Hop til indhold
Gæst

Forbudte tanker?

Recommended Posts

ja det tænkte jeg også Mydarling. det er da ihvertfald ikke unormalt for mig at være meget primitiv og dyrisk i mine tanker hvis noget ikke går efter mit hoved, men af fare for at blive stemplet som en lettere forvirret ung pige herinde så holder jeg det for mig selv, da min tankegang godt kan misforstås til tider. :D;)

men jeg hører det omkring mig hele tiden fra andre, så helt unormalt kan det heller ikke være :) .. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tror det var meget godt, at jeg først i morges fik at vide, at sønnike var blevet passet op fredag aften af 4 hætteklædte teenagere. Tvunget til at tømme lommerne, og derefter sparket ned . . . 

Ved ikke hvad jeg havde gjort i fredags - I dag var det kun en besværlig kunde, der oplevede den korte lunte . . . 

De andre på kontoret morede sig, da jeg 'tabte' mobilos op i loftet - Den smuttede, da jeg løftede hånden lidt for voldsamt, og sagde F-ordet . . .  ;)  ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hey Allesammen.

Jamen er, da meget enig i den tankegang, at de fleste mennesker. Har eller vil få nogle, primitive/dyriske tanker som Daniella skriver. tanker om andre mennesker både gode og de forbudte tanker. Jeg ser det da ikke som noget forfærdeligt, at man ønsker folk hen hvor græsset gror. Altså hvis forudsætningen er. at man ikke gør noget ved det som mange skriver. Men bliver man snydt, en pige/mand voldtaget, slået ned, en i familien bliver udsat for noget gement. Og en masse andre ting. Ja så vil hævn følelsen da få overtaget. Men som menneske er man jo ikke bedre eller får det bedre ved selv, at udøve selvtægt. Men i tankegangen. Der har jeg da bestemt haft tanker der er mindre pæne.

Titman.

Mht filmen. Ja den er jo fiktion, så ja din udlægning af det hele kan sagtens være rigtig. Det jo igen hvordan man ser på det hele. Min filosofiske tankegang er efter jeg læste bogen, som klart er mere grov en filmen.

Jeg ser, at i American Psycho vises en forening af 2 modstridende filosofiske retninger/udtryk. Bliver man mere menneske ved det seksuelle eller ved dødens nærvær?

Mine tanker er, at mennesket bliver mere autentisk ved dødens tilstedeværelse. Det ser man jo også i filmen ophidselsen både den seksuelle og den agressive form kommer frem i lys lue.

Søren Kierkegaard skriver i Begrebet Angst, at det yderste af det sanselige netop er det seksuelle, (Hvor det kommer fra kan jeg ikke huske)  og først her bliver man menneske.

Patrik Bateman begår jo drab under den seksuelle akt,men står ikke tilbage som et frit, autentisk eller virkeligt menneske. (Jeg ser eller betragter ham som et uhyre, der ikke ser sine gerninger som onde) Men  I stedet er han fortvivlet af ligegyldighed og smerte. Og det ender jo også i selvmord. Hvis jeg ikke husker helt forkert.

Ha en super tirsdag allesammen.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

ja det tænkte jeg også Mydarling. det er da ihvertfald ikke unormalt for mig at være meget primitiv og dyrisk i mine tanker hvis noget ikke går efter mit hoved, men af fare for at blive stemplet som en lettere forvirret ung pige herinde så holder jeg det for mig selv, da min tankegang godt kan misforstås til tider. :D;) .

men jeg hører det omkring mig hele tiden fra andre, så helt unormalt kan det heller ikke være :) ..

Ja jeg har heldigvis aldrig en sindsforvirret tankegang, der kan misforståes :-) Ellers skriver jeg bare hvad der passer mig, så kan folk tilpasse sig eller lade være ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Hey Allesammen.

Jamen er, da meget enig i den tankegang, at de fleste mennesker. Har eller vil få nogle, primitive/dyriske tanker som Daniella skriver. tanker om andre mennesker både gode og de forbudte tanker. Jeg ser det da ikke som noget forfærdeligt, at man ønsker folk hen hvor græsset gror. Altså hvis forudsætningen er. at man ikke gør noget ved det som mange skriver. Men bliver man snydt, en pige/mand voldtaget, slået ned, en i familien bliver udsat for noget gement. Og en masse andre ting. Ja så vil hævn følelsen da få overtaget. Men som menneske er man jo ikke bedre eller får det bedre ved selv, at udøve selvtægt. Men i tankegangen. Der har jeg da bestemt haft tanker der er mindre pæne.

Titman.

Mht filmen. Ja den er jo fiktion, så ja din udlægning af det hele kan sagtens være rigtig. Det jo igen hvordan man ser på det hele. Min filosofiske tankegang er efter jeg læste bogen, som klart er mere grov en filmen.

Jeg ser, at i American Psycho vises en forening af 2 modstridende filosofiske retninger/udtryk. Bliver man mere menneske ved det seksuelle eller ved dødens nærvær?

Mine tanker er, at mennesket bliver mere autentisk ved dødens tilstedeværelse. Det ser man jo også i filmen ophidselsen både den seksuelle og den agressive form kommer frem i lys lue.

Søren Kierkegaard skriver i Begrebet Angst, at det yderste af det sanselige netop er det seksuelle, (Hvor det kommer fra kan jeg ikke huske)  og først her bliver man menneske.

Patrik Bateman begår jo drab under den seksuelle akt,men står ikke tilbage som et frit, autentisk eller virkeligt menneske. (Jeg ser eller betragter ham som et uhyre, der ikke ser sine gerninger som onde) Men  I stedet er han fortvivlet af ligegyldighed og smerte. Og det ender jo også i selvmord. Hvis jeg ikke husker helt forkert.

Ha en super tirsdag allesammen.

KK

Hej Kanonkongen 

Tak fordi du gad og kommentere på min analyse af: "American Psycho" og komme med dit eget bud. 

Jeg må indrømme at dit bud virker særdeles interessant, men dog en anelse for "langhåret" til at jeg kan følge din tankegang.

Ja, du må også have en super god tirsdag aften.

TM

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Kanonkongen 

Tak fordi du gad og kommentere på min analyse af: "American Psycho" og komme med dit eget bud. 

Jeg må indrømme at dit bud virker særdeles interessant, men dog en anelse for "langhåret" til at jeg kan følge din tankegang.

Ja, du må også have en super god tirsdag aften.

TM

Hey Titman.

Jamen så lidt da. Jamen det er da interessant analyse. Tja jeg er nu korthåret  :-P  :-P

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Hey Titman.

Jamen så lidt da. Jamen det er da interessant analyse. Tja jeg er nu korthåret  :-P  :-P

KK

Hehe, jeg udtalte mig skam heller ikke om dit hår, men dejligt at høre at du også kan være lidt humoristisk  :)

Langhåret var mere i overført betydning, som filosofisk og intellektuel. 

Min analyse af Patrick Bateman og filmen var: "Freudiansk".  

Redigeret af titman

Del dette indlæg

Link til indlæg

Når jeg ligger og ikke kan falde i søvn en sen nattetime kan jeg nå at henrette en hel del politikere i tankerne.

Om morgenen er jeg så igen et nogenlunde normalt civiliseret meneske.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hehe, jeg udtalte mig skam heller ikke om dit hår, men dejligt at høre at du også kan være lidt humoristisk  :)

Langhåret var mere i overført betydning, som filosofisk og intellektuel. 

Min analyse af Patrick Bateman og filmen var: "Freudiansk".  

Loool. Jeg er nu til tider. Meget humoristisk  :-P  :-P

er skam ikke altid en tør kiks.  :-P

God torsdag Titman.

Kk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg tænker tit på at komme fugeskum i halsen på min kæreste når hun snorker ,gør det mig til et skidt menneske   :cool:  ???  

Tror det er helt normalt at have lyst til at save hovedet af bankrådgiveren , jeg har været milisekunder fra at hamre hans tænder ned i halsen :) men kom da heldigvis tilbage til virkeligheden inden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Har ALDRIG haft lyst til at slå nogen ihjel.. Eller tænkt tanken.. Aldrig. Men har haft et par gange haft lyst til at slå nogle lidt.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Da min søn blev overfaldet af nogle rocker typer, meldte jeg mig straks ind i en skydeklub og har nu et våben at forsvarer os med. Ja, jeg kan godt slå ihjel når det går udover mine børn. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...