Hop til indhold
Nihil

Erotisk kunst

Recommended Posts

Gæst

Der er også Dostojevskij's 'Forbrydelse og straf', som ikke er erotisk, men hovedpersonen filosoferer lidt over 'den holdte kvinde' fremfor den prostituerede. Megagod bog, udover dette.. 

Ellers af musik er der Vive la Fete, som opstod, da manden villle have optagelser fra soveværelset med med på tour- og satte musik til.. Men svedig sex kategorien må det nok være ! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest ACDsee

Der er også Dostojevskij's 'Forbrydelse og straf', som ikke er erotisk, men hovedpersonen filosoferer lidt over 'den holdte kvinde' fremfor den prostituerede. Megagod bog, udover dette.. 

Ellers af musik er der Vive la Fete, som opstod, da manden villle have optagelser fra soveværelset med med på tour- og satte musik til.. Men svedig sex kategorien må det nok være ! 

Forstår ikke fransk :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Erotisk kunst findes vel inden for alle kunstens genrer. Det er nok svært helt at definere "erotisk", for noget, der er erotisk for een, er ikke erotisk for en anden.

Alligevel er der nok en eller anden skjult fællesnævner, hvor "alle" kan blive enige om, at det er erotisk.

For mig er det ikke nødvendigvis billeder, selvom Hippos strenge emmer af erotiske billeder, hvoraf flere da også er smuk kunst. For mig er det derimod i lige så høj grad det skrevne, hvor fantasien må tages til hjælp for at danne billeder i det indre univers.

De fleste kender vel klassikeren "Fanny Hill", der, så vidt jeg husker, var forbudt i Danmark til op omkring 1960. Denne roman udtrykker jo på smukkeste vis en hyldest til glæden ved det sexuelle samvær.

Selv vil jeg imidlertid gå tilbage til foråret 1771, hvor Goethe skrev digtet "Willkommen und Abschied". Her beskriver han bl.a. via en besjæling af naturen mødet med en pige, præstedatteren Friederike Brion fra Sesenheim ved Strasbourg, som han havde mødt gennem fælles venner og var blevet helt forgabt i.

Denne forårsforelskelse affødte de berømte "Sesenheimerlieder", der blev indledningen til den korte, men heftige "Sturm und Drang"-periode.

Selv vender jeg gang på gang tilbage til disse digte med den erotisk beskrevne natur og de ungdomsfølelser, som Goethe giver udtryk for.

Selvom jeg er klar over, at der er visse sproglige barrierer, bringer jeg alligevel digtet på originalsproget. Det findes sikkert oversat på nettet.

Edit:

Jeg beklager meget, men jeg kan ikke her bringe digtet. Formatteringen bliver håbløs og ødelægger det hele, men det findes: http://www.literaturwelt.com/werke/goethe/willkommen.html

Måske skulle Admin give programvarens formatteringsmuligheder et tiltrængt eftersyn?

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Af film er der den italienske Salo- stærkt perverteret sadomasochistisk film, som fik folk til at kaste op i biografen. Tror at den skulle skildre nazismen. 

http://worldscinema.org/2012/03/pier-paolo-pasolini-salo-o-le-120-giornate-di-sodoma-aka-salo-or-the-120-days-of-sodom-1975/

David Lynch er også underlig erotisk i sine film- hvem husker ikke masturbationsscenen i filmen Mulhulland Drive. Var desuden vild med Vilde Hjerter og Blue Velvet. 

Her fra Salo;

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jamen, så er der jo også de udødelige fra antikken.

Vedhæftet finder I en baghyler fra Pompeii og på https://www.google.dk/search?q=pompeii%2Bsex&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=24Y-Va3kA4GfUK6FgNgK&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1024&bih=511&dpr=2 finder I flere andre.

Som det ses, er der intet nyt under solen

Pompeii_-_Casa_del_Ristorante_2.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg

Rigtig god tråd,

Et lille bidrag fra min favorit maler  John C. Kacere (23 June 1920 – 5 August 1999)

Kunne også at se, at naturligvis er den Danske maler og fantastiske kunstner Wilhelm Freddie er nævnt med syntes lige hans dygtige lærling 

Hans Henrik Lerfeldt lige fortjener lidt stjerner :-).

Nogle af mine favorit fotografer er:

Steven Diet Goedde

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jamen, så er der jo også de udødelige fra antikken.

Vedhæftet finder I en baghyler fra Pompeii og på https://www.google.dk/search?q=pompeii%2Bsex&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=24Y-Va3kA4GfUK6FgNgK&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1024&bih=511&dpr=2 finder I flere andre.

Som det ses, er der intet nyt under solen

Pompeii_-_Casa_del_Ristorante_2.jpg

​En bedre bevaret eksempel samme sted fra.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest mature man

​Jeg anede ikke at man osse barberede fissen i 1800 tallet – troede faktisk det var noget som blev moderne i 1990'erne

Del dette indlæg

Link til indlæg

​Jeg anede ikke at man osse barberede fissen i 1800 tallet – troede faktisk det var noget som blev moderne i 1990'erne

​Måske er der hygiejniske fordele.

Del dette indlæg

Link til indlæg

​Nej, det er tidligere. Ser man f.eks på nøgne piger fra f.eks rokokoen, er der ikke meget for kratluskere at komme efter. Det kan måske skyldes et vist ønske om at afsexualisere?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest mature man

​Nej, det er tidligere. Ser man f.eks på nøgne piger fra f.eks rokokoen, er der ikke meget for kratluskere at komme efter. Det kan måske skyldes et vist ønske om at afsexualisere?

Du har ret – på billeder fra den tid er kønsbehåring ofte fraværende – jeg havde egentlig ikke tænkt over det før – årsagen kan vi jo kun gætte om, men det med at afsexualisere og bare vise kroppen er et udmærket gæt.

Men gad vide hvor mange barberede rent faktisk fissen dengang.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...