Hop til indhold
Guest VarmePia

Nå da da, hvad sagde jeg?

Recommended Posts

Gæst

Jo du skal være enig med pøblen ellers få du kølle hæhæ :P

Ja ja, det har jeg sgu da opdaget! Vogt dig.  :D

Men med til den her brede røv, der fulgte der også et par brede skuldre, så det går nok alt sammen.. :P

Del dette indlæg

Link til indlæg

Imponerende alligevel...

Blys generalisering vedrørende folks lyster til at knalde andre end deres partner bliver kommenteret...

Og vupti, så er hun et offer for pøblens kølle!?

Hvis i tror, at det for mit vedkommende er et spørgsmål om at være enige, så har i i hvert fald misforstået mit indlæg. Det handlede om Blys manglende tolerance netop overfor andres liv og anskuelser end hendes. :)

Redigeret af Nikita Darling

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ah... :D

Ja ok, gennem mine egne "specielle lyster", har jeg nok fået lidt mere tolerence over for andres lyster også.

Det er ikke sikkert at jeg forstår dem, men jeg respekterer dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nikita Darling sagde den 27 Aug 2014 - 4:06 PM:

Imponerende alligevel...

Blys generalisering vedrørende folks lyster til at knalde andre end deres partner bliver kommenteret...

Og vupti, så er hun et offer for pøblens kølle!?

Hvis i tror, at det for mit vedkommende er et spørgsmål om at være enige, så har i i hvert fald misforstået mit indlæg. Det handlede om Blys manglende tolerance netop overfor andres liv og anskuelser end hendes. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

"Enhver må blive salig i sin tro", sagde Frederik den Store. Jeg vil føje til preusserkongen: "og i sin lyst".

Del dette indlæg

Link til indlæg

http://www.apoteket.dk/Sygdomsleksikon/SygdommeEgenproduktion/Syfilis.aspx

"Smitten kan også indtræde ved dybe kys, hvis syfilissår eller udslæt sidder i mundhulen."

"Såret er ofte helt uden smerter og det gør ikke ondt at trykke eller mærke på det. Derfor er det ikke usædvanligt at overse såret, specielt hvis det sidder ved endetarmen, i mundhulen eller i skeden."

:(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Miza sagde den 29 Aug 2014 - 2:57 PM:

"Såret er ofte helt uden smerter og det gør ikke ondt at trykke eller mærke på det. Derfor er det ikke usædvanligt at overse såret, specielt hvis det sidder ved endetarmen, i mundhulen eller i skeden."

dvs ingen sorte kys til sig selv mere ???

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har med undren læst mig igennem strengen.

Det, jeg er forundret over, og som kan bekymre mig, er den i visse indlæg ubekymrede tone vedrørende syfilis.

Ganske rigtigt er der sket meget med behandlingsformerne, siden Karen Blixen i sin tid slugte sulfat i læssevis, men syfilis er altså ikke noget at spøge med :ugeek::roll::evil::!:

Jeg stødte på sygdommen, da jeg var tjenestegørende på Grønland for snart mange Herrens år siden, og her blev den betragtet som et stort samfundsproblem, helt på linie med alkohol – og ofte var de to problemer relaterede.

Forholdet var, at den gamle, kulturelt betingede promiskuitet blandt grønlændere/eskimoer gjorde det svært at få kontrol over sygdommen, og under alkohol, kan vi vist godt blive enige om, sker der ting og sager.

En god, ligeledes udsendt, kollega fik syfilis, mens jeg selv undgik den. Jeg insisterede på gummi, når jeg kom i situationen (pudse, pudse, glorie :oops: :oops:), men jeg kender til tilfælde, der – skal vi sige det på den måde – gjorde tilværelsen "ret besværlig" for syfilisten selv.

Jeg er ikke læge, men et problem er – og her må mere kompetente rette mig, hvis jeg tager fejl – at gentagen brug af antibiotica kan skabe resistens. Har man f.eks døjet med del lungebetændelse og fået en del antibiotica, så kan det blive et problem at møde op med en grim syffert.

Jeg er helt enig med dig X og du har ret angående resistensudviklingen som i øvrigt også ses ved chlamydia og gonoré

Del dette indlæg

Link til indlæg

Så kom der lidt nyt, der måske alligevel ikke er så nyt:

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article4992079.ece

Jeg har en ide om at denne stigning skyldes at flere og flere glædespiger fra især østeuropa tilbyder samleje uden kondom og gonoré er så herfra introduceret i de almindelige seksuelle netværk,

Pigerne fra Thailand, Latinamerika og Afrika tilbyder mig bekendt sjældent samleje uden kondom.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har en ide om at denne stigning skyldes at flere og flere glædespiger fra især østeuropa tilbyder samleje uden kondom og gonoré er så herfra introduceret i de almindelige seksuelle netværk,

Pigerne fra Thailand, Latinamerika og Afrika tilbyder mig bekendt sjældent samleje uden kondom.

Det behøver da ikke at komme fra udenlandske glædes piger alene.

I mine yngre dage var jeg i Sydspanien på noget ungrejs ferie og det sidste stykke var med bus tidligt om morgenen.

Jeg ved ikke hvor mange biler på p pladser vi så undervejs hvor enten stak der et par ben ud af vinduet eller også lå de ovenpå kølerhjelmen og forsøgte at lave børn :D

Jeg tvivler på at 99,9% af dem tænkte på sikker sex :D

Og der var trods alt ikke penge involveret, må man gå ud fra.

Redigeret af holstebronx

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det behøver da ikke at komme fra udenlandske glædes piger alene.

Jo, men det er jo netop sådan smitten startes.

En mand besøger en glædespige fra f.eks østeuropa og dyrker sex uden kondom, pådrager sig en gonoré - går hjem og smitter konen, som så smitter sin elsker, som så smitter en veninde, som så smitter en bolleven som så osv.

Havde manden nu kun købt sex med kondom og blomster til konen istedetfor sex uden kondom, havde konen ikke smittet elskeren osv.  :D

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hold da kæft hvor dette fortærskede emne kan få folk op af stolene;-)

Alle har både ret og uret i deres argumentation, statistik, og tal fra gud ved hvor.

Der bliver snakket sikker kontra usikker sex. Det giver ingen mening, da alt sex er usikker sex, udfra kriterier

der ser på en teoretisk smitterisiko. Stor, lille, minimal, eller gående mod nul risiko. Hvis man begynder at regne sandsynligheder

ud, er der så mange faktorer der skal med i ligningen, at det bliver meget omfattende.

Men det eneste der er helt sikkert, er at kønssygdomme er her,har altid været her, og de bliver her sålænge menneskeheden dyrker sex. Jeg tror personligt, at stigningen vi ser nu, hverken skyldes østeuropæere, afrikanere, eller andre.

Det skyldes simpelthen at AIDS forskrækkelsen ikke har den samme virkning på folks tilgang og holdning til at bruge kondom.

Især blandt de helt unge, dyrkes der meget ubeskyttet sex.

Men folk må jo veje for og imod, som i alle livets forhold. Jeg forstår bare ikke hvorfor folk kommer helt op i det røde felt

når emnet diskuteres herinde. Javel, sex kan i yderste konsekvens dræbe, men sandheden er at rullepølse er meget farligere;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jo, men det er jo netop sådan smitten startes.

En mand besøger en glædespige fra f.eks østeuropa og dyrker sex uden kondom, pådrager sig en gonoré - går hjem og smitter konen, som så smitter sin elsker, som så smitter en veninde, som så smitter en bolleven som så osv.

Ked af at sige det, men det er rent vås (gætværk baseret på den klassiske fordom, at det onde kommer med de fremmede). Sagen er jo at nogle af de her sygdomme giver svage/ingen symptomer, især hos piger. Og mange unge piger ignorerer aktivt alle tegn på problemer i understellet for at undgå pinlige samtaler med familielægen. Kombiner dette med Luxurias pointe om mindre aidsforskrækkelse og derfor mere kondomløs sex (jf også Cowan fra SSI). Redigeret af Bebop

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ked af at sige det, men det er rent vås (gætværk baseret på den klassiske fordom, at det onde kommer med de fremmede). Sagen er jo at nogle af de her sygdomme giver svage/ingen symptomer, især hos piger. Og mange unge piger ignorerer aktivt alle tegn på problemer i understellet for at undgå pinlige samtaler med familielægen. Kombiner dette med Luxurias pointe om mindre aidsforskrækkelse og derfor mere kondomløs sex (jf også Cowan fra SSI).

Glemte at skrive at det selvfølgelig var konens unge elsker der bragte smitten videre. Tror gerne at mange unge piger ignorerer symptomer, men i og med at flere af dem gør det, bringes smitten videre til endnu flere - i antal er det ikke så meget - måske kun 300 stk.  - i procent dog en voldsom forøgelse på 50%  - fra ca. 600 - 900 tilfælde/år - så voldsommere er problemet ikke, men det er vigtigt at gribe ind straks og advare - ellers bliver 900 jo hurtigt til 1350/år osv.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...