Gæst Skrevet 8. Februar, 2015 Jeg vil da også gerne være med, vil dog gøre det kortere end de andre, men håber det kan bruges.... Hvorfor er du i branchen? Hvad var din motivation, da du startede, og hvorfor er du stadig i branchen? Hvad får ud ud af dit arbejde, hvad er din motivation, hvad giver det dig? Pengene tiltrak mig, hvis jeg ikke havde set en økonomisk gevinst ved det, så havde jeg aldrig tænkt tanken, eller blevet ved. Er det forkert at være i branchen for pengenes skyld? -Næææh ikke i min optik, mange piger incl. mig selv forsøder deres liv på denne måde. At man tilmed får et adrenalinkick af det er bare et plus. Hvorfor jeg bliver ved? Hmmm, jeg har ingen forpligtigelser derhjemme, så det er nemt for mig at blive ved, men det stopper også den dag jeg finder en og dele mit liv med, men indtil da hygger jeg mig bare. Hvordan er det ar dyrke sex med en fremmed, som du i sagens natur ikke har de store personlige følelser for? Hvad tænker du, når du ligger på lagnet? I starten var jeg meget nervøs, fik heller ikke sagt fra til visse ydelser og mænd, -det har jeg dog lært sidenhen, blevet mere selvsikker og tilbyder kun det jeg kan lide med dem jeg kan lide. Mit menukort er faktisk lidt lille i forhold til andre, i den sammenhæng betyder pengene intet for mig, vil hellere tjene det mindre, og havde det godt med mig selv bagefter, end og have et langt menukort, og tilbyde noget jeg ikke tænder på. Jeg tænker ikke over noget som sådan, lidt blondine er man vel altid... Mit koncept har lokket en masse skønne mænd til, dem der går efter hygge og nærværd, og dem har jeg bestemt intet imod og hygge med, det falder mig faktisk naturligt ind. Har dit arbejde påvirket dit privatliv? Har du mere/mindre lyst til sex, i privaten, efter du startede i branchen? Kan du nyde sex, uden at få penge for det? Har været forelsket to gange mens jeg har være glædespige, og det påvirkede mig meget når jeg tog på job, havde ondt i maven og slet ikke lyst overhoved, så er også hundrede på den dag hvor forelskelsen er gengældt så stopper jeg, det kan jeg bare ikke, jeg vil ikke dele nogen og vil ikke blive delt. -Men det har ikke som sådan påvirket mit privatliv den anden vej rundt. Jeg kan sagtens nyde sex uden penge, i privaten altså, men jeg nyder skam også sex for penge, det bare to forskellige ting -Er det et trickspørgsmål?? Fnis... Hvordan opfatter du sin egen situation? Føler du, at du er tvunget ind i branchen, eller har du selv valgt det? Kan du tale åbent med venner/familie om det, eller er det noget du holder skjult? Hvilke tanker gør du dig om evt. at stoppe som GP'er? Har selv valgt og være GP'er. Jeg har to nære venner jeg har fortalt det til, flere får det ikke og vide, når den her del af mit live er ovre, så det ovre, så skal hele byen ikke vide det, det er jo lidt tabu alligevelle, Jeg stopper når mit hjerte fortæller mig det. Hvordan opfatter du samfundets syn på prostituerede/prostitution? Mener du det er retvisende, og hvis ikke, hvad syntes du så der skal til for at rette op på dette? Nu er jeg ikke lige hende pigen der følger med i nyhederne eller debat om prostitution, så her må jeg melde pas. 12 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
an2n 50854 Skrevet 8. Februar, 2015 Har en lille historie fra dagligdagen om massagepiger . . . En kvindelig kollega måtte hente sin datter (5-6 år) i daginstitutionen, og have hende med på arbejde grundet lettere sygdom hos datteren, moderen måtte lige afslutte en opgave, inden de kørte hjem . . I en pause blev datteren selvfølgelig spurgt, 'Hvad skal du være, når du bliver stor ?' - 'Jeg skal være massagepige.' Aldrig har jeg set moderen så rød i hovedet, hun fik travlt med at forklare, at børnene havde fået massage af en fysioterapeut etc . . . Hvorfor fik moderen dog så travlt ? ? - Det var en uskyldig bemærkning fra et barn . . . 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Icemandk 181 Skrevet 8. Februar, 2015 Titman is back! Ja, desværre!!! Men super at ingen har kommenteret på hans provokationer, også bedst at totalt ignore dem. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2258 Skrevet 8. Februar, 2015 Jeg mener helt klart det hjælper og vil hjælpe hvis flere står frem med deres historier, som de eksempler jeg har trukket frem. Det er ikke modstanderne, der skal overbevises. Glem det, det sker aldrig. Det er hr. og fru Jensen der skal have nuanceret information om emnet, så undersøgelser, som tidligere, stadig viser, at befolkningen bakker op om branchen.At have befolkningen(hr. og fru jensen) på sin side er selvfølgelig godt, men det er bare ikke nok. Det der virkelig betyder noget, er derimod kraften af lobbyisme i forhold til politikerne/partierne. Og her er modstanderne - desværre - væsentligt stærkere repræsenteret end tilhængerne, som må nøjes med at være det tavse flertal (endtil videre).Den direkte grund til at vi idag, IKKE har et forbud mod køb af sex, er fordi straffelovrådet ikke anbefalede det. Hvis straffelovrådet havde anbefalet et forbud, så havde vi et forbud mod køb af sex idag, selvom der skulle være et flertal i befolkningen imod. Og hvad er det med de sexuelle præferencer der skal blotlægges?Sjovt, at du ikke kan se denne pointe.Jeg prøver med et eksempel:Piger, der har det ok med at sælge sex (=en seksuel præference), og har det ok med at have sex med fremmede (=endnu en seksuel præference), og har det ok med at have sex med mange forskellige (=endnu en seksuel præference), har større sandsynlighed for at trives som GP'er, end en pige som ikke har disse seksuelle præferencer (=siger sig selv).Dvs. lige så snart en pige står offentligt frem som GP, har hun fremsat et implicit statement, om sine personlige seksuelle præferencer.I alle andre sammenhænge, kan vi få lov til at være private om vores sexliv.Men når en pige vælger at sælge sex, så skal hun opfordres til at stå frem, for at få Hr. og Fru Jensen til at lade være med at blande sig i hendes liv/frihed (som f.eks. forbud mod køb/salg af sex), selvom hun nok helst vil holde sit sexliv privat.Dette er IKKE rimeligt! 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5050 Skrevet 9. Februar, 2015 (edited) Hmmm, og hvad skulle det så nytte?? De inkarnerede købe/salgssex-modstanderne anerkender jo slet IKKE, at der rent faktisk er mennesker i branchen, der er ok med at have sex for penge. De siger derimod, at mennesker der har sex for penge, ikke selv ved, hvad der er godt for dem. Så i deres optik, så kan kvinder som Jasmin, Nikita og Ida slet ikke selv se, hvor dårligt de har det, og deres historier derved er utroværdige/diskvalificerede. For det siger jo sig selv, at man pr. definition tager utroligt meget skade af, at have sex med en masse mennesker (ligegyldigt hvor dejlige man synes det er) og tilmed scorer en masse penge på det. Når det er sagt, så synes jeg også, at det er et problem, at sexarbejdene bliver nød til at gå ud offentligt og fortælle, at de er ok med denne form for sex, for at opnå anerkendelse. Dette betyder jo, at de derved også offentliggører detaljer af deres personlige sexliv/seksuelle præferencer. F.eks. ved vi nu, at Jasmins personlige præference, er "gerne mange mænd, jo flere, jo bedre". Og tilsvarende har vi fået personlige detaljer om både Nikitas og Idas sexliv/seksuelle præferencer. Det er da IKKE rimeligt, at for at opnå anerkendelse/respekt, så skal man i fuld offentlighed gå ud med detaljer om ens sexliv/seksuelle præferencer. Sexarbejdere skal have ubetinget respekt og anerkendelse! De skal have gode og ordnede forhold på lige fod med alle andre mennesker i andre brancher, og at samfundet med regler mv. støtter op om dette, på præcis samme måde som i andre brancher. Og så skal der selvfølgelig gøres en ekstra stor indsats fra samfundets side til at fange de "uheldige skæbner" der ved et uheld måtte være havnet som sexsælgere.Et forsvar for branchen må aldrig handle om sexlyst, liderlighed, kunders behov, indtjening eller intime detaljer. Det er f.eks. også derfor, at partsindlæg fra f.eks. sexarbejdere eller sexkøbere så let lader sig sig afvise i debatten. Et forsvar for branchen bør, i min optik, ene og alene handle om menneskets ret til 100% at bestemme over egen krop! Indskrænkninger i denne ret bør til en hver tid afvises på det bestemteste! Selvfølgelig med hensyntagen til arbejdsmiljø og sikkerhed. Redigeret 9. Februar, 2015 af McQueen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Claire 4321 Skrevet 9. Februar, 2015 Et forsvar for branchen må aldrig handle om sexlyst, liderlighed, kunders behov, indtjening eller intime detaljer. Det er f.eks. også derfor, at partsindlæg fra f.eks. sexarbejdere eller sexkøbere så let lader sig sig afvise i debatten. Et forsvar for branchen bør, i min optik, ene og alene handle om menneskets ret til 100% at bestemme over egen krop! Indskrænkninger i denne ret bør til en hver tid afvises på det bestemteste! Selvfølgelig med hensyntagen til arbejdsmiljø og sikkerhed. Men risikere man så ikke at det bliver en enormt overfladisk debat? "Hvorfor er du GP" "-Fordi det er min krop og jeg selv bestemmer over den".. ? Jeg syntes det er helt ok at spørge "Hvorfor?" Og ønske den egentlige grund. Præcis som jeg syntes det er spændende at hører hvorfor lægen har valgt at være læge, hvorfor postmanden er postmand og hvorfor hulen tandlægen er tandlæge, hvorfor er det mere forkert at spørge hvorfor GP'en er GP Det skal selvf- også respekteres hvis pigen vælger at svare "fordi det er min krop, mit valg".... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 9. Februar, 2015 Men risikere man så ikke at det bliver en enormt overfladisk debat? "Hvorfor er du GP" "-Fordi det er min krop og jeg selv bestemmer over den".. ? Jeg syntes det er helt ok at spørge "Hvorfor?" Og ønske den egentlige grund. Præcis som jeg syntes det er spændende at hører hvorfor lægen har valgt at være læge, hvorfor postmanden er postmand og hvorfor hulen tandlægen er tandlæge, hvorfor er det mere forkert at spørge hvorfor GP'en er GP Det skal selvf- også respekteres hvis pigen vælger at svare "fordi det er min krop, mit valg".... Det er en meget sympatisk holdning Ida, men når man følger prostitutionsdebatten, så virker det sjældent til at de spørgsmål er stillet af ægte nysgerrighed - nærmere for at skaffe ammunition til angreb baseret på forudindtagede holdninger. Man SKAL have ubetinget frihed fra at blive begrænset i sin seksualitet. Om man er homo, bi eller kan lide at have sex med mange og skiftende partnere. Så længe alle parter er voksne og villige deltagere må det ikke blive et emne der skal forsvares. Fuck hattedamerne - de vil altid eksistere. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 9. Februar, 2015 (edited) Men risikere man så ikke at det bliver en enormt overfladisk debat? "Hvorfor er du GP" "-Fordi det er min krop og jeg selv bestemmer over den".. ? Jeg syntes det er helt ok at spørge "Hvorfor?" Og ønske den egentlige grund. Præcis som jeg syntes det er spændende at hører hvorfor lægen har valgt at være læge, hvorfor postmanden er postmand og hvorfor hulen tandlægen er tandlæge, hvorfor er det mere forkert at spørge hvorfor GP'en er GP Det skal selvf- også respekteres hvis pigen vælger at svare "fordi det er min krop, mit valg".... Hej Ida. Jeg tror, at det er nemmere, at få en postmand, tandlæge eller læge til, at fortælle hudløst ærlig om hvorfor de har valgt deres branche. Der er heldigvis også pige fx herinde der fortæller hvorfor i er i branchen, og stor respekt for det. Men skal man i min optik Gøre en forskel, Må både os sexkøbere og glædespiger slippe anonymiteten, Og med den store hemmeligholdelse, af hvem man er (forståeligt) da mange har meget at miste. Og det er måske den største hurdle. Jeg mener. Stigmatisering og social isolation,samfundets syn på denne branche, er fordømmende, og man kan derfor komme til at leve et dobbeltliv. Konsekvenserne kan være ensomhed og frygt, for afsløring , samt et liv med løgne og hemmeligheder. Ja som jeg ser det. Siger ikke alle piger. Men jeg er ret sikker på Nogen kan genkende det jeg har skrevet. Og det er vel egentlig også den store udfordring, at denne branche i samfundets øjne stigmatiseret som et socialt problem. Hvordan kan vi så italersætte branchen måske, mere åbenhed fra køber og sælger? Ja jeg har ikke guldstenene om hvordan man får samfundet til, at erkende denne branche. det at sælge og købe sex er jo netop præget af anonymitet, løgne og dobbeltliv. Det kan kategoriseres som et udtryk for seksuel hæmning? Der ligger vel ikke noget udpræget frit i at leve med sin seksualitet som noget skjult og anonymt? Som vores kære Piet Hein skrev. "Man erkendte det gale i at udskille det kønslige fra det øvrige menneskelige og gik over til at udskille det øvrige menneskelige fra det kønslige" God nat, dag KK Redigeret 9. Februar, 2015 af kanonkongen 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 9. Februar, 2015 At have befolkningen(hr. og fru jensen) på sin side er selvfølgelig godt, men det er bare ikke nok. Det der virkelig betyder noget, er derimod kraften af lobbyisme i forhold til politikerne/partierne. Og her er modstanderne - desværre - væsentligt stærkere repræsenteret end tilhængerne, som må nøjes med at være det tavse flertal (endtil videre). Den direkte grund til at vi idag, IKKE har et forbud mod køb af sex, er fordi straffelovrådet ikke anbefalede det. Hvis straffelovrådet havde anbefalet et forbud, så havde vi et forbud mod køb af sex idag, selvom der skulle være et flertal i befolkningen imod. Så har du insiderviden når du kan være så fast i kødet omkring regeringens beslutning. Kan du dokumentere denne påstand? Jeg tillader mig at tro, at de undersøgelser, der er lavet blandt befolkningen og som viser, at langt den største del af danskerne ikke ønsker et forbud mod købesex, er med til at påvirke politikerne. Det tror jeg ikke man skal undervurdere. Straffelovrådet udtalte, at hvis der skal indføres et forbud, må det baseres på "at et forbud mod købesex alene vil kunne begrundes ud fra en helt principiel afstandtagen fra køb af sex." Hvis stemningen havde været anderledes i befolkningen er jeg ikke sikker på andet end, at regeringen ville have fulgt det der står i deres regeringsgrundlag, da de betragter prostitution som et socialt problem. Og det har Straffelovrådet ingen mening om. Sjovt, at du ikke kan se denne pointe. Jeg prøver med et eksempel: Piger, der har det ok med at sælge sex (=en seksuel præference), og har det ok med at have sex med fremmede (=endnu en seksuel præference), og har det ok med at have sex med mange forskellige (=endnu en seksuel præference), har større sandsynlighed for at trives som GP'er, end en pige som ikke har disse seksuelle præferencer (=siger sig selv). Dvs. lige så snart en pige står offentligt frem som GP, har hun fremsat et implicit statement, om sine personlige seksuelle præferencer. I alle andre sammenhænge, kan vi få lov til at være private om vores sexliv. Men når en pige vælger at sælge sex, så skal hun opfordres til at stå frem, for at få Hr. og Fru Jensen til at lade være med at blande sig i hendes liv/frihed (som f.eks. forbud mod køb/salg af sex), selvom hun nok helst vil holde sit sexliv privat. Dette er IKKE rimeligt! Dit eksempel er da en nullitet af rang. En GP'er der står frem bør naturligvis kunne kapere at sælge sex til flere fremmede mænd. Det ved vist nok alle og det siger sig selv, ellers er hun da en af dem vi hurtigst muligt skal have hjulpet til at finde noget andet at lave. Og bemærk i de eksempler jeg har trukket frem. Ikke en eneste fremstår med privat navn. De fremstår med digtet navn eller kunstnernavn, og med billeder der er netop lige så afslørende som dem de præsenterer i deres erhvervsudøvelse. Ingen af disse gæve piger blotlægger noget som helst om deres private sexuelle præferencer i disse artikler. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Filosoffen 2258 Skrevet 9. Februar, 2015 Så har du insiderviden når du kan være så fast i kødet omkring regeringens beslutning. Kan du dokumentere denne påstand?Du skriver selv, at et forbud mod købesex er en del af regeringsgrundlaget. Og da daværende justitsminister Morten Bødskov udtalte sig om, hvorfor regeringen endnu engang måtte begå løftebrud i forhold til deres regeringsgrundlag (fordi de ikke indførte et forbud mod købesex) henviste han til straffelovrådet.Ergo: Hvis det ikke havde været for straffelovrådet, så havde vi et forbud idag. Jeg tillader mig at tro, at de undersøgelser, der er lavet blandt befolkningen og som viser, at langt den største del af danskerne ikke ønsker et forbud mod købesex, er med til at påvirke politikerne. Det tror jeg ikke man skal undervurdere.Selvfølgelig skal man ikke undervurdere det. Men det er nu en gang sådan, at det er flertallet af politikerne der bestemmer lovgivningen, og ikke flertallet af befolkningen.F.eks. hjælper det ikke en tøddel at overbevise røde vælgere at et forbud mod købesex ikke er vejen frem, hvis de fortsat sætter deres stemme ved et rødt parti, der ønsker et forbud mod købesex.Og hvis man skal ændre partiernes holdninger, så skal man have fat i de få danskere der rent faktisk er medlem af et parti og lave en helvedes masse lobby-arbejde for at bearbejde dem. Straffelovrådet udtalte, at hvis der skal indføres et forbud, må det baseres på "at et forbud mod købesex alene vil kunne begrundes ud fra en helt principiel afstandtagen fra køb af sex." Hvis stemningen havde været anderledes i befolkningen er jeg ikke sikker på andet end, at regeringen ville have fulgt det der står i deres regeringsgrundlag, da de betragter prostitution som et socialt problem. Og det har Straffelovrådet ingen mening om. Helt enig. Dvs. hvis Straffelovrådet IKKE var blevet spurgt, så havde vi et forbud i dag. Dit eksempel er da en nullitet af rang. En GP'er der står frem bør naturligvis kunne kapere at sælge sex til flere fremmede mænd. Det ved vist nok alle og det siger sig selv, ellers er hun da en af dem vi hurtigst muligt skal have hjulpet til at finde noget andet at lave.Det ændrer ikke på, at de udtaler sig om deres sexliv.Min pointe er netop, at ingen kvinder (og mænd) skal opfordres/påkræves/tvinges til at oplyse nogen som helst om deres sexliv.Og da det at sælge sex uvægerligt er en del af ens sexliv (som du selv udleder i dit nullitet-afsnit), er det derfor urimeligt, at vi skal til at opfordre mennesker til at udtale sig om deres sexliv, som en del af en slags "kampagne" for at undgå et forbud mod købesex.(bemærk, at jeg synes, at det er rigtigt godt, at disse piger udtaler sig - og jo flere jo bedre. Men det burde bare ikke være nødvendigt.) Og bemærk i de eksempler jeg har trukket frem. Ikke en eneste fremstår med privat navn. De fremstår med digtet navn eller kunstnernavn, og med billeder der er netop lige så afslørende som dem de præsenterer i deres erhvervsudøvelse.At de er anonyme er helt fint, men principielt underordnet, da det væsentlige er, hvad de skal udtale sig om, og ikke hvem de er. Ingen af disse gæve piger blotlægger noget som helst om deres private sexuelle præferencer i disse artikler.Jo de gør. For bare det at de oplyser, at de sælger sex, har de derved oplyst en del af deres private sexliv. Mere skal der i princippet ikke til. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
gerog 9288 Skrevet 21. Februar, 2015 Og hun afslutter jo så med at spørge om du vil have bonen med Nogen kassedamer kan sgu godt yde god service Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg