Hop til indhold
kanonkongen

Vold/terror i vores lille samfund.

Recommended Posts

Hey allesammen. Ja i den sidste tid. Har jeg haft en del tid, til. Bare og reflektere over en masse ting. Ja så kom, jeg til at undre mig over om volden er steget her i samfundet. Eller er det bare medierne der skruer tingene op. Her i denne tid, er der meget om terror. Et par gode eksempler, er jo den stakkels mand som blev jagtet rundt i København. Med masser af politi opbud til følge. Og ikke mindst de pigebander der har jaget en skræk i livet på flere familier.

Næsten dagligt omtales volds episoder eller terror i medierne. Umiddelbart synes voldens karakter at være blevet betydelig grovere, derudover er det min opfattelse, at det er blevet legitimt for unge at bære våben. Jævnligt høres der om personer, der i sammenstød med andre bruger diverse våben (køller, knive, skydevåben, mm.). Og det er vel i alle dele af landet det sker.

I dag overgår danskernes bekymring omkring vold, og terror.(vil jeg postulere hvis man laver en rundspørgelse) Andre betydelige problemer såsom forurening, indvandrere/flygtninge, skattetrykket, arbejdsløshed, mm. Kan ikke sætte  % del af, hvor meget den danske befolkning har erklæret sig meget eller en del bekymret over de voldlige tendenser i samfundet. Men tror procentdelen vil være højt.

Men er Volden/terroren eskaleret, eller, Har den ikke altid været der. ? Synes da hvis man gennemgår historien, så er der vel stor evidens der. Og her Borrende X må du gerne komme med din fantastiske viden. (og ikke ment ironisk)

Men, har forældrene ikke en del, at sige her ifht opdragelse. Her mener jeg, at opdrage til empati, dannelse, det fælles 3 i sammenhold med andre mennesker. Vi må vel alle bidrage med, at give ens børn de kompetencer. hvor de kan samarbejde med borgerne i samfundet. Ja siger ikke, at en god opdraget barn ikke kan lave vold. Eller en uopdragen kun laver vold. 

Men har man eller kender nogen som har, oplevet volden på tæt hold. Er det jo en kæmpe afmagt, at opleve. Man oplever måske som offer, at der ikke er hjælp at hente. Og udøveren, af volden får større fokus.

Vi kan vel alle på et eller andet tidspunkt tabe fatningen. Jeg tænker hvis nogen voldtog nogen i mi nærmeste omgangskreds, tror jeg da jeg kunne blive en meget ond mand. Ihvertfald ville hævn tørsten være stor. Om, jeg ville effektuere det og tage konsekvensen for min handling, kan jeg jo ikke sige, da jeg ikke har været i situationen. Men kunne godt forstille mig det. Plejer ikke, at bære nag, men i sådan situation ville jeg, gøre det resten af mine dage.

Kunne skrive meget mere. Men vil stoppe her. Men kunne godt tænke mig, at hører jeres perceptioner, refleksioner, eller tanker om dette.

Har i oplevet det på tæt hold, eller i jeres omgangskreds. Hvordan reagerede i på det.

God mandag til jer alle. Og håber i nyder hinanden, og dem i er sammen med. Eller taler med i løbet af dagen. 

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ved ikke om volden er blevet mere udbredt - Men metoderne er eskaleret, Ved godt jeg lyder gammel, men tidligere stoppede folk når modparten lå ned - I dag fortsættes med spark og tramp - Ingen respekt for modparten.

Unge i dag vokser op med vold på pc/tv . . De glemmer det er fiktion, modparten er jo med i næste episode . . Igen igen ingen respekt for andre . . 

Som ung i Midtjylland i 60-70'erne oplevede vi de gamle betjente fra Søby-klondyke  - 'Skal vi ordne det nu, eller hjem til forældrene ?' - Valget var som regel let, ind i en baggård, og en ORDENTLIG en på kassen - Så var tavlen visket ren  ;) og knallerten minus de ulovlige dele  :sad:

Har selv visse aversioner mod nogle bestemte, efter den gamle mor blev forsøgt frarøvet sin taske  :sad: Men ta'r gerne diskussionen om racisme etc. - Det er virkeligt sjovt at fortælle indvandreren der kalder mig racist, at mine egne børn er 2-sprogede og har dobbelt statsborgerskab  :D Det plejer at lukke munden på de fleste . . . 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tak for indspark an2n.

Denmed at ordne det nu eller forældrene for det, at vide. den kender jeg godt  :-P  :-P  Fik bestemt en lærestreg der. 

Ja tror næsten det kunne være den samme betjent som du har oplevet.

Ha en skøn dag an2n.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

'Min' hed Kirketerph - Han styrede i det gamle 'Klondyke' - Men tror der var flere derudefra, der kunne styre os unge i Herning/Ikast-området  :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

du kan gå ind på statistikbanken og undersøge tallene selv. Så vidt jeg kan se, er volden faldet de senere år også den alvorlige, så svaret må være JA, mediebilledet er ikke retvisende. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Billedet er som nævnt forskruet af mediernes drift efter tjubang journalistik. Vold, bander, "terror" og hvad ved jeg har altid været der, men i den moderne verden er der bare mere "cool" af berette om død og ødelæggelse, end det er at fortælle om så meget andet.

Vi lever i en indadvendt verden pt, dybt begravet i smålige kampe og vores egen armod. Det kan ses mange steder.

Min favorit statistik for at beskue dette emne, så er 2015 militær budget for USA lige så stort som 30 års NASA budget.

Del dette indlæg

Link til indlæg

'Min' hed Kirketerph - Han styrede i det gamle 'Klondyke' - Men tror der var flere derudefra, der kunne styre os unge i Herning/Ikast-området  :lol:

Ja det var ikke ham an2n hehehehe. Men ja der var flere 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Billedet er som nævnt forskruet af mediernes drift efter tjubang journalistik. Vold, bander, "terror" og hvad ved jeg har altid været der, men i den moderne verden er der bare mere "cool" af berette om død og ødelæggelse, end det er at fortælle om så meget andet.

Vi lever i en indadvendt verden pt, dybt begravet i smålige kampe og vores egen armod. Det kan ses mange steder.

Min favorit statistik for at beskue dette emne, så er 2015 militær budget for USA lige så stort som 30 års NASA budget.

Ja Plaskeren det er jo temmelig vildt. Og tak for indlæg.

God dag.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

du kan gå ind på statistikbanken og undersøge tallene selv. Så vidt jeg kan se, er volden faldet de senere år også den alvorlige, så svaret må være JA, mediebilledet er ikke retvisende. 

Takker Hr. Nielsen Det vil, jeg undersøge.

God dag til dig.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Claire

Danmark er i bund og grund et trygt lille land og det er de fleste vist klar over :)

Nu har jeg ikke boet her de sidste mange år, så kan naturligvis ikke sige om volden er/virker stigende.

Jeg KAN dog sige, at der overrasker mig "positivt" hvergang medierne "går amok" over et knivstik. Positivt fordi at medierne i et land som Frankrig eller England (Paris og London) hvor jeg har boet, aldrig ville skrive om et knivstik, det er SÅ almindeligt at folk ikke engang læser om det, det er jo daglig dag..

Jeg føler ikke at danskerne frygter terror som så, ang. Sagen om den stakkels unge herrer fra s-toget, så syntes jeg faktisk det er helt forståeligt og ansvarsbevidst at damen valgte at anmelde ham, folk virkede rimeligt cool på trods af al postyret og de fleste tog det jo med et smil, da staklen vovede sig ud af toilettet.

En anden ting jeg har lagt mærke til er, da jeg først flyttede til Paris fik jeg et chock over at alle betjente bar våben, det gjorde mig faktisk ret udtryk når der kom sådan en fætter gående, med en pistol på siden.

Skønt at vi slipper for den slags her i dk og skønt at jeg kan gå rundt i Kbh om natten, helt tryg fordi jeg ved, at jeg er hammergod til selvforsvar og har en 10cm neglefil i tasken :D

(Og så elsker jeg at se "politi stationen" hvor et helt afsnit handler om at jagte en fuld cyklist)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja det var ikke ham an2n hehehehe. Men ja der var flere 

UNDSKYLD KK - Men IGEN en tråd afsporing fra vold i dag  :grin:

Men prøv at læse om det gamle Søby-klondyke - Spil på 6-eren - konernes venten på ugeløn udenfor værtshusene etc. . . .

Havde selv familie derude  :sad:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Danmark er i bund og grund et trygt lille land og det er de fleste vist klar over :)

Nu har jeg ikke boet her de sidste mange år, så kan naturligvis ikke sige om volden er/virker stigende.

Jeg KAN dog sige, at der overrasker mig "positivt" hvergang medierne "går amok" over et knivstik. Positivt fordi at medierne i et land som Frankrig eller England (Paris og London) hvor jeg har boet, aldrig ville skrive om et knivstik, det er SÅ almindeligt at folk ikke engang læser om det, det er jo daglig dag..

Jeg føler ikke at danskerne frygter terror som så, ang. Sagen om den stakkels unge herrer fra s-toget, så syntes jeg faktisk det er helt forståeligt og ansvarsbevidst at damen valgte at anmelde ham, folk virkede rimeligt cool på trods af al postyret og de fleste tog det jo med et smil, da staklen vovede sig ud af toilettet.

En anden ting jeg har lagt mærke til er, da jeg først flyttede til Paris fik jeg et chock over at alle betjente bar våben, det gjorde mig faktisk ret udtryk når der kom sådan en fætter gående, med en pistol på siden.

Skønt at vi slipper for den slags her i dk og skønt at jeg kan gå rundt i Kbh om natten, helt tryg fordi jeg ved, at jeg er hammergod til selvforsvar og har en 10cm neglefil i tasken :D

(Og så elsker jeg at se "politi stationen" hvor et helt afsnit handler om at jagte en fuld cyklist)

Hey Claire mange tak for indspark.

Nu går danske betjente da også rundt med pistoler i det daglige hehehehehe. I de forskellige storbyer. joker de ikke med sikkerheden. f. eks da vi var i Berlin. Politi patruljere uden for de fleste seværdigheder, London ligeså

Men ja medierne går tit i selvsving herhjemme. Jeg synes nu godt der kunne være mindre.

Ha en dejlig dag Claire.

KK

Redigeret af kanonkongen

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg skulle hjem fra Paris, i lufthavnen patruljerede små grupper med 3 betjente, 2 mænd og en kvinde, de bar maskinpistoler og anden håndvåben, jeg troede jeg var landet i en krigszone, de tager terrortruslen alvorligt i stor byerne som Paris og London !

Claire, jeg har et tips til dig:  Du sprøjter bare glidecream på gerningsmanden så glider han væk :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

UNDSKYLD KK - Men IGEN en tråd afsporing fra vold i dag  :grin:

Men prøv at læse om det gamle Søby-klondyke - Spil på 6-eren - konernes venten på ugeløn udenfor værtshusene etc. . . .

Havde selv familie derude  :sad:

Hehehehehe overlever nok lidt sjov an2n det skal der også være plads til. Nu mangler vi bare Molly  :-P  :-P

Kender skam meget til søby.

Min morfar arbejdede derude for maaaange år siden  :-P

Men kunne jo spørge ville du kunne ty til vold an2n og i hvilken henseende.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

For ikke så længe siden så jeg filmen Der Baader Meinhoff Komplex, om RFAs medlemmer og operationer. Det virkede så brutalt og overdrevet at jeg måtte google hændelserne for at se om det var ægte. Og det hele var sket rigtig. Det var så fra den periode hvor jeg blev født, og tænkte:

Levede mine forældre ikke med frygt for vold og terror når det foregik lige ved siden af? RFA gik jo også løs i Sverige på den tyske ambassade hvor de sprængte bomber og skød gidsler.

Men jeg tror ikke forældrene bekymrede sig så meget. Der var var ikke internet, ikke fem nyhedsudsendelser om dagen, ingen nyhedskanaler og tabloidpressen var nok ikke så grove som i dag. Out of sight, out of mind.

Del dette indlæg

Link til indlæg

jo da Claire det er standard til uniformen  :-P

Måske er de danske betjente bare så "veludrustede" at Claire slet ikke lægger mærke til betjentenes håndvåben :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hehehehehe overlever nok lidt sjov an2n det skal der også være plads til. Nu mangler vi bare Molly  :-P  :-P

Kender skam meget til søby.

Min morfar arbejdede derude for maaaange år siden  :-P

Men kunne jo spørge ville du kunne ty til vold an2n og i hvilken henseende.

KK

Havde jeg været der, da min mor blev overfaldet, tror jeg at jeg var gået amok - Er normalt meget rolig - Næsten for rolig - MEN LIGE DER . . . 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Claire

Vold.. I har ikke set vold før i har været et smut forbi imerco samme dag som en eller anden vase udkommer...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Vold.. I har ikke set vold før i har været et smut forbi imerco samme dag som en eller anden vase udkommer...

Bin there, DONE it and got the scars....... :o

Del dette indlæg

Link til indlæg

go humor  :-P  :-P

Denne tråd går da vist ikk helt efter planen :-P  :-P  :-P

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...