Rejsenetværk 9715 Skrevet 23. August, 2014 Nille jeg ser det ikke som en falliterklæring, men som en konstatering på baggrund af mere end 30 års fiasko, men jo jeg tror som sådan på mig selv - for eksempel da jeg lagde en vellykket jobsøgningsstrategi, og fik et nyt job da jeg behøvede et fordi man simpelthen nedlagde min funktion internt. Men job markedet er et marked, kærlighed er et andet marked og her tror jeg rigtig nok ikke på mig selv, for det har hele mit liv vist at jeg ingen grund har til. Men købesex er et helt tredje marked, her kan jeg ikke købe kærlighed, men så længe jeg har et arbejde kan jeg dog købe sex, sex af de unge smukke piger, her er jeg uforbederlig Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 23. August, 2014 Lidt offtopic det her måske.. Men er det kun mig der har lagt mærke til at man ind imellem ser en smuk pige med en grim mand (og tænker hvordan fanden er det lykkedes ham at score hende), men man ser aldrig en lækker mand (no homo ) med en grim pige.. Det er som om piger ind imellem scorer 'ned ad' udseende-mæssigt mens det aldrig rigtigt sker den anden vej rundt.. Hvorfor er det? Og giver det ikke en ubalance i antallet af smukke/ grimme mennesker?? Ved ikke helt om jeg har gjort min pointe helt forståelig.. Brian Laudrup & kone? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bundstokken 2138 Skrevet 23. August, 2014 Det der for de fleste mænd er med til at karakterisere en smuk kvinde er store bryster og gode hofter. Dette er fra naturens side at fortrække - brede hofter tyder på et godt bækken som borger for en let fødsel, de store bryster tyder på at kvinden er i stand til at amme barnet - det afkom som skal bringe vores gener videre. En anden årsag til at vi forsøger at score de smukke kvinder er at vi godt kan lide at smykke os med en smuk kvinde som signalerer mandens gode smag og succes - ligesom nogen af os smykker os med smarte biler og dyre ure. Venligst Spunsen/Bundstokken Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 23. August, 2014 (edited) Skønhedsidealerne ændrer sig - men på grund af vores gener tiltrækkes vi af det, der til hver en tid nu anses for at være smukt. Og nej - det er ikke sikkert, at det er den smukke, der er bedst til at føde børn. Derfor var idealet for en kvinde, der skulle føde, også anderledes i ældre, barskere tider. Det har bare ændret sig nu - og skønheden bruges til at tiltrække med. Netop, hvem siger at en slank høj pige med gode bryster skal være et skønhedsideal ? Det er vel modehusene/modebladene/medierne som skaber et skønhedsideal, vi bliver bombaderet og hjernevasket med disse skønhedsidealer fra barnsben af. Hvordan forholder det sig med skønhedsidealet i Mellemøsten hvis pigerne er tildækket og medierne ikke viser hud ? Hvem siger at en solnedgang er smuk ? det er jo noget vi lærer/hører fra vores forældre. Så jeg mener skønhed er et koncept som vi, som kultur/gennem opdragelsen er mere eller mindre enig om. Jeg tror ikke helt på at det ligger i generne. Kvinder behøver i dag ikke at tiltrække mænd for at få børn, det er set at kvinder vælger at bliver befrugtet uden en mand. Jeg hører flere piger sige at de ønsker at se godt ud når de går i byen, for deres egne skyld, ikke for at tiltrække mænd Redigeret 23. August, 2014 af Nille Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 23. August, 2014 Nille jeg ser det ikke som en falliterklæring, men som en konstatering på baggrund af mere end 30 års fiasko, men jo jeg tror som sådan på mig selv Rejse der er lidt af en falliterklæring hvis du starte med at sige/tænke at du er håbløst og du ikke kan blive forelsket. Hvis du vil forsøge at gå kærlighedens vej, du skal på date, på mange dates og ikke give op, samt du skal ikke starte med at sige til din date: "Jeg er håbløst, jeg vil ikke have børn med dig" så er det klar at det ikke lykkes dig at score 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Claire Skrevet 23. August, 2014 Jeg tror det er en blanding af "reptil hjerne" og medier. "Barbie" er groft sagt skønheds idealet, høj, slank, store bryster og hofter, lille mund, lille næse, store øjne. Studier viser at man generelt set er ubevist tiltrukket af en ansigt med lille næse, lille mund og store øjne, det vækker beskyttelses trangen i os, da det minder os om dyreunger/børn (både dyr og mennesker reagere på disse features) Mænd er (også ubevist) tiltrukket af kvindelige former, da det tyder på bedre "avls egenskaber", og slanke, mennesker med sund hud og smukt hår er et tegn på sundhed. Mænd er fysiske og reagere først og fremmest på det visionære, kvinders reptilhjerne leder efter en forsørger derfor går vi først og fremmest efter intelligens og, i den moderne verden, succes= rige mænd med smukke koner Vi reagere følelsesmæssigt på alle indtryk og specielt særlige/storslåede ting påvirker os fra den tidligste alder (f.eks solnedgange) små piger kan se en kvinde med en meter langt bølgende skinnende hår og indtrykket er så "voldsomt" at hun for barnet måske er den smukkeste i verden (om så hun ligner en hest i ansigtet) når vi bliver ældre lære vi så via medier at se forskel på en c skål eller en D skål, om læberne er tykke nok ect. Men det at genkende "skønhed" og blive påvirket af det, er da noget vi er født med.. Jeg har set det i en dokumentar så den er god nok! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Claire Skrevet 23. August, 2014 Uh og det med højden er også noget evolutionært noget, mennesket bliver højere og højere det er en naturlig udvikling som vi tiltrukkede af.. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 23. August, 2014 Vi reagere følelsesmæssigt på alle indtryk og specielt særlige/storslåede ting påvirker os fra den tidligste alder (f.eks solnedgange) små piger kan se en kvinde med en meter langt bølgende skinnende hår og indtrykket er så "voldsomt" at hun for barnet måske er den smukkeste i verden (om så hun ligner en hest i ansigtet) når vi bliver ældre lære vi så via medier at se forskel på en c skål eller en D skål, om læberne er tykke nok ect. Men det at genkende "skønhed" og blive påvirket af det, er da noget vi er født med.. Jeg synes det er skræmmende at små piger i dag går så meget op i skønhed og udseende i en meget tidlig alder, der er børnespil til Ipad/Iphone som lokker pigerne med mode og skønhed. Der findes et utal fashion, makeup spil/apps til børn. Og med Facebook er vi også meget mere fokuseret på udseende både som børn og voksne. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Claire Skrevet 24. August, 2014 (edited) Jeg synes det er skræmmende at små piger i dag går så meget op i skønhed og udseende i en meget tidlig alder, der er børnespil til Ipad/Iphone som lokker pigerne med mode og skønhed. Der findes et utal fashion, makeup spil/apps til børn. Og med Facebook er vi også meget mere fokuseret på udseende både som børn og voksne. Jeg tror ikke små piger går mere op i deres udseende nu, end jeg gjorde for 20 år siden eller min mor for 50 år siden. Eller end vi gjorde for 100-300-500 år siden, det er måske blevet mere tilgængeligt via ipads o.l. Og forældre er blevet mere tilbøjelige til at pladsere barnet på sofaen med en gadget, frem for at gå en tur i en våd skov og samle kastanjer, det er jo forældrenes skyld, og når børnene bliver 7-10 år gamle og har minus interesse for natur og oplevelser men hellere vil chatte, så er det også forældrenes skyld, sorry sidespring, men det med at gå op i skønhed det har mennesker gjordt i al den tid vi kender, de gik all in i renæssancen, i det gamle Egypten kunne de gøre enhver af nutidens dragqueens jaloux, vores vikinge mænd bandt sløjfer i skæget og røvede smykker til kvinderne. Problemet er ikke at vi går op i skønhed, men mennesker bliver mindre selvstændige og at "selvværd" pludselig er blevet et almindeligt ord, så de der ikke kan leve op til skønhedsidealerne ved ikke hvordan de skal håndtere det.. Dæmoniseringen af skønhedsidealerne syntes jeg er det værste i dagens samfund, jeg læste et sted at det efterhånden var blevet lige så slemt at iklæde en pige i Lyserødt som det er at gi et tysk barn et swastika tegn, sørgeligt men sandt, man "må" ikke kalde sin datter "lille prinsesse", "gul" er blevet den kønsneutrale farve og børn skal også lege med ansigtsløse kønsneutrale dukker. Redigeret 24. August, 2014 af Claire Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
vestsj81 2565 Skrevet 24. August, 2014 syntes ikke rigtigt man kan sige smukke og grimme mennesker pga. udseende skønhed ligger i øjet der ser 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 24. August, 2014 syntes ikke rigtigt man kan sige smukke og grimme mennesker pga. udseende skønhed ligger i øjet der ser Rigtig, skønheden ligger i øjet der ser det, men vi kan godt blive enig i hvem der er grim og smuk på udseendet alene ? Men der kommer altid formildende faktorer ind som "blødgører" det grimme udseende, så som personlighed, udstråling, status osv. Alle forældre synes at deres børn er smukke uanset, det kaldes ægte kærlighed Som jeg citerer i min signatur. "Det er ikke de smukke vi elsker, men dem vi elsker, som er smukke..." Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 24. August, 2014 Jeg tror ikke små piger går mere op i deres udseende nu, end jeg gjorde for 20 år siden eller min mor for 50 år siden. Eller end vi gjorde for 100-300-500 år siden, det er måske blevet mere tilgængeligt via ipads o.l. Og forældre er blevet mere tilbøjelige til at pladsere barnet på sofaen med en gadget, frem for at gå en tur i en våd skov og samle kastanjer, det er jo forældrenes skyld, og når børnene bliver 7-10 år gamle og har minus interesse for natur og oplevelser men hellere vil chatte, så er det også forældrenes skyld, sorry sidespring, men det med at gå op i skønhed det har mennesker gjordt i al den tid vi kender, de gik all in i renæssancen, i det gamle Egypten kunne de gøre enhver af nutidens dragqueens jaloux, vores vikinge mænd bandt sløjfer i skæget og røvede smykker til kvinderne. Problemet er ikke at vi går op i skønhed, men mennesker bliver mindre selvstændige og at "selvværd" pludselig er blevet et almindeligt ord, så de der ikke kan leve op til skønhedsidealerne ved ikke hvordan de skal håndtere det.. Dæmoniseringen af skønhedsidealerne syntes jeg er det værste i dagens samfund, jeg læste et sted at det efterhånden var blevet lige så slemt at iklæde en pige i Lyserødt som det er at gi et tysk barn et swastika tegn, sørgeligt men sandt, man "må" ikke kalde sin datter "lille prinsesse", "gul" er blevet den kønsneutrale farve og børn skal også lege med ansigtsløse kønsneutrale dukker. Claire, du bliver lige hængende her på forum. Du er sgu fornuftig. ( LIKE var ikke nok:)) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
KingFister 238 Skrevet 24. August, 2014 Hvorfor er det? Og giver det ikke en ubalance i antallet af smukke/ grimme mennesker?? Ved ikke helt om jeg har gjort min pointe helt forståelig.. Den er helt forståelig. Jeg tror en del af forklaringen, er at kvinder falder for andet end udelukkende udseende.. penge, magt, status, du ved Min eks kæreste kunne aldrig rigtig helt indeni, få sig selv til at tro på jeg synes hun var smuk og dejlig. Og det endte med at ødelægge forholdet. Måske jeg er en af de få mænd der har prøvet at "score nedad"? Men hun ér altså smuk og dejlig! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg