McQueen 5050 Skrevet 1. Maj, 2015 Jamen så må du fortælle mig, HVEM det så er, der ikke gider lave noget? Og hvor meget netop den gruppe koster?I øvrigt imponerende du sådan kan identificere dem....taget i betragtning hvor uhomogen en gruppe, det må være.Kommer da helt til at tænke på debatten om sexarbejderne og hvem og hvordan de evt. må påvirkes psykologisk negativt ... Og hvordan det i denne lille gruppe alligevel er meget svært netop at identificere de pågældende Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DETH 5546 Skrevet 1. Maj, 2015 (edited) Jamen så må du fortælle mig, HVEM det så er, der ikke gider lave noget? Og hvor meget netop den gruppe koster?I øvrigt imponerende du sådan kan identificere dem....taget i betragtning hvor uhomogen en gruppe, det må være.Kommer da helt til at tænke på debatten om sexarbejderne og hvem og hvordan de evt. må påvirkes psykologisk negativt ... Og hvordan det i denne lille gruppe alligevel er meget svært netop at identificere de pågældendeI stedet for at se dig sur på dem du mener der tjener for meget, så blive sur på dem der udnytter vires system, så de der rent faktisk har brug for hjælp kan få den. Dovne Robert feks, en rask mand der ikke kan nedværdige sig til det arbejde han kan få, fordi det keder ham. Redigeret 1. Maj, 2015 af DETH Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DETH 5546 Skrevet 1. Maj, 2015 Hvis du arbejder mere end 37 timer - så er du jo selv skyld i at der ikke er arbejde til dem, der måske gerne ville give en tørn med, men som kun kan præstere i f.eks 10 timer/ugen, bliver holdt udenfor arbejdsmarkedet Det der er ligeså forkert som at 12 minutter skulle kunne redde den dansk økonomi. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5050 Skrevet 1. Maj, 2015 Jeg er ikke sur på dem, der tjener meget.Men jeg anerkender ikke definitionen af dem, der tjener meget som værende dem, der skaber noget for andet! Det er bullshit!Endvidere køber jeg heller ikke præmissen om, at dem det gerne vil yde mere forhindres i det....endsige forhindres i at tjene penge!En tur på en af utallige villaveje på Fr.berg, Gentofte, Hellerup, Charlottrnlund, Lyngby, Bagsværd, Skanderborg, Vejle, Risskov, Skåde ...etc etc vidner bestemt heller ikke om det! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5050 Skrevet 1. Maj, 2015 Hvis du har et bedre forslag så kom med det, uden at det går ud over folk der kan og vil gøre en ekstra indsats. Faktum er jo, at "race to the buttom" faktisk vil belønne nogle UDEN, at de yder mere...nemlig gennem en større andel af indtjeningen som konsekvens af løndumpingen!! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
holstebronx 7415 Skrevet 1. Maj, 2015 Hvis du arbejder mere end 37 timer - så er du jo selv skyld i at der ikke er arbejde til dem, der måske gerne ville give en tørn med, men som kun kan præstere i f.eks 10 timer/ugen, bliver holdt udenfor arbejdsmarkedet Det er vel arbejdsgiverne som man skal stille det spørgsmål til.Som oftest er det jo fuldtids stillinger.Deltid hvis der er få arbejdsopgaver, men FOR FULD KRAFT.Senior ordninger er vel heller ikke særligt udbredt, eller ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5050 Skrevet 1. Maj, 2015 Faktum er jo, at "race to the buttom" faktisk vil belønne nogle UDEN, at de yder mere...nemlig gennem en større andel af indtjeningen som konsekvens af løndumpingen!! Ja og for mange dårligt drevne virksomheder måske ligefrem den eneste måde, hvorpå de kan overleve, så deres ejer fortsat kan spille fandango!Og der gælder også brugen af ulønnede praktikanter, studerende, nyttejobbere m.m.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Prinz 5028 Skrevet 1. Maj, 2015 Det står jo enhver frit for at blive selvstændig, hvis man mener det er SÅ meget bedre end at være lønmodtager.Der er arbejde til dem der vil arbejde BUM! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13950 Skrevet 1. Maj, 2015 Må indrømme at jeg ikke forstår, hvorfor folk absolut skal arbejde et bestemt antal timer ugentlig for i det hele taget være med på arbejdsmarkedet - det afskærer jo mange, der kun har behov/tid/lyst/evne til at arbejde - f.eks 20 timer/ugentlig fra at bidrage til samfundet og de må istedet søge førtidspension eller af og til vælge at gå på arbejdsløshedundstøttelse/bistand - og jeg må indrømme at jeg virkelig misunder de glædespiger, der kan nøjes med at tage 1 - 2 ugentlige vagter for at have nok til livets ophold Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5050 Skrevet 1. Maj, 2015 (edited) Det står jo enhver frit for at blive selvstændig, hvis man mener det er SÅ meget bedre end at være lønmodtager.Der er arbejde til dem der vil arbejde BUM!Ja klart der er....men giver ikke mening hvis det ikke er reelle jobs til en fair løn, man kan leve af i Danmark!!Det har fagbevægelsen kæmpet for i 120 år! Og dét har skabt dine og mine livsbetingelser i et af verdens mest velstående lande, hvor netop en anstændig løn gør, at det store flertal kan få andel i den velstand, de selv tilvejebringer!Og nok så vigtigt til gavn for virksomhedernes indenlandske afsætning!Ellers kan man jo bare melde sig frivilligt til at klippe Fælledparken med sin egen neglesaks...dét er jo også et arbejde! Redigeret 1. Maj, 2015 af McQueen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg