Hop til indhold
oxen

Radio 24syv Kl 17 om Eroguide

Recommended Posts

at nogle sexkøbere skriver grimt om piger (der jo tilsyneladende må have skuffet dem på en eller anden måde?!),

Arh, det kan da ikke have forbigået din opmærksomhed, at der er nogen, der næsten konsekvent skriver grimt om piger, også selvom de egentlig var tilfredse?

• Synes godt om 4

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Man får ikke noget ud af at opdrage voksne. Man kan højst give dem velmente råd.

Enkelte "begyndere", der tror man skal skrive i en særligt arrogant sprog eller på anden måde hævde sig for at blive accepteret kan man være heldig at forklare, hvad der er smart og hvad der er usmart. Men idioter fatter det selvfølgelig ikke. Det er sådan et EQ/IQ-spørgsmål, som der bare ikke er noget at gøre ved. Det eneste, der ville virke, ville være rå magt, hvilket i dette tilfælde ville være censur, som til sidst fik idioterne til at give op. Men dels er det ressourcekrævende, dels er det problematisk, fordi det risikerer at gribe om sig.

Det bedste alternativ i mine øjne er at ignorere det. For mit eget vedkommende kan jeg finde på at markere at noget er over grænsen med en satirisk kommentar, hvis jeg kan finde på en. Men det er mest for min egen skyld. Det virker jo ikke.

Der er jeg så lodret uenig med dig!

Det handler ikke om ens IQ, men ens personlighed og attitude. 

Arrogance og ringeagt overfor andre mennesker synes jeg er idioti. I Nazi tiden var der rigtig mange højtuddannede og intelligente mennesker, som ikke tog afstand fra Hitler og de uhyrligheder, som han begik i udryddelses-lejrene. Selv læger medvirkede til drab af uskyldige mennesker.  

De rigtige idioter er medløberne, der aldrig selv mener noget, men blot lader stiltiende acceptere, hvad der er normen. I mine øjne er de sande helte i samfundet minoriteterne, som tør sige noget der går imod normen. Ofte har det store personlige konsekvenser for dem. 

Det er ikke idioterne, som er de dumme, men derimod dem der har magten og alle deres medløbere. 

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Arh, det kan da ikke have forbigået din opmærksomhed, at der er nogen, der næsten konsekvent skriver grimt om piger, også selvom de egentlig var tilfredse?

Jo og andre der elsker at skrive om hvordan de "knepper igennem i den lille luderrøv" etc..

Men den slags mennesker skriver ofte med pikken i hånden, men jeg tror ikke, at censur af den slags vil påvirke fortalere for forbud mod sexkøb en tøddel!

Redigeret af McQueen

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du mener velsagtens så også, at samme analyse kan anvendes på begreber som "gode manerer" og "fairness" og de fleste andre karakteregenskaber, der tidligere ansås og stadig i nogen grad anses for dyder i den herskende klasse (og middelklassen) i England?

Og som i høj grad har påvirket den vestlige verdens moralkodeks.[/quote

Man kan vel sige, at fejringen af de dyder har været et opportunt redskab til at fastholde tingenes tilstand.

På den måde at tyende og arbejdere på forhånd har været afskåret fra den offentlige debat, fordi det har været muligt at kompromittere deres holdninger alene på deres fra den herskende klasse afvigende adfærd!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Muligvis.

Går du selv ind for gentlemanship, gode manerer og fairness - uanset disses ophav?

GF

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Ahhhh...var det også godt for jer? Blev så konfliktliderlig af denne tråd at jeg lige måtte kæle lidt for min pik.

The above is a pattern interrupt. Hvis du ikke har en pik, kan du også bare gå en tur :-P

Redigeret af titman

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Kowalski

eroguides styrke og svaghed er mangfoldigheden af skribenter.

vi har skrevet det før, hver fugl pipper med sit næb.

det er dog også sådan at vi opfordrer generelt til en god og omgængelig tone. det gælder i omtalen af oplevelser med pigerne. det gælder omtale af pigerne. det gælder mellem alle brugere og interessenter.

som landets ubestridt største medie indenfor købesex, med det bredeste spektrum af meninger og aktører, oplever eg en stigende intresse også fra andre medier.

den intresse betyder dog ikke at vi skal gøre vold på eg for at kunne tækkes andre mediers billede af os,

som moderatorer oplever vi at der er mange anmeldelser og indlæg vi ikke selv ville have skrevet, og mange formuleringer vi ikke selv som skribenter ville have brugt. men så længe de overholder vores regelsæt og almindelig sund fornuft så har vi plads til forskelligheden

• Synes godt om 4

Del dette indlæg

Link til indlæg

Muligvis.

Går du selv ind for gentlemanship, gode manerer og fairness - uanset disses ophav?

GF

Ja selvfølgelig.

Håber jeg også fremgår af mine efterhånden mange skriv her...ofte indlæg i værdi- og økonomisk-politiske debatter ;-)

Min kommentar til begrebet hang lidt sammen med diskussionen af uddannelse og erhverv, og om hvordan eliten gennem tiden har forsøgt at tage patent på og opfinde begreber (som de måske alene havde mulighed for at opfylde) for "det rigtige liv".

Det er jo let at sætte "barren højt", når man har ubegrænset adgang til mad og uddannelse....med andre ord.

Redigeret af McQueen

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det tænkte jeg også.

Det er ikke alt arvegods fra den "herskende klasse", som nødvendigvis skal på lossepladsen - uanset hvad Marx og Mao prædikede.

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det tænkte jeg også.

Det er ikke alt arvegods fra den "herskende klasse", som nødvendigvis skal på lossepladsen - uanset hvad Marx og Mao prædikede.

GF

Jeg tror ikke man kan kritisere Marx for ikke at beskæftige sig med "fairness" eller ret til en mere lige fordeling af afkastet af den indsats som 'arbejdet' er (herunder skole og uddannelse)!! Redigeret af McQueen

Del dette indlæg

Link til indlæg

Marx går ikke ind for de grundlæggende borgerlige adfærdsnormer, som repræsenteret i de 3 begreber, vi begge - uanset politisk observans - går ind for. Du ved, hvad jeg mener.

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ikke ordret, men du ved godt, hvad jeg mener.

GF

Ja men hvis der var noget det 'gamle samfund' IKKE var, så var det fair eller omsorgsfuldt eller respektfuldt.

Jeg vil sige som lægen Peter Lund Madsen sagde i den udsendelse, hvor han og broren Anders var på jagt efter deres forfædre og igen og igen stødte på helt urimelige og uretfærdige forhold og behandling:

"og hvad kan vi så endnu en gang lære af det? At de gamle dage var noget lort!"

Del dette indlæg

Link til indlæg

Marx går ikke ind for de grundlæggende borgerlige adfærdsnormer, som repræsenteret i de 3 begreber, vi begge - uanset politisk observans - går ind for. Du ved, hvad jeg mener.

GF

Nej for han mener de blot er redskaber til at fastholde samfundets eksisterende strukturer.

Og det har de jo vitterligt også været brugt til!

Hvis man beslutter man på forhånd er dømt ude af offentlig debat og politik blot fordi man ikke enten har den rigtige familie eller klædedragt, uddannelse eller udseende (tænder feks.), så er det sådan!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det har jo ikke noget med adfærdsnormerne gentlemanship, gode manerer og fairness at gøre, som vi begge abonnerer på.

Du løber ud af en tangent nu :-)

GF

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

det er dog også sådan at vi opfordrer generelt til en god og omgængelig tone. det gælder i omtalen af oplevelser med pigerne. det gælder omtale af pigerne. det gælder mellem alle brugere og interessenter.

som landets ubestridt største medie indenfor købesex, med det bredeste spektrum af meninger og aktører, oplever eg en stigende intresse også fra andre medier.

den intresse betyder dog ikke at vi skal gøre vold på eg for at kunne tækkes andre mediers billede af os,

som moderatorer oplever vi at der er mange anmeldelser og indlæg vi ikke selv ville have skrevet, og mange formuleringer vi ikke selv som skribenter ville have brugt. men så længe de overholder vores regelsæt og almindelig sund fornuft så har vi plads til forskelligheden

Hørt! 

Endelig en, der sagde noget fornuftigt i denne tråd :)

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Hold nu op, Titman.

Jeg orker ikke, at skære det ud i pap, da mange i denne debat allerede har prøvet at gøre det for dig mange gange nu!

Forestå nu... Det er ikke kritisk omtale, der opponeres imod. Det er måden det bliver gjort på.

Der er vist ingen i denne debat der mener, at pigerne ikke må få konstruktiv kritik, og derfor mener jeg, at dine gentagelser om det er ligegyldige :)

Nej du kan ikke få mig til at holde op :)

Jeg orker heller ikke at skære min holdning mere ud i pap end jeg allerede har gjort. 

Der er tilsyneladende kun ganske få der har forstået, hvad jeg mener og det er selvfølgelig lidt trist, at man skal bruge så meget tid og energi på at forklare sin holdning.

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg har set lidt til fra sidelininen og tænker sikke en børnehave, er det virkelige voksne mennesker ?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har set lidt til fra sidelininen og tænker sikke en børnehave, er det virkelige voksne mennesker ?

Ja vi kommer vidt omkring, lige fra 1800-tallets England til Nazityskland til Karl Marx (Carl Mar haha) mv. bare på 1 side :lol:

Jeg har helt glemt hvad denne tråd handler om:

Det var noget med en radio-udsendelse om en børnehave på nettet, ekskrementer og sexkøbere ikke ? :lol:

God søndag :)

Redigeret af Nille
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease

Har i overvejet at justere lidt i jeres regelsæt?

Dette spørgsmål er alvorligt ment.

Netop fordi at EG er så stort som det er - har i faktisk en mulighed/pligt til at være med til at deltage i en afstigmatisering af os piger.

Jeg siger ikke at det nødvendigvis vil lykkedes.

Men de fleste herinde er vel enige om at man vil pigerne det bedste.

Jeg er klar over at i ønsker et forum hvor man kan tale 'frit fra leveren'.

Men det ville vel ikke være umuligt at rydde op i det perfide sprogbrug der sommetider bliver brugt om pigerne/ mennesket i en anmeldelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er med på at EG opererer med et "højt til loftet-princip" og at der ikke vil blive modereret på groft sprogbrug og grove formuleringer, så længe disse overholder EGs reglement.

Det har I meldt ud flere gange. Fair nok !

Men jeg/vi som brugere kan opfordre til god og sober tone og tage afstand fra disse grove, "klamme" anmeldelser, denne ret kan ingen tage fra os.

At der er få brugere som bifalder disse "klamme" anmeldelser, forstår jeg ikke,

tja "hver fugl pipper med sit næb."

Men forhåbentligt synger flertallet af fuglene (brugerne) en dejlig morgensang (anmeldelse) :)

Redigeret af Nille
  • Synes godt om 7

Del dette indlæg

Link til indlæg
.....Jeg bryder mig egentlig ikke om begrebet "gentleman" fordi det giver associationer til en mand i habit: Et kapitalistsvin. Det er ikke altid de rige svin, som er de mest venlige mennesker, men derimod er det den lille mand på gaden ..... 

Jeg tror, at du står meget alene med den association.

En gentleman er næsten det modsatte af et kapitalistsvin. Det er en person, der optræder hensynsfuldt og med pli. Der er ganske rigtigt en forestilling om, at han er velklædt, men i min optik er det hans indre værdier, der gør ham til en gentleman.

Derfor har det intet med penge at gøre, og en havnearbejder kan således også sagtens være en gentleman, ligesom en lensgreve kan være det modsatte.

Redigeret af Borende X
  • Synes godt om 4

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

At der er få brugere som bifalder disse "klamme" anmeldelser, forstår jeg ikke,

tja "hver fugl pipper med sit næb."

Jeg har ikke set nogen brugere i denne tråd, der bifalder de anmeldelser.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

ja og så har samtlige medier fået nyt materiale til deres modstand mod prostitution :(

Hvad med om censuren var super simpel - nemlig ikke censur per se men mulighed for oprettelse af dårligt sprog.... når nogen går for vidt

rapporteres en anmeldelse, så vurderer admins sprogbruget. Hvis det er perfidt og groft som vi har set så tit, så bedes trådstarter om at forfatte en spiselig version over samme oplevelse (det kan alle altså finde ud af) og den gamle bliver slettet... 

hvis trådstarter ikke vil det har det jo bare handlet om at svælge i sin egen klamhed... så handler det ikke om en seriøs anmeldelse af pigen men om at få lov til at være svinsk... 

hvis samme person 2 gange poster noget perfidt - så er det skrive-forbud i anmeldelsesforummet... let at administrere og praktisere.... det er en simpel funktion i baglandet der fratager en bruger skriverettighederne i et forum...  

nemt og enkelt... for SÅ mange anmeldelser er der ikke pr dag 

Okay Jasmin.

Jeg kan forstå, at du vil have indført et skriveforbud, hvor hammeren skal falde, hvis en person poster noget perfidt 2 gange. Det har din gode veninde Nikita Darling liket, så jeg går ud fra at hun også er enig med dig i det :)

Jeg har ligget søvnløs det meste af natten og spekuleret på om jeg mon vil blive en af ofrene for dit skriveforbud, da grænsen mellem at skrive perfid, eller ikke perfid er temmelig arbitrær og afhænger af øjnene, der ser. Perfiditet er jo svært at definere uden at forholde sig til konkrete eksempler. 

For at undgå at blive en af ofrene for dit skriveforbud, har jeg derfor brug for at vide hvor grænsen går.

1. Hvad er din definition af perfiditet?

• Er det perfidt at skrive at pigen så mere buttet ud i virkeligheden end på billederne?
  • Er det perfidt at skrive at hendes udseende ikke stemte overens med virkeligheden?
  • Er det perfidt at skrive at pigen har været mange år i branchen?
  • Er det perfidt at skrive at pigens alder ikke stemte overens med virkeligheden? 
  • Er det perfidt at fraråde en pige fordi hendes service ikke lever op til forventningerne?

Du er nødt til at give os nogle konkrete eksempler på perfiditet. Du får det til at lyde så såre enkelt at indføre et skriveforbud, men du har endnu ikke konkretiseret, hvad du egentlig selv mener med begrebet perfid. 

Jeg tror hurtigt at du vil finde ud af at der ikke er nogen entydig definition på perfiditet og som alt muligt andet i tilværelsen afhænger det af øjnene, der ser. Har man fået en dårlig oplevelse hos en GP forstår jeg sgu godt man er sur. Det betyder bare ikke at jeg billiger eller bifalder, når folk skriver noget perfidt i en anmeldelse.

Jeg har flere gange i denne tråd forklaret, at jeg vil lade folk skrive og så tage stilling til om det er perfidt, når jeg ser det. 

Redigeret af titman
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er også  en nobel tanke... og kan være super fin i generel debat og hyggesnak... hvor den for alvor kommer til sin ret. 

Men har i overvejet at ændre regelsættet for tonen i anmeldelserne?  Dette er ganske alvorligt ment. 

EG er netop det største medie - og i er her for at fremme  købesex - men  hvad hvis det ender med at have den modsatte effekt fordi i ikke deltager i hhv afstigmatiseringen af sexkøbere, men tilmed fremmer modstandernes kamp fordi i tillader anmeldelser der bekræfter alle de forkerte fordomme om branchen og køberne?

Du skriver det selv SÅ perfekt K - jeg har markeret det...

Hvis jer i adminteamet kommer forbi sådanne anmeldelser  - så er der altså noget galt. Så er jeres regler som de er nu muligvis overholdt - men alle kodeks for normal adfærd, høflig omgangsform, pli og opdragelse er ikke... 

I  kan som admins få øje på det... og det vil sige at alle andre også kan!! 

Var  det en ide blot at udvide reglerne så tonen i anmeldelserne skal holde et sobert sprog som ikke falder alle normalt-tænkende mennesker for brystet ? Så de anmeldelser i kan se er utilstedelige, bliver håndteret! 

Det er det eneste der lige nu og her er behov for... og det er vel ikke at gøre vold på EG at højne standarden i anmeldelser til almen sund fornuft?

• Synes godt om 4

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

• Create New...