Hop til indhold
Nye tider

En fortalelse - jeg nævnte et forkert navn Ni.... Da.....

Recommended Posts

I dag snakkede jeg med en kvindelig bekendt som er kunstmaler. Vi snakkede bl.a. om den udstilling hun netop selv havde besøgt i dag. På et tidspunkt siger jeg, at det vist er noget i retning af en særudstilling på Statens Museum for Kunst som jeg selv så i sommeren 2014. Den var af en kvindelig engelsk kunstner.

Den videre samtale forløber nogenlunde sådan: - ”jamen kan du huske hvad hun hed hende den engelske kunstner" -  ”neeeej det kan jeg ikke – da ikke sådan lige umiddelbart – det er jo længe siden”.

Vi snakker videre om denne særudstilling på SMK og lige pludselig ryger det ud af munden på mig :grin:  :

- ”joooo nu kan jeg huske det! – det var Nikita Darling” :)

Og jeg tror, jeg aldrig nogensinde glemmer min kvindelig bekendtes forundrede ansigtsudtryk – hun kiggede nærmest på mig, som tænkte hun: - hmm det er da et pudsigt engelsk navn. Vi snakker videre om andre maleriudstillinger, og lige pludselig slår det ned i mig, - åååh for helvede mand hvad er det dog du står siger!! :shock:   - - - ”nej nu kan jeg huske – jeg roder altid rundt i navne og roder dem sammen – hende den engelske kunstner hedder Tacita Dean. Om hun så skal hjem og google begge navne det ved jeg så ikke.

Altså den engelske kunstner hedder Tacita Dean.

Herunder link til nogle Tacita Dean billeder : www.mariangoodman.com/artists/tacita-dean/

Billeder af Nikita Darling kan jeg ikke vise, der må i bruge jeres hukommelse. :P

Kære Nikita, hvis du har læser med, så håber jeg du kan bære over med mig.

Mange hilsner

Nyder livet

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jowjow... Jeg bærer fint over med, at du har mig på hjernen. :D:cool::P;)

Kære Nikita :)

- tak fordi du ikke bærer nag.

Årsagen var ganske enkelt, at jeg lige forinden min bekendte kom anstigende havde gået og tænkt på hvordan du havde det.

Og det mit hoved var fuldt af, - løb munden over med :D

Mange hilsner

Nyder livet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Ikke nogen særlig interessant kunstner, så vidt jeg kan se. Hun mangler måske en "kinky" indfaldsvinkel.

Nå hvad er interessant kunst for dig ?

Selv er jeg inspireret af Andy Warhol.

Warhol.-Soup-Cans-469x292.jpg

Redigeret af titman

Del dette indlæg

Link til indlæg

Sikkert side9 pigen kunne passe bedre til LDP's smag . . . 

Synes egentligt at Tacita Dean laver udmærkede billeder . . . 

Redigeret af an2n

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ikke nogen særlig interessant kunstner, så vidt jeg kan se. Hun mangler måske en "kinky" indfaldsvinkel.

Kære Louie De Palma :)

Dengang i sommeren 2014 var der i samme periode 2 særudstillinger som krævede entrebetaling  : Asger Jorn og Tacita Dean. Asger Jorn kan jeg ganske enkelt ikke udholde, så jeg valgte Tacita Dean. Denne hendes særudstilling (så vidt jeg husker) var udelukkende fotos og grafik og temmelig "ensartet, monoton og lidt kedelig" - den var ikke særentreen på 75kr. værd.

Men ellers er SMK et sted hvor jeg meget gerne tilbringer en hel søndag eftermiddag

Mange hilsner

Nyder livet

Del dette indlæg

Link til indlæg

Billeder af Nikita Darling kan jeg ikke vise, der må i bruge jeres hukommelse. :P

Måske er det en fejl, men der er da masser af billeder på nettet med Nikita...

Nikita Darling

Del dette indlæg

Link til indlæg

Årsagen var ganske enkelt, at jeg lige forinden min bekendte kom anstigende havde gået og tænkt på hvordan du havde det.

Nååårh, hvor sødt! Jeg har det glimragende tak. :)

Gad vide om det her så hører ind under fyld og pingpong-relateret, ikke indlæg-berettiget fnidderfnadder? Oh well, vi er jo i hyggesnak og det er god karma, som den søde Line ville have sagt. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
..... Vi snakker videre om andre maleriudstillinger, og lige pludselig slår det ned i mig, - åååh for helvede mand hvad er det dog du står siger!! :shock:   - - -

Tjah, Nyder Livet, hvad hjertet er fuldt af ...........

Selv har jeg stået over for både Botticellis og Leonardos malerier, og man kommer jo ikke uden om, at det er verdenskunst.

"Kunst" er imidlertid et ret flydende og uhåndgribeligt begreb. Ingen kan definere det.

Men de håndgribelige greb, jeg var udsat for hos Nikita - samt især de mere uhåndgribelige i form af gode samtaler og kemi - var sgu' også i mine øjne (verdens)kunst.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg

Damn!

Been there, done that.

Har selv prøvet til et middagsselskab at slynge navnet ud på en GP, når det var en anden jeg mente.

Det giver ikke altid ros fra svigerfamilien, hvis de vælger at google navnet.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg synes Nikita Darling lyder bekendt... er der nogen som kender hende ???

Var "Darling" ikke bandlyst i Danmark på et tidspunkt, haha, så hun hed kun Nikita, ja det var også et farligt navn, et navn på en "lejemorder" (arbejder for penge :P), som giver "den lille død" på fransk "La petite mort" - if you know what I mean.... gæk gæk :lol:

Der er en bollywood film om Darling :lol:  

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tjah, Nyder Livet, hvad hjertet er fuldt af ...........

Selv har jeg stået over for både Botticellis og Leonardos malerier, og man kommer jo ikke uden om, at det er verdenskunst.

"Kunst" er imidlertid et ret flydende og uhåndgribeligt begreb. Ingen kan definere det.

Men de håndgribelige greb, jeg var udsat for hos Nikita - samt især de mere uhåndgribelige i form af gode samtaler og kemi - var sgu' også i mine øjne (verdens)kunst.

Kære BX

Ja kunst er mange ting, for mig er det bl.a. brugskunst, billedkunst, ”installationer” - og arkitektur (Arkitekter er uddannet på Kunstakademiets Arkitektskole). Den ”kunstart” der for mig altid vil svæve over alt andet er : kvindeynde og kvindekurver, og for det  hele er gældende, at smag og behag er meget forskelligt, og alligevel er der meget fælles fodslag omkring mange kunstnere og ligeså kvinder.

Når jeg er på museer er jeg min egen selvskabte "pain in ass" - jeg interesserer mig meget for moderne såvel nyere kunst og som arkitektur, og det foregår på den måde at jeg først går på opdagelse udendørs for at fornemme og opleve den udvendige arkitektur og derefter indendørs og gøre det samme igen - fornemme og opleve og på den måde danne sig et indre billede af bygværket og forstå  arkitektens intentioner og kunstneriske formåen. Først herefter selve udstillingerne i museet - for så undgår jeg at blive distraheret af arkitekturen.

Et af de smukkeste museer jeg har besøgt her i DK er Trapholt ved Kolding et mesterværk af Arkitektprofessor Boye Lundgaard og Lene Traberg - 2 x ½dag udv og indv og en dag til selve udstillingerne

Værre ser det ud for Statens Museum for Kunst - der har jeg foreløbigt i 2014 i et rap brugt 7 søndage eftermiddage og stadig mangler 3 -4 søndage.

For nogle år siden havde jeg i min Gangbang kæreste også fundet en lidelsesfælde mht museer men sgu ikke så grundigt til værks. Siden har jeg forsøgt mig med en af mine pigevenner samme resultat det skal gå hurtigere.

HALLO piger derude! - er der nogen af jer der har lyst til en grundig guidet tur på eks. Trapholt - Arken - AROS - osv.   - -  oplevelser skal deles :)  :) 

Mange hilsner

Nyder livet

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...