Frej af Asgaard 835 Skrevet 16. April, 2015 Se følgende klip fra Nürburgring i 1970.Bilerne vælter og skrider jo rundt for ingenting. Jeg kan godt forstå hvorfor der var så mange dræbte i trafikken dengang.Der er alligevel sket mange forbedringer med bilernes køreegenskaber og generelle sikkerhed siden da. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DETH 5546 Skrevet 16. April, 2015 Den bil ved 2.56 hvad er det for en? En Fiat? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bundstokken 2138 Skrevet 16. April, 2015 Den bil ved 2.56 hvad er det for en? En Fiat?Det er en Fiat 850 Sport Coupe, 903 ccm, 53 hk. topfart ca 155, 14 - 17 km/l. hækmotor. skivebremser for den lille sedan lige før er en alm. Fiat 850 Berlina, også hækmotor. VenligstSpunsen/Bundstokken 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
warmgun 4146 Skrevet 16. April, 2015 Ja det er da vist en 850 coupé.i øvrigt er mange af de væltede biler udstyret med hækmotor, der notorisk giver dårlige køreegenskaber. Med få undtagelser var hjulophæng heller ikke på en moderne standard, ligesom man næsten kun anvendte diagonaldæk, der ikke har samme egenskaber som radialdæk. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DETH 5546 Skrevet 16. April, 2015 Tak for svar. Bobblerne vælter også ud over det hele, men den fine opel gt blir på alle fire Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 16. April, 2015 Forøvrigt - ved 0:30 er det tydeligt, at det at køre med sele har en virkning!! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DETH 5546 Skrevet 16. April, 2015 Forøvrigt - ved 0:30 er det tydeligt, at det at køre med sele har en virkning!!Var det ikke først fra 69 at bilerne skulle ha sele monteret? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bundstokken 2138 Skrevet 16. April, 2015 (edited) WG det er en Sport Coupe, 4 forlygter, 4 baglygter og skarpkantet hæk med pyntelister . 850 Coupe havde lygter som 850 berlina og bløde kanter i hækken OG mindre motor Det er iøvrigt sindsygt uansvarlig kørsel der vises eksempler på - ingen sikkerhedsseler, ingen styrtbøjler , ingen hjælm, så i VW capriolet'en? Redigeret 16. April, 2015 af Bundstokken Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
warmgun 4146 Skrevet 16. April, 2015 WG det er en Sport Coupe, 4 forlygter, 4 baglygter og skarpkantet hæk med pyntelister . 850 Coupe havde lygter som 850 berlina og bøde kanter i hække OG mindre motor Uha, så godt er jeg altså ikke inde i bilmodellerne!min første var en Austin Mini 1000 mk. II fra 68 - den væltede i hvert fald ikke... 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 16. April, 2015 Var det ikke først fra 69 at bilerne skulle ha sele monteret?Tror du har ret, men de har da tydeligt en efekt 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Louie De Palma 2317 Skrevet 16. April, 2015 I trumpetbuksernes tid var der ikke så mange grænser. Man kunne også køre til Afghanistan og ryge tjald."itsy bitsy tag med mig til nepal" Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 16. April, 2015 I trumpetbuksernes tid var der ikke så mange grænser. Man kunne også køre til Afghanistan og ryge tjald."itsy bitsy tag med mig til nepal"Er der piger i Nepal Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13950 Skrevet 16. April, 2015 Ja det er da vist en 850 coupé.i øvrigt er mange af de væltede biler udstyret med hækmotor, der notorisk giver dårlige køreegenskaber. Med få undtagelser var hjulophæng heller ikke på en moderne standard, ligesom man næsten kun anvendte diagonaldæk, der ikke har samme egenskaber som radialdæk.Ja, i grunden utrolig så mange biler, der dengang var med hækmotor - men det var nok fordi biler med baghjulstræk ikke var/er så meget bedre - men første bil var forøvrigt med baghjulstræk, men efter at den overstyrede i en kurve og endte på hovedet, lovede jeg mig selv aldrig mere at købe en baghjulstrukken bil. Det har jeg desværre ikke helt kunne holde, men hvergang er jeg blevet mindet om at de trækkende hjul helst vil være forrest 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5050 Skrevet 17. April, 2015 Var det ikke først fra 69 at bilerne skulle ha sele monteret?1976 i Danmark! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5050 Skrevet 17. April, 2015 (edited) Se følgende klip fra Nürburgring i 1970.Bilerne vælter og skrider jo rundt for ingenting. Jeg kan godt forstå hvorfor der var så mange dræbte i trafikken dengang.Der er alligevel sket mange forbedringer med bilernes køreegenskaber og generelle sikkerhed siden da. Det er sgu også ret bizart, at den berømte og livfarlige Nordschleife i mange år har været åben for amatørkørere i egne kørertøjer!Selv efter sikkerhedsforanstaltninger er det hjernedødt!Et yndet polterabend udflugtsmål!http://www.nuerburgring.de/en/drives-fun/drives/touristenfahrten/tourist-rides-nordschleife/opening-times-nordschleife.htmlEr også gået galt for (mange) andre og væsentligt bedre kørere: Redigeret 17. April, 2015 af McQueen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg