Borende X 25042 Skrevet 21. Marts, 2015 nemt og enkelt... Ja, var det bare så enkelt. Den officielle doktrin er jo "højt til loftet", og den skal der unægteligt pilles lidt ved, hvis dine tanker skulle vinde genklang. Så er spørgsmålet bare, hvad der er vigtigst for Admin: Doktrinen eller hindringen i brugen af EG som modstanderarsenal? Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13760 Skrevet 21. Marts, 2015 UNDSKYLDER dette forsøg på afsporing, men kommer bare til at tænke på noget graffiti, fra før spraydåser, hvor det foregik med blyant/kuglepen på retiradevæggene . . . 'En lokumsdigter blandt poeter, er som en møgbør blandt kareter' Jeg har nu set den i en anden version: En lokumsdigter blandt poeter - er som et røvhul blandt trompeter 2 Del dette indlæg Link til indlæg
Good Fun 1077 Skrevet 21. Marts, 2015 (edited) Hold nu op med det ævl, Jasmin. Sprogpoliti og censur. Bare for ikke at støde sarte sjæle og undgå en vinklet avisartikel eller et radioindslag i ny og næ, som i parantes bemærket vil blive lavet alligevel? Det duer ikke. Redigeret 21. Marts, 2015 af Good Fun 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 21. Marts, 2015 Det kan ikke udtrykkes klarere! Men det er en slags overtryksventil og kan være ret fornøjeligt. En sjælden gang imellem lykkes det ovenikøbet at få idiotens idioti til at fremstå nærmest selvlysende. Men det er altid en stakket frist, før idioten får støtte fra sine ligemænd . Og så kører karrusellen en tur til. Så at ignorere idioten ER det bedste. GF Det er altid et spørgsmål om hvem der er idioten. Set med mine øjne er idioten altid dem som er arrogante og bedrevidende og hævder at deres sandhed er den eneste rigtige. 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Good Fun 1077 Skrevet 21. Marts, 2015 (edited) Idioten karakteriseres efter min mening ikke af at være arrogant eller bedrevidende, men af at være ude af stand til at tænke logisk og sammenhængende og udtrykke sig på en måde, så andre mennesker er villige til at modtage hans eller hendes kommunikation. GF Redigeret 21. Marts, 2015 af Good Fun Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 21. Marts, 2015 Hold nu op med det ævl, Jasmin. Sprogpoliti og censur. Bare for ikke at støde sarte sjæle og undgå en vinklet avisartikel eller et radioindslag i ny og næ, som i parantes bemærket vil blive lavet alligevel? Suk. Jamen man får da renset luften herinde Får fjernet alle havnearbejderne. Det bliver et forum kun bestående af sobre og venlige gentlemen. Jeg stiller nogengange mig selv spørgsmålet om der ikke også findes nogle virkelige dumme svin blandt gentlemen. Del dette indlæg Link til indlæg
Findus 3617 Skrevet 21. Marts, 2015 Så en havnearbejder kan ikke være en gentleman? - den her diskussion er virkelig "goddag mand økseskaft". Er det et krav, at man udtrykker sig respektløst og intimiderende for at blive opfattet som ligefrem og ærlig? 7 Del dette indlæg Link til indlæg
Leecher 190 Skrevet 21. Marts, 2015 Påstanden om, at prostitution ikke har været tabubelagt. Selv ikke fra Arilds tid. Øh, måske har jeg formuleret det forkert men mente netop at det er tabubelagt og i så fald det vil en dag ske at det ikke er, så vil det være det som det sidste eller nærmere aldrig Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 21. Marts, 2015 (edited) Så en havnearbejder kan ikke være en gentleman? - den her diskussion er virkelig "goddag mand økseskaft". Er det et krav, at man udtrykker sig respektløst og intimiderende for at blive opfattet som ligefrem og ærlig? Jo det kan en havnearbejder selvfølgelig godt. Det var sådan set en kommentar til Jasmin, som har insinueret at en >havnearbejder skriver i en perfid tone. Det må stå for hendes regning. Jeg bryder mig egentlig ikke om begrebet "gentleman" fordi det giver associationer til en mand i habit: Et kapitalistsvin. Det er ikke altid de rige svin, som er de mest venlige mennesker, men derimod er det den lille mand på gaden. Redigeret 21. Marts, 2015 af titman Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 21. Marts, 2015 Hvad med at vi hørte fra alle jer som blot bevidstløs liker indlæg, eller bare passivt læser med ?? Mener I ikke noget selv, eller er i bange for den hårde og konfronterende tone ? Jeg har gentaget min mening adskillige gange i den her tråd og den holder jeg fast ved. Jeg vil ikke tage afstand fra den hårde og perfide tone, men jeg billiger den heller ikke. Jeg tager stilling fra indlæg til indlæg om det er noget, der overskrider mine grænser. Jasmin vil have et skriveforbud, hvis man skriver i en perfid tone x antal gange. Hun er da langt ude, ikke? Del dette indlæg Link til indlæg
holstebronx 7415 Skrevet 21. Marts, 2015 Hvad med at vi hørte fra alle jer som blot bevidstløs liker indlæg, eller bare passivt læser med ?? Mener I ikke noget selv, eller er i bange for den hårde og konfronterende tone ? Jeg har gentaget min mening adskillige gange i den her tråd og den holder jeg fast ved. Jeg vil ikke tage afstand fra den hårde og perfide tone, men jeg billiger den heller ikke. Jeg tager stilling fra indlæg til indlæg om det er noget, der overskrider mine grænser. Jasmin vil have et skriveforbud, hvis man skriver i en perfid tone x antal gange. Hun er da langt ude, ikke? "like" funktionen blev vist oprettet, så forummet ikke blev spammet med korte "enig" kommentarer. 3 Del dette indlæg Link til indlæg
Findus 3617 Skrevet 21. Marts, 2015 Titman - du bliver ved med at blande tingene sammen. Det at være en "gentleman" handler om at opføre sig anstændigt (ok. det er så et sjældent brugt ord på EG ) overfor andre mennesker, og det kan alle gøre - hvis de altså vil. Det har ingenting med social status, stilling eller uddannelse at gøre, det er en pseudo-diskussion du forsøger at starte op der. 6 Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 21. Marts, 2015 "like" funktionen blev vist oprettet, så forummet ikke blev spammet med korte "enig" kommentarer. Ja jeg ved godt hvorfor "like" funktionen blev oprettet, men jeg synes at det er påfaldende at mange af dem som blot "liker" aldrig selv giver deres besyv med. Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 21. Marts, 2015 (edited) havnearbejder = havnebums ??? haha Skal vi virkelig kneppe insekter igen igen ? De fleste herinde er enig i at man bør skrive med en sober og venlig tone såvel i anmeldelserne som i debatter, om man har det ene eller det andet job eller ingen job har, er sagen uvelkommen. Så prøv lige at tænke over hvad I skriver fremover, fordi I kan se at medierne, journalisterne, politikerne og prostitutionsmodstanderene også kigger med her på EG, vi er ikke alene i vores lille EG-univers som mange går og tror. Prøv at Google jeres eget brugernavn så ville I se mange af de indlæg som I har lavet gennem tiden... det er skræmmende nogle gange hvad folk skriver gennem tiden... så tænk over hvad I skriver, det kan blive brugt som kasteskyts en skønne dag... De par eksempler på anmeldelse-citater som Radio 24/7 har valgt at læse op har jeg ikke selv stødt på eller læst, jeg var lidt overrasket over at nogle brugere kan finde på at skrive sådanne noget.... Tænk før I skriver ! hvis man er meget sur og vred over en oplevelse eller debat, så vent med at gribe til tastaturet til man er faldet til ro igen ! Redigeret 21. Marts, 2015 af Nille 6 Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5050 Skrevet 21. Marts, 2015 Kommer det så vidt så må jeg overveje at stoppe eller spare mere op og rejse efter det eller købe en dukke og kneppe den. Det er en udvikling og agenda du ikke kan stoppe. Startskuddet gik med feminist revolutionen, mange ting er gode og samfundet er væsentligt bedre en den mørke middelalder og skidt kvindesyn, men de selvsamme kvinder som vi ære og respektere er ved at udrydde mandens rolle. Her tænker jeg, enlige kvinder befrugtes, kvindens status ved skilsmisser osv osv. Altså selvfølgelig bliver vi ulovliggjort en dag, og konernes magt med nægtet adgang til fissen bliver større. Og nej, jeg hader ikke kvinder, ovenstående er blot en realitet om du bryder dig om det eller ej. Og nej jeg har forlængst erkendt og accepteret at der er sådan det er. Hold nu op! Det er da så langt ude at høre på! Iøvrigt er det da en total overvurdering af dette lille forums rolle at tro, at en (omend umulig) fuldstændig sober debat herinde overhovedet skulle kunne påvirke menneskers (moderne) historiske og indlagrede syn på prostitution i en mere positiv retning!! Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 21. Marts, 2015 Titman - du bliver ved med at blande tingene sammen. Det at være en "gentleman" handler om at opføre sig anstændigt (ok. det er så et sjældent brugt ord på EG ) overfor andre mennesker, og det kan alle gøre - hvis de altså vil. Det har ingenting med social status, stilling eller uddannelse at gøre, det er en pseudo-diskussion du forsøger at starte op der. Nej det gør jeg faktisk ikke. Jeg anerkender netop at havnearbejderen også kan være en gentleman. Jeg skriver også min egen holdning om gentlemen og at jeg ikke bryder mig om den betegnelse fordi det giver associationer til en overklassetype, som ikke har den store respekt og empati for sine medmennesker. Dermed ikke sagt at alle gentlemen er overklassetyper, men det var mere arketypen på en gentleman jeg tænkte på. Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 21. Marts, 2015 havnearbejder = havnebums ??? haha Haha du er godt nok morsom Nille. Der er sgu ingen herinde, der har nævnt havnebumsen Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5050 Skrevet 21. Marts, 2015 Udenom hvad??! Jeg stillede jo et spørgsmål? Den perfide tone eksisterer herinde lige præcis i så stort et omfang, at prostitutionsmodstandere kan fremstille sexkøbere som nogle gennemførte svin... Det er ikke noget, der kan forgives. Det er faktum, Titman! Ja... Jeg undrede mig bare over hvorfor du også synes, at der skulle være plads til nedsættende og grim omtale af pigerne. Og det er så åbenbart fordi, du slet ikke synes, at det er så slemt, at i sexkøbere bliver fremstillet sådan. Det har du gentaget mange gange nu på trods af, at det slet ikke er det, som der bliver debatteret om. Nikita ...det er da ikke det faktum, at nogle sexkøbere skriver grimt om piger (der jo tilsyneladende må have skuffet dem på en eller anden måde?!), der får modstandere af prostitution til at tænke ilde om dem; men da det simple faktum, at de ER sexkøbere per se!! Den gode sexkøber eksisterer IKKE pr. def.! Del dette indlæg Link til indlæg
leraar 745 Skrevet 21. Marts, 2015 Hvad med at vi hørte fra alle jer som blot bevidstløs liker indlæg, eller bare passivt læser med ?? Mener I ikke noget selv, eller er i bange for den hårde og konfronterende tone ? Jeg har gentaget min mening adskillige gange i den her tråd og den holder jeg fast ved. Jeg vil ikke tage afstand fra den hårde og perfide tone, men jeg billiger den heller ikke. Jeg tager stilling fra indlæg til indlæg om det er noget, der overskrider mine grænser. Jasmin vil have et skriveforbud, hvis man skriver i en perfid tone x antal gange. Hun er da langt ude, ikke? Egentlig tror jeg, at du og Jasmin taler om to forskellige ting. Du har vel nærmest holdningen: Jeg er ikke enig i den nedladende sprogbrug, jeg ville ikke selv formulere mig sådan, men jeg vil forsvare alles ret til at skrive, som de vil og kan. Sådan lidt frit efter Voltaire. Det er og har altid været demokratiske, åbne systemers problem at man skal forsvare retten til at angribe demokratiet. Jasmin skriver om det uhensigtsmæssige ved at tillade ytringer, som i den sidste ende kan anvendes som skyts mod alles ret til at have sex på de præmisser de, helt privat, kan blive enige om. Hvis jeg tolker Jasmin rigtigt, synes hun ikke, at vi, som de fornuftige, velformulerede mennesker, vi er på den generelle debat, skal lade havnearbejderne/pøbelen skide i vores rede, fordi konsekvenserne af den åbne tone i den sidste ende kan vise sig at være uhensigtsmæssige. Det er da et dilemma. Jeg aner ikke, hvad jeg skal mene. At Hitler blev demokratisk valgt betyder ikke, at jeg vil afskaffe demokratiet. Men for at citere AFR: Jeg ville ikke selv have tegnet de tegninger. Der har ikke været ret mange "havnearbejdere" forbi denne debat. Det kommer der nok heller ikke. Så det flytter nok ikke det helt store, om vi bliver enige eller ej. Med mindre vi bliver enige om en måde, vi kan handle aktivt på EG eller ude i samfundet 1 Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13760 Skrevet 21. Marts, 2015 Ja jeg ved godt hvorfor "like" funktionen blev oprettet, men jeg synes at det er påfaldende at mange af dem som blot "liker" aldrig selv giver deres besyv med. Nu er det faktisk kun meget få der liker - og det er som regel dem, der også selv giver et besyv med - og jeg giver kun likes til indlæg jeg er mindst 90% enig i - og hvor der ikke bruges overflødige og utidige ukvemsord + at skribenten har gjort sig et vist umage mht. sproget eller finde links og ikke bare skriver for at skrive noget - så den der med bevistløst "at like", vil jeg ikke tage på min kappe Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 21. Marts, 2015 Her er en definition på gentleman : Gentleman er en betegnelse for en mand med dannelse og taktfuld fremtræden. Han færdes i pæne selskaber og er som regel velklædt. De fleste gentlemen er velhavende. En gentleman har fornemmelse for, hvad der bør siges uden at fornærme, såre eller støde andre. Kilde: http://da.wikipedia.org/wiki/Gentleman I vore dage behøver en gentleman ikke at være fin eller velhavende. Men derimod velopdraget og respektfuld. 5 Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 21. Marts, 2015 Ahhhh...var det også godt for jer? Blev så konfliktliderlig af denne tråd at jeg lige måtte kæle lidt for min pik. The above is a pattern interrupt. Hvis du ikke har en pik, kan du også bare gå en tur 1 Del dette indlæg Link til indlæg
leraar 745 Skrevet 21. Marts, 2015 Ahhhh...var det også godt for jer? Blev så konfliktliderlig af denne tråd at jeg lige måtte kæle lidt for min pik. The above is a pattern interrupt. Hvis du ikke har en pik, kan du også bare gå en tur Altid rart med et virkelig begavet og gennemtænkt indlæg. Truth, nemlig Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5050 Skrevet 21. Marts, 2015 Her er en definition på gentleman : Gentleman er en betegnelse for en mand med dannelse og taktfuld fremtræden. Han færdes i pæne selskaber og er som regel velklædt. De fleste gentlemen er velhavende. En gentleman har fornemmelse for, hvad der bør siges uden at fornærme, såre eller støde andre. Kilde:http://da.wikipedia.org/wiki/Gentleman I vore dage behøver en gentleman ikke at være fin eller velhavende. Men derimod velopdraget og respektfuld. Man kan sige, at den historiske sammenhæng mellem gentlemanship og formue vel har skyldtes, at kun de formuende klasser har haft overskud til og interesse i at definere begreber og standarder for adfærd, der samtidig kunne stigmatisere andre lavere stående klasser, og dermed stadfæste den eksisterende samfundsorden. Dvs. kriterierne for gentlemanship (og andre pr. definition gode egenskaber) er skabt af samfundets elite, der samtidig har haft en næsten monopolagtig 'eneret på egenskaben' gennem samme ekslusive eneret til uddannelse. NB: Vi taler om den adfærdsopfattelse, der forbindes med gentlemanship i britisk litteratur særligt fra begyndelsen af 1800 tallet. Del dette indlæg Link til indlæg
Good Fun 1077 Skrevet 21. Marts, 2015 (edited) Du mener velsagtens så også, at samme analyse kan anvendes på begreber som "gode manerer" og "fairness" og de fleste andre karakteregenskaber, der tidligere ansås og stadig i nogen grad anses for dyder i den herskende klasse (og middelklassen) i England? Og som i høj grad har påvirket den vestlige verdens moralkodeks. Redigeret 21. Marts, 2015 af Good Fun Del dette indlæg Link til indlæg