Jasmin 8533 Skrevet 19. Juni, 2015 Bluejacket: - hvor er det bare godt skrevet!!! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 19. Juni, 2015 Bluejacket: - hvor er det bare godt skrevet!!!Tusind tak. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 19. Juni, 2015 Man er altså nødt til at skelne imellem komplimenter der udelukkende sender signalet "jeg har lyst til at komme i bukserne på dig" og komplimenter, der omhandler kvinden som person. At mange kvinder modtager komplimenter med mistænksomhed, handler nok mere omkring kvindernes erfaring med unge drenge og senere mænds intentioner end far og mors opdragelse.Man er ligeledes nødt til at forholde sig dels situationsfornemmelse, stil og elegance. Det er i hvert fald mit indtryk af kvinder, at hvis man sætter sig dels lidt ind i det feminine univers og dels hvem kvinden er, så kan man sagtens slippe afsted med at give komplimenter uden at man opfattes som en klam støder eller at man mistænkes for at have skjulte hensigter. Lige netop det med skjulte hensigter tror jeg faktisk at stort set alle kvinder kender til.Springer vi ind i universet for flirt, så vil jeg give mange udenlandske kvinder ret i, at vi i norden ikke rigtigt evner at dyrke detaljerne i det. Jeg har tit hørt fra disse kvinder, at hvis de giver en mand et kompliment, så tror manden lidt plat sagt "Fedt så skal vi i seng sammen". Jeg har ligeledes hørt fra mange kvinder, at de såmænd sagtens kan håndtere og nyde komplimenter der omhandler deres udseende, men at de ønsker uopfordrede tilråb og sjofle komplimenter erstattet med finesse, stil osv. herunder også situationsfornemmelse.Jeg må tilstå, at jeg sagtens kan følge kvinderne. Og......jeg må ligeledes sige, at jeg selv nyder at få komplimenter fra kvinder, der klart røber, at de dels har gjort sig nogle overvejelser før de giver det og dels at de har fravalg at gøre det på en plat og sjofel måde. Alt i alt kan jeg sagtens forstå, at kvinder efterspørger bare et gram af elegance og god opførsel når mænd mere eller mindre uopfordret ønsker at komme i dialog med dem. Halløj Blue ven.Super og meget præcist indlæg du her har har skrevet.Jeg har også tænkt da jeg arbejdede som tjener og bartender. Hvor disse mindre flatterende kommentarer kommer fra mænd, pift sexistisk snak, klask i røven, at de tager pigerne på brysterne. Se så undre jeg, mig. Hvorfor nogle mænd har behov for at henvende sig uopfordret til pigerne med kommentarer som ’gode bryster’, ’lækker krop eller fisse’, som er nogle af de typiske tilråb, Jeg har hørt. For pigerne er der stor forskel på en sexistisk tilnærmelse og en kompliment eller flirt. Hvorfor ikke bare sige hej, og se hvordan det forløber sig. Jeg er ret sikker på pigerne nok selv skal bestemme om de vil konversere videre. I min optik kan man kun flirte med hinanden, hvis der er en gensidig hed. Hvis jeg giver udtryk for, at jeg er interesseret i kontakt, Så behøver jeg, ikke komme med tilråb, eller fløjte efter pigerne. Men der kender jeg, jo også godt Blue, der ligner vi sku hinanden. At være sofistikeret og ha pli, Giver også mere respekt hos pigen er min tese.Når jeg hører mænd ja drengerøve råbe god røv til en kvinde/pigeundre det mig, og jeg tænker. Det kan fandme aldrig være en kompliment. Det er grænseoverskridende. Også for mig. Men ja jeg kan jo bare være sippet. Ja vi er vist enige Blue.Ha en dejlig fredag og god weekend allesammen.KK 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9504 Skrevet 20. Juni, 2015 (edited) Man er altså nødt til at skelne imellem komplimenter der udelukkende sender signalet "jeg har lyst til at komme i bukserne på dig" og komplimenter, der omhandler kvinden som person. Hele pointen i denne diskussion er jo om karakteren af signaler. På den ene side kan man lægge vægt på afsenderens intention og på den anden side kan man lægge vægt på modtagerens tolkning. På den måde kan der opstå uenighed om, hvilket signal der egentlig blev sendt, for afsender mente det måske uskyldigt og modtager tolker det måske som vulgært eller objektgørende. I den slags situationer er der kun konventioner at falde tilbage på: I den kulturkreds man befinder sig i, hvad er så normen? Her i norden er det vist svært at påstå andet end at tilråb og pift ikke er hævet over vulgært gadedrengeadfærd og derfor ikke o.k.Til eftertanke dette berømte billede, taget af en enlig kvinde på rejse der lige havde mødt en anden enligt rejsende kvinde. De syntes selv optrinnet var kosteligt, så derfor lod fotografen veninden gå turen en gang til, så hun kunne forevige det:http://www.b.dk/kultur/american-girl-in-italy-taler-ud Redigeret 20. Juni, 2015 af Bebop 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Montezi 3327 Skrevet 20. Juni, 2015 hehehe... det får mig til at tænke på disse scener fra mesterlige Giuseppe Tornatore´s "Maléna" 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 20. Juni, 2015 Hæhæ, Monz.Ja, Mylena er flot. Den første film får mig til at tænke år tilbage, da jeg gjorde tjeneste på Grønland. I den by, hvor jeg arbejdede, havde vi en sexet indfødt kommuneassistent i 20'erne, og når hun bevægede sig rundt i byen med en vuggende D-skål, sad/stod alle de "gamle grise" og lod som ingenting, men hun var dårligt passeret, før samtlige "grise" drejede hovedet samme vej med øjne på stilke. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 20. Juni, 2015 (edited) Tja smukke kvinder skal man da kigger efter...så øjnene popper ud, pifte, salve og tungen glider uhæmmet ud Redigeret 20. Juni, 2015 af Nille Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 21. Juni, 2015 Hvis de var, så sov jeg nok bedre. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9604 Skrevet 21. Juni, 2015 Sex & SamlivEB.dk21. jun. 2015 - kl. 12:26Afsløret! Kvinderne lurer på dit skridtEn gruppe fyre har sat sig for at undersøge, hvor mange kvinder der kigger efter bulen i bukserne. Se med herhttp://ekstrabladet.dk/sex_og_samliv/afsloeret-kvinderne-lurer-paa-dit-skridt/5616871---------------------------Venlig hilsenRejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 22. Juni, 2015 Sex & SamlivEB.dk21. jun. 2015 - kl. 12:26Afsløret! Kvinderne lurer på dit skridtEn gruppe fyre har sat sig for at undersøge, hvor mange kvinder der kigger efter bulen i bukserne. Se med herhttp://ekstrabladet.dk/sex_og_samliv/afsloeret-kvinderne-lurer-paa-dit-skridt/5616871---------------------------Venlig hilsenRejsenetværkJa, naturligvis gør vi det! Der er ingen kvinde i denne debat, der skriver at I ikke må kigge. Kun at det er gangske ubehageligt når I glor, og nærmest er ved at brække nakke imens, for at få det hele med. Og den energi i bruger på jeres primitive forsøg på at komplimentere kvinder I end ikke kender, den kunne være brugt bedre. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 22. Juni, 2015 Ja, naturligvis gør vi det! Der er ingen kvinde i denne debat, der skriver at I ikke må kigge. Kun at det er gangske ubehageligt når I glor, og nærmest er ved at brække nakke imens, for at få det hele med. Og den energi i bruger på jeres primitive forsøg på at komplimentere kvinder I end ikke kender, den kunne være brugt bedre. spot on!!!!!! Virkelig præcist Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9504 Skrevet 22. Juni, 2015 spot on!!!!!! Virkelig præcistMen jeg skrev jo også: Der er nuancer mellem at kigge og at glo. Jeg kigger, naturligvis. Jeg går da ud fra det er meningen at blive set på, når man klæder sig for at blive set. Klæder man sig ikke sådan, så kigger jeg nok heller ikke (så meget - her ser vi bort fra et smukt ansigt, naturligvis).Det åbenlyse problem er hvor grænsen går, og bedømmelsen af det afhænger nok en del af hvem øjnene sidder på. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15846 Skrevet 22. Juni, 2015 (edited) Ja, naturligvis gør vi det! Der er ingen kvinde i denne debat, der skriver at I ikke må kigge. Kun at det er gangske ubehageligt når I glor, og nærmest er ved at brække nakke imens, for at få det hele med. Og den energi i bruger på jeres primitive forsøg på at komplimentere kvinder I end ikke kender, den kunne være brugt bedre. Søde,når Nikita går til fest i den kjole med fritsvævende barm, som hun valgte, er det så underligt, at man ikke nøjes med at kigge.Jeg iror, at mangen en mand har taget sig en spiller efter det billede. Redigeret 22. Juni, 2015 af Onslow Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 22. Juni, 2015 Søde,når Nikita går til fest i den kjole med fritsvævende barm, som hun valgte, er det så underligt, at man ikke nøjes med at kigge.Jeg iror, at mangen en mand har taget sig en spiller efter det billede. Ja, der er ikke meget galt i, at Klæstrup er ved at være den bedst kendte konservative politiker. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Plaskeren 3625 Skrevet 22. Juni, 2015 Ja, der er ikke meget galt i, at Klæstrup er ved at være den bedst kendte konservative politiker.Er ved at være? Alene på baggrund af den berømte kjole, løber hun med den tittel.Men nu er hun ikke politiker, kun debatør, i følge hendes egen blog Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9504 Skrevet 22. Juni, 2015 (edited) , i følge hendes egen blog Som du naturligvis "læser" for de spændende indlæg - ligesom da vi "læste" Playboy og Ugens Rapport. Fx det her:http://nikitaklaestrup.dk/2015/05/06/jeg-taender-paa-roedvinsmaver/ Redigeret 22. Juni, 2015 af Bebop Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Plaskeren 3625 Skrevet 22. Juni, 2015 Som du naturligvis "læser" for de spændende indlæg - ligesom da vi "læste" Playboy og Ugens Rapport. Fx det her:http://nikitaklaestrup.dk/2015/05/06/jeg-taender-paa-roedvinsmaver/ Selvfølgelig!Læste også kun hendes interview i M! Journalistikkens skyld!Playboy har faktisk ret gode artikler... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Tip toe 1745 Skrevet 22. Juni, 2015 (edited) Måske er problemet bare, at der ikke er nok middelaldrene kvinder som fløjter efter unge gymnasiefyre.Det ville jo være ligestilling. Redigeret 22. Juni, 2015 af Tip toe Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
The Rider 452 Skrevet 22. Juni, 2015 Da jeg var ung ( sådan er der mange fortællinger der starter ) var det meget normalt at der blev fjøjtet efter pigerne, hvis pigen vendte sig om blev der ofte sagt til hende om hun havde hundemaner, var pigen rigtig frisk svarede hun at hun bare skulle se om valpene fulgte efter.. Så var kæften lukket på dem.jeg har aldrig selv kunnet fløjte og i dag syntes jeg ikke det er i orden, dengang grinede begge parter bare og gik videre, jeg ved fra flere piger at de har nydt hvis en fløjtede af dem men sådan skifter tiden jothe rider 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 22. Juni, 2015 Jeg er faktisk ret ligeglad med om mænd fløjter/ pifter el glor på mig.. Der går intet af mig, det gør ikke ondt, jeg bliver ikke ked af det, fornærmet, får fordomme osv.. Tænker da mere at det må være pinligt for dem , hvis de gør det i offentligt rum, for hermed må andre jo ligge mere mærke til deres adfærd end mig og min.. Der hvor jeg bliver vred , er hvis der henvender sig nogen og siger, Hej line, el hva så der, har du en mand el andre meget lignende personlige spørgsmål ( af de dumme af slagsen i ved..) , det er grænseoverskridende.. Stod bag en kvinde til en koncert for nylig som var ved at æde min kæreste med øjene, på trods af både jeg og min veninde kiggede på hende og ja hun fik et smil af mig, ja så kunne hun ikke styre sin brandert!! Se det sgu da lige så pinligt og umodent. Jeg har aldrig brudt mig om de der " kvæligende" tilstande i bylivet, hvor mænd/ kvinder bliver desperate og går til den med div score replikker.. Synes det er pinligt på deres vegende og heldigvis jeg har mit kropssprog indøvet så jeg på forhånd ikke bliver headhuntet så vildt.. Jeg går i byen for at være sammen med mine venner og danse ikke for at være genstand for uhæmmede liderlige mænds dårlige kommentarer . Men i små doser som et pift til den gamle kran her, ja det kan ikke pisse mig af. Høre og ser Intet alligevel hihi.. Knus line Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 22. Juni, 2015 Søde,når Nikita går til fest i den kjole med fritsvævende barm, som hun valgte, er det så underligt, at man ikke nøjes med at kigge.Jeg iror, at mangen en mand har taget sig en spiller efter det billede. Mén, jeg er ikke Nikita Klæstrup. Sjovt nok!Så hvad prøver manden at sige? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Dejlige Sisse 260 Skrevet 22. Juni, 2015 Mænd de GLOR, pifter og selv synes at det er rigtig kækt at råbe "god røv!", de er altid trættende og prollet, uanset alder. AAltså. Det er bare indtil i når op i en alder hvor Rynkerøven gør sig gældende og man får hvide fissehår. Så er al positiv opmærksomhed en optur 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 22. Juni, 2015 Altså. Det er bare indtil i når op i en alder hvor Rynkerøven gør sig gældende og man får hvide fissehår. Så er al positiv opmærksomhed en optur Hahaha Du lyder som om du er Tollundmandens kone.Ha en dejlig mandag.KK Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 22. Juni, 2015 Altså. Det er bare indtil i når op i en alder hvor Rynkerøven gør sig gældende og man får hvide fissehår. Så er al positiv opmærksomhed en optur Jep, og så bliver et klask i røven henne på kontoret pludseligt til et personalegode Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nikita Darling 11507 Skrevet 29. Juni, 2015 Jeg kan godt lide og sætter egentlig pris på de lange blikke og opmærksomheden fra det modsatte køn. Den dag det stopper, tror jeg at jeg får nedtur på.Men måske det er fordi jeg bare ikke er lækker nok til ligefrem at blive chikaneret, eller også bor jeg det forkerte sted... 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg