Gæst Skrevet 11. Februar, 2015 Jo! Forkert, men virkelig småpenge vi snakker. Hvad koster mange af de andre ting ikke? F.eks ansættelse af endnu en Minister inklusiv Pension selvom den sidste kun har sat som Minister evt et år. Det er ikke beløbets størrelse, men det signal man sender ud til vælgerne, som er det væsentlige her. Venstre har slået sig op på mådehold og respekt for skatteborgernes penge og LLR, som den lille mands repræsentant. Hvordan hænger mandens dekandente overforbrug af andre folks penge sammen med at man prædiker at andre skal spare ? Set med mine øjne burde han være vraget som statsminister kandidat for længst 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Icemandk 181 Skrevet 11. Februar, 2015 Hvis man ville ride ud ad den vej, så var det jo også da Kinnock/HTS-sagen kom op, at Skat "pludseligt" og uden at hverken offentliggøre det eller på eget initiativ drage det ind i andre verserende eller nyligt afgjorte sager, ændrede sin praksis. Spørg bare Camilla Vest, der blev idømt en fængselsdom efter Skat havde afgjort at Kinnock ikke var skattepligtig, selvom de to sager er nærmest identiske i de afgørende forhold. Skat undlod at oplyse om deres praksis i Kinnock-sagen, da Vest var i byretten over et år senere (muiligvis fordi skattefolkene i Vest-sagen ikke engang kendte Kinnock-sagen). Det er pilråddent. Helt helt enig, det er pilråddent at SKAT pludseligt og uden at orientere generelt, ændrer praksis, og det ligner en politisk beslutning i SKAT, for at tilgodese HTS's mand, uden at det nødvendigvis har noget på sig. Men mistænkeligt er det. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Eva 29 Skrevet 11. Februar, 2015 Der er den forskel på de to sager, at Helle Thorning ikke selv bestemmer, hvor meget hun skal betale i grundskyld. Derimod bestemmer Lars Løkke selv, om han vil tage imod en gave. Jeg mener nu ikke, at det er i orden at hænge hverken den ene eller anden ud i medierne, men når Venstres medlemmer reagerer på sagen og ønsker formanden skiftet ud, så har sagen fået offentlighedens interesse og bliver selvfølgelig omtalt i medierne. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15847 Skrevet 11. Februar, 2015 Lyder fornuftigt og personligt finder jeg også politik umådeligt kedeligt, men når et formiddagsblad i den grad forsøger at lave uberettiget hetz og karaktermord på HTS, så føler jeg mig forpligtet til at påvise fejlen, som den gode samfundsborger jeg er Helt enig! Det, med karaktermordet klaret hun så afgjort meget bedre selv. Hvilket også gælder for Løkke. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 11. Februar, 2015 Ja det er nogle sørgelige partiledere vi har for tiden,gælder begge.hts skattesag,privatskole,mm.skattesagen er måske ok i hensyn til loven men efter min mening moralsk forkert.lars Løkke som bruger vores penge på rejse med familie og mange andre sager som han helt klart selv burde betale,men han er jo nok lidt af en nasserøv.mener også jeg har læst et sted at han er dybt forgældet,ikke at det skal laste ham,mener bare dem der skal styre vores land burde være forgangseksempler for os andre og have styr på deres privatliv.vi bliver jo tudet ørene fulde om at vi skal leve ansvarsfuldt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 11. Februar, 2015 (edited) Det er ikke beløbets størrelse, men det signal man sender ud til vælgerne, som er det væsentlige her. Venstre har slået sig op på mådehold og respekt for skatteborgernes penge og LLR, som den lille mands repræsentant. Hvordan hænger mandens dekandente overforbrug af andre folks penge sammen med at man prædiker at andre skal spare ? Set med mine øjne burde han være vraget som statsminister kandidat for længst Boxershorts sagen er vist ikke alverden mere spejet end Kinnock sagen. Den største forskel ligger vist i beløbenes størrelse Som Bebob antyder kunne man nemt for tankerne henimod en Vennetjeneste På papiret skulle Helle være formand for Danmarks arbejder Parti. Redigeret 11. Februar, 2015 af Havnebumsen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
fynboen11 106 Skrevet 11. Februar, 2015 Ja det er korrekt at Venstre valgte at tage æren for at finansiere Lars Løkkes nye arbejdstøj, men kunne han ikke have valgt noget billigere end at købe tøj til 170.000 kr. ? Og nej det var ikke Venstres, der finansierede tøjkøbet. Det var på skatteborgernes regning, da Venstre modtager offentlige partistøttemidler Ja, Venstre få partistøttemidler efter hvor mange stemmer partiet fik ved sidste valg. De penge der er blevet brugt til arbejdstøj til Lars Løkke kan jo så ikke bruger til reklame andre steder. Lars Løkke har efterfølgende købt tøjet af venstre. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5050 Skrevet 11. Februar, 2015 Du har ret i at der var en del forskelle. Af alle steder har BT faktisk en o.k. oversigt over forskelle og ligheder:http://www.bt.dk/krimi/faa-styr-paa-stephen-kinnock-og-camilla-vests-skattesager Hvilket så også mindede mig om, at min "sugardating-vinkel" er helt idiotisk, for Vest er jo selv hovedrig ... Ja he he.... Manden havde også stor stilling i APM. De har ikke manglet noget. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5050 Skrevet 11. Februar, 2015 Helt helt enig, det er pilråddent at SKAT pludseligt og uden at orientere generelt, ændrer praksis, og det ligner en politisk beslutning i SKAT, for at tilgodese HTS's mand, uden at det nødvendigvis har noget på sig. Men mistænkeligt er det. Det er jo ikke rigtigt! Der var ikke en praksisændring! Men Skat fik i gennemgangen af Kinnocks sag øje på en FEJL i vejledningen efter en tidligere sag år tilbage. Denne fejl blev så justeret af skatteeksperterne, hvilket fik BTs Simon Andersen til at afsøge alle muligheder for omstødelse, og i den forbindelse fodrede han Gud hjælpe mig departementets særlige rådgiver og ministeren med sine notater! Det var dét notat Loft ville have med i evt. genovervejelser... Uden at han angiveligt kendte til dets forfatter! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5050 Skrevet 11. Februar, 2015 (edited) Boxershorts sagen er vist ikke alverden mere spejet end Kinnock sagen. Den største forskel ligger vist i beløbenes størrelse Som Bebob antyder kunne man nemt for tankerne henimod en Vennetjeneste På papiret skulle Helle være formand for Danmarks arbejder Parti. Der er da den fundamentale forskel, at det ene vedrører manden selv, det andet hendes mand! Og man(d) er sgu da hverken moralsk eller juridisk ansvarlig for sin ægtefælle eller andre !? Redigeret 11. Februar, 2015 af McQueen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 11. Februar, 2015 (edited) Mange års politiske diskussioner har lært mig, at det er fuldstændig deterministisk, hvorledes folk reagerer på de her "skandaler". Her udtrykt i ca. 20 liniers Python-kode: #!/bin/python # -*- coding: utf-8 -*- import sys def rate_political_scandal_of(politician): if i_like_this(politician): print("Arh ok, så slemt er det jo heller ikke") else: print("Sten, skyd og brænd høm!!!") # S/R/SF/EL versionen def i_like_this(politician): if politician == "Lars Løkke Rasmussen": return BUUUUUUUUUUUH elif politician == "Helle Thorning Schmidt": return YEEEEEEEEEEEEEEEEEAH else: return SAY_WHAT BUUUUUUUUUUUH = False YEEEEEEEEEEEEEEEEEAH = True SAY_WHAT = True if __name__ == "__main__": politician = sys.argv[1] rate_political_scandal_of(politician) Med venlig hilsen,Rascasse (som har opdaget at forummet har code-tags)Undskyld.... :P Redigeret 11. Februar, 2015 af Rascasse Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 11. Februar, 2015 Der er da den fundamentale forskel, at det ene vedrører manden selv, det andet hendes mand! Og man(d) er sgu da hverken moralsk eller juridisk ansvarlig for sin ægtefælle eller andre !? Som gift bliver hendes Økonomi nu i aller højeste grad berørt af det. Så hun har næppe ønsket det anderledes 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtj 5852 Skrevet 11. Februar, 2015 Ja ja. Om et par måneder er der udskrevet valg. Og så skal vi have det sjov. Men husk nu, vi lever både før og efter valget, i et af verdens bedste og mest demokratiske lande. Vi har mest lighed, mest retfærdighed og mest velfærd. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 11. Februar, 2015 Ja ja. Om et par måneder er der udskrevet valg. Og så skal vi have det sjov. Men husk nu, vi lever både før og efter valget, i et af verdens bedste og mest demokratiske lande. Vi har mest lighed, mest retfærdighed og mest velfærd. Måske netop derfor fylder politikernes fremtræden mere i medierne end deres holdninger. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg