Hop til indhold
Default User

Traficking

Recommended Posts

Jeg har længe holdt på at al den snak om handlede kvinder, traficking, er vildt overdrevet, og at det udelukkende tjener et kønspolitisk formål, italesat af frustrerede kvinder der ønsker at fremelske et had mod prostitution og mænd, for at dække over deres egen sexuelle uformåen. Der er således tale om hykleri af værste skuffe. Påtaget bedreviden uden dokumentation. Opblæste statistiker og påstande uden hold i virkeligheden.

Jeg har ligeledes altid været af den mening, at det er op til kvinden selv at bestemme over anvendelsen af sit køn. Hun sælger det jo ikke, men lejer det ud i en tidsbegrænset periode - læs timebasis.  De prostituerede såkaldt handlede kvinder kommer ofte fra lande hvor udsigterne for et liv i velstand er stærkt begrænsede. De ser prostitution 

som en nem levevej og et middel til velstand, målt i forhold til deres oprindelsesland.

Nu har vi så omsider et bevis på disse godgørenhedskvinders falske påstande og manipulerede "kendsgerninger" omkring såkaldt handlede kvinder.

Læs dette:

http://www.aljazeera.com/indepth/features/2014/06/how-bad-sex-trafficking-cambodia-201468124236117557.html

Del dette indlæg

Link til indlæg

Og husk så lige hvilke politikere her i Danmark der går ind et forbud købesex. Stem ikke på dem ved næste valg.  Thi de ere vildledte, hykleriste, og uduelige.

Lad kvinderne selv bestemme over deres egne kønsdele, det skal ingen politikere blande sig i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg har længe holdt på at al den snak om handlede kvinder, traficking, er vildt overdrevet, og at det udelukkende tjener et kønspolitisk formål, italesat af frustrerede kvinder der ønsker at fremelske et had mod prostitution og mænd, for at dække over deres egen sexuelle uformåen. Der er således tale om hykleri af værste skuffe. Påtaget bedreviden uden dokumentation. Opblæste statistiker og påstande uden hold i virkeligheden.

http://www.aljazeera.com/indepth/features/2014/06/how-bad-sex-trafficking-cambodia-201468124236117557.html

Mon ikke virkeligheden findes et sted midt imellem. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der er mange plattenslagere, der får en god, solid indtægt i godhedsindustrien. Hvis man ikke har så mange evner og ikke vil arbejde noget videre ....ja så er det jo oplagt at "kæmpe" for en god sag, og tjene kommission på det. Eller inddirekte, som offentlig ansat, eller ligefrem gå hele vejen og blive politiker.

Jeg blev forleden ringet op midt i arbejdstiden af en sælger fra Greenpeace. Hun ville høre, om jeg syntes det var i orden at talrige dyrearter er ved at uddø, og hvad jeg ville gøre ved klimaforandringerne.

Men midt i arbejdet skulle jeg bare have den slags samtaler afsluttet i en fart, så jeg sagde bare, at jeg syntes det var fint at dyrearterne blev udryddet og regnskovene forsvandt! Så slap jeg fri.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Og husk så lige hvilke politikere her i Danmark der går ind et forbud købesex. Stem ikke på dem ved næste valg.  Thi de ere vildledte, hykleriste, og uduelige.

Med alt respekt. Der er måske andre problemer end forbud mod købesex. Det er ikke en sag, der kan flytte min stemme.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Mon ikke virkeligheden findes et sted midt imellem. :)

Såment. Lidt ligesom da Reden's opgørelse over antallet af prostituerede i Danmark viste sig at være falske/pustet kunstigt op.

Men det efterlader ihverfald ingen tvivl om, at der er mange personer i anti-prostitution-gruppen, der vil snyde og bedrage for at få deres budskab/vilje igennem mht. forbud af sexkøb og anden form for forfølgelse af mennesker der har en anden opfattelse af hvad man kan/ikke kan seksuelt.

@Default User: Mht. til "at sælge" og "at leje" sin krop ud, så må jeg korrigere dig, idet det ikke kan lade sige gøre, hverken at sælge eller leje sin krop ud. Kroppen hænger sammen med hovedet, og hvad der deri følger (dvs. personens mentalitet, vilje, følelser osv.) Så når man betaler for en seksuel ydelse, så handler man med en PERSON, og man indgår en aftale om, om denne person vil/ikke vil udføre en eller flere YDELSER, typisk i form handlinger der har seksuel karakter.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest bogholderen

Trafficking findes utvivlsomt. Men om det findes i DK ved jeg ikke. Fornuftens stemme har altid sagt mig, at det et er attraktivt for kvinder fra fattige lande at komme til Danmark og sælge sex. Det giver også sig selv, at der er mennesker med de rette kontakter, ofte tilflyttere fra disse land, der tjener gode penge på at muliggøre rejsen og opholdet i DK. Det ændrer ikke på, at priserne, den gennemsnitlige danske mands venlige natur og manglende fordømmelse samt vores generelt høje tryghed, gør det til et attraktivt land at sælge sex i. Den eneste der pisser på sukkermaden på det danske sexmarked er SKAT med deres urimelige krav.

Redigeret af bogholderen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Den eneste der pisser på sukkermaden på det danske sexmarked er SKAT med deres urimelige krav.

Kan du konkretisere dette udsagn?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest bogholderen

Momsen virker reelt som en gulerodsdræber, fordi pigerne ikke kunne gå ud og opkræve 25% ekstra hos kunderne, Skat for x antal års siden fandt på at genere dem med moms. Der bør være en gulerod i sådan et fag. Jeg har set regnestykker på hvordan det ville se ud, hvis klinikpigerne kørte 100% hvidt, og de skal virkeligt være populære og hårdtarbejdende for at det ser acceptabelt ud. Jeg husker altid eksemplet fra min barndom med en hobbyvirksomhed, der pludselig blev momsregistreret. Manden var nørd og idiot, og lagde 25% på alle sine priser. Som barn kunne jeg kun opfatte det som snyd og bedrag, og så stoppede jeg med at købe der.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Men det efterlader ihverfald ingen tvivl om, at der er mange personer i anti-prostitution-gruppen, der vil snyde og bedrage for at få deres budskab/vilje igennem mht. forbud af sexkøb og anden form for forfølgelse af mennesker der har en anden opfattelse af hvad man kan/ikke kan seksuelt.

Er det ikke, altid sådan i debatter Filosoffen  At nogen er for et forbud, andre er ikke. Her på Erogiude. Vil vi jo nok sige, at et forbud mod sexkøb som i andre lande er, helt hen i vejret. Og modstanderne vil, augmentere anderledes.  Og alle kneb gælder vel for alle parter, for at, få deres budskab igennem. Rigtig eller forkert.

Det samme ang. traffiking. Ingen tvivl om det findes. I hvor stor grad, eller hvor mange det er handlet f.eks. Her i DK kan, jo være svært at se, Pigerne er her ofte illegalt. De risikere, at blive udvist. Så pigerne siger ingenting. De kan, jo også være her, med trusler om, at hvis de ikke tier, sker der noget med deres familie osv. 

Vi kan vel være enige om, at Traffiking, Skal stoppes om det er til prostitution, rengørings industrien,Tiggeri osv. Så skal vi som samfund, eller mennesker ikke se på, at andre sælges som et stykke kød.

KK, 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Momsen virker reelt som en gulerodsdræber, fordi pigerne ikke kunne gå ud og opkræve 25% ekstra hos kunderne, Skat for x antal års siden fandt på at genere dem med moms. Der bør være en gulerod i sådan et fag. Jeg har set regnestykker på hvordan det ville se ud, hvis klinikpigerne kørte 100% hvidt, og de skal virkeligt være populære og hårdtarbejdende for at det ser acceptabelt ud. Jeg husker altid eksemplet fra min barndom med en hobbyvirksomhed, der pludselig blev momsregistreret. Manden var nørd og idiot, og lagde 25% på alle sine priser. Som barn kunne jeg kun opfatte det som snyd og bedrag, og så stoppede jeg med at købe der.

Moms pålægges som udgangspunkt alle varer og tjenesteydelser. Hvorfor skulle det være anderledes for denne branche?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Ingen tvivl om, at trafficking forgår i Danmark. Det er dokumenteret i statistik hvor Danmark årligt indberetter 50-70 konstaterede tilfælde hvert år. Det er endvidere dokumenteret i Anklagemyndighedens database over domme i sager hvor man har anvendt den særlige paragraf om menneskehandel i Straffeloven. Og disse konstaterede tilfælde er kun toppen af isbjerget. Desværre.

Når danske mænd samtidigt i en undersøgelse fejler stort når de skal svare på et meget simpelt spørgsmål, ved i alt for stort omfang ikke tager afstend fra at købe sex af en handlet kvinde, så er jeg tæt på at fatte argumentet for et købesexforbud.

Beklager.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvor mange af de 50-70 handlede kvinder var IKKE nigerianere? Og hvor mange af "bagmændene" var IKKE nigerianere også? Skal jeg gætte på nul? At folk fra dette land behandler hinanden værre end lort, burde ikke influere på, hvordan vi behandler hinanden her i Danmark, eller lovgiver.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvor mange af de 50-70 handlede kvinder var IKKE nigerianere? Og hvor mange af "bagmændene" var IKKE nigerianere også? Skal jeg gætte på nul? At folk fra dette land behandler hinanden værre end lort, burde ikke influere på, hvordan vi behandler hinanden her i Danmark, eller lovgiver.

Man skal da være frygtelig naiv, hvis man tror traficking er begrænset kun til afrikanske lande.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Man skal da være frygtelig naiv, hvis man tror traficking er begrænset kun til afrikanske lande.

Og man skal være frygtelig naiv hvis man tror på godgørenhedsindustriens påstande.

De allerfleste kvinder der kommer hertil fra udlandet for at sælge sex ved udmærket godt hvad de går ind til.

De var jo også prostituerede i deres hjemlande.

Det er ikke sådan at slemme mænd i Rumænien eller Afrika går rundt og putter unge piger i en sæk for at sende dem til Danmark eller elsewhere for at blive "sexslaver".

Tro ikke på forfalskede statistikker, tro ikke på de åh så politisk korrekte hyklere.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Louie plejer ellers at skrive kloge og fornuftige indlæg.

Ja. Men om det var begrænset til en enkel landsby, gjorde det ingen forskel.

Ingen tvivl om, at trafficking forgår i Danmark. Det er dokumenteret i statistik hvor Danmark årligt indberetter 50-70 konstaterede tilfælde hvert år. Det er endvidere dokumenteret i Anklagemyndighedens database over domme i sager hvor man har anvendt den særlige paragraf om menneskehandel i Straffeloven. Og disse konstaterede tilfælde er kun toppen af isbjerget. Desværre.

De 50-70 tilfælde er dem politiet nærmest er snublet over. I år arbejder politiet mere målrettet, og finder flere tilfælde.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Dvs. du stemmer på SF eller Enhedslisten? God bless your soul.

Er det kun i SF eller enhedslisten der er folk, som mener at der er andre politiske emner end prostitution?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er kun dem, der går ind for at kriminalisere kunder, mig bekendt.

Socialakrobatiet, de Radigale, SF og Enhedslisten er kendt for deres politik omkring menneskehandel - trafficking.  De har også på programmet at indføre forbud mod købesex, men Socialakrobaterne har foreløbig lagt forslaget i syltekrukken. Meget mod goddørenhedsindustriens påstande har det nemlig vist sig at indførsel af forbud mod købesex i Sverige og Norge ikke har hjulpet en døjt. Men de taler de ikke højt om.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Socialakrobatiet, de Radigale, SF og Enhedslisten er kendt for deres politik omkring menneskehandel - trafficking.  De har også på programmet at indføre forbud mod købesex, men Socialakrobaterne har foreløbig lagt forslaget i syltekrukken. Meget mod goddørenhedsindustriens påstande har det nemlig vist sig at indførsel af forbud mod købesex i Sverige og Norge ikke har hjulpet en døjt. Men de taler de ikke højt om.

Et politisk indgreb skal jo netop hjælpe. Ellers giver det jo ingen mening. Men problemet omkring trafficking bør man politisk forsøge at løse på den ene eller den anden måde.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er en gammel kend sandhed, at problemet med trafficking overdrives af de organisationer der lever af at kæmpe imod dette fænomen, samt politikere og debattører der bruger dette i en kønspolitisk kontekst.

http://politiken.dk/udland/ECE1936025/forsker-mange-sexarbejdere-prostituerer-sig-af-fri-vilje/

https://metranet.londonmet.ac.uk/research-units/iset/projects/esrc-migrant-workers.cfm

http://www.nzherald.co.nz/nz/news/article.cfm?c_id=1&objectid=10876977

http://www.spiked-online.com/review_of_books/article/5027#.U_XMAsWSxPN

Del dette indlæg

Link til indlæg

Et politisk indgreb skal jo netop hjælpe. Ellers giver det jo ingen mening. Men problemet omkring trafficking bør man politisk forsøge at løse på den ene eller den anden måde.

Trafficking er IKKE et problem i Danmark. Det er det der er sagen i en nøddeskal. Derfor skal politikerne holde op med at beskæftige sig med det. Men der er jo altid nogen der skal blande sig i andres liv under påskud af at ville hjælpe.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Såment. Lidt ligesom da Reden's opgørelse over antallet af prostituerede i Danmark viste sig at være falske/pustet kunstigt op.

@Default User: Mht. til "at sælge" og "at leje" sin krop ud, så må jeg korrigere dig, idet det ikke kan lade sige gøre, hverken at sælge eller leje sin krop ud. Kroppen hænger sammen med hovedet, og hvad der deri følger (dvs. personens mentalitet, vilje, følelser osv.) Så når man betaler for en seksuel ydelse, så handler man med en PERSON, og man indgår en aftale om, om denne person vil/ikke vil udføre en eller flere YDELSER, typisk i form handlinger der har seksuel karakter.

Jeg er enig i at man handler med en person. Om prisen for at benytte hende til sexuelt samvær.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest bogholderen

Moms pålægges som udgangspunkt alle varer og tjenesteydelser. Hvorfor skulle det være anderledes for denne branche?

Psykologer er kun pålagt moms i særlige erklæringsopgaver. 2 spørgsmål. 1) Hvorfor fandt man for år tilbage på, at ændre momsfritagelsen, som selvfølgelig er en chikane for pigerne, da penge kun kan tages et sted, nemlig i deres fortjeneste? 2) Hvorfor lyder du altid som et talerør for den røde regering og modstanderne af købesex? (underspørgsmål hvad er dit formål egentligt med at være her?).

Redigeret af bogholderen

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...