Hop til indhold
HenrikDK

Tanja har da helt tabt sutten...

Recommended Posts

Gæst

Det er da åbenlyst at du med emneoverskriften skaber konnotationer hen i retning af at Tanja Rahm skulle være et pattebarn.

Er det en særlig smart strategi, spørger jeg bare. Var det ikke bedre at du forsøgte at angribe de mange diskrediterende myter, som hun fremsætter om prostituerede og deres kunder? 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er da åbenlyst at du med emneoverskriften skaber konnotationer hen i retning af at Tanja Rahm skulle være et pattebarn.

Er det en særlig smart strategi, spørger jeg bare. Var det ikke bedre at du forsøgte at angribe de mange diskrediterende myter, som hun fremsætter om prostituerede og deres kunder? 

 

Det har jeg gjort i en lang række artikler allerede.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hun skriver "neoliberalismens mørke kræfter" i første afsnit... og så stod jeg af.

 

Det kan godt være at du ikke ved det, men du er en højtbetalt ledertype, som med løgne og ussel mammon gennemtvinger patriakatets hegemoni.

 

Det kan der vel ikke være to meninger om?  :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hun har været tavs et par måneder, men nu er hun på gaden igen, nu endnu mere skinger end før...

 

https://fuckcph.wordpress.com/2015/03/26/060/

 

http://tanjarahm.dk/54-neoliberalismens-fejrede-prototype-den-prostituerede/

 

Ja, man skulle tro hun havde brugt Karl Marx´s Kapitalen

 

http://marxister.dk/kapitalen.php

 

som godnatlæsning  :roll:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er nu sjovt at tage en artikel skrevet af en stærk feminist, kopiere teksten ind i et word dokument og skifte ord som "købesex" og "prostitution" ud med "almindeligt arbejde". For det er jo det samme, et arbejde. Der er erhverv som ikke passer til enhvert menneske, men derfor behøver man ikke nedlægge erhvervet. Jeg kunne heller ikke forestille mig at arbejde som rengørings assistent, eller ønske en datter skulle ende sådan, men det er folks eget frie valg.

 

Måske en smule offtopic, men alligevel et indspark til i det sædvanlige blablabla man læser fra Tanja Harm :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er nu sjovt at tage en artikel skrevet af en stærk feminist, kopiere teksten ind i et word dokument og skifte ord som "købesex" og "prostitution" ud med "almindeligt arbejde". For det er jo det samme, et arbejde. Der er erhverv som ikke passer til enhvert menneske, men derfor behøver man ikke nedlægge erhvervet. Jeg kunne heller ikke forestille mig at arbejde som rengørings assistent, eller ønske en datter skulle ende sådan, men det er folks eget frie valg.

 

Måske en smule offtopic, men alligevel et indspark til i det sædvanlige blablabla man læser fra Tanja Harm :)

 

Eller vare:

 

Varens mystiske karakter har altså ikke sit udspring i dens brugsværdi. Den udspringer lige så lidt af værdibestemmelsernes indhold. Thi, for det første: hvor forskellige de nyttige arbejder eller de produktive virksomheder end kan være, er det en fysiologisk sandhed, at de er funktioner af den menneskelige organisme, og at enhver sådan funktion, hvilket indhold eller hvilken form den end har, væsentlig er forbrug af menneskelig hjerne, menneskelige nerver, muskler, sanseorganer osv. For det andet, det som ligger til grund for bestemmelsen af værdistørrelsen: varigheden af dette forbrug, eller arbejdets kvantitet, er endda iøjnefaldende forskelligt fra arbejdets art. Under alle samfundstilstande måtte den arbejdstid, som produktionen af livsfornødenheder koster, interessere menneskene, omend ikke lige meget på de forskellige udviklingstrin. Og endelig: så snart menneskene på en eller anden måde arbejder for hinanden, får deres arbejde også en samfundsmæssig form.

 

http://www.marxister.dk/vis.php?id=459&forf=1#vfodh

 

Selv Rejse kunne ikke have forfattet det bedre  :wink:

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Eller vare:

 

Varens mystiske karakter har altså ikke sit udspring i dens brugsværdi. Den udspringer lige så lidt af værdibestemmelsernes indhold. Thi, for det første: hvor forskellige de nyttige arbejder eller de produktive virksomheder end kan være, er det en fysiologisk sandhed, at de er funktioner af den menneskelige organisme, og at enhver sådan funktion, hvilket indhold eller hvilken form den end har, væsentlig er forbrug af menneskelig hjerne, menneskelige nerver, muskler, sanseorganer osv. For det andet, det som ligger til grund for bestemmelsen af værdistørrelsen: varigheden af dette forbrug, eller arbejdets kvantitet, er endda iøjnefaldende forskelligt fra arbejdets art. Under alle samfundstilstande måtte den arbejdstid, som produktionen af livsfornødenheder koster, interessere menneskene, omend ikke lige meget på de forskellige udviklingstrin. Og endelig: så snart menneskene på en eller anden måde arbejder for hinanden, får deres arbejde også en samfundsmæssig form.

 

http://www.marxister.dk/vis.php?id=459&forf=1#vfodh

 

Selv Rejse kunne ikke have forfattet det bedre  :wink:

 

Kan du ikke lige skære essensen i den passus ud i pap for min skyld, tak ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kan du ikke lige skære essensen i den passus ud i pap for min skyld, tak ;)

 

Essensen er vel at 5 min. læsning i Kapitalen vil overflødiggøre brugen af sovepiller  :-P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Essensen er vel at 5 min. læsning i Kapitalen vil overflødiggøre brugen af sovepiller  :-P

 

Hvor mange minutter af Tanja Rahm's skriv skal der til?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så vidt jeg ved, så er det kun typer som Tanja Rahm, som mener, at argumentet om "kvindens seksuelle frigørelse" bliver brugt i prostitutionsdebatten.

 

Mine egne observationer siger derimod, at det er argumentet "retten til at kunne bestemme over sig selv" der bliver brugt i prostitutionsdebatten - og dette er noget helt andet end kvinders seksuelle frigørelse!

 

"Kvinders seksuelle frigørelse", er defineret i forhold til det gammeldags patriarikat, hvor typisk Gud (eller en anden patriarikattype) gjorde den kvindelige seksualitet til en synd, med eventuel straf til følge osv.

 

"Retten til at bestemme over sig selv" er et mere universielt argument, som både bruges af mænd og kvinder, og det bliver brugt mere i forhold til en politisk ideologi eller til basale menneskerettigheder (som for nogle også kan være en politisk ideologi)

 

Og afslutningsvis så skal det også påpeges, at det er sexsælgerne(kvinderne) selv der bruger argumentet "retten til at bestemme over sig selv". Det er IKKE hegemoniens og patriarkatet (åbenbart i form af "mænd i lederstillinger") der bruger dette argument. Rent faktisk så bliver "mænd i lederstillinger" (sexkøberne) slet ikke hørt i denne debat.

 

Ak ja. Endnu en patetisk artikel fra Tanja, hvor hun bruger spalteplads på argumenter, som kun er levedygtige, i forhold til ord, som hun ligger i munden på hendes "modstandere".

 

Men sådan er det jo. Sexsælgerne ved jo ikke hvad de selv snakker om, så vi må hellere fortælle dem, hvad det er de siger....

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kvinden har simpelthed ondt i livet, og det skal så projiceres over på alle andre.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hun skriver "neoliberalismens mørke kræfter" i første afsnit... og så stod jeg af.

Så tror jeg nu alligevel, jeg vil læse det. :)

 

Nej alvorlig talt, så er det en uheldig måde, at påkalde sig din opmærksomhed. Jeg ved fra mig selv, at bliver retorikken for hård, så taber jeg interessen. Jeg har ikke læst artiklen, men forestiller mig at havde hun skrevet, at hun er dybt bekymret over alle markeder, som ikke bliver reguleret. Så ville hun have udtrykt det samme, og ikke pr. automatik have tabt dig som publikum. I ville være lige uenig, men der ville være mulighed for debat.

 

Det kan godt være at du ikke ved det, men du er en højtbetalt ledertype, som med løgne og ussel mammon gennemtvinger patriakatets hegemoni.

 

Det kan der vel ikke være to meninger om?  :lol:

 

:)

 

Måske skulle du overveje om din overskrift gavner vores sag.

Titman vi har altså ikke nogen fælles sag. Og jeg ser ingen kræfter på EG, som forsøger at skabe en platform hvorfra vi kan arbejde for nogen sag. Din og min fælles sag har vi i tråden "Store patter".

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, man skulle tro hun havde brugt Karl Marx´s Kapitalen

 

http://marxister.dk/kapitalen.php

 

som godnatlæsning  :roll:

Inden du kommer alt for langt i dine imponerende studier, bør jeg måske gøre opmærksom på, at gode gamle Karl måske netop med os Midtjyder for øje, i samarbejde med en engelsk tekstilfabrikant, lavede en tredive siders resume "Det kommunistiske maniafest".

 

http://www.marxisme.dk/arkiv/marx-eng/1848/manifest/

Del dette indlæg


Link til indlæg

Måske skulle du overveje om din overskrift gavner vores sag.

 

Undskyld, at jeg vender tilbage til dette indlæg, men hvorfor egentlig det?

 

Frk. Harm er ikke sart i sine sproglige appeller (pathos), men at drage neoliberalisme - formentlig fra Midtwesten - ind i billedet - er simpelthen for stærk medicin.

Del dette indlæg


Link til indlæg

...er simpelthen for stærk medicin.

A hva'?!? Betyder det, at dine daglige medicin-doser på plejehjemmet St. Kødlyst er blevet sat ned, siden du er blevet så påvirkelig??

Men selvfølgeligt forståeligt, hvis medicineringen på St. Kødlyst kun udgøres af blå tabletter...

:D :D :P

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

A hva'?!? Betyder det, at dine daglige medicin-doser på plejehjemmet St. Kødlyst er blevet sat ned, siden du er blevet så påvirkelig??

Men selvfølgeligt forståeligt, hvis medicineringen på St. Kødlyst kun udgøres af blå tabletter...

:D :D :P

 

 

Jeg kan godt se, at jeg skulle have skrevet "for skrap kost".

Men når det så er sagt, er jeg ikke i tvivl om, at frk. Harm betragter sine gode råd og tanker som ren medicin mod det værste onde: Manden.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...