Hop til indhold
Rejsenetværk

Findes et alternativ til Facebook

Recommended Posts

For tiden kører denne debat:

Nu blev jeg så fundet privat på facebook
Startet af Maria Din Gudinde, mandag klokken 19:11
https://www.eroguide.dk/forum/topic/39903-nu-blev-jeg-så-fundet-privat-på-facebook/?page=1

I tråden fremhæves af Onslow:

"I forbindelse med indhold, der er beskyttet af immaterielle rettigheder, herunder billeder og videoer (IP-indhold), giver du os specifikt følgende tilladelse, der er omfattet af dine privatindstillinger og applikationsindstillinger: Du giver os en ikke-eksklusiv, overdragelig, videre-licenserbar, royaltyfri, verdensomspændende licens til at bruge ethvert IP-indhold, som du slår op på eller i forbindelse med Facebook (IP-licens). Denne IP-licens ophører, når du sletter dit IP-indhold eller din konto, medmindre dit indhold er blevet delt med andre, og de ikke har slettet det.

Du indvilliger i, at de må de ting, som er fremhævet med fed skrift, det var vist sådan ca. det, jeg skrev."

I stedet for at svare i den omhandlende tråd, åbner jeg en ny tråd fordi:

Hvis ikke jeg husker forkert, så blev det vistnok forsøgt at etablere et edialistisk nonkommercielt alternativ til facebook, og alle de øvrige globale tjenester som Nille fremhæver.

En tjeneste hvis ambition vistnok slet ikke var at nå en udbredelse som de nævnte tjenester, men blot at give brugerne nogle lignende muligheder, men helt uden de betingelser som Onslow fremhæver.

Om der var en beskeden brugerbetaling, om det var opensource drevet husker jeg ikke, for det er ret længe siden jeg læste om det.

Er der nogle af jer der kan pejle jer ind på hvilket et initiativ jeg prøver at lede os på sporet af, og kan I nævne et eksisterende smallere, men brugbart alternativ til Facebook?

Såvel gratis som bruger betalt.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du tænker vist på DIASPORA (http://diasporaproject.org). Det tog desværre altdrig fart og er vel en patient i coma, hvis det ikke er helt dødt.

Jeg mener også der var et andet system som var distribueret således at der ikke var et nogen der kunne kontrollere hele netværket.  Det kan også være dem du tænker på. Har helt blæst det ud hvad det hed men kig rundt på sourceforge.net.

Der er er intet alternativ til facebook i samme segment. Det er jo bare et netværk beregnet til at genoprette eller bevare gamle kontakter.

Redigeret af jhansen

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...