an2n 50849 Skrevet 21. Marts, 2015 UNDSKYLDER dette forsøg på afsporing, men kommer bare til at tænke på noget graffiti, fra før spraydåser, hvor det foregik med blyant/kuglepen på retiradevæggene . . . 'En lokumsdigter blandt poeter, er som en møgbør blandt kareter' Eller 'Lokumsdigter spar din tid - Sæt dig ned og s....' 2 Del dette indlæg Link til indlæg
FrankJ 183 Skrevet 21. Marts, 2015 Der er altså et helt univers til forskel på et public service magasinprogram som Orientering, og en kommerciel snakke-radio som Radio 24syv. Lidt a la forskellen på en Mercedes og en Trabant. Så - pardon my french - den herover citerede sætning er noget frygteligt vrøvl. Hvornår er 247 blevet kommerciel? Del dette indlæg Link til indlæg
Plaskeren 3587 Skrevet 21. Marts, 2015 jo...ved at give af samme skuffe ....at bekæmpe negative toner med negative attituder er nok ikke lige det der fremmer samværet fremadrettet.... Nu når det drejer sig om at være positiv.... Jeg er ikke en sparkedukke, bare fordi jeg er på arbejde. Vil de ikke behandle mig pænt, selvom man i starten er diplomatisk, hvilket jeg altid er, så lægger jeg mig altså ikke ned og tager imod med bøjet nakke. Og det er måske sket 2 gang på de 6 år jeg har kørt tog, at en tosse ikke forstod at jeg ikke ville finde mig i at blive kaldt alt muligt, af den grund at jeg havde dsb uniform på, og jeg ikke lige kunne løse hans umulige problem. Og så har min virksomhed besluttet at kundeomsorg og service skal være det aller sidste vi tænker på på en arbejdsdag, og gør deres for at tæske og med alle mulige regler og trusler, hvis vi er bare det mindste forsinket. Så hvis du vil prædike om "positivt fremadrettet samarbejde" så syntes jeg du skulle skrive et langt brev til ledelsen i DSB, istedet for at snakke om noget du ikke har alle fakta om. :) 1 Del dette indlæg Link til indlæg
FrankJ 183 Skrevet 21. Marts, 2015 det gør det på de færreste når de skal stå og tale til en hel lyttergruppe... og samtidig virke blot en smule sobre.. De mindede mig mest om et par skoledrenge, som er gået op bag cykelskuret for at sige slemme ord. Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 21. Marts, 2015 haha apropos tog og afsporing.... det måtte komme haha 1 Del dette indlæg Link til indlæg
FrankJ 183 Skrevet 21. Marts, 2015 (edited) Nu hører jeg stort set kun p1 og 24syv, og jeg er ikke enig i generaliseringen. Det kan godt være at 24syv laves billigere, men de har valgt et koncept, som kan laves billigt - så kan man bryde sig om det eller ej. Nogle gange er det sløvt og ufokuseret, ja. Men p1 falder tilsvarende igennem ved fx at have faste meningsmaskiner, der mener noget (ofte ukvalificeret) om alt i et debatprogram, og "ring til en politiker"-programmet, som er tåkrummende (kun undergået af 24syvs "nattevagten"). Præmissen er, at der ikke er penge i/til radio i dag, så selvfølgelig kommer der noget discount. Men der kan sagtens være gode varer iblandt alligevel. De "journalister", som laver Reporterne får utvivlsomt en ganske god hyre, og jeg vil påtage mig at finde et par studerende på DMJX, som kan gøre det mindst lige så godt som Asger Juhl & Co. Og selv om jeg ikke selv er journalist (eller netop derfor) ville jeg påtage mig at lave det mindst ligeså godt som dem - med mindre forberedelsestid end de bruger. Redigeret 21. Marts, 2015 af FrankJ Del dette indlæg Link til indlæg
Leecher 190 Skrevet 21. Marts, 2015 Er du helt sikker? Er ikke tyveri lige så gammelt? Selv om du er ligeglad, så drejer det sig ikke om hvis prostitution skal forsvinde fra jordens overflade, men om det skal blive kriminelt at købe sex i Danmark. Måske er du ligeglad med om du er kriminel eller ikke, men de fleste er nok ikke. Kommer det så vidt så må jeg overveje at stoppe eller spare mere op og rejse efter det eller købe en dukke og kneppe den. Det er en udvikling og agenda du ikke kan stoppe. Startskuddet gik med feminist revolutionen, mange ting er gode og samfundet er væsentligt bedre en den mørke middelalder og skidt kvindesyn, men de selvsamme kvinder som vi ære og respektere er ved at udrydde mandens rolle. Her tænker jeg, enlige kvinder befrugtes, kvindens status ved skilsmisser osv osv. Altså selvfølgelig bliver vi ulovliggjort en dag, og konernes magt med nægtet adgang til fissen bliver større. Og nej, jeg hader ikke kvinder, ovenstående er blot en realitet om du bryder dig om det eller ej. Og nej jeg har forlængst erkendt og accepteret at der er sådan det er. 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Leecher 190 Skrevet 21. Marts, 2015 ahh - kom nu ind i kampen hva? ;-) Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17557 Skrevet 21. Marts, 2015 og konernes magt med nægtet adgang til fissen bliver større. Den er gammel. Tjek f.eks Lysistrate, skrevet 411 før Kristus. Det meste er gammelt, og tingene kommer og går. Det bedste vi kan opnå her og nu vedrørende sex, er at voksne mennesker kan gøre hvad de vil sammen, uden at blive set ned på af samfundet. Nej, jeg tror ikke du hader kvinder, men jeg tror at du - som de fleste dansker - tilskriver feminismen alt for meget. Jeg mener den er uundgåelig, hvis tingene skal gå fremad, men ikke at den derfor ikke skal diskuteres eller problematiseres. Del dette indlæg Link til indlæg
Good Fun 1077 Skrevet 21. Marts, 2015 (edited) Angående "sprogbrugen", "tonen" osv.: Indholdsmæssigt er "federe end på billederne" jo meget mere informativt og lettere at forstå end "photoshoppet til ukendelighed". Indholdsmæssigt er "stank af rådden fisk" også langt mere konkret og beskrivende end "lugtede ikke af roser". Indholdsmæssigt er "jeg havde lort op ad pikken" mindst lige så informativt som "hendes manglende anale hygiejne gjorde, at jeg havde akut behov for et bad, da vi var færdige med græsk", men langt mere grafisk. Tilsvarende gælder det, at hvis man som sexsælger skriver "gæst" er det mindre præcist og ærligt end "kunde" (men af en eller anden grund meget oftere brugt - hvorfor?), ligesom det at "slikke pik" er langt mere faktuelt og præcist end at "give fransk", men langt sjældnere brugt. Sådan kan man blive ved. Konklusion: Selvfølgelig betyder sprogbrugen noget. Sprogbrugen betyder DELS noget for præcisionen af faktuelle indhold, der kommunikeres, DELS noget for hvordan man som læser opfatter forfatteren og hans eller hendes evne til at rumme 1. det emne, der skrives om, 2. andre mennesker, og - ikke mindst - 3. sig selv. Den fornuftige læser kan heldigvis uden problemer læse, forstå, forholde sig kritisk til og evaluere det hele. Hver fugl synger som bekendt med sit eget næb. Og det faktum er vi alle nødt til at leve med, uanset om vi personligt foretrækker lærkens kvidren eller ravnens hæse skrig. GF Redigeret 21. Marts, 2015 af Good Fun 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Leecher 190 Skrevet 21. Marts, 2015 Den er gammel. Tjek f.eks Lysistrate, skrevet 411 før Kristus. Det meste er gammelt, og tingene kommer og går. Det bedste vi kan opnå her og nu vedrørende sex, er at voksne mennesker kan gøre hvad de vil sammen, uden at blive set ned på af samfundet. Nej, jeg tror ikke du hader kvinder, men jeg tror at du - som de fleste dansker - tilskriver feminismen alt for meget. Jeg mener den er uundgåelig, hvis tingene skal gå fremad, men ikke at den derfor ikke skal diskuteres eller problematiseres. Synes nu at jeg gjorde opmærksom på at netop mange ting med denne revolution er positivt, men ingen revolution kommer uden skyggesider. Og jo jeg mener at forbuddet mod købesex har sin rod i den her revolution. Kvinder som ikke sælger sig selv vil somregel udtrykke afsky overfor mænd der køber sex. Del dette indlæg Link til indlæg
Plaskeren 3587 Skrevet 21. Marts, 2015 haha apropos tog og afsporing.... det måtte komme haha Hehe, sandt. Og undskyld :( Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 21. Marts, 2015 (edited) Jamen du kan efterlyse, så meget du vil ........ men det væsentlige i mit budskab er at folk anmelder forskelligt og tonen i anmeldelserne bør ikke dikteres af nogle smagsdommere. Jeg kan dårligt læse dig anderledes, end at du ikke VIL bidrage til en bedre/acceptabel tone. Det er såmænd ikke såkaldte "smagsdommere", der "dikterer", hvad der er god tone. Det er derimod, som antydet ovenfor, den almindelige fornemmelse for de normer for god omgang med andre, der er nedarvet og accepteret som sådan igennem generationer. Hvis ikke du er i stand til at skelne imellem, hvad der er god eller dårlig tone, så synes jeg da, du har et problem. Redigeret 21. Marts, 2015 af Borende X 5 Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 21. Marts, 2015 .... Prostitution er verdens ældste erhverv, og verdens sidste erhverv som ikke er tabubelagt .... Øhh, læser andre her det samme, som jeg læser? :shock: Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 21. Marts, 2015 Kommer det så vidt så må jeg overveje at stoppe eller spare mere op og rejse efter det eller købe en dukke og kneppe den. Det er en udvikling og agenda du ikke kan stoppe. Startskuddet gik med feminist revolutionen, mange ting er gode og samfundet er væsentligt bedre en den mørke middelalder og skidt kvindesyn, men de selvsamme kvinder som vi ære og respektere er ved at udrydde mandens rolle. Her tænker jeg, enlige kvinder befrugtes, kvindens status ved skilsmisser osv osv. Altså selvfølgelig bliver vi ulovliggjort en dag, og konernes magt med nægtet adgang til fissen bliver større. Og nej, jeg hader ikke kvinder, ovenstående er blot en realitet om du bryder dig om det eller ej. Og nej jeg har forlængst erkendt og accepteret at der er sådan det er. For at den agenda - som du kalder den - skal blive til noget... så kræver det trods alt et flertal! Det flertal er der ikke endnu!! Men du får fuldstændig ret i at det sker hvis der er en gruppe der - fx via perfide anmeldelser - får lov til at fjendtliggøre dem der trods alt stadig er på købesexens side! Den perfide måde at anmelde GPerne på fremmedgør og fjendtliggør størstedelen affamilien DK.. og dermed også de beslutningstagere der stadig bibeholder ideen om lovlig købesex... Det er hul i hovedet at skyde sig selv i foden ved at lire den der med "højt til loftet" og "hver synger med sit næb" og "alsigidhed er sundt" bla bla bla bla når det er stik imod sund fornuft hvis man gerne vil bibeholde juridisk status quo vedr. købesex Jeres rolle som mænd bliver udelukkende udryddet hvis i selv sletter den af landkortet...Men det lader til at i lidt for nemt får gjort det samme med jeres rolle som sexkøbere hvis alle har den fatalistiske holdning som du lægger for dagen her. Selvfølgelig kan vi (for jeg bliver da lige så ramt af en ulovliggørelse) ændre en mulig agenda - men det kræver at vi højner standarden.... sammen! Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 21. Marts, 2015 Prostitution er jo NETOP tabu belagt! Jeg har vitterligt så svært ved at forstå hvorfor at der er nogen herinde som i den grad stejlt holder på deres ret til at skrive i et knapt så pænt sprog. Det er Så nemt at sidde anonymt bag en pc og skrive en svinagtig anmeldelse med div sprogblomster. Åbenbart nemmere end at sige tingene face to face. Det er til gengæld meget meget svært at argumentere for det fantastiske i at være Glædespige over for folk som har læst med herinde. Del dette indlæg Link til indlæg
Nikita Darling 11507 Skrevet 21. Marts, 2015 Der er som bekendt lige så mange meninger som der er mennesker...heldigvis for det, og der er lige så mange måder at udtrykke det på både skriftligt som verbalt...kunsten er at acceptere det Man kan her vælge at fremføre de populære holdninger som alle gerne vil høre, og dem som de rigtige gerne vil høre...sådan er det også i politik, ellers er man ude af gruppen, og tit er sandheden temmelig anderledes når man bevæger sig 10 cm fra skærmen...eller man kan være sig selv langt hen af vejen... Det forstår jeg ikke? En mening bliver altså ikke til sandhed, bare fordi den er upopulær. Så bare fordi i er nogle der mener, at tonen ikke er for grov i anmeldelserne, og at i derfor er de upolitiske korrektheder i denne debat, så bliver det i skriver altså ikke automatisk til den store sandhed... Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 21. Marts, 2015 Jeg kan dårligt læse dig anderledes, end at du ikke VIL bidrage til en bedre/acceptabel tone. Det er såmænd ikke såkaldte "smagsdommere", der "dikterer", hvad der er god tone. Det er derimod, som antydet ovenfor, den almindelige fornemmelse for de normer for god omgang med andre, der er nedarvet og accepteret som sådan igennem generationer. Hvis ikke du er i stand til at skelne imellem, hvad der er god eller dårlig tone, så synes jeg da, du har et problem. Men så læser du åbenbart mit skriv, som fanden læser biblen. Jeg har netop skrevet at jeg ikke bryder mig om de eksempler på anmeldelser, som blev diskuteret i Radio24syv, men jeg bryder mig heller ikke om riddermentalitet og gentlemen, som vil diktere, hvordan vi andre skal skrive. Der skal også være plads til havnearbejderen på et forum, som eroguide. 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 21. Marts, 2015 En mening bliver altså ikke til sandhed, bare fordi den er upopulær. Nej, men den bliver så sandelig heller ikke sand bare fordi den er populær. Del dette indlæg Link til indlæg
Nikita Darling 11507 Skrevet 21. Marts, 2015 Der skal også være plads til havnearbejderen på et forum, som eroguide. Hvorfor synes du at grimt og nedladende sprogbrug om pigerne, som modstanderne af din lille hobby kan bruge som skyts, skal have en plads herinde? Hvad kan du bruge det til? Udover at kunne lege politisk ukorrekt og køre "jeg er i hvert fald IKKE én af ridderne"-trip i debatter som denne? 8 Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 21. Marts, 2015 Men så læser du åbenbart mit skriv, som fanden læser biblen. Jeg har netop skrevet at jeg ikke bryder mig om de eksempler på anmeldelser, som blev diskuteret i Radio24syv, men jeg bryder mig heller ikke om riddermentalitet og gentlemen, som vil diktere, hvordan vi andre skal skrive. Der skal også være plads til havnearbejderen på et forum, som eroguide. Så må du forklare, hvad du mener med "Jamen du kan efterlyse, så meget du vil" - underforstået: "det retter jeg mig alligevel ikke efter" Og hold nu op med alt dit ridderælv. Det er en rest fra stenalderen. Ganske som meget af din tankegang. Del dette indlæg Link til indlæg
Nikita Darling 11507 Skrevet 21. Marts, 2015 Nej, men den bliver så sandelig heller ikke sand bare fordi den er populær. Doh! Det har ingen vist heller ikke sagt, vel Titman! :D Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 21. Marts, 2015 Hvorfor synes du at grimt og nedladende sprogbrug om pigerne, som modstanderne af din lille hobby kan bruge som skyts, skal have en plads herinde? Hvad kan du bruge det til? Udover at kunne lege politisk ukorrekt og køre "jeg er i hvert fald IKKE én af ridderne"-trip i debatter som denne? Du taler som sædvanligvis udenom. Jeg har forsvaret at der skal være plads til alle folk her på EG. Selvfølgelig er der forskel på den måde en bankdirektør, havnearbejder, eller jord - og betonarbejder skriver på. De sidste 2 kan ofte være mere ligefremme og grove i deres sprogbrug, men det betyder ikke nødvendigvis, at der er noget ondt i det. Hvis kunderne har haft en dårlig oplevelse hos en GP, så skal det frem i lyset, så vi andre kan blive advaret. Selvfølgelig skal man ikke være nedladende og perfid i sin sprogbrug, men jeg skal ikke stå til ansvar for hvad andre skriver herinde og jeg skal heller ikke tage afstand fra en perfid tone, som jeg ikke mener eksisterer i det omfang du og andre synes at foregive. Jeg er sikker på at det kun er et fåtal af anmeldelserne, der er så grelle, som dem vi hørte om i Radio24syv. 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 21. Marts, 2015 Doh! Det har ingen vist heller ikke sagt, vel Titman! Nej men du har heller ikke taget afstand fra det. 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Findus 3617 Skrevet 21. Marts, 2015 (edited) Jo der skal være plads til alle på EG, både dem der er vant til at formulere sig skriftligt og der der ikke er. Det er bare ikke det det drejer sig om - og jeg er iøvrigt overhovedet ikke overbevist om, at stilling og uddannelse har noget som helst at gøre med evnen til at kunne formulere en fornuftig negativ anmeldelse. Redigeret 21. Marts, 2015 af Findus 9 Del dette indlæg Link til indlæg