Hop til indhold
kanonkongen

Vold/terror i vores lille samfund.

Recommended Posts

Altså de alm bybetjente/patrulje betjente i dk går ikke med pistol

Claire, du har nok forvekslet politiet med de udskældte parkeringsvagter :P

Jeg er mere nervøse for disse parkeringsvagter end politiet, jeg har fået en del P-bøder :(

2086906-7303013-25ffa59dffd0261d2291600b

Redigeret af Nille

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Er denne tråd ikke helt hen i vejret under debat? Eller er eroguide nødt til at udvide horisonten for at eksistere?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Er denne tråd ikke helt hen i vejret under debat? Eller er eroguide nødt til at udvide horisonten for at eksistere?

Den har nok bare taget en skæv drejning. For ser du, stiller jeg nogen klare spørgsmål.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har aldrig oplevet vold.. Det skulle da lige være en sort pige i Istedgade der har grebet fat i mig..

Jeg føler mig heller ikke utryg på noget tidspunkt.. Jeg forstår ikke folk er bange for vold, jeg tror man skal opsøge vold for at blive udsat for det.

Mht. den stakkels 2.g'er i S-toget så synes jeg det er FORFÆRDELIGT at et enkelt opkald fra en paranoid tosse kan udløse en menneske jagt! Tænk at en hvilket som helst person kan lave et opkald til politiet og så er der billeder af dig på forsiden af eb.dk og du er Danmarks mest eftersøgte mand.. Hun burde skamme sig den dame der ringede til politiet! Folk kalder hende en helt og giver thumbs up fordi hun har råbt vagt i gevær. Hun har unødigt spredt frygt og rædsel og nær fået smidt en uskyldig person i fængsel, hun er et ikke en helt hun er et forfærdeligt menneske.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har aldrig oplevet vold.. Det skulle da lige være en sort pige i Istedgade der har grebet fat i mig..

Jeg føler mig heller ikke utryg på noget tidspunkt.. Jeg forstår ikke folk er bange for vold, jeg tror man skal opsøge vold for at blive udsat for det.

Mht. den stakkels 2.g'er i S-toget så synes jeg det er FORFÆRDELIGT at et enkelt opkald fra en paranoid tosse kan udløse en menneske jagt! Tænk at en hvilket som helst person kan lave et opkald til politiet og så er der billeder af dig på forsiden af eb.dk og du er Danmarks mest eftersøgte mand.. Hun burde skamme sig den dame der ringede til politiet! Folk kalder hende en helt og giver thumbs up fordi hun har råbt vagt i gevær. Hun har unødigt spredt frygt og rædsel og nær fået smidt en uskyldig person i fængsel, hun er et ikke en helt hun er et forfærdeligt menneske.

Hey Tiger. Takker for indlæg.

Ja jeg har heldigvis nu heller ikke haft alvorlige tilfælde af vold på mig. Har fået spark, slag og spytklatter, jo det er vold. men ikke myntet på mig som person.

Men har da set vold i mit arbejde. som tjener og pædagog endda grove tilfælde. Og bestemt ikke rart, at se den afstumpede del. 

Ja mht til tog episoden, er det jo klart en overreageren, fra kvinden. Men er det ikke et tegn på man ser det man tror, man vil se. Hendes argument ville jo, nok være tænk hvis det havde været en terrorist. Ja et andet,dilemma havde vi så stået i. Danmark ville jo være et temmelig nemt mål. Hvis det var det man ville for, at skræmme folk fra vid og sans.  

Hygge og go tirsdag til dig Tiger

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

@ kanonkongen

Jeg må nok moderere mit synspunkt lidt.. Jeg kunne godt forestille mig at man i visse jobs godt kan være udsat.. Folks respekt for en uniform og autoriteter er nok for nedadgående.

Bortset fra det synes jeg det er et meget fredeligt samfund vi lever i..

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg tror nok at jeg har set det vold jeg skal se, (ja tak her snakker jeg ikke lige om det der Hygge-vold jeg laver :D :D :D )

Men jeg kan da godt li at følge med i nyhederne, hvor jeg groft hopper over travbladet og bt. Men jeg tror at det er sundt at man til tider slukker for div. nyhedskilder en tid, jeg kan da gå og blive helt deprimeret over, dit og dat nyhed og nu er vi i venner med dem vi sidst var i krig med og sidst var de på terrorlisten og nu sender vi våben til dem. Forvirret? Følg med i næste afsnit...Eller sluk for alt det der!

Det er jo ikke sundt for ens hoved!

Jeg forstår godt en kvinde i et tog reagere som hun gør, vi har fået tudet ørene fulde om bomber, terrorrister og hvad har vi haft og vi ved alle hvordan de ser ud, det er en forstadskøbenhavner, og et tog er et godt mål, det ved vi fra Madrid.

Så når jeg køber mine smøger ved min lokale tobakshandler der helt klart er kommet lidt væk fra sit område (forstadskøbenhavn)(han er Sikh) så kikker jeg mistænkssomt på ham, for det kunne jo være at den, der transitor han har stående i hjørnet er en bombe!  :D :D :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg mener nu også, at det er rimelig trygt her i vores lille land. :)

Jeg forstår ikke folk er bange for vold, jeg tror man skal opsøge vold for at blive udsat for det.

Måske du netop ikke forstår det, fordi du ikke har været udsat for det. ;) For både motiveret vold og umotiveret vold hænder nu altså i ny og næ. Og så er vi vist også rimelig slemme når det kommer til roadrage-episoder. ;) Ja faktisk har jeg en teori om, at min peberspray (som jeg ikke har, for den er ulovlig :cool: ) er mere korrekt placeret i mit handskerum frem for ved siden af arbejdssengen! :)

Jeg er stødt på tyranniske (og knap så intelligente) piger i folkeskolen, som tyede til vold, når de løb tør for ord. Det var ikke nogen fornøjelse, at komme i unåde hos dem. Men spørgsmålet er, om disse typer ikke altid findes uanset generationen...

Dog tror jeg, at nattelivet måske kan være blevet mere råt... Måske pga diverse narkotiske stoffer? Jeg ved det ikke, da jeg intet sammenligningsgrundlag har. Men historierne om "gamle dage", hvor man tog en lille nævekamp og derefter gik ind og fik en øl sammen, får mig jo til at udlede dette. Måske det også bare er erindringerne, der spiller folk et pus... Lidt ligesom at man som barn sjovt nok husker, at der om sommeren var mange flere varme solskinsdage, og der om vinteren var sne op til toppen af elmasterne. ;)

Jeg gik meget på diskodasko indtil for en 6-7 år siden. Dels blev jeg træt af det, og dels kunne jeg godt føle mig lidt utryg i forhold til voldelige elementer i nattelivet. Men jeg skal ikke afvise, at min frygt måske var urealistisk...

I dag nøjes jeg bare med at gå i byen, hvor aldersgrænsen er rigtig høj! Så bilder jeg mig ind, at dette voksne og modne publikum er et meget mere trygt selskab. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg tror nok at jeg har set det vold jeg skal se, (ja tak her snakker jeg ikke lige om det der Hygge-vold jeg laver :D :D :D )

Hey LC. Takker for dit humoristiske indlæg.  :-P

Hva hulen LC er du hygge voldelig  :-P  Så jeg mere til hygge nykke.

Ha en dejlig dag.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg mener nu også, at det er rimelig trygt her i vores lille land. :)

Måske du netop ikke forstår det, fordi du ikke har været udsat for det. ;) For både motiveret vold og umotiveret vold hænder nu altså i ny og næ. Og så er vi vist også rimelig slemme når det kommer til roadrage-episoder. ;) Ja faktisk har jeg en teori om, at min peberspray (som jeg ikke har, for den er ulovlig :cool: ) er mere korrekt placeret i mit handskerum frem for ved siden af arbejdssengen! :)

Jeg er stødt på tyranniske (og knap så intelligente) piger i folkeskolen, som tyede til vold, når de løb tør for ord. Det var ikke nogen fornøjelse, at komme i unåde hos dem. Men spørgsmålet er, om disse typer ikke altid findes uanset generationen...

Dog tror jeg, at nattelivet måske kan være blevet mere råt... Måske pga diverse narkotiske stoffer? Jeg ved det ikke, da jeg intet sammenligningsgrundlag har. Men historierne om "gamle dage", hvor man tog en lille nævekamp og derefter gik ind og fik en øl sammen, får mig jo til at udlede dette. Måske det også bare er erindringerne, der spiller folk et pus... Lidt ligesom at man som barn sjovt nok husker, at der om sommeren var mange flere varme solskinsdage, og der om vinteren var sne op til toppen af elmasterne. ;)

Jeg gik meget på diskodasko indtil for en 6-7 år siden. Dels blev jeg træt af det, og dels kunne jeg godt føle mig lidt utryg i forhold til voldelige elementer i nattelivet. Men jeg skal ikke afvise, at min frygt måske var urealistisk...

I dag nøjes jeg bare med at gå i byen, hvor aldersgrænsen er rigtig høj! Så bilder jeg mig ind, at dette voksne og modne publikum er et meget mere trygt selskab. ;)

Hey Nikita. Takker for dit indlæg.  :)

Det er helt klart, der forgår umotiveret og motiveret vold. I mit arbejde, er jeg blevet slået eller sparket fordi den unge ikke har kunnet overskue de krav, vi stillede. Dog var det ikke myntet på mig som person men situationen. Det skal man selvfølgelig have med i erindringen. Selvfølgelig sker der en konsekvens af den handling. Og indberettes også til, de rette instanser. Og ofte er den unge utrolig ked af det bagefter. Men kunne ikke styre impulserne.

Jeg har, set og mødt mange intolerante mennesker. Mennesker, hvor den sandhed de har, eller hører er den rigtige for dem. Når så de bliver konfronteret med realiteterne, og ikke kan, svare for sig. Er det hånden der taler. Dybt usympatisk i mine øjne. (pudser min glorie)  :) Har aldrig været oppe, at slås, hvorfor, ja det ligger ikke til mig, er jeg, en ener. Nej bestemt ikke. Men undres over, at man ikke kan tale om tingene. Vold løser intet.Det koster bare en konsekvens istedet for.

Da jeg arbejdede på disko dasko for 15 20 år siden. Så vi bartendere mange mærkelige ting. folk bliver sure/onde over. Og vi måtte ofte gribe ind overfor tosser der skændtes over piger, skub, spildte drikkevare, brudte kærsteforhold. Ja you name it.  :-P Men ofte var det faktisk sådan, at kom to op at slås. Og en lagde nej så var det slut. Det ser man ikke rigtigt mere. Nej nu skal hovedet også bruges i bedste ronaldo frispark. Det er ganske afskygeligt. 

Nikita Ja synes nu også det, er ganske fredeligt her i vores lille andedam. Men tror volden er blevet mere råt, eller, skal vi bare give medierne skylden, fordi de fokusere enormt meget på det. 

Ha en rigtig dejlig dag.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

Mindes et par episoder fra disco-dasco dagene.

En veninde sad oppe ved baren, en IDIOT mente han godt kunne tage hende på brysterne etc., vi, vennerne, var klar til at forsvare hendes 'dyd' men hun klarede det selv  :lol:  En hånd ned i hans skridt og klemme . . . 'Vil du noget ? Kan du noget ?' - Han var blid som et lam, da udsmiderne eskorterede ham ud  :lol:  :lol:  :lol:

Havde et par ansatte, der kunne li' at drikke o g bokse . . . Startede på en hel flaske gin - ud og bokse lidt med hinanden - ind og drikke videre - Der var ca. 3-4 boksekampe på sådan en flaske . . . Til sidst smadrede de værtshuset, og satte sig ud i en taxa - Desværre var det en politi-bil - UPS - Den raserede de også  :lol:  :lol: Måtte undvære dem et par uger  :lol:  :lol:

I en mindre by i Midtjylland havde vi Store-Bent - Godt med muller, men igen blid som et lam - En af hans venner, lille og øretæveindbydende provokerede ofte fredag/lørdag, og Store-Bent måtte hjælpe ham ud af kattepinen . . . 

Ingen kom til skade - men i dag havde der måske været spark og tramp indover. . .

Har boet på landet, hvor vi vidste der var boksekamp på kroen fredag og lørdag, når ka'lene kom kørende på den lille grå Massey-Ferguson - Ingen kom alvorligt til skade . . . .

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...