Hop til indhold
Krølle Bølle

Fylder de lyserøde for meget.

Recommended Posts

Nej de lyserøde fylder ikke for meget! (P.s. Har ikke orket at læse hele tråden...endnu)

Men de mænd der 'agerer' lyserødt har det med at fylde for meget!

De minder mig altid om de kolleger, der før mødet med chefen er helt enige i at udtrykke en fælles kritik, men som så på mødet bruger deres taletid til at udvande kritikken eller blot nikker anerkendende til chefens meningsløse klichéer!

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg

He he Nikita. Her har du efter min mening tre af de værste fedterøve (efter min og mange andres mening på rad og række i like.systemet: Borende XAarhuselskerBananas og >3 andre kan lide dette

•  

Undskyld. Hvad er en "fedterøv". Er det noget godt? Er jeg en af de værste? Lyder ikke så godt. Hvordan fortjente jeg det epitet? I det at jeg bedre kan lide det der kommer fra Nikitas hjerne end det der kommer fra Stumps?

Fedterøv? Uden at jeg ved hvad det vil sige så.....? Er det altså sådan i tiltaler hinanden i fredens Danmark? Er det med den slags vokabular man først har lov at kalde sig dansk? 

B

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg vil da gerne medgive at det langtfra er så slemt som det har været - men jeg synes stadig tendenserne er der. Men når man i dén grad udviser en nedrig adfærd over så lang tid, så kan man altså ikke bare vende på en tallerken, når det bider sig selv i halen og forvente at alt er glemt fra den ene dag til den anden.  Ingen har ikke krav på tilgivelse - og da slet ikke hvis man ikke engang vil tage ansvar for sin egen adfærd.

Så hvor kang tid skal det tage før det er glemt??? Tjae, det må tage den tid det tager... ligesom det gjorde at få folk til at droppe den hæslige adfærd.

Bukowsky Revival bliver da også stadig dunket i hovedet for ting han har gjort for lang tid siden... men han er jo en skurk - og så er det iorden... Ham tager Jasmin kraftig afstand fra pga af hans holdninger og skriverier ( og det er helt okay i min verden) - men når folk så gør det samme med fx Borende X, så er det helt galt og man lever i fortiden... Så jeg spørger; når nu BX skal have visket tavlen ren efter 2 års "gerning" hvornår skal BR så have visket sin ren efter 6 mdr "gerning"??? Hvorfor gælder "reglerne" kun for nogle herinde?

Det er for mig meget tydeligt at det handler mest om hvis´ side man er på, hvad man kan tillade sig herinde.

Det var nedenstående afsnit jeg mente mht at få Nikita og Jasmin på nakken, og det var ment med et glimt i øjet - beklager hvis det ikke fremgik tydeligt.... jeg skulle nok have smidt en smiley i røven af det afsnit :(

Jeg ved godt at jeg får Jasmin og Nikita "på nakken" nu - og jeg tvivler såmænd ikke på at både de og mange andre de højt profilerede piger herinde er rigtig glade for deres bi-job - men jeg forbeholder mig altså også ret til at være en smule skeptisk overfor den "propaganda" som vi mandlige brugere helt sikkert også udsættes for. Det er helt naturligt at piger gerne vil promovere sig selv, og det synes jeg afgjort også de skal have lov til... men jeg mener ikke at vi mandlige brugere skal være tvunget til at sluge hvert et ord råt, og heller ikke blive angrebet hvis vi stiller os en smule kritiske overfor nogle af udtalelserne.

Hav en dejlig søndag allesammen...

Redigeret af Montezi

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nå ... nu har jeg slagit det op. Og det var jo ikke så farligt. Fedterøv = røvslikkere. Og eftersom jeg ikke er røvslikker så måtte impulserne i din hjerne endnu en gang have ledt dig til forkerte konklusioner, Stump. Det er jo set nogle (mange) gange før.

BX og Århuselsker kan jeg dog ikke tale for. Er i fedterøve, mine herrer?

B

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Nå ... nu har jeg slagit det op. Og det var jo ikke så farligt. Fedterøv = røvslikkere. Og eftersom jeg ikke er røvslikker så måtte impulserne i din hjerne endnu en gang have ledt dig til forkerte konklusioner, Stump. Det er jo set nogle (mange) gange før.

B

Næ, nok mere en glad banan :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aros

Jeg vil da gerne medgive at det langtfra er så slemt som det har været - men jeg synes stadig tendenserne er der. Men når man i dén grad udviser en nedrig adfærd over så lang tid, så kan man altså ikke bare vende på en tallerken, når det bider sig selv i halen og forvente at alt er glemt fra den ene dag til den anden.  Ingen har ikke krav på tilgivelse - og da slet ikke hvis man ikke engang vil tage ansvar for sin egen adfærd.

Så hvor kang tid skal det tage før det er glemt??? Tjae, det må tage den tid det tager... ligesom det gjorde at få folk til at droppe den hæslige adfærd.

Bukowsky Revival bliver da også stadig dunket i hovedet for ting han har gjort for lang tid siden... men han er jo en skurk - og så er det iorden... Ham tager Jasmin kraftig afstand fra pga af hans holdninger og skriverier ( og det er helt okay i min verden) - men når folk så gør det samme med fx Borende X, så er det helt galt og man lever i fortiden... Så jeg spørger; når nu BX skal have visket tavlen ren efter 2 års "gerning" hvornår skal BR så have visket sin ren efter 6 mdr "gerning"??? Hvorfor gælder "reglerne" kun for nogle herinde?

Det er for mig meget tydeligt at det handler mest om hvis´ side man er på, hvad man kan tillade sig herinde.

Det var nedenstående afsnit jeg mente mht at få Nikita og Jasmin på nakken, og det var ment med et glimt i øjet - beklager hvis det ikke fremgik tydeligt.... jeg skulle nok have smidt en smiley i røven af det afsnit :(

Det er skræmmende men det er rigtigt, hvad Montezi skriver. Dem man ikke kan lide, skal jagtes for fortidens synder uanset om de forsøger at starte på ny med nyt navn eller hvor lang tid siden de har skrevet noget osv. Intet kan tilgives der, og det gælder altså også for dig Jasmin, der har en sådan holdning om dem du ikke kan lide, det har du vist selv i dine indlæg.  :)

Jeg har besøgt 2 piger fra Eroguide, skrevet en enkelt anmeldelse af dem og så er det det. Jeg bruger da ikke hundrede vis af indlæg på at ævle om den pige og gentager mig selv i en uendelighed, afsporer andres strenge osv bare for at ævle løs om og til den samme pige. Det forhold gælder altså også stadig på Eroguide og benægter du det, så taler du mod bedrevidende eller ved ikke hvad du taler om, Jasmin. :)

Det kan ikke nytte noget at man gradbøjer ens moral og etik alt efter hvad fanden sagen nu drejer sig om. Man bør mene det samme uanset hvad, ellers så mister man i den grad troværdighed.

Hvis man som Århuselskeren tager afstand fra personlige ukvemsord, kræver det ligeledes at man tager afstand fra ukvemsord når det bruges om ens fjender og ikke selv bruger det selv Århuselsker, som du selv har gjort gennem tiden også. Århuselskeren kan vel passende starte med at tage afstand fra Jasmins brug af ukvemsord om Stump eller det er måske i orden, fordi ham kan Århuselskeren ikke lide ? Jeg har endnu aldrig set Århuselskeren tage afstand fra nogle af de ukvemsord pigerne har brugt herinde om andre, uanset hvad de har skrevet, så i givet fald må det jo så være første gang det sker, hvis han gør det, men han er hurtig ude hvis nogle mænd ikke lige skriver i en tone som han synes om. Igen gradbøjes moralen ;)

Redigeret af Aros

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja, det må jeg jo være. Jeg er næsten altid enig med ThorsHammer, så han må da snart være godt hudløs i røven. Jeg bør nok sende ham en lindrende salve.

Jeg må jo også være røvslikker på en anden måde: Jeg har ikke anmeldt pigebesøg siden novemberstormen, så nu har jeg altså slikket røv på antirøvslikkerne i 9 måneder.

Jeg kan dog ikke se, som Monz er inde på, at jeg skal have visket nogen tavle ren. Jeg har efter bedste evne deltaget i tingene herinde i over to år, og "tilgivelse" kan jeg da slet ikke se relevansen i. For hvad? Hvem skal i påkomne tilfælde give mig den?

Men Bananas kan jeg berolige med, at jeg også er at finde blandt røvslikkerne, og her er ofrene af begge køn.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Det er skræmmende men det er rigtigt, hvad Montezi skriver. Dem man ikke kan lide, skal jagtes for fortidens synder uanset om de forsøger at starte på ny med nyt navn eller hvor lang tid siden de har skrevet noget osv. Intet kan tilgives der, og det gælder altså også for dig Jasmin :)

Jeg har besøgt 2 piger fra Eroguide, skrevet en enkelt anmeldelse af dem og så er det det. Jeg bruger da ikke hundrede vis af indlæg på at ævle om den pige og gentager mig selv i en uendelighed, afsporer andres strenge osv bare for at ævle løs om og til den samme pige. Det forhold gælder altså også stadig på Eroguide og benægter du det, så taler du mod bedrevidende eller ved ikke hvad du taler om, Jasmin. :)

Det kan ikke nytte noget at man gradbøjer ens moral og etik alt efter hvad fanden sagen nu drejer sig om. Man bør mene det samme uanset hvad, ellers så mister man i den grad troværdighed.

Hvis man som Århuselskeren tager afstand fra personlige ukvemsord, kræver det ligeledes at man tager afstand fra ukvemsord når det bruges om ens fjender og ikke selv bruger det selv Århuselsker, som du selv har gjort gennem tiden også. Århuselskeren kan vel passende starte med at tage afstand fra Jasmins brug af ukvemsord om Stump eller det er måske i orden, fordi ham kan Århuselskeren ikke lide ? Jeg har endnu aldrig set Århuselskeren tage afstand fra nogle af de ukvemsord pigerne har brugt herinde om andre, uanset hvad de har skrevet, så i givet fald må det jo så være første gang det sker, hvis han gør det, men han er hurtig ude hvis nogle mænd ikke lige skriver i en tone som han synes om. Igen gradbøjes moralen ;)

Suk, Aros. Jeg bliver så træt når jeg læser sådan noget. Du blander tingene sammen i en grad, jeg ikke orker at forklare.

Jeg kan dog til min glæde konstatere at du staver mit nick på den gode gamle måde - det endda et imponerende antal gange i et kort afsnit ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Gaaaabbbbbbbbbbbb... der er også nogle sorte/blå der fylder alt for meget.... :eek::shock:

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Så kom regnen, den var tiltrængt og den tog nogle steder rødder med sig op af den noget tørre og mugne jord, den befriede også og gav plads til nyt liv og forbedring af det liv der er... Nogen gik i læ for regnen og andre synes den var dejlig at stå i den....

Ps jeg nød regnen og stod i den- forfriskende og skønt at mærke på kroppen... Nej jeg er IKKE ked af det, ikke sur, ikke ødelagt af mit bijob, jeg har ikke brug for råd om gældsernæring, for bekymring, for omsorg for nogen jeg ikke engang kender eller har mødt...

Jeg havde bare brug for at sige/ fortælle min sandhed/ synspunkter no more no less. Jeg er voksen ( suprice) og har ikke endnu være uden kontakt til mit indre og krop, så søde gæster, jeg er ok, glad, og trives i HELE mit liv. At jeg ikke frygter sandheden ( min om i vil...) eller andet der kan være svært at sige/ føle, ser jeg som sundhedstegn, så Blev lige til en fælles besked her til alle pm's.

Er det mon på sin plads at bruge ordsproget, at de der tier samtykker?

Er her nu og mit gode humør er her ( karma om i vil) og skal vel ikke fordi jeg siger, at jeg personlig godt kan se andre ikke så hyggelige sider af jobbet her, ligges under for ( som jeg opfatter det) undervudeting af min egen dømmekraft når det kommer til mit ve og vel.

Rigtig skøn søndag til alle. Kh Line.

Del dette indlæg

Link til indlæg

I en tid hvor religiøsitet viser sig fra sine mest ucharmerende sider er det rart at have en parafrase over den nordiske mythologi ved hånden

"Lad være vort løsen i Nord/ Frihed for Loke såvel som for Thor (selvom der er Nikolaj Frederik Severin Grundtvig der formulerede det)

MEN - erkendt det er svært at være lige så tolerant overfor folk man er uenige med - som ens åndsfæller... men hvis man vil have sin horisont udvidet (altså de få af os der per defition ikke altid ved alt - og som ved vi ikke altid har ret) - så kan man læse lidt her http://plato.stanford.edu/entries/toleration/#ConTolPar

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg ved godt at jeg får Jasmin og Nikita "på nakken" nu - og jeg tvivler såmænd ikke på at både de og mange andre de højt profilerede piger herinde er rigtig glade for deres bi-job - men jeg forbeholder mig altså også ret til at være en smule skeptisk overfor den "propaganda" som vi mandlige brugere helt sikkert også udsættes for. Det er helt naturligt at piger gerne vil promovere sig selv, og det synes jeg afgjort også de skal have lov til... men jeg mener ikke at vi mandlige brugere skal være tvunget til at sluge hvert et ord råt, og heller ikke blive angrebet hvis vi stiller os en smule kritiske overfor nogle af udtalelserne.

Jeg har nogle problemer med at identificere dem der sluger hvert ord råt, men eftersom jeg nu er blevet udnevnt til en af denne lille by's tre værste fedterøve, så måtte jo jeg være en af dem?

Og jeg ved ikke hvis du læser med i alle strenge her, men Jasmin kan helt sikkert verificere at jeg ikke sluger hvert ord fra hendes pen råt. Tværtimod. Ikke heller SEM's. Nikita har jeg stadig tilbage at være uenig med.

Bukowsy/I ... nå vi har skændets en del - jeg er jo alligevel en fedterøv -  men vi er altid blevet venner efterpå. Han er som han er, ligesom mig. Det er kun meget få, der har haft en adfærd herinde som er meget svær at tilgive eller tro på at den skal ændres.

Hvis der er nogle der har behov for at, som Fraiser skriver lulle rundt i sine illusioner, kan de så ikke få gøre det i fred?

Det er helt fint at møde pigerne (og andre gu'bevare) med argumenter eller synspunkter. Men den her form for metadebatt, som egentlig drejer sig om at nogle af mænden ikke kan lide hvordan andre af mænden forholder sig til pigerne, leder jo os intetsteds.

Man mener jeg er en fedterøv. Jeg mener jeg har mine egne holdninger og står for dem uanset hvad nogen mand eller kvinde måtte synes. Til det øjeblik nogen får mig at se tingen anderledes.

Den her tråd handler jo nix om hvis pigerne fylder for meget herinde, men helt om hvis pigerne fylder mænden for meget og hvordan vi skal/bør forholde os til pigernes nærvær herinde. Hvorhenne skal den altså kunne føre os, en debat som denne?

Enten har pigerne lov at være her, eller så har de ikke. Jeg mener det giver mening at ha dem her. Men at det skal blive sådan uro iblandt hanerne er jo efterhånden på vej at blive lidt latterligt.

B

Redigeret af Bananas
  • Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg mener ikke du er en af røvslikkerne Bananas og det har jeg vist skrevet. Du skriver "Man", "Man" er vel Stump så vidt jeg ved ? Eller hvem har mere skrevet det ? Lad høre eller tager du matyrrollen som Borende X plejer at gøre ;) Kom så frem med det, hvem er det ?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg mener ikke du er en af røvslikkerne Bananas og det har jeg vist skrevet. Du skriver "Man", "Man" er vel Stump så vidt jeg ved ? Eller hvem har mere skrevet det ? Lad høre eller tager du matyrrollen som Borende X plejer at gøre ;) Kom så frem med det, hvem er det ?

Lige præcis. Du mener ikke jeg er en af røvslikkerne, men Stump mener jeg er en af de værste!!?? Jeg må indrømme at jeg håbede på en kommentar som din, fordi det viser jo at selv om det hvirker til at vi snakker om de samme ting og tendenser, så gør vi det alligevel ikke.

Nej, jeg er ikke noget offer her, men mener at vi tit snakker forbi hinanden, på trods at vi tror at vi snakker om desamme mennesker og desamme ting.

B

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Lige præcis. Du mener ikke jeg er en af røvslikkerne, men Stump mener jeg er en af de værste!!?? Jeg må indrømme at jeg håbede på en kommentar som din, fordi det viser jo at selv om det hvirker til at vi snakker om de samme ting og tendenser, så gør vi det alligevel ikke.

Nej, jeg er ikke noget offer her, men mener at vi tit snakker forbi hinanden, på trods at vi tror at vi snakker om desamme mennesker og desamme ting.

B

Man har jo hver sin opfattelse af forskellige personer, indlæg og tendenser herinde. Sådan har det altid været på dette forum i og virkelighedens verden.

Nogle kan mene, at der er en tendens for det ene personificeret ved den og den person, andre mener tendensen mere går i en anden retning og andre igen mener der slet ingen tendens er, mens helt andre kan mene vi taler om samme tendens men med flere personer og sådan kan man blive ved.

Tænk på den politiske verden generelt, diskussioner om samfundsforhold og meget andet.

Det er da ganske normalt.

Tror såmænd ikke man taler forbi hinanden, men man har forskellige opfattelser af mange ting og respekten for andres opfattelse er måske ikke altid så stor, når man er uenig, og slet ikke når det er på et forum på internettet. Tror mere det er der du skal lede efter de vise sten. ;)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Direkte fra wiki:

Social kapital defineres blandt andre af professor Robert D. Putnam, som summen af normer, tillid og netværk.

Social kapital refererer i følge sociolog Pierre Bourdieu til den værdi man har i kraft af sit sociale netværk eller igennem medlemskab af en bestemt gruppe. Social kapital kan investeres og omdannes til økonomisk kapital og omvendt (jf. Hvidbog fra Arbejdsmiljørådet 2008)

???

jeg kalder det for goodwill

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Bananas: jeg har ikke sigtet efter dig, jeg har ikke kaldt dig røvslikker... såe ved ikke lige hvordan du fik mit indlæg til at handle om dig... det gjorde det på INGEN måde.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det skal der også være plads til ? eller kommer Janteloven også efter en herinde ?

Der er også en mentalitetsforskel om man kommer øst eller vest for bæltet.

der er vel mere en forskel på om indlægget er skrevet med hovedet nord eller syd for bæltet ?

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er skræmmende men det er rigtigt, hvad Montezi skriver. Dem man ikke kan lide, skal jagtes for fortidens synder uanset om de forsøger at starte på ny med nyt navn eller hvor lang tid siden de har skrevet noget osv. Intet kan tilgives der, og det gælder altså også for dig Jasmin, der har en sådan holdning om dem du ikke kan lide, det har du vist selv i dine indlæg.  :)

Du har fuldstændig ret - der er en enkelt bruger herinde jeg har det sådan med og som jeg aldrig vil kunne tilgive... men det er for noget lidt andet end at snakke for meget om den samme pige.... proportionssans.... hallo :)

Jeg jagter absolut jo ikke vedkommende...faktisk gør jeg ret meget for at undgå ham.... med flid faktisk :) :) :)  jeg afsporer ikke andres tråde ved at snakke om ham...

men vigtigst er nok at jeg er aldrig notorisk uenig med ham hvis det skulle hænde at han rent faktisk siger noget jeg mener er fornuftigt....  for manden er jo begavet - han skal bare ikke inden for mine døre :)

du er ret meget ved siden af når du sammenligner mit forhold til en specifik bruger jeg har haft en meget personlig kontrovers med, med nogle EG brugere der skyder med voldsomme spredhagl og synes at enkeltpersoner snakker for meget om deres favoripige uden at være en skid konkrete eller henvise til noget specifikt

Anklagerne går deslige på at tråde og anmeldelser afspores hvis der er uenighed med den lyserøde.... og igen kan du ikke sammenligne, for jeg benytter absolut ikke hver eneste tråd eller anmeldelse han deltager i eller starter til at gå direkte efter ham...

De brugere der tales om her i tråden ikke forsøgt at starte forfra og skjule sig under et nyt nick... og deres "forbrydelse" er bare at kunne lide en lyserød og vise det mere end siruppen kunne klare... ja - det kan da været lidt anstrengende - men er det virkelig så slemt ? 

nu var du selv medlem dengang min kontrovers med en helt specifik bruger sprang i luften.... og du må jo have læst med siden du refererer... hvorfor det undrer mig at du overhovedet kan sammenligne...

Jeg har besøgt 2 piger fra Eroguide, skrevet en enkelt anmeldelse af dem og så er det det. Jeg bruger da ikke hundrede vis af indlæg på at ævle om den pige og gentager mig selv i en uendelighed, afsporer andres strenge osv bare for at ævle løs om og til den samme pige. Det forhold gælder altså også stadig på Eroguide og benægter du det, så taler du mod bedrevidende eller ved ikke hvad du taler om, Jasmin. :)

jeg kan med min bedste vilje ikke få øje på hvem der gør det... jeg læser det meste af det der sker herinde... og ud over at BX for nogle måneder siden gik lovlig meget over gevind med Nikita - så kan jeg ubetinget ikke se hvem det er der gør sig skyldige i de anklager

overhovedet faktisk!! - og hvis det er på chatten - hvad pokker vedkommer det så forummet??? 

hvis du er så mere vidende om mig - så kom med nogle eksempler... for nu vil jeg efterhånden gerne se de tråde i snakker om dokumenteret!!

For ellers - så er det løse påstande og så synes jeg ærlig talt at piben skal stikkes ind....

Kom med eksempler der er mindre end 3 md gamle på at de samme brugere igen og igen afsporer tråde og debatter for at snakke om en pige....

konkrete eksempler... hvor de samme brugere går igen og igen...for 1 eksempel på at en bruger har gjort det en gang - det holder ikke... med de anklager skal i altså påvise et mønster... 

hvis i kan det - så fair nok.... men jeg vil virkelig gerne se det... 

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg

Link til indlæg

Bananas: jeg har ikke sigtet efter dig, jeg har ikke kaldt dig røvslikker... såe ved ikke lige hvordan du fik mit indlæg til at handle om dig... det gjorde det på INGEN måde.

Det mente jeg heller ikke. Brugte det bare som eksempel eftersom jeg lige præcis var blevet kaldet for en af de tre værste fedterøve herinde. 

Og jeg er mer og mer enig med Jasmin. Det skulle måske blive nemmere at forstå hvad du og andre syfter til, hvis vi fik konkrete eksempler, istedet for dette spredehagl som nogen gang rammer mig, og nogen gang nogen anden.

En gang i fortiden, når den her tråden var ung, så skrev jeg at jeg ikke kunne få øjne på alt det der røvslikkeri som nogle mener er blevet så omfattende. Jeg kan stadig ikke få øjne på det. Altså nogle små slik nogen gang imellem ser man jo, men at det skulle være i den omfattelse .. nej det ser jeg ikke.

Nu er jeg altså aldrig på chatten. Er det måske der det foregår?

B

Del dette indlæg

Link til indlæg

Da BX beskrev en sejltur med Nikita, fik han ordentligt på puklen. Så han er nok forsigtig.

Næ, han er helt holdt op (det som Fraiser kalder at påtage sig martyrrollen), men det er tilsyneladende de færreste, der har opdaget det. Her 9 måneder efter .....

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg

Og jeg er mer og mer enig med Jasmin.

uha - pas på med det... man ved aldrig hvad det kan føre til af anklager...

men jeg glæder mig stadig til at se alle de presente og relevante eksempler der snart må strømme ind...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg fik vist trykket på den røde knap i går.  Den lå altså lige til både venstre- og højrebenet.

Ellers "herlig" læsning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

• Create New...