Hop til indhold
Guest TboneDK

Matildepigen / Studine på AL - PAS PÅ !

Recommended Posts

Guest TboneDK

Hej "Hende" her har flere links på AL, hvor du kan se billeder OG en video på hendes side.

I skal IKKE klikke på video'en, da den henviser til en .exe fil, dvs. den vil 100% køre et program (Spyware/Hack/Andet)

Blot til orientering ;-)

Og NEJ, jeg har IKKE selv klikket, og på den måde taler er dårlig erfaring ;-)

Link

En mere..

Redigeret af TboneDK

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja atter en flot annonce på Annoncelight, med stjålne billeder og hele svineriet. Og ja det er en Hack.tool fil der ligger der.

https://www.yandex.com/images/search?rpt=imageview&img_url=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FdEDEq3W.jpg

Oplysninger om siden.     http://www.whois.com/whois/mathildepigen.com

Venligst Landsbytossen - nu med tablet

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg var dum nok til at klikke på det og downloade videoen. Norton tillod det. Har siden fjernet det, men er jeg nu fucked?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest TboneDK

Jeg var dum nok til at klikke på det og downloade videoen. Norton tillod det. Har siden fjernet det, men er jeg nu fucked?

​Jeg ville nok lige scanne hele PC'en

Del dette indlæg

Link til indlæg

​Jeg ville nok lige scanne hele PC'en

​Som TboneDK pointerer så er det en god ide at scanne sin Pc, samt invester i dette program

http://www.malwarebytes.org/lp/sem/b/2/?gclid=CjwKEAjw7YWrBRCThIyogcGymQsSJAAmz_ndSW4QEWKoOKMdo7sE_Ituf6XO8IkYt4oaZzl65pGrUBoCh53w_wcB

det skal i så fald være den betalende version. Prisen er 180.-kr. https://store.malwarebytes.org/342/purl-consumer?x-source=website

Så får du mulighed for at kunne bruge programmet på 3 computere til samme pris.

Jeg er pisseglad for dette program, samt det afviser skadelige sider, der er lagt på en given side, efterhånden som du surfer.

god pinse.

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg

Link til indlæg

hvis du først har haft sådan noget snavs på din pc og du ikke er extrem pc kyndig så du kan google andres erfaringer mht til præcis denne infection , så er det nyinstallering.

At stole på de værktøjer får fjernet alt snavs er noget af et sats .

Personlig for mit vedkommende så er det en ny installation af pc.

Del dette indlæg

Link til indlæg

hvis du først har haft sådan noget snavs på din pc og du ikke er extrem pc kyndig så du kan google andres erfaringer mht til præcis denne infection , så er det nyinstallering.

At stole på de værktøjer får fjernet alt snavs er noget af et sats .

Personlig for mit vedkommende så er det en ny installation af pc.

​Markeringen - nu er det så ikke så ligetil mht. ny installering, da de fleste PC´er leveres med styresystemet OEM installeret, så hvis du IKKE er i besiddelse af den originale CD, skal du købe en ny licens, med mindre du ved købet har betinget dig at få leveret en original CD. Normalt kan den KUN installeres 1 x, I så fald kan du ved henvendelse til firmaet få den om byttet til en ny, med tilhørende produkt kode.

Venligst Landsbytossen - nu med tablet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Et dansk site med gratis hjælp, til at afhjælpe den slags "snavs" : http://www.spywarefri.dk/ , de kan råde dig,om du skal nøjes med at rense maskinen som du allerede har gjort . Eller sætte ild til den og flygte.......

Der er flere gode antivirus, de napper hinanden i hælene, jeg har haft gode erfaringer med Webroot, der var så restriktiv, at den advarede mig imod radio24syv hjemmeside,den med cpr nr generatoren, Pt benytter jeg  Bitdefender,med flere gode anmeldelser, kombineret med Malwarebytes, som jydske Dick Cheney siger.

Før du slagter installationen, så hiv din oem produkt nøgle ud, den kan godt bruges i forbindelse sammen med ikke oem, installationskilder, du skal blot aktivere den over telefonen.:

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-windows_install/can-i-use-windows-7-oem-key-with-a-non-oem-disc/7788dfa2-94a7-4db3-8bcd-b0e109bd7b95 

"Yes, you can use a regular Windows 7 retail DVD and a genuine Windows 7 OEM product key to perform a "clean install">  However, when it comes time to perform product activation, you'll need to use the "activate by phone" method. "

God fornøjelse, det kan godt være ret omfattende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Alternativt, hvis du virkelig vil gøre det svært for den slags slige sager, kan man finde operativ systemer der booter fra en usb nøgle, eller køre en virtuel maskine oven på din egen, eller have en helt seperat maskine, gerne gammel og billig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

​Hvis du kun har downloadet men ikke afviklet programmet er der ingen fare. Jeg har også downloadet det, og lod mit antivirus program checke det. Det fandt ingenting, men ligesom TB kunne jeg aldrig drømme om at køre EXE filer, som påståes at være videoer, så jeg har ikke afviklet programmet.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Kørte en scanning - 7 tracking cookies blev fundet og elimineret. Satser på, at tingene er i orden nu.

​Tracking cookies vil du finde igen næste gang du køre en scanning. De er som sådan ikke skadelige. De bruges "kun" til at holde øje med hvilke websider du benytter, således at du kan få reklame mail's målrettet det du kigger efter.

Eftersom Norton tillod download, og evt. afvikling, hjælper en scanning dog ikke meget. Men når du har licens til Norton mener jeg også du har adgang til at rapporter potentielt skadelige sider til dem, hvorefter de vil checke dem for malware, spyware etc. og efterfølgende opdater deres signatur filer hvis det er et nyt stykke malware etc. de ikke har set før. Hvordan det gøres ved jeg desværre ikke.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg afviklede programmet kan man vel sige eftersom jeg bad den om at køre. Dog var der ingen umiddelbar reaktion, ingen video, ingen yderligere beskeder, intet der tydede på, at noget som helst kørte. Derfor fjernede jeg den.

Del dette indlæg

Link til indlæg

​Markeringen - nu er det så ikke så ligetil mht. ny installering, da de fleste PC´er leveres med styresystemet OEM installeret, så hvis du IKKE er i besiddelse af den originale CD, skal du købe en ny licens, med mindre du ved købet har betinget dig at få leveret en original CD. Normalt kan den KUN installeres 1 x, I så fald kan du ved henvendelse til firmaet få den om byttet til en ny, med tilhørende produkt kode.

Venligst Landsbytossen - nu med tablet.

​Det er helt forkert. Drejer det sig om windows 7 virker både oem licenser og retail licenser til samme installations medie. Windows 8 har licens nøglen liggende i BIOS og skal derfor ikke tastesind, men man skal vide om pcen er født med windows 8 eller 8.1.

Derudover har de fleste "mærkevare" pc'er om det er bærbar eller stationær et recovery drev med en der tilhørende funktion til at genskabe pc'en til fabriksinstillinger. NB!! Husk backup, hvis i kaster jer ud i det! 

Men det kan vi jo tage i en anden tråd, vil dog nok mene at hvis du scanner din pc for både virus og malware/spyware er du rimelig sikker...

Redigeret af Lazymann

Del dette indlæg

Link til indlæg

Et dansk site med gratis hjælp, til at afhjælpe den slags "snavs" : http://www.spywarefri.dk/ , de kan råde dig,om du skal nøjes med at rense maskinen som du allerede har gjort . Eller sætte ild til den og flygte.......

Der er flere gode antivirus, de napper hinanden i hælene, jeg har haft gode erfaringer med Webroot, der var så restriktiv, at den advarede mig imod radio24syv hjemmeside,den med cpr nr generatoren, Pt benytter jeg  Bitdefender,med flere gode anmeldelser, kombineret med Malwarebytes, som jydske Dick Cheney siger.

Før du slagter installationen, så hiv din oem produkt nøgle ud, den kan godt bruges i forbindelse sammen med ikke oem, installationskilder, du skal blot aktivere den over telefonen.:

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-windows_install/can-i-use-windows-7-oem-key-with-a-non-oem-disc/7788dfa2-94a7-4db3-8bcd-b0e109bd7b95 

"Yes, you can use a regular Windows 7 retail DVD and a genuine Windows 7 OEM product key to perform a "clean install">  However, when it comes time to perform product activation, you'll need to use the "activate by phone" method. "

God fornøjelse, det kan godt være ret omfattende.

​Hvis det er en OEM licens skal licensnøgle sider under pcen, hvis det er en laptop. er det en stationær sidder den bag på eller på siden af pc'en

Del dette indlæg

Link til indlæg

​Det er helt forkert. Drejer det sig om windows 7 virker både oem licenser og retail licenser til samme installations medie. Windows 8 har licens nøglen liggende i BIOS og skal derfor ikke tastesind, men man skal vide om pcen er født med windows 8 eller 8.1.

Derudover har de fleste "mærkevare" pc'er om det er bærbar eller stationær et recovery drev med en der tilhørende funktion til at genskabe pc'en til fabriksinstillinger. NB!! Husk backup, hvis i kaster jer ud i det! 

Men det kan vi jo tage i en anden tråd, vil dog nok mene at hvis du scanner din pc for både virus og malware/spyware er du rimelig sikker...

Tak for info, det var jeg ikke klar over, så lærte jeg noget nyt i dag igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Efter lidt søgning på nettet lykkes det mig at finde ud af hvordan man indrapporter filer som den i denne tråd. Svaret fra Norton er "This file is detected as Infostealer.Limitail with our existing certified LiveUpdate definitions". Med andre ord. Sandsynligvis en keylogger eller tilsvarende, men hvis man har en opdateret Norton, skulle man nu være sikret, og skulle kunne rense sin PC, hvis man køre en ny scan.

Den skulle være kommet med i live update sequens number 164665, men jeg bruger ikke Norton, så jeg ved ikke hvor gammel den update er.,

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...