Hop til indhold
McQueen

DR2 dokumentar

Recommended Posts

Det var ellers noget af en bredside mod købesex! Tyskerne har det nu også med at gå for vidt med at presse priserne. Det er virkelig trist at gå i Aldi, og det er tilsyneladende også trist nogen steder på købesexmarkedet dernede syd for grænsen.

Men som altid, så er skattevæsenet uden moralske hæmninger, på pletten og nådesløse. "Penge lugter ikke", som de siger (et ordsprog fra kejser Vespasian, da han indførte en afgift på offentlige toiletter).

Del dette indlæg

Link til indlæg

Temmelig mange mænd i hvid uniform...

Jeg troede egentligt at det var det program som DR søgte folk til ?!

Nej, det er en gammel udsendelse som har været vist før og også omtalt her på Eroguide - ca. 18 min inde kommer der et indslag fra Grenz-club i Flensburg, så udsendelsen er et par år gammel - og den hedder nu the-pclub

http://en.the-pclub.de/

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis jeg prøver at se udsendelsen i tredje person, og ikke som den pro prostitution mandlige køber af sex, jeg i virkeligheden er, så sidder jeg ikke tilbage med et overordnet indtryk af et program, vis agenda var prostitutions negativ.

Min konklusion er at tilhængere af at kriminalisere køb af sex, vil kunne sige programmet mere på, end os der er imod samme.

Programmet belyste en branche hvis årlige omsætning skulle være på 14,5 milliarder euro, og hvor der skulle arbejde 400000 prostituerede.

Selvsagt vil der bestå forhold der ikke kan og ikke bør accepteres, men jeg blev for eget vedkommende kun bekræftet i den holdning jeg i debatten hidtil har givet udtryk for.

Udviklingen i bunden af branchen er kørt af sporet, men den tyske lov af 2002 er grundlæggende rigtig.

EU, åbne grænser og arbejdskraftens frie bevægelighed er den virkelige synder her - ikke en lov som tyskerne blot har forsømt at opdatere i takt med alle ulykkerne forårsaget af denne ide om et grænseløst Europa.

Grænserne var ikke lukkede før, der var mange sexarbejdere fra de mere velstående østeuropæiske lande, blot var tyskerne, som vi selv dengang herre i eget hus, men nu er slusen fuldstændig brudt sammen under trykket fra invasionen af piger fra Rumænien og Bulgarien.

Personligt ser jeg udbuddet af købesex i Tyskland som for meget i favør af køber, der er behov for en afbalancering til fordel for et udbud af færre glædespiger, og en deraf følgende potentiel højere gennemsnitlig omsætning pr sexarbejder.

I et marked hvor der relativt betragtet er ca 4 sexarbejdere for hver sexarbejder i Danmark, bør der være rigelig plads til en reduktion i udbuddet på 1/3 - 1/2 delen - det gik da som jeg husker det forrygende for FKK branchen 6 - 8 år tilbage, med færre piger om alle os sexturister, der også dengang valfartede til Tyskland.

Svaret på udfordringerne er ikke kriminalisering, hverken helt eller delvist, men at man politisk korrigerer for forhold man definerer som uacceptable, og det set fra min stol meget gerne i et loyalt samarbejde med repræsentanter for den mest respektable del af branchen, det være sig klub ejere, glædespiger og gæster hos samme.

I min optik er der brug for en ny helhedsplan for branchen i Tyskland, hvor øget offentlig regulering, kontrol og intervenering udgør en nødvendig fokus i en årrække.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja er et eksempel på markedskræfterne frie spil.

Hvor kapital finder de rette 'ressourcer', som speakeren ganske rigtigt afsluttende konkluderede.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Et fint program.

De tyske piger fremstår helt klar bedst i den film. Afklarede over hvad der foregår, men triste over den dobbelt moralske holdning der er til prostituerede.

Ejerne og skatte væsnet, som dobbelt moralske penge griske mænd.

Og slut kommentaren om at det er profitabelt erhver, desværre ikke altid for pigerne, rammer hovedet på sømmet og er rigtig trist.

Og så fik jeg kuldegysninger af de der flat rate klubber... Føj da.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Dette omhandler kun flatrate klubber

Nu skal man passe på med at tro, sådan et dokumentar program er den eneste sandhed :smile: Blev selv kontaktet af Journalister i forbindelse med nogle programmer om Flatrate (måske disse). Jeg ønskede ikke at medvirke, men de kunne da sagtens stille spørgsmål. Fik nogle spørgsmål der gik ud på om jeg kunne bekræfte deres forudindtagede holdning. Ja spørgsmålene var forudindtagede holdninger, det var på ingen måde god Journalistik, hvor man tager afsted med åben hjerte og undersøger tingene til bunds interviewer folk, for derefter at skrive/vise sin objektive vurdering. Jeg kunne på sin vis ikke bekræfte dem, men skrev hvordan jeg oplevede det. Dette fik jeg aldrig feedback på :smile: De viser hvad de ønsker at vise, hvor meget er skåret væk som "ubrugbart"??

Nu tager de så et gammelt program op, hvor man har besøgt EN klub. Der var noget polymik om Privat-Diskret på et tidspunkt, hvor forholdende efter nogens mening ikke var ideelle for pigerne. (kender ikke stedet eller forholdene, så kun taget ud af trådene) Lad os sige det var sandt (at pigerne ikke havde gode forhold der) ville det så være rimeligt at lave en dokumentar om prostitueredes forhold i Danmark, ved kun at have besøgt PD?? Ville det være rimeligt, hvis Journalisten havde en forudindtaget negativ holdning til prostitution og så valgte det værst tænkelige sted og lave sin dokumentar??

Det samme med at danne sig holdninger i sofaen :smile: inden man tager for kraftig afstand fra ting (pga en journalist luner) skulle man måske selv prøve at opleve tingene. Gerne mere end 1 klub.

Flatrate koster fra 80-150 euro. Pigerne på 80 euro klubberne kan typisk ikke blive ansat på 150 euro klubberne. Lidt ala fodboldspillere, det er fuldstændig vildt hvad Ronaldo tjener for at sparke til en bold men omvendt kan du finde fodboldspillere med en miserabel løn i forhold til de arbejder hver weekend, skal indrette hele deres liv efter arbejdet, skal have en snak med klubben for evt at få lov til at få fri til at gifte sig. Talenterne/udseendet styrer meget lønnen i disse brancher.

Top FKK pigen der lige svinger med fingeren, så ligger der 10 mænd på knæerne og ber om at få lov at komme med. Hvis de ikke bestiller ekstrating bliver de viftet ud efter 15 min. 80 euro flatratepigen der tjener bedre end arbejderen, men langt fra en fed løn, og så skal hun bestille noget. Ja der er vanvittig stor forskel. 

Jeg har besøgt mange Flatrates og i hele segmentet, lige fra 80 -130 euro (logistikken har gjort jeg ikke har prøvet 150 euro) Har ikke styr på hvor mange besøg i alt i disse klubber, men helt sikkert mere end 30 besøg. Er i rummet med typisk 4-6 piger, så har snakket med ret mange flatrate piger. Flere af disse piger har prøvet at arbejde FKK eller klinik, men det gik ikke. Klinikpiger kan gå hjem med 0 vagter eller ligesoms Jasmins 3 første vagter, hvor hun betalte for at have sex med mændene. Flatratepiger tjener altid penge!!!!! Fra 100 euro klubberne og op, tjener pigerne ca det dobbelte af de lavestlønnede i Tyskland, så økonomien (og ingen risiko) trækker pigerne til, de er der altså ikke med armen på ryggen :wink:

Mange af pigerne er på det generelle plan tilfredse med at være i klubberne. Typisk når de fortæller om deres problemmer, er det familien derhjemme ægtemænd der drikker eller lignende. ( disse problemmer ville stadig være der, selvom hun arbejdede med rengøring) Sjældent de brokker sig alverden over arbejdet. Jo enkeltepisoder med afstumpede mænd, hvor verden ville være et bedre sted, hvis de ikke eksisterede og så hvis der er for få mænd i klubben, så de kommer til at kede sig. Ja så sidder de og hænger :smile: bedre med noget aktion og lidt sex som gør tingene sjovere. Jævnfør SEM seneste tråd, tror jeg ikke det er så frygtelig at være sammen med mænd :wink: De fleste er jo høflige kærlige mænd, der er søde ved dem og giver dem en masse opmærksomhed. Ja det var så mit input om stederne :smile: Jeg er nok en af dem, der bedst kan udtale mig om det i dette forum…. og har meget større viden end en tilfældig Journalist

Lige et par oplevelser fra wingman og mine sidste par ture. I osnabruck kom en pige (som ikke var på arbejde) ud og drak kaffe og sludrede med mig i sofaen. Rigtig hyggeligt, selvom hun var fuldt påklædt. Efter noget tid spurgte hun, om hun skulle spørge chefen om vi kunne få lov at tage på rum sammen? Han sagde nej, men hun var skide sød og jeg spurgte om jeg ikke bare kunne give hende 20 euro og så smuttede vi alligevel. Hun sagde det ikke var pengene, men der var meget run på rummene, så det kunne vi ikke få lov til . Sådan en pige, der kommer på sin fridag og alligevel hygger sig lidt med veninderne og evt lidt med gæsterne, hun er altså ikke ked af at være der!

Wingman prøvede i 80 euro klubben, at en af pigerne der havde fridag kom i almindelig tøj, pillede badehabitten halvvejs af ham, sætte sig på skødet af ham og bevægede sig rundt indtil det begyndte at have effekt, for derefter at rejse sig og sige hej hej med et kæmpe smil på læben. Pisse flabet, men pigen er altså ikke ked af at være der, når man selv på fridagen lige skal ind og hygge i klubben og evt lige "lege" lidt med mændene.

80 euro er for lidt, men konkurrencen gør jo sit. Klubberne er typisk slidte, de reklamerede facilitet tja måske saunaen er tændt. Pigerne er i manges øjne ikke så attraktive, så hvis de ikke gider gøre rent til en lavere løn, så må de nøjes med, hvad de kan tjene her. Pigerne bliver der (har ikke armen på ryggen)  så helt skidt er det nok ikke :smile:

Redigeret af Liderligfyr

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har besøgt alt fra Flatrates, Sexparties til dyre FKK-klubber, lige fra 60€ til 500€,

og generelt virker pigerne glade for deres arbejde, ikke alle pigerne kan tjene mange penge men de er tilfreds med den indtjening de får for deres indsats.

Med danske øjne er prisen billig i Tyskland måske alt for billigt, men efter tyske pris/løn niveau er priserne rimelige, der er enorm stor konkurrence i branchen dernede, så skulle priserne være højere ville mange piger blive arbejdsløse eller er nød til at skifte branche. 

Folk som er skeptisk overfor flatrate konceptet skulle selv prøve det og selv vurdere forholdene.  

Jeg vil sige lang de fleste klubber har ordentlige forholde og pigerne behandles med respekt og fairness. Jeg har ikke indtryk at udnyttelse eller tvang, dog vil jeg ikke udelukke at det findes. Der findes hundredvis måske tusindevis af klubber i Tyskland, så jeg når ikke at inspicere alle klubber i min livstid :P

Kan man lide luksus ophold, GFE og lang tids hygge med pigerne, så anbefaler jeg FKK, husk at tage nok penge med :P

FKK anses for toppen af poppen.

Redigeret af Nille

Del dette indlæg

Link til indlæg

En anke har jeg på programmet, og det var det rejsefællesskab der blev optaget med skjult kamera i en klub, der godt nok blev sløret, men deres samtale blev optaget, er ikke sikker på at stemmerne blev forvrængede.

Den scene burde aldrig være indgået, og var det foregået under andre omstændigheder hvor ofrene kunne have trukket programmet i retten, eksempelvis en lukket firmafest på en natklub havde de næppe turdet at gøre det.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Lige en opdatering angående spørgsmål fra Journalisten. Fik lige læst det igennem igen, og forudindtaget er måske et stærkt ord.

Så gik spørgsmålene på om jeg kunne bekræfte at de fleste piger var Rumænere/Bulgarere? arbejdsvilkårene for pigerne? at der popper mange klubber op hvilket presser priserne i bund? min opfattelse af stederne? om den økonomiske krise har sat sine spor?

Generelt en fiskning efter negative ting som jeg opfattede det. Altså at krisen har forværret pigernes vilkår. Det lød ikke til, de havde besøgt nogle af klubberne, så de kan se hvordan hvordan tingene foregår ved selvsyn.  Jeg prøvede at give et indtryk af forholdende lidt ala som ovenstående. Ingen tvivl om branchen er knap så gunstig for pigerne længere! Men selv med de nye tider virker mange af pigerne altså tilfredse med jobbet

Redigeret af Liderligfyr

Del dette indlæg

Link til indlæg

Som omtalt længere oppe i tråden, en meget gammel udsendelse. På King George som var nævnt med priser ned til 49€ - her er priserne i dag 99€ og 79€ ved enkelte gangbang parties...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...