Hop til indhold
Kausten

Hvorfor er L ordet tilladt på EG?

Recommended Posts

Guest tvr

Måske var det også interessant at få belyst hvorfor L er så slemt et ord i visse øren? Det er det jo nok fordi det præcist fortæller om hvilken metier den pågældende person har, nemlig at sælge sin krop til sex imod et vederlag. Kan det være en flovhed eller skam over selve erhvervet, som afstedkommer en sådan afsky for ordet L eller er det omgivelserne, som med L ordet sænker et skær af foragelse og misbilligelse over lige netop denne form for beskæftigelse. Under alle omstændigheder rammer ordet hårdt visse steder og dette er jo i  sig selv faktisk meget interessant at få belyst!

Jamen betyder det så meget ? Skal det absolut analyseres hvorfor nogen ikke vil kaldes noget, før du (og nu ved jeg jo ikke om det er dig)​ beslutter om de skal fornærmes eller ej ?

Egentlig er det vel ligegyldigt, hvis man respekterer nogen, omfatter den respekt også at man ikke fornærmer dem tilsigtet. 

Hvorimod, hvis man kalder nogen noget de ikke vil kaldes, både fornærmer man dem, og viser dem disrespekt. Og det er jo OK, hvis man mener de SKAL fornærmes. Men man kan ikke komme og sige man respekterer dem, på nogen måde, hvis man starter med at gå ud og fornærme dem.

Og egentlig når man vel frem til, at hvordan man taler/skriver til andre siger uendelig meget om en selv. 

 

 

Redigeret af tvr

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jasmin, det var ret uklart, at du mente noget andet end du skrev, for du skrev klokkeklart "En luder har det som hovedjob og hendes indtjening er primært baseret på salg af seksuelle ydelser....."

Alle mennesker har brug for et arbejde, regningerne skal betales uanset om du er kassedame, selvstændig maler eller selvstændig sexarbejder. For de to sidste gælder, at de må have en strategi for, hvordan de klarer sygedage og andet fravær ;) 

Og til BR, vi fortæller vi har det godt, fordi der er nogle, der har travlt med at fortælle, at vi IKKE har det godt, at vi tager skade, er ofre mv. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jasmin, det var ret uklart, at du mente noget andet end du skrev, for du skrev klokkeklart "En luder har det som hovedjob og hendes indtjening er primært baseret på salg af seksuelle ydelser....."

​yeah - ikke lige en klokkeklar formulering - sorry :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg gylper lidt i min mund, når mænd kalder mig gudinde, jeg er ikke ophøjet over alle andre mennesker. 

Det er sgu ok Bly, det er der vist også nogen der sætter pris på ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg gylper lidt i min mund, når mænd kalder mig gudinde, jeg er ikke ophøjet over alle andre mennesker. 

​man er vel ikke ophøjet over nogen fordi man får et smukt kompliment ?  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ok, Bly, kunne du ikke komme med flere begrundelser for hvorfor det er at du kalder dig selv for luder? Måske ser man tingene anderledes, når man i forvejen bevæger sig meget i 'den seksuelle verden'? Lidt som Rikke Grossel. Du er måske mere afklaret på eet plan, da du også viser dig med billede.

Jeg gør det ikke af hensyn til mine venner og familie. Derfor at det pisser mig af at den gensidige respekt ikke altid forekommer i den her verden, hvor diskretion er vigtig for mange. Er sygeligt hidsig på ham idioten, som sidder herinde med sit klamme glatte ansigt og leger god fyr og invaderer mit privatliv. Der kan man jo se- hovedproblematikken er jo forskellig fra pige til pige i den her branche.

At man stiller sig til rådighed for intimitet, sex og varme- et universelt behov for de fleste- der anerkender jeg gerne at jeg er et objekt/ en person, som stiller mig til rådighed. Men den her hemmelige sexverden er ikke hele mig- det er en del af mig. Jeg er kun et objekt i lige den situation. Så for mig er det vigtigt at respektere hinanden som mennesker og at man ikke hele tiden er et rent objekt. 

Jeg har det ok med at nogen tænder på underkastelse osv, men har svært ved at se bort fra at luder ikke skulle være et skældsord. :)

Lige sidste ting i den her 'mandehørmklub' - ifølge Birgitte Lieberkind, hende psykologen, som arbejder med prostituerede- så er vi alle i samme båd. Det er samme problematik, som kører. Så jeg kan ikke respektere en fyr, som kaster skældsord i hovedet på en kvinde og ikke kan tage ansvar for hvorfor han gør det. Og netop derfor er det som en skolegård. 

Jeg har ikke i sinde at tale på vegne af prostituerede, hvis forbrugerne sidder og kævler mere svinsk end modstanderne. Så jeg smutter over på SD- der er man jo ikke luder :)

Redigeret af Sara

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu har jeg lettet på hatten én gang, så nu vil jeg gerne lige gentage øvelsen for Bly. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det handler for mig ikke om adkomsten til at anvende L ordet eller ej. Lad mig gentage mig selv og sige, at jeg afholder mig fra at bruge ordet i en kontekst, hvor ordet kunne misforstås som værende et skældsord. Mine skriv derimod omhandler årsagen til denne holdning. Om GPs generelt har det godt og er afklarede omkring deres metier, skal jeg her lade usagt, da dette vil kræve en mere dybdegående psykosocial analyse. Det er der andre som ved langt mere om end mig og følgelig vil jeg undlade at kommentere på den side af sagen. Mærkeligt er det dog, at der tales om beskyttelse af privatlivet, hvorved beskæftigelsen bliver fordækt og en slags skyggetilværelse.

Netop L ordet har lige præcist den selvsamme skyggeside - det dækker over noget forbudt og lettere snavset, som ikke tåler dagens lys. Måske derfor føler mange GPs sig derfor i den grad ramt af dette ord. Det sjove er faktisk, at dem som plæderer omkring hvor frie og afklarede de selv føler sig omkring L tilværelsen i høj grad er dem som føler sig mest chikanerede af dette ord. Det er på en måde både grineren og dybt tragisk. Hvis man var så afklaret omkring jobbet burde man jo netop ikke føle sig afmægtig og trukket ind i en skyggetilværelse og samtidigt burde det gøre hverken fra eller til, at man skulle blive tituleret med ordet L eller måske blot sige at man arbejde som L enten per fuldtid eller som bijob. I Tyskland har man et ord som kaldes Hobbyhure, som er meget populært og dækker over naturligt liderlige kvinder, som har en hobby ja som hobbyL :wink: 

Redigeret af Bukowsky Revival

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvorfor er det mærkeligt? Hvorfor står du ikke selv frem med ansigtsbillede og dit rigtige navn? 

Jeg har aldrig erklæret mig selv for afklaret- Bly virker afklaret? 

Sex er generelt ikke noget man udbasunerer for alle. Måske derfor at det er forbundet med noget lidt hemmeligt. 

Jeg synes samtidig ikke at du giver rum for ændring af det det med din retorik. Det er simpelthen op ad bakke, da man skal overbevise alle. 

Men udover dette- så er det her et forum for mænd- hvorfor ikke kigge lidt indad istedet og snak om det. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg gylper lidt i min mund, når mænd kalder mig gudinde, jeg er ikke ophøjet over alle andre mennesker. 

19371.gif  Nej og det ved vi jo så ganske udmærket hvem der startede med det ord og hvor det kommer fra.

Fra nogle piger som følte/føler sig hævet over andre.

Bly er sgu da bare BLY.

Venligst Landsbytossen - nu med tablet

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvem ?

 

19371.gif   Nej og det ved vi jo så ganske udmærket hvem der startede med det ord og hvor det kommer fra.

Fra nogle piger som følte/føler sig hævet over andre.

Bly er sgu da bare BLY.

Venligst Landsbytossen - nu med tablet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

19371.gif   Nej og det ved vi jo så ganske udmærket hvem der startede med det ord og hvor det kommer fra.

Fra nogle piger som følte/føler sig hævet over andre.

Bly er sgu da bare BLY.

Venligst Landsbytossen - nu med tablet

Er dette ikke en side for voksne? Voksne taler klart- ikke i gåder. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu havde jeg ellers lovet mig selv at jeg ikke ville blande mig mere i denne debat, men jeg må abselut have et svar fra Bigdick ?

Hvem var det nu?

I øvrigt....så skal jeg hjælpe dig lidt på vej....det var kun en pige...ikke nogle, så når du nu skal lege "onkel historie fortæller"...

Så gælder det om at huske den rigtige historie. Ellers skal man lyve så det er troværdigt!

 

 

Redigeret af Lady Cherie
vrede

Del dette indlæg


Link til indlæg

Administrator har før skrevet hans holdning til brug af ordet, I har naturligvis lov til at have en anden holdning end han har og give udtryk for den eller være enige med ham, men i sidste ende er det ham der bestemmer linjen  herinde, og så kan man selv vælge om man vil være her eller ej under den linje, der bliver lagt.

I den debat jeg linker til nedenunder skriver Administrator

Jamen det skal jeg da gerne bekræfte. Eroguide.dk er et forum for mænd, hvor de kan dele deres oplevelser med købesex. Pigerne er dog også velkommen til at deltage herinde.

Du blev ikke bandet fra chatten for at have skrevet luder, men fordi du svinede samtlige mennesker der var online til.

Jeg har tidligere sagt at det ikke er forbudt at bruge ordet luder herinde, og dette gælder stadig. Men der er stor forskel på om du bruger ordet nedsættende om en pige, eller om du bruger det positivt.

​Spørgsmålet er vel så bare, hvem der bestemmer om det bliver brugt nedsættende om en pige eller ej..

Nogle, som mig, ville jo mene det er nedsættende at bruge det medmindre man, som i Bly's tilfælde, godt kan lide at blive kaldt det :P.

Men anyway... jeg kan ihvertfald sige at det er blevet bevist at snakker man med kvinder ude i den virkelige verden, og så bruger ordet L(og ikke om dem), så får man ikke ligefrem en positiv reaktion. Men bruger man ord som prostitueret, eller Glædespige.. så er reaktion neutral til positiv.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ok, Bly, kunne du ikke komme med flere begrundelser for hvorfor det er at du kalder dig selv for luder? Måske ser man tingene anderledes, når man i forvejen bevæger sig meget i 'den seksuelle verden'? Lidt som Rikke Grossel. Du er måske mere afklaret på eet plan, da du også viser dig med billede.

 

  

Det vil jeg helt vildt gerne gerne, Sara. Det er bare lidt op ad bakke, ikke? 

 

Når jeg ikke ser det som et skældsord i daglig tale, og du og andre gør. Men i virkeligheden er det temmelig simpelt, det er bare det ord der nu engang bedst beskriver hvad det er jeg arbejder med, nemlig at mænd betaler for mit samvær og for at have sex med mig. Jeg har tidligere forsøgt at pakke det pænt ind, ærlig talt mest af hensyn til andre, fordi de ikke synes at jeg var "sådan en". Jeg har kaldt det både sexarbejder, massagepige og glædespige, men det er der bare rigtig mange mennesker udenfor denne verden der ikke ved en hujende fis om hvad er. - Nogle troede at jeg var stripper, andre at jeg var telefonpige, og det er på trods af at deres hjernekapacitet har været umådelig fin og at jeg ville egne mig ganske elendigt til begge dele. 

Naturligvis er det smadder ufedt at blive kaldt luder i en nedladende kontekst, det er det også at blive kaldt idiot? Men let's face it, når det sker, så er det vel sjældent det lille ord luder, som er den egentlige grund til at vi bliver stødt og provokeret, er det vel? Er det ikke nærmere alt den foragt og kvindehad, den slags mænd ofte udstråler enten på skrift eller in real life? Det er det i hvert fald for mit vedkommende.

Jeg kan fint respektere at du og andre har det anderledes end jeg har det, virkelig! Det jeg ikke forstår er at man ligefrem vil forbyde brugen af et ord og hvorfor jeres mening derfor skulle være mere okay, end de af os der er okay med ordet? Vi har præcist den samme ret, også uden at blive tillagt alle mulige forudindtagede holdninger, fra folk der ikke aner en hujende fis om, hvordan vi er som mennesker.

  

Ja, jeg er ret afklaret med mit erhverv og min seksualitet helt generelt. De der skal vide det, de ved det. Men jeg synes egentlig slet ikke at det er relevant i lige netop denne sag.  :)  Jeg har tilladt mig at korte dit indlæg lidt ned og taget det med som var henvendt til mig.

  

Redigeret af Bly

Del dette indlæg


Link til indlæg

(til mig selv...skrev jeg ikke at jeg ikke ville blande mig i den her debat mere? Åndsvage kælling!)

Bly Jeg syntes faktisk at det er et godt indlæg du skriver der, trods vi ikke kan blive enig om l.ordet...

Jeg vil enda gå så langt så jeg vil tvinge mig selv til at prøve at forstå hvorfor du bruger ordet, men det er så dit valg, jeg har gennem mindst et århundret kæmpet en kamp for at højne nivuet for os piger. Tro mig, det har kostet blod sved og tårer at konstant prøve at skrive...kravl nu lidt højere op!

Heppe på de piger der har stillet sig frem i medier og snakket vores sag!

Skrevet flere hundret kilometer indlæg her og der, diskuterede med latterlige bøhtrolle som har ført sig frem på div internetforrum, imens deres Klarkøres hånen er ved at få en til at sige...hvorfor fanden bliver man ved?

Vi piger bliver nød til at stå sammen om at kravle højere op, og vi skal fandeme have de der drenge med, ellers risikere vi at vi får hevet et forbud ned over hovedet mod købesex.

Jeg har pt ikke noget godt bud på Hvem der kunne stå frem og tale vores sag, vi havde Sus Møller, men vi grov misbrugte hende.

Vores Modstandere har massere af tage af, de ved at vi ikke tør stå frem, og vi er bedst til at modarbejde hinannen.

De skal ikke have lov til at Nedgøre os, De skal ikke bestemme hvad vi skal eller ikke skal med vores krop. Men vi skal lære at holde sammen!

(nu mangler jeg bare at synge: Når jeg ser et rødt flag smelde....):grin: 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

 En L**** har det som hoved-job og hendes indtjening er primært baseret på at hun sælger sexuelle ydelser.

 

hvad menes der så med den sætning du skriver her ? For det er uklart for mig 

​At en sten ikke kan flyve betyder jo ikke, at alt der ikke kan flyve er sten ...

Det er klart at Jasmins formulering kan misforstås, men jeg antog det for ret usandsynligt at hun kunne finde på at mene at, hvis man primært tjener penge ved at sælge sex, så er man luder. Pointen var vel at nævne nogle af det betydningsindhold ordet har for Jasmin, og som er med til at gøre det ikke bare upassende at bruge om hende, men direkte misvisende?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

Det handler for mig ikke om adkomsten til at anvende L ordet eller ej. Lad mig gentage mig selv og sige, at jeg afholder mig fra at bruge ordet i en kontekst, hvor ordet kunne misforstås som værende et skældsord. Mine skriv derimod omhandler årsagen til denne holdning. Om GPs generelt har det godt og er afklarede omkring deres metier, skal jeg her lade usagt, da dette vil kræve en mere dybdegående psykosocial analyse. Det er der andre som ved langt mere om end mig og følgelig vil jeg undlade at kommentere på den side af sagen. Mærkeligt er det dog, at der tales om beskyttelse af privatlivet, hvorved beskæftigelsen bliver fordækt og en slags skyggetilværelse.

Netop L ordet har lige præcist den selvsamme skyggeside - det dækker over noget forbudt og lettere snavset, som ikke tåler dagens lys. Måske derfor føler mange GPs sig derfor i den grad ramt af dette ord. Det sjove er faktisk, at dem som plæderer omkring hvor frie og afklarede de selv føler sig omkring L tilværelsen i høj grad er dem som føler sig mest chikanerede af dette ord. Det er på en måde både grineren og dybt tragisk. Hvis man var så afklaret omkring jobbet burde man jo netop ikke føle sig afmægtig og trukket ind i en skyggetilværelse og samtidigt burde det gøre hverken fra eller til, at man skulle blive tituleret med ordet L eller måske blot sige at man arbejde som L enten per fuldtid eller som bijob. I Tyskland har man et ord som kaldes Hobbyhure, som er meget populært og dækker over naturligt liderlige kvinder, som har en hobby ja som hobbyL :wink: 

Ja - Jeg er så en af de afklarede.

Og det er så lige lykkedes dig at kalde de afklarede piger som IKKE vil kaldes ludere, for tragiske og grineren.

Om pigerne er afklarede eller ej så skal vi da ikke kaldes for et skældsord.

Og endnu mindre for tragiske osv.

Er man kun en  afklaret og glad Gp hvis man vil kaldes luder?

Jeg vil tales til og Omtales på samme pæne høflige måde som jeg behandler andre.

Jeg er simpelthen bare bedre opdraget end det.....

Hæv niveauet!

Samfundet kaster rigeligt med brænde på stigmatiseringsbålet.....

Behøver jer mænd som sværger til Luder ordet at hjælpe til ?

Del dette indlæg


Link til indlæg

 Hvorfor er det så vigtigt gang på gang at stadfæste, at man har det godt med sin metier/eller bobby you name it er under alle omstændigheder pussigt. Der må virkeligt stikke et eller andet under, når reaktionerne er så voldsomme.

Hvis GPen ikke er nærtagen men serviceminded og ikke så hysterisk, vil hun såmænd hellere end gerne spille med på denne lille verbale leg. Hvorfor være så snerpet og sippet? Mon ikke også det i høj grad skræmmer mange af kunderne væk at fremture så bombastisk omkring dette lille ord?? Jeg spørger bare?? Kunne man ikke i stedet bare slappe lidt af og ikke være så forbandet nærtagen nærmest grænsende til kollerisk adfærd hos visse personager!!

Forslag: Undlad at bruge pseudo-psykoanalyse på andres argumenter - det ender i noget snavs. Anledningen til at understrege at man har det godt med at sælge sex her kan jo være at man netop gerne vil undgå at ryge i den fælde (som du satte op) om, at hvis man ikke har det godt med ordet Luder, så er det nok fordi man ikke har det godt med at sælge sex. Så først lavede du en pseudo-psykoanalyse på hvad modstand mod ordet skyldes. Og modstand mod din analyse kan så også pseudo-psykoanalyseres. Sådan kan det forstsætte for evigt - jeg siger det bare - for den slags analyser er kendetegnet ved, at den der analyserer per definition er klogere end den der bliver analyseret på sidstnævntes egne motiver (det er nemlig præmissen i psykoanalyse, at analytikeren bedre kan gennemskue analysanden end denne kan selv).​

Her var det altså helt banalt: Det er nødvendigt at sige at man ikke føler skam, hvis man ikke kan lide ordet, men ikke vil acceptere din præmis om at det må skyldes skam ...

Dernæst vil jeg også (igen) foreslå, som jeg også læser ind i det du skriver, at folk slapper lidt af. Enten er ordet brugt bevidst provokerende - og så fører det ingen vegne at prøve at kritisere det. Så hopper man jo bare på en provokatørs limpind. Eller også er det brugt uden tanke for at det kan være provokerende - og så kommer man længst med at påpege det uhensigtsmæssige stille og roligt.

 

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg

Naturligvis er det smadder ufedt at blive kaldt luder i en nedladende kontekst, det er det også at blive kaldt idiot? Men let's face it, når det sker, så er det vel sjældent det lille ord luder, som er den egentlige grund til at vi bliver stødt og provokeret, er det vel? Er det ikke nærmere alt den foragt og kvindehad, den slags mænd ofte udstråler enten på skrift eller in real life? Det er det i hvert fald for mit vedkommende.

​Først og fremmest synes jeg det er en fin redegørelse.... der er blot noget i den jeg ikke forstår. 

At blive kaldt idiot er et angreb på ens intelligens. Det kan man hoppe op og falde ned på... hvis man har mere end 2 brikker at rykke med kan man smile af det. 

Men når mænd - ALLE mænd (og her der det virkelig alle og i min optik alle mennesker m/k) - bruger ordet luder, så udstråler de jo netop foragt, kvindehad, ydmygelse og afstandtagen til kvinden. Det er det de udstråler når de bruger ordet om dig/os. At du/vi ikke er noget værd fordi du/vi har det job du har. Det er det ordet i sig selv udstråler og betyder. 

Hvis ordet betød noget andet blev ingen af os jo provokeret - for så var det var et ord og ikke konteksten.  Ordet er ikke en job-beskrivelse - det er et ord for hvor lidt en kvinde kan være værd! 

Derfor er ordet luder er nedværdigende og ydmygende uanset kontekst. 

Jeg har mødt dig og du er noget af det sødeste mest intelligente og charmerende. Når du bruger det ord om dig selv - så godtager du jo mændenes vurdering af at du som menneske har nedsat værdi pga dit arbejde. 

Du skriver at du tager afstand fra kvindehadet og foragten...  der er ligehedstegn mellem ordet og de to begreber.

Så forstår jeg hvordan du kan skelne når der ikke er nogen forskel. 

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg


Link til indlæg

1: Netop L ordet har lige præcist den selvsamme skyggeside - det dækker over noget forbudt og lettere snavset, som ikke tåler dagens lys. 

2: Måske derfor føler mange GPs sig derfor i den grad ramt af dette ord. 

3 Det sjove er faktisk, at dem som plæderer omkring hvor frie og afklarede de selv føler sig omkring L tilværelsen i høj grad er dem som føler sig mest chikanerede af dette ord. 

4 Det er på en måde både grineren og dybt tragisk. Hvis man var så afklaret omkring jobbet burde man jo netop ikke føle sig afmægtig og trukket ind i en skyggetilværelse og samtidigt burde det gøre hverken fra eller til, at man skulle blive tituleret med ordet L eller måske blot sige at man arbejde som L enten per fuldtid eller som bijob.

​1: nej - det dækker over kvindehad, foragt for kvindens valg, nedgørelse af hendes person, degradering af hendes værdi som menneske og en afstandtagen fra hendes person fordi hun har tilladt sig at vælge kontra samfundets småborgerlighedens normer for ret og vrang.

2 Nej - fordi det udstråler ovenstående. 

3: Det er godt du er underholdt BR - virkelig. Godt du kan more dig så glimrende på andres bekostning.  Men hvis nogen nedværdigede og ydmygede dig, tog afstand fra dig pga dine valg, angreb dine værdisæt, angreb din troværdighed, din ret til at føle dig ligeværdig med brugen af særlige gloser...så ved vi jo allesammen nøjagtig hvor ufattelig lav din tolerance er.... der skal ikke mange søgeord til herinde for at hive x antal tråde frem der viser nøjagtig hvor tøsesur du bliver når det er dig..... så synes du stadig det er så skide morsomt ???? 

4: Hvor er det fantastisk at du igen morer dig på pigernes bekostning. Denne gang i 100% Tanja Rahm stil. Nu er det både komisk OG tragisk at sige vi er afklarede... som taget ud af en side i hendes blog for det er hendes argument - verbatimt. Og argumentet er tilmed cirkulært. 

Hvis man er afklaret bliver der sat et KÆMPE lighedstegn med at man bør være ligeglad med alle der siger det modsatte.... well - der er en ting du overhovedet ikke har fattet. Det er ikke det faktum at de lukker alt det lort ud omkring vores individuelle afklaring der gør mig afmægtig. Det er at de flat out påstår at vi er fulde af løgn. 

Det er et cirkulært argument, for hvis vi er afklarede - så skal det også omfatte at vi er ligeglade med ethvert angreb på vores integritet, vores sandfærdighed, vores selvforståelse... og hvis vi tillader os at bede dem stikke piben ind - så er det ensbetydende med at vi ikke er afklarede.... sådan noget vrøvl.  

.... no way in hell skal nogen stille sig op og anfægte min ærlighed og bagefter sige at fordi jeg nægter at stå model til at blive kaldt løgner - så betyder det at jeg ikke er afklaret med mit job som GP. Når jeg siger jeg har det på en særlig måde - så skal ingen "tanja rahmske" personligheder (som dig BR) stille sig op og med 3 klasses lommepsykologi nå frem til at sætte spørgsmålstegn ved om det nu også kan passe for hvis det passede så ville jeg jo bare gøre køb på min integritet... 

Derfor er kampen op af bakke for alle os piger der vil behandles med respekt.... for hvis vi beder om respekt i form af at det ord ikke bruges - så er vi ikke afklarede. 

Det er noget svineri .... og det er den del jeg ikke for min død kan forstår at admin ikke reagerer på.....  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har sagt det flere gange tidligere, og jeg siger gerne det samme igen. Ordet luder er og bliver ikke forbudt at benytte herinde. Det handler mere om den kontekst ordet bliver brugt. Skriver en bruger eksempelvis at "hun var en klam luder", så ville vi gribe ind og bede brugeren om at tale pænt, ligesom vi har gjort det mange gange tidligere. Men for nogle mænd, et det helt naturligt at kalde en glædespige for luder, uden de mener noget som helst nedsættende eller kvindeundertrykkende med det.

Derudover vil jeg altså ikke til at lege ordpoliti overfor alle mulige forskellige ord, som den ene eller anden ikke bryder sig om. Hvis det falder naturligt for en bruger at skrive, "hun var en sød og dejlig luder", så skal han have lov til dette.

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Du skriver at du tager afstand fra kvindehadet og foragten...  der er ligehedstegn mellem ordet og de to begreber.

 

​Jeg anerkender at det er sådan for dig, når du støder på ordet. Men det er altså ikke sådan for alle. Mange ord kan nuanceres af måden de bruges på. Det kan være ved et tonefald i talt sprog eller andre markører i skrift. Problemet på skrift kan jo være at formidle klart, hvilke nuancer man som skribent intenderer.

Men altså, jeg kan sagtens bruge ordet med positiv betydning. Dels kan det være, som Buko'en også peger på, når det er fedt at en kvinde lever sig ind i en rolle, hvor det handler om "beskidt sex" og måske at please mig - så kan ordet være relevant for mig, men udelukkende ment positivt.

De fleste ord kan kun opretholde entydigt positive/negative betydninger i kort tid. I brug vil de få tilføjet nuancer. Kun sådan noget som "naziislamisme" kan sikkert modstå en opblødning i lang tid - men det er fordi ordet aldrig bliver og sikkert heller ikke vil blive brugt (som andet end en joke). Derfor er den sikre vej til at afmontere "had-ord" jo faktisk at bruge dem.

Del dette indlæg


Link til indlæg

​Hej Sara

mmmm nu er jeg jo total idiot til stavning... men : Rær... (kan sikkert staves anderledes)

Tror det var en af de første betegnelser, jeg lærte....for en gæst.

​Jo, du staver det helt rigtigt:

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=rær

http://sproget.dk/lookup?SearchableText=rær

http://da.w3dictionary.org/index.php?q=rær

http://ordnet.dk/ods/ordbog?query=Rær,1

Del dette indlæg


Link til indlæg

De fleste ord kan kun opretholde entydigt positive/negative betydninger i kort tid. I brug vil de få tilføjet nuancer. ... Derfor er den sikre vej til at afmontere "had-ord" jo faktisk at bruge dem.

Spot on, Bebob!

Det var jo netop det, Susanne Møller lykkedes at gøre med sin utrolige, fantastiske og enestående blog "En Luders Dagbog", som formåede at modsige og vende hele det dengang entydigt fordømmende offentlige skrigeri om forbud mod sexkøb til en meget mere nuanceret debat om prostitution og rettigheder.

GF

Redigeret af Good Fun

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...