Hop til indhold

Recommended Posts

Hmmm, for det første synes ikke det er helt i orden at bringe så private oplysninger om en pige, at hendes barn er med på job, eller at hun i det hele taget har et barn! Men jeg er også lidt sart her.

Så kan jeg slet ikke se, hvorfor det giver dig kvalme at vide pigen er mor! Der er tusindvis af børn, der hver eneste dag (aften), enten ligger i en seng ved siden af ægtesengen, når der gåes til vaflerne, eller ligger i værelset ved siden af.

Et barn i 2 års alderen har jo ingen ide om hvad der foregår, og i øvrigt foregår det ikke noget unaturligt. Barnet er selv lavet ud fra den model :)

Jeg har da ofte oplevet at kollegaer havde barnet med på arbejde, når der var gået kuk i pasningen. Er det fordi moderen boller med fremmede mænd, i stedet for at knalde på keyboard, det er så frygteligt?

Jeg anerkender skam din følelse, jeg forstår den bare ikke helt.

Jeg har været i nøjagtig samme situation, hvor massørs kollega passede hendes små børn, medens jeg larmende blev masseret i det tilstødende rum.

Det er simpelthen så forkert, det du skriver.

Sex er utvivlsomt en naturlig og forudsættende del af livet - men det er IKKE en naturlig del af børns liv.

Snakker vi psykologi, bliver det, at et lille barn eksempelvis overhører sine forældre have sex kategoriseret som en (ganske vist mildere) form for incest. Det er simpelthen for voldsomt for barnet at opleve disse ting. Og selvom der måske ikke finder en fysisk krænkelse sted, bliver barnet udsat for en psykisk krænkelse, det på ingen måde er i stand til at rumme eller håndtere. Det kan have forfærdeligt vidtrækkende konsekvenser for barnet.

I øvrigt synes jeg, at det er spøjst, at du først erklærer, at du er ganske sart, for derefter at lægge ovenstående holdning for dagen.

Redigeret af Morabito

Del dette indlæg

Link til indlæg

Og dem som argumenterer for køb dansk er jo blot med til at gøre deres situation mere kaotisk! Køb den pige som giver den bedste service som passer til din pengepung uanset race, alder og nationalitet vil jeg sige!!

Fuldkommen enig med dig BR :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg får det møg dårligt over dette her!!! Nogle af udsagne siger mere om mænden end tilfældet her. Som mor og pædagog vil sige, at hvis jeg fik kendskab ( har skærpet undertetningspligt) ville jeg ikke tøve et sekundt- DET VILLE BLIVE MELDT. Hvis jeg kunne/ fik mulighed ville jeg forklare denne mor, hvad dette gør ved hendes barn. Jeg synes det virkelig langt langt over alle grænser og virkelig omsorgssvigt.

Det store hovede må sgu godt bruges noget mere her. Tænk at liderlighed kan føre til så modbydelige og umenneskelig tiltag. Føj for satan.

Line

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hey Benji 

Jeg fanger mig selv i konstant at vende tilbage til denne tråd. Jeg håber du logger ind og læser dette. 

Jeg har brugt tid på at tænke over situationen og jeg er med på at dette er et sted der er nød til at være tolerant, åbent og forstående men der er også nød til at være en respekt for gældende lovgivning, især når man taler om et barn på 2(!) år 

Som Line har skrevet er der noget der hedder skærpet underretningspligt, men alle er underlagt underretningspligten den er utvivlsomt gældende her.

Som der tiidligere er skrevet så har børns seksualitet intet at gøre med voksnes. Udover det, er der heller ingen der har tænkt på hvad der sker hvis der kommer en voldelig/agressiv kunde, en 2 årig der er isoleret i at værelse på den måde er meget udsat.

Jeg kan læse at du har det helt af helvede til med hele situationen, hvilket betyder at du faktisk tager afstand fra det der er sket, hvilket er en meget god ting. 

Det du lovmæssigt skal gøre nu, er at kontakte http://www.kk.dk/da/...brug-for-hjaelp og fortælle de oplysninger du har givet her plus den adresse du var på. Det kan du gøre anonymt.

Det bedste er at du gør det selv, kan du ikke det, foreslår jeg at du skriver til ledelsen af dette site, er der ingen af dem kan indberette det, kan de sende info til mig, så gør jeg det. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Av, ikke en god oplevelse og jeg forstår så udmærket din reaktion. Alle (langt de fleste) gør en dyd ud af at holde private ting ude af dette univers. Keep it that way. Børn er i den grad en privat ting og skal slet ikke involveres i dette univers, uanset om børnene sover, ser TV eller andet.

De kvinder har et problem. Et økonomisk problem og ja, den der nævnte noget omkring donationer er en klar bedre idé. Dog ikke noget jeg vil donere til, medmindre pengene også gik til noget hjælp og støtte til at komme videre. For øverste etage må da have en kortslutning.

Vammelt og ikke noget vi bare skal trække på skulderne over.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Skal vi nu ikke lige komme ned på jorden.

Vi taler om at en mor ( jeg går ud fra hun er barnets mor) har haft sex, i et rum der støder op til det værelse hvor barnet sover.

Moderen kender sit barn så godt, at hun kender dets sove mønster. Det gør man altså hvis man er foræld, og barnet er over 1 års tid. Hun ved nogenlunde præcist hvor længe barnet sover, og overraskende nok ved hun også hvor meget støj barnet er tollerant overfor under søvnen.

Hvad tror i de mennesker gør, der bor i lejlighed, og har naboens børn sovende på den anden side af væggen, og deres egne børn i værelserne omkring sig? Har de alle traumatiserede børn?

Hvad med de mange familier der bor på flodbådene i Holland og Frankrig? Skal vi videre ud i verden, kan i vist selv tilføje endnu trangere boligforhold, og der bliver altså også lavet børn. De har vel ikke alle en psykisk skade af den årsag?

Mine børn har da hørt deres forældre elske, mine børns børn har hørt deres forældre elske. De var her alle 15 fornylig, og der var altså ingen tegn på nogle psykiske skader, hverken ved hende på 2 eller ham på 42.  Men det kan da komme :)

Der er jo ikke tale om at barnet, er uheldet ude, ser moderen have sex med 10 mænd!

Der er tale om at hun har sex med en mand - en. Der er tale om almindelig sex, der er intet kors, piske, grisemasker og så videre.  Så vild er almindelig sex altså ikke, at man ikke blot kan fortælle barnet at vi voksne leger, og griner.

Er der da slet ingen af jer, der råber så højt her i tråden, der har elsket med jeres mand/kone/bollepartner, medens jeres børn har været hjemme?

Reaktionerne kunne jeg forstå, såfremt hun havde indretet sin hyggerede på et tæppe ved siden af legepladsen i parken, men det her, det er hysterisk.

Mild form for incest var der en der skrev - kom nu. Eksisterer det begreb i det hele taget ? Er der en der kan finde evident bevis for den påstand. Et evident bevis, er ikke en udtalelse fra en tilfældig psykiater eller lignende, der havde brug for medieplads.

Se nu fornuftigt, nøgternt og især praktisk på tingene.

Ved nærmere eftertanke, tror jeg forargelsen skyldes at pigen gør det for penge. Og det oplever vi her på EG - hæ. Eller, nej her tager jeg helt fejl?

@Morabito. Dit indlæg er meget følelsbetonet, og derfor har du ikke læst min indledende bemærkning med de rette brilller.

Det jeg er sart overfor, er at kunden offentligt afgiver personlige oplysninger om pigen.

Det andet er jeg, som du kan læse, ret robust overfor, ligesom børn er.

Redigeret af Aarhuselsker

Del dette indlæg

Link til indlæg

Skal vi nu ikke lige komme ned på jorden.

Vi taler om at en mor ( jeg går ud fra hun er barnets mor) har haft sex, i et rum der støder op til det værelse hvor barnet sover.

Moderen kender sit barn så godt, at hun kender dets sove mønster. Det gør man altså hvis man er foræld, og barnet er over 1 års tid. Hun ved nogenlunde præcist hvor længe barnet sover, og overraskende nok ved hun også hvor meget støj barnet er tollerant overfor under søvnen.

Hvad tror i de mennesker gør, der bor i lejlighed, og har naboens børn sovende på den anden side af væggen, og deres egne børn i værelserne omkring sig? Har de alle traumatiserede børn?

Hvad med de mange familier der bor på flodbådene i Holland og Frankrig? Skal vi videre ud i verden, kan i vist selv tilføje endnu trangere boligforhold, og der bliver altså også lavet børn. De har vel ikke alle en psykisk skade af den årsag?

Mine børn har da hørt deres forældre elske, mine børns børn har hørt deres forældre elske. De var her alle 15 fornylig, og der var altså ingen tegn på nogle psykiske skader, hverken ved hende på 2 eller ham på 42.  Men det kan da komme :)

Der er jo ikke tale om at barnet, er uheldet ude, ser moderen have sex med 10 mænd!

Der er tale om at hun har sex med en mand - en. Der er tale om almindelig sex, der er intet kors, piske, grisemasker og så videre.  Så vild er almindelig sex altså ikke, at man ikke blot kan fortælle barnet at vi voksne leger, og griner.

Er der da slet ingen af jer, der råber så højt her i tråden, der har elsket med jeres mand/kone/bollepartner, medens jeres børn har været hjemme?

Reaktionerne kunne jeg forstå, såfremt hun havde indretet sin hyggerede på et tæppe ved siden af legepladsen i parken, men det her, det er hysterisk.

Mild form for incest var der en der skrev - kom nu. Eksisterer det begreb i det hele taget ? Er der en der kan finde evident bevis for den påstand. Et evident bevis, er ikke en udtalelse fra en tilfældig psykiater eller lignende, der havde brug for medieplads.

Se nu fornuftigt, nøgternt og især praktisk på tingene.

Ved nærmere eftertanke, tror jeg forargelsen skyldes at pigen gør det for penge. Og det oplever vi her på EG - hæ. Eller, nej her tager jeg helt fejl?

@Morabito. Dit indlæg er meget følelsbetonet, og derfor har du ikke læst min indledende bemærkning med de rette brilller.

Det jeg er sart overfor, er at kunden offentligt afgiver personlige oplysninger om pigen.

Nu synes jeg ikke der er nogen god grund til at gøre det til en konflikt. Loven er gældende, der er jo ikke så meget at diskutere i dén henseende. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Nu synes jeg ikke der er nogen god grund til at gøre det til en konflikt. Loven er gældende, der er jo ikke så meget at diskutere i dén henseende. 

Jeg ønsker ikke at gøre det til en konflikt. Hvor ser du det?

Hvilken lov?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Hvad med pigen på 12 år der også bliver nævnt? Hun forstår og høre da alt...

Hvad hvis der kommer ( og ja det sker i branchen jævnligt) en mand der ikke kan styre sit tempermang , bliver råbende, voldelig osv?? Skulle både en på 2 og 12 år , så være videre til at mor er i det? Nej det er møg forkert og uansvarligt det her!!!

Som barn overhørte jeg de voksne 2 gange og jeg synes sgu ikke det var rart, men kan godt se nu det naturlige i det, men var jeg med på dette job og skulle høre/ se min mor i den rolle- ja så var alt det naturlige sgu væk og tilbage angst, fortvivelse og mange andre følelser...

Da min knægt var 3 år overraskede han jeg og min mand. Han troede vi sloges/ var uvenner og var faktisk ked af det/ urolig i noget tid, til vi fik forklaret / fortalt mange gange nok, at vi skam elskede hinanden og at det var voksen leg, at det var det voksne gjorde når de gerne ville have børn og når de godt kunne lide hinanden... Hvad må de børn her tænke? Bliver deres spørgsmål besvaret, bliver deres behov ( det gode børneliv) set/ hørt/ opfyldt? NEJ bestemt ikke i min optik.

Er overbevist om, at hvis kommunen fik sådanne underrretninger, så ville de prompte handle... Om de gør sådan i Thailand, Polen eller hvor rager mig, der ingen undskyldninger!!! I dk kan du få bistand og gratis vuggestue plads og de 12 årige SFO plads...

Knus Line

Del dette indlæg

Link til indlæg

..... Hvad tror i de mennesker gør, der bor i lejlighed, og har naboens børn sovende på den anden side af væggen, og deres egne børn i værelserne omkring sig? Har de alle traumatiserede børn?

Hæ, det er vist spørgsmål, der er lige så gamle som mennesket selv.

Måske lidt af sporet, men alligevel:

I landbrugssamfundet, hvor man ofte i alkover sov mange i samme rum, skete disse ting helt åbenlyst - ja, faktisk tjente de som sexualundervisning.

I industrisamfundet opstod sammenklumpningerne i byerne med dårlige og meget lydte lejligheder. Jeg ved skam godt her i det postindustriele samfund, hvad det vil sige at bo i lejlighed, hvor der kan være meget lydt – navnlig for åbne vinduer om foråret med stigende temperaturer og ditto saftspænding.

I fritidssamfundet er det ikke meget "bedre".

Som nogen herinde måske ved, har jeg i mange år været "lyst"sejler. Her er det såmænd ikke anderledes.

Jeg var således for nogle år siden på sommertogt med familien, og i en sjællandsk havn, hvor vi for natten måtte ligge i flere lag uden på hinanden, var vore nærmeste naboer, skulle det vise sig, et yngre forelsket par.

Midt på natten kom der nogle karakteristise lyde fra denne nabobåd.

Min lille datter vågnede i stikkøjen og spurgte, hvad det var. Jeg svarede, at naboen "var ked af det og græd". Så spurgte hun, hvorfor naboen græd. Jeg kunne ikke sige andet, end at hun nok "havde hørt vejrudsigten og var ked af, at de nok ikke at kunne sejle videre i morgen".

Det er lidt af en balancegang det her.

Noget virker naturligt, og noget virker forkert. At tage et barn med på massageklinik bør nok kun ske i yderste nødstilfælde.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Grækeren

...Benji's oplevelse er tankevækkende...men nogle indlæg i denne tråd er direkte grænseoverskridende, tangerende til det usmagelige :sad:

.....og man er sku helt flov over sit køn...føj for satan :evil:

Hvis jeg kom i den situation at min samlever/kone som selv har valgt at bruge noget af sin tid som GP, vil jeg støtte samt bakke hende op....ingen tvivl.

Men jeg vil aldrig nogensinde kunne acceptere at vores/hendes børn var på stedet...aldrig :sad:

Pigen har selv valgt sin situation, men det har barnet ikke, og da barnet er under 18 år har forældrene forsørgerpligten....og hvem ønsker dette for sit barn.

Ser i det er her kæden ryger af for Benji, og det med stor forståelse herfra....

Kan kun håbe at der bliver taget hånd om situationen, og at det bliver meldt til de respektive steder...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det du lovmæssigt skal gøre nu, er at kontakte http://www.kk.dk/da/...brug-for-hjaelp og fortælle de oplysninger du har givet her plus den adresse du var på. Det kan du gøre anonymt.

Det bedste er at du gør det selv, kan du ikke det, foreslår jeg at du skriver til ledelsen af dette site, er der ingen af dem kan indberette det, kan de sende info til mig, så gør jeg det. 

Du er jo syg i hovedet.

Det bedste for det her barn er, at få sat moderen på gaden og uden indtægt?

FØJ FOR SATAN!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Se nu fornuftigt, nøgternt og især praktisk på tingene

Jeg er på vej ud af denne diskussion, for jeg kan godt mærke, at det er ved at udvikle sig til lidt af en skyttegravskrig. Men jeg vil gerne lige fyre et par salver af efter Aarhuselsker.

Ja - begrebet incest findes. Og det findes i forskellige grader. Dit forsøg på at sagliggøre din skrivelse ved hjælp af fraser som "evident bevis" er lidt komisk. At noget er evident betyder netop, at det er så indlysende, at man ikke behøver at argumentere for det - man behøver ikke bevise det. Og selvom jeg har på fornemmelsen, at du er typen, der ikke giver noget for såkaldte eksperter, så kan jeg eksempelvis henvise til denne skrivelse fra LOKK, der igen henviser til Socialstyrelsens definitioner: "Den seksuelle vold kan være, at barnet bliver udsat for seksuelle krænkelser. At barnet er vidne til megen seksualiseret adfærd eller sex mellem de voksne." Du kan også få den her at hygge dig med.

Hvis du fornemmer følelser i mit første indlæg, må det være dig selv, der læser dem ind i det. Jeg forholder mig nemlig lige præcis ganske fornuftigt og ikke mindst nøgternt til det, der er sagens kerne: børn skal forskånes for den voksne seksualitet. Der er simpelthen ingen undskyldning for at lade være. Befinder man sig på en båd med sit afkom liggende hulter til bulter omkring én, så holder man simpelthen pikken i bukserne. Og at det foregik, da man selv var barn, eller at det foregår i alverdens andre lande, er fuldstændig ligegyldigt i denne sammenhæng.

Redigeret af Morabito

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Du har ret. Denne type diskusioner ender ofte i udveksling af synspunkter.

Men inden vi lukker og slukker, kan du så svare mig på om det er forkert at forældre har sex i samme bygning som deres børn opholder sig i?

Det er nemlig det der foregår hver eneste dag, i tusindvis af hjem, overalt i landet.

Mener du at alle disse tusindvis af forældere skal indberettes, fordi de udsætter deres børn for at se seksuel adfær mellem voksne.

Det er i mine øjne en overfortolkning af teksterne i de links som du har anført - tak for dem iøvrigt.

Det var så slut herfra.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Aarhuselsker.

Jeg havde forventet en ordentlig skovl mudder fra din side, men du gjorde med dit sobre svar min opfattelse af dig til skamme. Tak for det.

Og nej, jeg synes naturligvis ikke, at det er forkert at have sex i samme bygning som sine børn.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg, som morabito giver udtryk for i sit glimrende indlæg,to over mig er heller ikke interreseret i at deltage i den her debat, jeg er overbevist om at trådstarteren ikke har behov for at læse en tråd, ovenpå en meget ubehagelig oplevelse, som ikke bliver til andet end et hundeslagsmål.

Jeg kan dog gøre opmærksom på at dansk lovgivning ikke er bestemt af min sindstilstand.

Det bedste for barnet og for moderen er at der bliver taget hånd om de problemer de utvivlsomt har.

Og ikke mindst fortælle at sex, børn og voksne bare ikke er nogen god blanding, det er der givet flere årsager til endnu en er at, sex er en relation mellem voksne mennesker, kendetegnet ved frivilligheden til at indgå i netop den relation, barnet er ikke i stand til fravælge det her eller noget andet der indeholder sex og voksne.

At argumentere for det modsatte, i forhold til børn ( eller nogen anden for den sags skyld ), er en sti man skal holde sig langt væk fra.

Redigeret af Degodevartaget

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...