Hop til indhold
Gæst

Og hvad bliver alle de Penge brugt til?

Recommended Posts

Gæst

Luksusfælden hygger jeg mig til tider med at se. Mange sjove eksempler på Folk, der har en alternativ måde at styre deres Økonomi på.

Jeg falder nogle gange over Familier/par, som har enormt store Kontanthævninger uden de rigtig kan gøre redde for hvad Pengene bruges til. Ja man kan undre sig over, man ønsker at gå rundt med så mange Kontanter. Ofte er svaret noget lignende  " jeg kan godt lide at have Pengene i hånden" ikke så sjældent, er det Manden som har det godt med alle disse Kontanter.

Ja hvad bliver de Penge mon brugt til??….. nogen gæt? Havnebumsen har i hvert fald lidt tanker… LUDERE. Nok ikke dem alle, men der skal sikkert være nogen i mellem, hvor det er tilfældet. Andre end mig, som har samme tanker?

For debattens skyld.. ja nu har jeg jo lagt tråden i Generel Debat, hvis den nu får lov at blive der, må der jo hellere komme et debatoplæg  :-P

Hvis vi nu antager nogle (ikke kun dem i luksusfælden) bruger alle disse kontanthævninger  på Ludere og nærmest sender Familien fra Hus og Hjem af den årsag. Er det så i orden? Er det i det hele taget i orden, at bruge fællesbudgettet på det? eller kan man kun tillade sig det, hvis man har separat Økonomi? eller får tilsnusket sig nogle sorte Penge? Nogen har måske fortrudt man er fanget i fællesøkonomi… i det tilfælde at man bidrager til fællesøkonomien med mere end Konen, vil det så være i orden, man snupper de ekstra Penge man betaler ud som kontanthævninger og bruger selv?

Vælger lige at holde utroskabens smalle sti ude af Debatten, det har vist været debatteret til hudløshed.

Redigeret af Havnebumsen

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Havnebums,

Jeg synes aldrig, at det er i orden, at man ender i bundløs gæld, fordi man er ligeglad og uansvarlig. Og så er det egentlig ligegyldigt for mig, om man har brugt pengene til elregningen på den enarmede, sex eller noget helt tredje.

Nu har jeg også set ret mange af luksusfældens afsnit, og når deltagerne har været et par, så virker det ofte til, at begge parter er lige gode om sidesporet på hver deres måde. For der skal som oftes to uansvarlige til, at det går helt galt som set i det program. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

I har nok set flere episoder af Luksusfælden end mig. Men hvad ludere angår, så er det vel typisk et mere "glidende" forbrug, med hævning af 1000 eller 2000 kr. i ny og næ. Store kontanthævninger ville jeg forbinde med spillegæld.

Del dette indlæg

Link til indlæg

De eneste kontant hævninger jeg har, er til pige besøg :D

Jeg kan ikke lige se hvad jeg ellers skulle bruge kontanter til...

Men umiddelbart ville det da være lidt dumt som par at deltage i luksus fælden, hvor manden er vel vidende om at han besøger glædes piger, eller ?!

Men selvfølgelig... hvis både mand og kone tror at de bruger 3000 kr om måneden, men realiteten er 10-12.000 kr på forbrug, så kan meget jo dækkes ind :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

ser ikke selv fjernsyn og kender meget lidt til det med luksusfælden.

men det med at gå med kontanter på sig så er det en ting jeg gør. har flere visa kort men samlet set bliver de abselut max benyttet 3 gange om måneden. sikkert os måneder hvor jeg slet ikke haver penge. alt hved jeg køber er kontant og oplever meget ofte i forretninger at de kommer med hentydning til sorte penge og tit bliver de kontroleret for om de er ægte.

Del dette indlæg

Link til indlæg

oplever meget ofte i forretninger at de kommer med hentydning til sorte penge og tit bliver de kontroleret for om de er ægte.

Virkelig!??! Det har jeg godt nok aldrig prøvet, det må være et Region Sjælland fænomen, no offense!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nok nærmere et Københavnerproblem - Jo længere vestpå du kommer, des større mistillid er der til plastikpenge og mobilbetaling . . . 

På vestkysten er rede penge det mest benyttede . . . 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nok nærmere et Københavnerproblem - Jo længere vestpå du kommer, des større mistillid er der til plastikpenge og mobilbetaling . . . 

Ja og i særdeleshed dem med en lidt alternativ farve.....sm154.gif.... bliver der sat stor pris på.  sm162.gif

Venligst Landsbytossen - stadig uden smart phone   :(

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tror det er ved at brede sig yderligere, end KBH.

Kender en kogekone, som får alle sine lovlige (og ulovlige) indtægter kontant, da der ikke modtages kreditkort.

Der bliver jævnligt spurgt til hvad de penge stammer fra, og det er endda to forskellige pengeinstitutter.

Må åbenbart være end større svindel, end vi er vidnende om.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Bankerne er efter den nye terror lov forpligtiget til at spørge hvor pengene kommer fra hvis man vil sætte mere end 1000€ ind. Også selv om det er på ens egen konto. Det er ihvertfalde hvad de har fortalt mig sidst jeg tømte min sparegris ved dem for at sætte dem ind på kontoen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

@Havnebumsen 

Hvorfor bruger du konsekvent betegnelsen "ludere", når vi andre bruger betegnelsen "glædespiger" om det samme?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest MalerKbh

Luksusfælden hygger jeg mig til tider med at se. Mange sjove eksempler på Folk, der har en alternativ måde at styre deres Økonomi på.

Jeg falder nogle gange over Familier/par, som har enormt store Kontanthævninger uden de rigtig kan gøre redde for hvad Pengene bruges til. Ja man kan undre sig over, man ønsker at gå rundt med så mange Kontanter. Ofte er svaret noget lignende  " jeg kan godt lide at have Pengene i hånden" ikke så sjældent, er det Manden som har det godt med alle disse Kontanter.

Ja hvad bliver de Penge mon brugt til??….. nogen gæt? Havnebumsen har i hvert fald lidt tanker… LUDERE. Nok ikke dem alle, men der skal sikkert være nogen i mellem, hvor det er tilfældet. Andre end mig, som har samme tanker?

For debattens skyld.. ja nu har jeg jo lagt tråden i Generel Debat, hvis den nu får lov at blive der, må der jo hellere komme et debatoplæg  :-P

Hvis vi nu antager nogle (ikke kun dem i luksusfælden) bruger alle disse kontanthævninger  på Ludere og nærmest sender Familien fra Hus og Hjem af den årsag. Er det så i orden? Er det i det hele taget i orden, at bruge fællesbudgettet på det? eller kan man kun tillade sig det, hvis man har separat Økonomi? eller får tilsnusket sig nogle sorte Penge? Nogen har måske fortrudt man er fanget i fællesøkonomi… i det tilfælde at man bidrager til fællesøkonomien med mere end Konen, vil det så være i orden, man snupper de ekstra Penge man betaler ud som kontanthævninger og bruger selv?

Vælger lige at holde utroskabens smalle sti ude af Debatten, det har vist været debatteret til hudløshed.

Hvad er det man siger " tyv tror hver man stjæler "

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

@Havnebumsen

Hvorfor bruger du konsekvent betegnelsen "ludere", når vi andre bruger betegnelsen "glædespiger" om det samme?

Det er ærgerlig du ikke får læst så mange af mine fantastiske indlæg. For så ville du have erfaret at Courtisaner og Piger ofte bruges som betegnelse.

Om du bruger Luder, Courtisaner, Piger, Glædespiger.... Kært Barn har mange navne er ligegyldig for forståelsen af indlægget. Nogle mener Luder kan være nedsættende, men læser man mine indlæg i en Kontekst er man ikke i tvivl om jeg IKKE bruger det nedsættende.. Nej for mig er Ludere et kært Barn som jeg nyder at besøge både på det fysiske og mentale plan. Ikke alle men favoritterne sender jeg ofte en varm tanke.

Da jeg startede herinde så folk rødt når de så ordet og formåede ikke at læse indlægget da de faldt over dette ene ord, heldigvis er der sket en udvikling i positiv retning. Jeg bruger ordet Luder sammen med Kammeraterne og andet godtfolk, så kan jeg vel også bruge det i den Osteklokke man kalder for EG :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Da jeg startede herinde så folk rødt når de så ordet og formåede ikke at læse indlægget da de faldt over dette ene ord, heldigvis er der sket en udvikling i positiv retning. 

Nej vi har bare opgivet dig ud fra devisen, at du er uden for pædagogisk rækkevidde. Men det er rigtig, at da du startede herinde var betegnelsen meget oppe at vende.

Angående Luksusfælden, så kan vi vel alle tænke os, at ligge en lille budget med frøken sippe her:

2a2c24a.jpg

Redigeret af Midtj

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Nej vi har bare opgivet dig ud fra devisen, at du er uden for pædagogisk rækkevidde. Men det er rigtig, at da du startede herinde var betegnelsen meget oppe at vende.

Uden for Pædagogisk rækkevidde har du ret i.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er ret sikker på jeg så samme afsnit som dig bums og han så meget skyldig ud. Han kunne næsten ikke fremstamme et ord, fik røde øre og kiggede febrilsk/forskrækket væk. Det kom tydeligvis bag på ham og han fik da også lov at riste en del tid inden de accepterede hans lamme forklaring og fortsatte. Hvor konge havde det lige været hvis han havde sagt "ja jeg hæver en del kontanter hver måned - glædespiger betaler jo ikke sig selv vel".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Synes der har været et par stykker.... Men jo der var særlig et afsnit, som mange åbenbart har set, hvor den var helt galt hehe Hold kæft jeg havde grinet hvis han havde fyret den af hehe og ikke mindst at se reaktionerne.....

Del dette indlæg

Link til indlæg

Synes der har været et par stykker.... Men jo der var særlig et afsnit, som mange åbenbart har set, hvor den var helt galt hehe Hold kæft jeg havde grinet hvis han havde fyret den af hehe og ikke mindst at se reaktionerne.....

Jamen værterne burde da som voksne mennesker kunne henvise til nogle alternative måder, at opfylde sine biologiske behov på.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...