Onslow 15847 Skrevet 3. Februar, 2015 http://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/outcry-after-undercover-film-exposes-brutality-of-halal-industry-10019467.html `Nuvel, så er jeg vel nok intolerant og ikke inkluderende igen. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
siddharta 599 Skrevet 3. Februar, 2015 Religion er noget lort! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5050 Skrevet 3. Februar, 2015 Ja og danske svineproducenter kan du så også diskutere. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bundstokken 2138 Skrevet 3. Februar, 2015 Jeg voksede op på landet, min far havde en håndværksvirksomhed. Der var 200m til naboen, mindre landbrug, 25 tdrl. Vi vidst altid hvornår de læssede grise til slagteriet, svinene skreg som ind i he..... når vognmanden og bonden løftede dem op på ladet ved simpelthen at løfte grisene i halen og ørene og smide dem ind gennem lemmen i bagfjælden. Når de selv et par gange om året slagtede gris, kunne vi også høre det og jeg glemmer aldrig synet af en gris der er trukket ind i vognporten i et reb og hvor den uden bedøvelse eller boltpistol fik skåret halsen over mens konen holdt et vandfad under for at opsamle blodet - for satan hvor de skreg - ligetil den nyslebne brødkniv fik filet sig gennem luftrøret. Venligst Spunsen/Bundstokken 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5050 Skrevet 3. Februar, 2015 Ja he he... Og det var den gang, man faktisk kerede sig om dyrevelfærd. Og muslimer var I næppe! Tak for det gode indlæg! 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest DirtyBeast Skrevet 3. Februar, 2015 Det er noget forbandet SVINERI !!! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bundstokken 2138 Skrevet 3. Februar, 2015 Ja he he... Og det var den gang, man faktisk kerede sig om dyrevelfærd.Og muslimer var I næppe! Tak for det gode indlæg! Nææ, 'gode' danske kristne, hvoraf en meget stor del gik i kirke hver søndag og var - som min far sagde '' så hellige at de ikke sked om søndagen'' Venligst Spunsen/Bundstokken 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtj 5852 Skrevet 4. Februar, 2015 http://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/outcry-after-undercover-film-exposes-brutality-of-halal-industry-10019467.html `Nuvel, så er jeg vel nok intolerant og ikke inkluderende igen. Ja. Men fin nok at du tager det op. Der skal jo være plads til os alle. Jeg voksede op på landet, min far havde en håndværksvirksomhed. Der var 200m til naboen, mindre landbrug, 25 tdrl. Vi vidst altid hvornår de læssede grise til slagteriet, svinene skreg som ind i he..... når vognmanden og bonden løftede dem op på ladet ved simpelthen at løfte grisene i halen og ørene og smide dem ind gennem lemmen i bagfjælden. Når de selv et par gange om året slagtede gris, kunne vi også høre det og jeg glemmer aldrig synet af en gris der er trukket ind i vognporten i et reb og hvor den uden bedøvelse eller boltpistol fik skåret halsen over mens konen holdt et vandfad under for at opsamle blodet - for satan hvor de skreg - ligetil den nyslebne brødkniv fik filet sig gennem luftrøret. Venligst Spunsen/Bundstokken Jeg har set noget lignende. (Blot knap så malerisk.) Og det gør, at jeg ikke kan deltage i koret , der hyler, når talen vender sig mod andre kulturs dyrevelfærd. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13950 Skrevet 4. Februar, 2015 Jeg har på et kvægmarked (Mercado de Ganadu) i det nordvestlige Spanien oplevet hvordan 2 kvægdrivere drev en ko frem: det ene øjeblik gik den for hurtigt, så fik den en over snuden med en tyk kæp af ham som skulle styre den, så stoppede den selvfølgelig op og fik en over koderne bagtil af ham som skulle drive den bagfra, fremfor, som jeg altid har brugt det: bare at standse op og stille og roligt lade den tage en tur omkring sig selv, så den bliver lidt rundforvirret - så behøver man nemlig ikke bruge vold og man sparer tid i den sidste ende, fordi den får tillid/respekt til en - og det er jo som regel kun for at spare tid og ukendskab, folk drives til vold mod dyr - men det giver jo som regel bare bagslag. Men hvad meningen med halalslagtingen skulle være forstår jeg ikke - andet end at hjernen ikke ødelægges af en boltpistol og måske så ikke kan spises? - halsen bliver jo skåret over under alle omstændigheder, for at få blodet til at løbe af og det er altså nemmere at skære halsen over på et bevistløst får, fremfor en der spræller - men det kræver en skarp kniv at skære igennem alt det uld - og jeg gad gerne se nogen gøre det i et hug. Klipning af får, ser nu heller ikke altid lige humant ud. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8087 Skrevet 4. Februar, 2015 Hvis Onslow ønsker at diskutere dyrevelfærd har jeg da fuld respekt for det, men det er min fornemmelse at det ikke er hans ærinde. Man kan diskutere hvad der er værst, et dyr der har levet hele sit liv gående frit på en mark, og som så slagtes under smerter i et par minutter, eller et dyr der har stået hele sit liv i en trang stald, aldrig kommer ud, og som bliver læsset på en trang lastbil og transporteret mange timer til et slagteri langt væk for at spare lidt penge, og som så bliver slagtet mere smertefrit. Er det den diskussion som du har lyst til at tage, Onslow? 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5050 Skrevet 4. Februar, 2015 (edited) Find Onslow ..... Er den for grov? Eller er det ikke bare et billede af 300.000 medløbere og opportunister, for hvem den lette forklaring på komplekse forhold var mest tiltalende og forståelig....? "Die Fahne hoch! Die Reihen dicht geschlossen! SA marschiert Mit ruhig festem Schritt |: Kam'raden, die Rotfront Und Reaktion erschossen, Marschier'n im Geist In unser'n Reihen mit :|" Godwins Lov eller ej...i 1934 var den på sin plads. Redigeret 4. Februar, 2015 af McQueen 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest DirtyBeast Skrevet 4. Februar, 2015 (edited) Bare ham der driller fåret er nok til at gøre mig RASENDE! Men der er desværre mange eksempler på dyrs forfærdelige forhold verden over, som det også nævnes af andre i denne tråd. Så noget absolut horribelt igår om, hvordan 3-400 indere havde brændt en leopard levende, mens den var spærret inde i et bur (der ligger billeder på nettet af denne feje, kujonagtige UDÅD - kvalmende!). Det skulle være en slags hævn åbenbart. Har NUL tolerance overfor den slags "mennesker" uanset omfanget af deres fattigdom, deres religion eller hvor i verden de kommer fra. Punktum. Redigeret 4. Februar, 2015 af DirtyBeast Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bundstokken 2138 Skrevet 4. Februar, 2015 Find Onslow ..... Er den for grov? Eller er det ikke bare et billede af 300.000 medløbere og opportunister, for hvem den lette forklaring på komplekse forhold var mest tiltalende og forståelig....? "Die Fahne hoch! Die Reihen dicht geschlossen! SA marschiert Mit ruhig festem Schritt |: Kam'raden, die Rotfront Und Reaktion erschossen, Marschier'n im Geist In unser'n Reihen mit :|" Godwins Lov eller ej...i 1934 var den på sin plads. Om den er for grov - det synes jeg ikke. Jeg læser jævnligt indlæg fra enkelte skribenter herinde der giver mig en mistanke om at menneskepotentialet til en gentagelse datidens racehygiejniske tiltag stadig findes Venligst Spunsen/Bundstokken 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtj 5852 Skrevet 4. Februar, 2015 Find Onslow ..... Er den for grov? Eller er det ikke bare et billede af 300.000 medløbere og opportunister, for hvem den lette forklaring på komplekse forhold var mest tiltalende og forståelig....? "Die Fahne hoch! Die Reihen dicht geschlossen! SA marschiert Mit ruhig festem Schritt |: Kam'raden, die Rotfront Und Reaktion erschossen, Marschier'n im Geist In unser'n Reihen mit :|" Godwins Lov eller ej...i 1934 var den på sin plads. Jeg syntes McQueen her bevæger sig ned på det sørgelige niveau, som ligger under selv Onslows. Skuffende da McQueen normal er en bruger med holdninger jeg sætter pris på. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5050 Skrevet 5. Februar, 2015 (edited) Jeg syntes McQueen her bevæger sig ned på det sørgelige niveau, som ligger under selv Onslows. Skuffende da McQueen normal er en bruger med holdninger jeg sætter pris på.Ja den var måske lidt grov. Pointen var dog billedet med de 300.000 helt almindelige unge mænd. Kammerater der samles om en sag. Husk på at de endnu ikke er soldater... De er ikke bevæbnede. De er SA mænd ... De var frustrede og abonnerede velvilligt på et mere enkelt verdensbillede med klare linjer mellem OS og DEM....Pseudo tyske traditioner og mere fremmedartede skikke....Das Volk og Die Juden.... Venner og fjender....en bevægelse og holdninger der bjergtog millioner af tyskere, og som der i Nürnberg så tydeligst manifesterede sig! I hjertet af et af den vestlige verdens smukkeste kulturlande. Hjemstavn for Beethoven, Goethe og Hesse.... Det er billeder som det, der gør, at Pegida og Legidas 'folkelige demonstrationer' får hårene til at rejse sig hos Frau Merkel og andre. Redigeret 5. Februar, 2015 af McQueen 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8087 Skrevet 5. Februar, 2015 McQueen har en pointe. Jeg er også alvorligt bekymret over dels den hadske retorik der efterhånden er blevet alment accepteret når det gælder muslimer, og endnu mere de temmelig vidtgående forslag til begrænsninger af demokratiske og personlige frihedsrettigheder som der foreslåes, også fra politikere og partier der er ret tæt på magten i Danmark. En tysk jøde og sprogprofessor der oplevede nazisterne på nærmeste hold, Victor Klemperer, har skrevet en meget interessant bog LTI om hvordan nazisterne brugte retorikken til at gennemføre deres jødeudryddelser, ved fuldstændig konsekvent at reducere jøder til mindreværdige undermennesker, for derved at få den almindelige tysker til at acceptere at disse "undermennesker" selvfølgelig ikke skulle have samme behandling som alle andre. Jeg kan se en parallel til den retorik der benyttes i dag. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5050 Skrevet 5. Februar, 2015 (edited) McQueen har en pointe. Jeg er også alvorligt bekymret over dels den hadske retorik der efterhånden er blevet alment accepteret når det gælder muslimer, og endnu mere de temmelig vidtgående forslag til begrænsninger af demokratiske og personlige frihedsrettigheder som der foreslåes, også fra politikere og partier der er ret tæt på magten i Danmark. En tysk jøde og sprogprofessor der oplevede nazisterne på nærmeste hold, Victor Klemperer, har skrevet en meget interessant bog LTI om hvordan nazisterne brugte retorikken til at gennemføre deres jødeudryddelser, ved fuldstændig konsekvent at reducere jøder til mindreværdige undermennesker, for derved at få den almindelige tysker til at acceptere at disse "undermennesker" selvfølgelig ikke skulle have samme behandling som alle andre. Jeg kan se en parallel til den retorik der benyttes i dag. Ja Klemperer er fantastisk! Det Tredje Riges Sprog er måske tydeligst i brugen af tegnsætning! Her er det ikke udråbstegnet, for som han skriver, er det omsonst i den stund, at alt hvad nazisterne siger og skriver alligevel er udråb, der kendetegner sproget, men den konsekvente brug af anførselstegnet! Ikke for at citere men det ironiske anførselstegn. Således sætter man nemlig spørgsmålstegn ved sin modstanders personlige eller faglige integritet. "Tyskeren" Heine, "videnskabsmanden" Einstein! Det er uhyggeligt, så meget det ligner særligt den borgerlige fløjs (politikerne) angreb på forskere og meningsdannere, man ikke var og er enige med! Anders Fogh brugte det nedsættende udtryk 'smagsdommere'... Tidligere har man f.eks. kunne høre Venstres Michael Aastrup Jensen (MA) omtale en professor fra Københavns Universitet som en "såkaldt ekspert" .... Bortset fra at det er decideret uforskammet, så rummer udtalelsen et angreb på manden og mandens levned i stedet for på de udsagn, manden er kommet med. På den anden side siger det jo sig selv, at Michael Aastrups faglige indsigt i det arbejde, som denne professor udøver er minimalt, hvorfor MA 'logisk' nok angriber manden i stedet. Men at kalde en professor på et universitet for en "såkaldt ekspert" er selvfølgelig faktuelt forkert! Manden ER ekspert....man kan så altid udfordre det, han siger med andre FAGLIGE argumenter, men ikke hans ansættelse. Hvor ville vi da være som samfund, hvis vores professorer, overlæger og forskere i det hele taget ikke var eksperter.... /S Redigeret 5. Februar, 2015 af McQueen 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtj 5852 Skrevet 5. Februar, 2015 Pointen var dog billedet med de 300.000 helt almindelige unge mænd. Indrømmet, jeg misforstod dit indlæg. Jeg forestiller mig, at det samme gælder Onslow. Jeg er naturligvis helt enig i dit, Bundstokkens og Bears etiske holdninger angående god opførsel. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg