martin til mig signatur 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Louie De Palma 2317 Skrevet 2. August, 2014 You're not drunk if you can lie on the floor without holding on.Read more at http://www.brainyquote.com/quotes/quotes/d/deanmartin166300.html#8v5Lb1svltR6MRMl.99 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Organizer Skrevet 2. August, 2014 There are many good reasons for drinking this one just entered my head, if a man can't drink while living, how the hell shall he drink, when he is dead Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Luxuria 329 Skrevet 2. August, 2014 " At rejse er at leve" Hans Christian Andersen. " if you can't join them, beat them" Uffe Elleman Jensen Et par sjove: "Det bedste er naturligvis en god samvittighed, det næstbedste er en god sagfører" Robert Storm Petersen. De mandschauvinistiske: " hvad er en mand uden en kvinde? Som en fisk uden cykel". Mig selv! " på den sjette dag skabte Gud kvinden. Og hun har skabt sig lige siden" ? Som min saglige far altid sagde: "Det er bedre at komme galt afsted, end slet ikke at komme afsted" Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg