Guest Liderlig-fyr Skrevet 7. August, 2015 Om i vil det eller ej så er der noget om det Jasmin siger!for man hører ikke mange muslimmer stå frem og pointere at tandlæger og andre tager ganske fejl når de kommer med deres kraveksempelvis er der stadig kirker som ikke vil acceptere homoægteskaber. Og det får nu kristne ikke homoseksuelle op af sofaen og blande sig i debatten om at kirken da på ingen måde skal blande sig i folks seksualitet. Som Kristen mener jeg på ingen måde kirken skal blande sig i det, trods de mener det strider med bibelen. Nej man reagerer ikke på alt og vælger sine kampe. Men af de 100.000-200.000 herboende muslimmer ( kender ikke antallet) kunne man godt forvente at nogle ytrede sig i den offentlige debat. Behøver ikke være en stor del af dem, bare 10.000-20.000 ( hvilket ville kunne høres tydelig i den offentlige debat) men som Jasmin skriver er der nærmest larmende tavshed. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8086 Skrevet 7. August, 2015 (edited) Om i vil det eller ej så er der noget om det Jasmin siger!for man hører ikke mange muslimmer stå frem og pointere at tandlæger og andre tager ganske fejl når de kommer med deres kraveksempelvis er der stadig kirker som ikke vil acceptere homoægteskaber. Og det får nu kristne ikke homoseksuelle op af sofaen og blande sig i debatten om at kirken da på ingen måde skal blande sig i folks seksualitet. Som Kristen mener jeg på ingen måde kirken skal blande sig i det, trods de mener det strider med bibelen. Nej man reagerer ikke på alt og vælger sine kampe. Men af de 100.000-200.000 herboende muslimmer ( kender ikke antallet) kunne man godt forvente at nogle ytrede sig i den offentlige debat. Behøver ikke være en stor del af dem, bare 10.000-20.000 ( hvilket ville kunne høres tydelig i den offentlige debat) men som Jasmin skriver er der nærmest larmende tavshed.Jeg kunne sige nøjagtig det samme om DF'erne, der er mange gange flere der valgte at sætte deres kryds ved DF ved sidste valg end der er muslimer i DK, men jeg hører ikke mange af dem gå ud og tage afstand til nogle af de rabiate udtalelser som fremtrædende DF'ere er kommet med. Skal vi så antage at de alle (eller næsten alle) er enige med Camre, Krarup og de øvrige "sorte" DF'ere? Og her er der endda tale om mennesker der har taget et aktivt valg om at støtte DF, ikke mennesker der "tilfældigvis" er født ind i en religion/kultur, og DF'ere der bestrider eller har bestridt, fremtrædende positioner i partiet, og ikke en eller anden tandlæge der tilfældigvis også har stemt DF. Redigeret 7. August, 2015 af Bear Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 7. August, 2015 Om i vil det eller ej så er der noget om det Jasmin siger!for man hører ikke mange muslimmer stå frem og pointere at tandlæger og andre tager ganske fejl når de kommer med deres kraveksempelvis er der stadig kirker som ikke vil acceptere homoægteskaber. Og det får nu kristne ikke homoseksuelle op af sofaen og blande sig i debatten om at kirken da på ingen måde skal blande sig i folks seksualitet. Som Kristen mener jeg på ingen måde kirken skal blande sig i det, trods de mener det strider med bibelen. Nej man reagerer ikke på alt og vælger sine kampe. Men af de 100.000-200.000 herboende muslimmer ( kender ikke antallet) kunne man godt forvente at nogle ytrede sig i den offentlige debat. Behøver ikke være en stor del af dem, bare 10.000-20.000 ( hvilket ville kunne høres tydelig i den offentlige debat) men som Jasmin skriver er der nærmest larmende tavshed.Jasmin har ret for så vidt at tandlægen må have delt blod med Bjarne Riis eller sniffet af lattergassen. Men at manden er idiot gør da ikke at alle muslimer behøver tage offentligt afstand. Hvad med dem der sidder over aftenkaffen og mener manden er rablende vanvittig. Og alle dem der slet slet ikke kan associere sig med manden. Hvorfor i alverden behøver de gøre opmærksom på det ? Fordi de er muslimer ?Betyder det at alle vi kristne behøver at tage afstand fra Kristendemokraterne der mener homoseksualitet er unaturligt ? er det ikke nok ikke at stemme på dem ? Var du selv oppe af sofaen da de sagde det ? Jeg var ikke. Jeg er kristen, de er kristne, men jeg frabeder mig at blive sat i samme bås som dem. Uanset om jeg siger det selv eller ej. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr Skrevet 7. August, 2015 Jasmin har ret for så vidt at tandlægen må have delt blod med Bjarne Riis eller sniffet af lattergassen. Men at manden er idiot gør da ikke at alle muslimer behøver tage offentligt afstand. Hvad med dem der sidder over aftenkaffen og mener manden er rablende vanvittig. Og alle dem der slet slet ikke kan associere sig med manden. Hvorfor i alverden behøver de gøre opmærksom på det ? Fordi de er muslimer ?Betyder det at alle vi kristne behøver at tage afstand fra Kristendemokraterne der mener homoseksualitet er unaturligt ? er det ikke nok ikke at stemme på dem ? Var du selv oppe af sofaen da de sagde det ? Jeg var ikke. Jeg er kristen, de er kristne, men jeg frabeder mig at blive sat i samme bås som dem. Uanset om jeg siger det selv eller ej.NOGLe er ikke = alleskriver jeg alle eller nogle?ser jeg nogen ( ikke alle) tage afstand? Skrive tandlægen er helt afmarcheret når han forventer det?ser jeg 10 sølle 10 lave et opslag på facebook?... Jeg er muslim denne mand har ikke formået at udvikle sig til et en moderne trosretning i et moderne samfund. Hans tro skal andre ikke tilpasse sig I en sådan grad som kræver. Det mener jeg som troende muslim er forkert.10 personer= få og 10 personer er langtfra= allefå ja faktisk også nogle kristne blandede sig i den offentlige debat angående homoægteskaber. Ja de tog faktisk den lange vej op af sofaen for at gøre opmærksom på noget som de synes er forkert. Jeg selv var oppe af sofaen da jeg synes det er forkert. Kan godt bære over du ikke synes det Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8086 Skrevet 7. August, 2015 NOGLe er ikke = alleskriver jeg alle eller nogle?ser jeg nogen ( ikke alle) tage afstand? Skrive tandlægen er helt afmarcheret når han forventer det?ser jeg 10 sølle 10 lave et opslag på facebook?... Jeg er muslim denne mand har ikke formået at udvikle sig til et en moderne trosretning i et moderne samfund. Hans tro skal andre ikke tilpasse sig I en sådan grad som kræver. Det mener jeg som troende muslim er forkert.10 personer= få og 10 personer er langtfra= allefå ja faktisk også nogle kristne blandede sig i den offentlige debat angående homoægteskaber. Ja de tog faktisk den lange vej op af sofaen for at gøre opmærksom på noget som de synes er forkert. Jeg selv var oppe af sofaen da jeg synes det er forkert. Kan godt bære over du ikke synes detHar du set nogen tandlæger tage afstand? Skal vi så antage at tandlæger ikke mener at de skal lave manuelt arbejde da de har en lang uddannelse? Har du tjekket Facebook for muslimsk afstandstagen? Aner du om der er 10, 100 eller 1000 muslimer der HAR skrevet hen i retning af hvad du tænker? Eller antager du bare at det er ikke er nogen? Hvor mange muslimers Facebook sider har du egentlig adgang til og har besøgt? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr Skrevet 7. August, 2015 Jeg kunne sige nøjagtig det samme om DF'erne, der er mange gange flere der valgte at sætte deres kryds ved DF ved sidste valg end der er muslimer i DK, men jeg hører ikke mange gå ud og tage afstand til nogle af de rabiate udtalelser som fremtrædende DF'ere er kommet med. Skal vi så antage at de alle (eller næsten alle) er enige med Camre, Krarup og de øvrige "sorte" DF'ere? Og her er der endda tale om mennesker der har taget et aktivt valg om at støtte DF, ikke mennesker der "tilfældigvis" er født ind i en religion/kultur, og DF'ere der bestrider eller har bestridt, fremtrædende positioner i partiet, og ikke en eller anden tandlæge der tilfældigvis også har stemt DF. jeg har taget afstand fra udtalelserne i andre debatter. Men jeg tæller så ikke med da jeg ikke stemte DF. Men nu er debatten om religion. Med dit ovenstående skriv fortolker jeg du synes muslimmer i større omfang skal tage afstand fra enkeltes afmarcherede holdninger ligesom du mener flere fra DF burde tage afstand fra de sorte får hvis de vel og mærke ikke vil sættes i samme bås Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8086 Skrevet 7. August, 2015 jeg har taget afstand fra udtalelserne i andre debatter. Men jeg tæller så ikke med da jeg ikke stemte DF. Men nu er debatten om religion. Med dit ovenstående skriv fortolker jeg du synes muslimmer i større omfang skal tage afstand fra enkeltes afmarcherede holdninger ligesom du mener flere fra DF burde tage afstand fra de sorte får hvis de vel og mærke ikke vil sættes i samme båsNej, min pointe er at vi alle bør anses som værende individer med selvstændige holdninger, og at vi ikke skal antages at have specifikke holdninger baseret alene på vores køn/kultur/religion/seksualitet osv.. Jeg mener derimod godt at vi til en vis grad kan antages at have visse specifikke synspunkter baseret på vores erklærede politiske tilhørsforhold, så faktisk mener jeg at det er mere relevant at antage at DF'ere er enige med Mogens Camre end at antage at muslimer er enige med tandlægen. Jeg HÅBER bare ikke at alle dem der har stemt DF er enige med Camre, for så ser det sgu sort ud. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr Skrevet 7. August, 2015 Har du set nogen tandlæger tage afstand? Skal vi så antage at tandlæger ikke mener at de skal lave manuelt arbejde da de har en lang uddannelse? Har du tjekket Facebook for muslimsk afstandstagen? Aner du om der er 10, 100 eller 1000 muslimer der HAR skrevet hen i retning af hvad du tænker? Eller antager du bare at det er ikke er nogen? Hvor mange muslimers Facebook sider har du egentlig adgang til og har besøgt?der er en funktion der hedder del på facebook. Bliver flittig anvendt og gør ting kommer lynhurtig ud til folk over hele verdenen.jeg har 600 på min venneliste ingen har trykket del. Du havde triumferende vist det frem hvis nogen på din venneliste har så du har heller set det. Lad os se om andre eroguide brugere byder ind med en at vise en delinghavde 100 muslimmer skrevet det uafhændig af hinanden havde jeg formentlig set det grundet den lynhurtige steppebrand som facebook er. Jeg tror ikke engang på 10 har. Hvis en havde lavet et rigtig godt skriv om det, var det sikkert blevet synlig for mig nu. Mange så jo kæresteparret der blev slået til plukfisk og delt helt vildtser med sjældne mellemrum en muslim lave et godt skriv om personens afstandstagen til de ting som er forkert. Trykker straks del ligesom jeg kan se andre gør Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 7. August, 2015 Du tog jo først afstand da du blev konfronteret med DF'ernes udtalelser, og u syntes tydeligvis ikke at det var rimeligt at jeg blot antog at du var enig med dem indtil da. Ja gu fanden tog jeg da afstand - men jeg kan da ikke tage afstand fra noget jeg ikke kender til!!! Du kom med 10-15-20 år gamle udtalelser og forventede at jeg kendte dem... ??? det var skrup skørt.... men naturligvis tog jeg da afstand fra dem... de havde intet at gøre med partiets linie eller mine personlige overbevisninger i øvrigtHvis du var kommet med noget mere nutidigt jeg havde haft bare en lille chance for at kende - så havde det nok ikke været så let at fange mig off guard... Og bortset fra det, så ville det faktisk være mere OK at gøre, da du jo ved aktiv handling har støttet DF, og derfor kan antages at være ihvertfald til en vis grad enig med deres fremtrædende politikere, de danske muslimer bliver alle som en slået i hartkorn med de mest rabiate, også selvom de sjældent eller aldrig har sat deres ben i en moske.Jeg ER enig med partiets linie... men det betyder ikke at jeg er enig i rabiate fortolkninger fra enkelte medlemmer... Det er NØJAGTIG magen til muslimerne... men der er sgu så godt som ingen der tager afstand eller siger et pip.... dårligt nok når de bliver konfronteret... Sagen med tandlægen er på forsiden på de fleste netaviser idag - du skal ikke fortælle mig at den ikke er set af de "moderate" muslimer.... hvorfor har ingen af dem sagt noget. Jeg har omkring 25 på min facebook.... INGEN af dem har af dem selv kommenteret sagen.... men da jeg skrev om sagen på min FB - så var der 4 af mine muslimske FB-friends der gav mig ret.... ok - måske der er flere når de får det set.... men det var først da JEG skrev om det.. Og tandlægen er sgu ikke repræsentant for islam, ligeså lidt som han er repræsentant for tandlæger eller kontanthjælpsmodtagere. Hvor mange muslimer har du konfronteret tandlægens synspunkter med hvor de har sagt at hans synspunkter var OK?Indtil videre alle dem på min FB - så det er da en del... og gu fanden er han da repræsentant for Islam - nøjagtig som du mener jeg skal være repræsentant for DFDet er enten eller Bear - du kan ikke blæse OG have mel i munden her Jeg kunne sige nøjagtig det samme om DF'erne, der er mange gange flere der valgte at sætte deres kryds ved DF ved sidste valg end der er muslimer i DK, men jeg hører ikke mange af dem gå ud og tage afstand til nogle af de rabiate udtalelser som fremtrædende DF'ere er kommet med. Bear - du er venstreekstremist.... Hvilke publikationer læser du hvor det overhovedet ville være sandsynligt at du læste det.... men det er super simpelt egentlig... for DFpartiet har taget afstand fra meget... og har endda ekskluderet medlemmer for rabiate udtalelser.... Du hører mig tage afstand fra ting der ikke er på linie med det skrevne program.... og hvis du læser andet end venstrefløjspropaganda - så ville du også støde ind i andre DFere der er lige som jeg... der tager afstand når noget er oppe i medierne og går over stregen... Vi er stolte over at være DFere - og vi ønsker da ikke at nogle skal ødelægge det vi er stolte af Skal vi så antage at de alle (eller næsten alle) er enige med Camre, Krarup og de øvrige "sorte" DF'ere? Og her er der endda tale om mennesker der har taget et aktivt valg om at støtte DF, ikke mennesker der "tilfældigvis" er født ind i en religion/kultur, og DF'ere der bestrider eller har bestridt, fremtrædende positioner i partiet, og ikke en eller anden tandlæge der tilfældigvis også har stemt DF.Der er INTET tilfældigt ved at være religiøs... det er et bevidst valg.... Svinekød smager skidegodt... så hvis det ikke var fordi de valgte ikke at spise det ville de da nyde det lige som alle os andreDet er NØJAGTIG lige så meget et valg at være muslim som det er at være DFerJasmin har ret for så vidt at tandlægen må have delt blod med Bjarne Riis eller sniffet af lattergassen. Men at manden er idiot gør da ikke at alle muslimer behøver tage offentligt afstand. Hvad med dem der sidder over aftenkaffen og mener manden er rablende vanvittig. Og alle dem der slet slet ikke kan associere sig med manden. Hvorfor i alverden behøver de gøre opmærksom på det ? Fordi de er muslimer ?NEJ sgu da..... FORDI de er moderate muslimer!!!! Nøjagtig ligesom at jeg skal gøre opmærksom på at DF ikke er det Bear i sin venstre-ekstremisme forsøger at gøre os til.... jeg er moderat DFer - og hvis nogen fra MIT parti går ud og går over grænsen - så er det da MIN opgave at fortælle at det altså ikke er os alle der er nogle klaphatte... Med ISIS i baghaven vil det være ualmindelig klogt hvis de moderate muslimer gjorde det samme som jeg gør som moderat DFer Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8086 Skrevet 7. August, 2015 der er en funktion der hedder del på facebook. Bliver flittig anvendt og gør ting kommer lynhurtig ud til folk over hele verdenen.jeg har 600 på min venneliste ingen har trykket del. Du havde triumferende vist det frem hvis nogen på din venneliste har så du har heller set det. Lad os se om andre eroguide brugere byder ind med en at vise en delinghavde 100 muslimmer skrevet det uafhændig af hinanden havde jeg formentlig set det grundet den lynhurtige steppebrand som facebook er. Jeg tror ikke engang på 10 har. Hvis en havde lavet et rigtig godt skriv om det, var det sikkert blevet synlig for mig nu. Mange så jo kæresteparret der blev slået til plukfisk og delt helt vildtser med sjældne mellemrum en muslim lave et godt skriv om personens afstandstagen til de ting som er forkert. Trykker straks del ligesom jeg kan se andre gørJeg vil antage at du aldrig har været inde og kigge på Ôzlem Cekic's Facebook side, Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 7. August, 2015 Jeg vil antage at du aldrig har været inde og kigge på Ôzlem Cekic's Facebook side, Det har jeg... og da jeg læste den herDen eneste fordel ved at Pia Kjærsgaard er blevet formand for Folketinget er, at hun en gang om året skal byde alle nydanske statsborgere velkommen:-) #brobyggerså holdt jeg op med at læse det.... for det bæ hun lukker ud er værre end noget DFerne kommer med... ØC er da noget af det mere perfide på venstrefløjen... så det vil jeg ikke gerne spilde mere tid på 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr Skrevet 7. August, 2015 (edited) Jeg vil antage at du aldrig har været inde og kigge på Ôzlem Cekic's Facebook side, næh men formoder hun ikke har skrevet et længere indlæg om tandlægen siden du ikke triumferende viser det frem ej passer ikke! Har får længe siden været inde på hendes side, da hun skrev et indlæg som jeg fandt godt. Et indlæg som blev delt fra en på venneliste har set mange indlæg fra hendes hånd på facebook da de bliver delt, men har ikke fanget min interesse ( har ikke været gode nok) Redigeret 7. August, 2015 af Liderlig-fyr Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8086 Skrevet 7. August, 2015 Du kom med 10-15-20 år gamle udtalelser og forventede at jeg kendte dem... ??? det var skrup skørt.... men naturligvis tog jeg da afstand fra dem... de havde intet at gøre med partiets linie eller mine personlige overbevisninger i øvrigtHvis du var kommet med noget mere nutidigt jeg havde haft bare en lille chance for at kende - så havde det nok ikke været så let at fange mig off guard... r som moderat DFer Så lad mig komme med noget mere nutidigt: DF’er om bådflygtninge: Har ikke ondt af dem, der drukner (DF byrådsmedlem 2014).Nyvalgt DF'er: Flygtninge lader sig drive som kvæg (DF Folketingsmedlem 2015)og hvad med Marie Krarups udtalelser om den islamiske hær der stamper i det fjerne, eller hendes absolutte nedvurdering af maori skikke under et besøg på New Zealand? Eller Martin Henriksen der ikke mener at man kan være dansker hvis man ikke fejrer jul? For slet ikke at nævne hende der taler med dyr og ånder og kun er i politik fordi ånderne har sagt det.>>og gu fanden er han da repræsentant for Islam - nøjagtig som du mener jeg skal være repræsentant for DF<<Jeg ville ønske at du var repræsentant for DF istedet for Camre, Krarup, Henriksen m.fl.. men du må vel indrømme at de er mere repræsentanter for DF end du er, qua deres tillidsposter i partiet. Når jeg gik/går i clinch med dig omkring DF, så er det for at gøre dig opmærksom på hvilke kræfter der er i partiet, præcis som når du gør dine muslimske venner opmærksom på hvilke kræfter der er i deres religion. (og så kommer de også på banen som jeg forstår det)>>Bear - du er venstreekstremist.... <<Det kan du jo mene, men hvis jeg er venstreekstremist, så er du ekstremistisk højrenationalist >>for DFpartiet har taget afstand fra meget... og har endda ekskluderet medlemmer for rabiate udtalelser.... <<DF har mest eksluderet medlemmer for at kritisere ledelsen, ikke så meget for rabiate udtalelser, den eneste jeg på stående fod kan komme på der er blevet ekskluderet er Merete Egeberg Holm efter sin udtalelse "ud med alle muslimerne i Europa og ind med jøderne i stedet", som hun iøvrigt fik store klapsalver for til DF's landsmøde.>>Det er NØJAGTIG lige så meget et valg at være muslim som det er at være DFer<<Jeg antager at du ikke er født ind i DF, som de fleste muslimer er født ind i den muslimske kultur? Og der er en masse af de personer der bliver opfattet som muslimer alene på grund af deres navn, hår og hudfarve, men som ikke er en sk.. mere muslimske end danskerne er kristne.>>og da jeg læste den herDen eneste fordel ved at Pia Kjærsgaard er blevet formand for Folketinget er, at hun en gang om året skal byde alle nydanske statsborgere velkommen:-) #brobyggerså holdt jeg op med at læse det.... for det bæ hun lukker ud er værre end noget DFerne kommer med... <<Du bør nok tage billedet med som ledsagede hendes kommentar om Pia K. og bemærke smileyen. Özlem Cekic står om nogen for brobygning og dialog, men det er åbenbart noget som du mener er perfidt!!! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8086 Skrevet 7. August, 2015 næh men formoder hun ikke har skrevet et længere indlæg om tandlægen siden du ikke triumferende viser det frem ej passer ikke! Har får længe siden været inde på hendes side, da hun skrev et indlæg som jeg fandt godt. Et indlæg som blev delt fra en på venneliste har set mange indlæg fra hendes hånd på facebook da de bliver delt, men har ikke fanget min interesse ( har ikke været gode nok)Hun er på sommerferie i øjeblikket, men hun står for brobygning og dialog, men det fanger åbenbart ikke din interesse Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gungner 2635 Skrevet 7. August, 2015 Jeg kunne sige nøjagtig det samme om DF'erne, der er mange gange flere der valgte at sætte deres kryds ved DF ved sidste valg end der er muslimer i DK, men jeg hører ikke mange af dem gå ud og tage afstand til nogle af de rabiate udtalelser som fremtrædende DF'ere er kommet med. Skal vi så antage at de alle (eller næsten alle) er enige med Camre, Krarup og de øvrige "sorte" DF'ere? Og her er der endda tale om mennesker der har taget et aktivt valg om at støtte DF, ikke mennesker der "tilfældigvis" er født ind i en religion/kultur, og DF'ere der bestrider eller har bestridt, fremtrædende positioner i partiet, og ikke en eller anden tandlæge der tilfældigvis også har stemt DF. Nu er man jo ikke nødvendigvis DF,er fordi man har stemt på dem. Jeg her heller ikke stemt på den politiker jeg syntes bedst om; men på den jeg foragtede mindst. Mit valg har været bestemt af at jeg ikke kunne stemme på et parti der pegede på Lars Løkke, så jeg er ikke det parti jeg har stemt på. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gungner 2635 Skrevet 7. August, 2015 Jasmin har ret for så vidt at tandlægen må have delt blod med Bjarne Riis eller sniffet af lattergassen. Men at manden er idiot gør da ikke at alle muslimer behøver tage offentligt afstand. Hvad med dem der sidder over aftenkaffen og mener manden er rablende vanvittig. Og alle dem der slet slet ikke kan associere sig med manden. Hvorfor i alverden behøver de gøre opmærksom på det ? Fordi de er muslimer ?Betyder det at alle vi kristne behøver at tage afstand fra Kristendemokraterne der mener homoseksualitet er unaturligt ? er det ikke nok ikke at stemme på dem ? Var du selv oppe af sofaen da de sagde det ? Jeg var ikke. Jeg er kristen, de er kristne, men jeg frabeder mig at blive sat i samme bås som dem. Uanset om jeg siger det selv eller ej.Der er vel ingen der forventer at alle muhamedanere behøver at tage offentligt afstand, det der er bekymrende er at der ikke er nogen der tager offentligt afstand. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr Skrevet 7. August, 2015 Hun er på sommerferie i øjeblikket, men hun står for brobygning og dialog, men det fanger åbenbart ikke din interesse som nævnt har væHun er på sommerferie i øjeblikket, men hun står for brobygning og dialog, men det fanger åbenbart ikke din interesse brobygning og dialog fanger ikke ens interesse, hvis man ikke finder en politiker interessant som påberåber hun går ind for brobygning og dialog? Der kan man bare se så er spørgsmålet om det er den generelle opfattelse eller mest i Bears univers det forholder sig sådaniøvrigt fangede jeg heller ikke connection mellem mit facebook indlæg hvor jeg ikke har set nogen tage afstand og ozlems facebook. Først kommenterer hun ikke på tandlægen sikkert pga ferie. Men læser man lidt igennem hendes indlæg er hun jo brobygger og prøver at skabe forståelse for hinanden fremfor hun bruger krudt på at tage afstand. Så misser desværre sammenligningen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 7. August, 2015 Der er vel ingen der forventer at alle muhamedanere behøver at tage offentligt afstand, det der er bekymrende er at der ikke er nogen der tager offentligt afstand.Jamen er der ikke det ?Dem jeg kender griner da af ham, synes han er en idiot, og synes han bør sendes ud af Danmark, med mindre selvfølgelig han er dansk statsborger (hvilket jo er en mulighed, eftersom Islam er Danmarks næststørste religion). Men hvad skal de gøre? Stille sig op på en ølkasse og råbe det ud over Strøget? De vil aller-aller helst ikke sammenlignes med ham, og hvis de begynder at sige sige netop det, viser de jo at de KAN sammenlignes med ham indtil det modsatte er bevist.I Danmark har vi et egentlig rigtig godt retsprincip, der hedder at du ikke kan dømme nogen for noget andre har gjort. Det synes jeg passer meget godt her. Både mht muslimerne og Dansk Folkeparti. Og det princip synes jeg er langt vigtigere end den signalværdi der ligger i at råbe højt af denne (forkvaklede) mand. Vi er trods alt i demokratiske Danmark og ikke et lynch-stemning-accepterende mellemøstligt despoti. Dem der ønsker mellemøstlige forhold til rigtigt og forkert, kan tage dertil !!! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gungner 2635 Skrevet 7. August, 2015 Jamen er der ikke det ?Dem jeg kender griner da af ham, synes han er en idiot, og synes han bør sendes ud af Danmark, med mindre selvfølgelig han er dansk statsborger (hvilket jo er en mulighed, eftersom Islam er Danmarks næststørste religion). Men hvad skal de gøre? Stille sig op på en ølkasse og råbe det ud over Strøget? De vil aller-aller helst ikke sammenlignes med ham, og hvis de begynder at sige sige netop det, viser de jo at de KAN sammenlignes med ham indtil det modsatte er bevist.I Danmark har vi et egentlig rigtig godt retsprincip, der hedder at du ikke kan dømme nogen for noget andre har gjort. Det synes jeg passer meget godt her. Både mht muslimerne og Dansk Folkeparti. Og det princip synes jeg er langt vigtigere end den signalværdi der ligger i at råbe højt af denne (forkvaklede) mand. Vi er trods alt i demokratiske Danmark og ikke et lynch-stemning-accepterende mellemøstligt despoti. Dem der ønsker mellemøstlige forhold til rigtigt og forkert, kan tage dertil !!! Der er da mulighed for at udtrykke sig i læserbreve og på blokke og div. sociale medier. Det ser vi ikke rigtigt noget til. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 10. August, 2015 Der er da mulighed for at udtrykke sig i læserbreve og på blokke og div. sociale medier. Det ser vi ikke rigtigt noget til. Jamen det er jo det samme...... Selvom de har lyst til at gøre netop det, legitimerer det jo hele princippet om "skyldig indtil det modsatte er bevist", og det er der altså nogle muslimer der bare er for danske til at acceptere. Sjovt som dem der råber højst om danske værdier, lige netop er de danske værdiers største fjende !!!! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8086 Skrevet 10. August, 2015 (edited) Jamen det er jo det samme...... Selvom de har lyst til at gøre netop det, legitimerer det jo hele princippet om "skyldig indtil det modsatte er bevist", og det er der altså nogle muslimer der bare er for danske til at acceptere. Sjovt som dem der råber højst om danske værdier, lige netop er de danske værdiers største fjende !!!! Der var en kronik i Politiken i lørdags, skrevet af en læge af Irakisk afstamning, der beskriver hordan det har været at vokse op som indvandrerbarn i Danmark. Den er MEGET god læsning, og god at lære af.http://politiken.dk/debat/kroniken/ECE2786060/velkommen-ind-i-varmen-ayhan/Og et indlæg mere skrevet af Abdel Aziz Mahmoud, Journalist, TV vært mm.. om lige netop alle de indvandrere og muslimer der bare ønsker at være "helt almindelige".http://politiken.dk/debat/ECE2756034/jeg-har-ikke-lyst-til-at-skrive-det-her/ Redigeret 10. August, 2015 af Bear 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 10. August, 2015 (edited) Der var en kronik i Politiken i lørdags, skrevet af en læge af Irakisk afstamning, der beskriver hordan det har været at vokse op som indvandrerbarn i Danmark. Den er MEGET god læsning, og god at lære af.http://politiken.dk/debat/kroniken/ECE2786060/velkommen-ind-i-varmen-ayhan/Og et indlæg mere skrevet af Abdel Aziz Mahmoud, Journalist, TV vært mm.. om lige netop alle de indvandrere og muslimer der bare ønsker at være "helt almindelige".http://politiken.dk/debat/ECE2756034/jeg-har-ikke-lyst-til-at-skrive-det-her/ Nu er Politiken generelt for venstreorienteret til mig, men det er faktisk ret interessant læsning, og ikke ulig det man hører fra andre successfulde indvandrere. Og faktisk også fra danskere der er klogere end gennemsnittet, den del der involverer skolen. Redigeret 10. August, 2015 af tvr Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 10. August, 2015 (edited) Så lad mig komme med noget mere nutidigt: DF’er om bådflygtninge: Har ikke ondt af dem, der drukner (DF byrådsmedlem 2014).Hvis man ikke har ondt af flygtninge - uanset om de drukner eller ej - så har man hæklefejl i kysen... og det har intet at gøre med om man er DFer eller ej... Stupiditet vil alle med et minimum af intelligens da altid tage afstand fra... At DU Bear hæfter en tilfældig personlig stupiditet og mangel på empati sammen med DF som helhed - det siger ikke meget om hverken DF eller mig.... mest om dig.. og hvad med Marie Krarups udtalelser om den islamiske hær der stamper i det fjerneHvad vil du ellers kalde ISIS ??? eller Marie Krarups absolutte nedvurdering af maori skikke under et besøg på New Zealand?For slet ikke at nævne hende der taler med dyr og ånder og kun er i politik fordi ånderne har sagt det.Jeg kender godt Marie Krarups blogindlæg - og det viser en komplet mangel på forståelse for at HUN var i et andet land... som gæst... og en komplet mangel på forståelse for at kultur er lige så vigtigt for andre nationaliteter når de er hjemme som det er vigtigt for os når vi er hjemme.... Det er Marie Krarups mangel på pli.... igen et personligt tilsnit der INTET har at gøre med hverken politisk overbevisning eller tilhørsforhold. Hvornår lærer du at skelne mellem enkeltpersoners dårlige opdragelse og deres politiske tilhørsforhold. Det der kunne enhver dårligt begavet politiker have fundet på. Og at du nedværdiger dig til at nedgøre andre menneskers personlige overbevisning om metafysiske/åndelige/spirituelle evner fordi de tilfældigvis tilhører DF - det er for småligt. Eller Martin Henriksen der ikke mener at man kan være dansker hvis man ikke fejrer jul? her er der noget med substans... for naturligvis kan man det... alt andet er noget sludder og at han siger det bør ikke stå uimodsagt!!! MEN... man kan fanden tage mig IKKE være dansk hvis man i demokratiets navn forhindrer danskerne i at ihævdholde deres juletraditioner som muslimerne gjorde i Kokkedal >>og gu fanden er han da repræsentant for Islam - nøjagtig som du mener jeg skal være repræsentant for DF<<Jeg ville ønske at du var repræsentant for DF istedet for Camre, Krarup, Henriksen m.fl.. men du må vel indrømme at de er mere repræsentanter for DF end du er, qua deres tillidsposter i partiet. Når jeg gik/går i clinch med dig omkring DF, så er det for at gøre dig opmærksom på hvilke kræfter der er i partiet, præcis som når du gør dine muslimske venner opmærksom på hvilke kræfter der er i deres religion. (og så kommer de også på banen som jeg forstår det)jeg blev tilbudt en post da jeg stadig boede i KBH, men da jeg hellere ville starte som Jasmin valgte jeg at takke nej - partiet har ikke brug for flere mennesker der ikke bliver forståetMen når du nu selv siger at du ville ønske JEG var repræsentant.... kunne du så se din egen argumentation rettet mod mig??? "for ikke at tale om hende der har valgt at være luder i sin fritid - sikke en repræsentant hva???"Der er "kræfter" i alle partier... og det er fint nok for de får folk op af stolene... og så er der folk som mig der stiller mig op og siger "klap nu lige hesten" Forskellen er at du er bange for disse "kræfter" ... det er jeg ikke >>Bear - du er venstreekstremist.... <<Det kan du jo mene, men hvis jeg er venstreekstremist, så er du ekstremistisk højrenationalist smiley eller ej så er det prædikat faktuelt forkert idet jeg ofte taler muslimernes sag i det omfang nogle gør sig skyldige i diskrimination. Jeg er blå ja - men har aldrig været sort.... og bliver det heller aldrig.... og jo - du ekstremist! Langt mere end de fleste af DFerne kan gøre sig skyldige i... du er bare på den modsatte fløj. Ekstremisme er farligt i sig selv uanset hvilken fløj man er på >>Det er NØJAGTIG lige så meget et valg at være muslim som det er at være DFer<<Jeg antager at du ikke er født ind i DF, som de fleste muslimer er født ind i den muslimske kultur? Og der er en masse af de personer der bliver opfattet som muslimer alene på grund af deres navn, hår og hudfarve, men som ikke er en sk.. mere muslimske end danskerne er kristne.Det er da ligemeget om man er født ind ? Nu kom DF til efter min fødsel - men hele min familie er DF og hele min omgangskreds inkl min nye mand Langt de fleste er døbt og konfirmeret - men har valgt religion FRAdet kan muslimer da også bare gøre hvis de ikke føler for det. Ligesom min forrige "muslimske" ansatte Ahmed der elskede bacon!!! Da han sagde det til ansættelsessamtalen blev han da hyret på stedet. Han var DANSK!!! - og en højt skattet medarbejder i mit firma!! >>og da jeg læste den herDen eneste fordel ved at Pia Kjærsgaard er blevet formand for Folketinget er, at hun en gang om året skal byde alle nydanske statsborgere velkommen:-) #brobyggerså holdt jeg op med at læse det.... for det bæ hun lukker ud er værre end noget DFerne kommer med... <<Du bør nok tage billedet med som ledsagede hendes kommentar om Pia K. og bemærke smileyen. Özlem Cekic står om nogen for brobygning og dialog, men det er åbenbart noget som du mener er perfidt!!!Jeg mener ikke brobygning er det - jeg mener HUN er det... og hvis man skal vælge en repræsentant for det er hun da det ringeste valg i Danmarkshistorien. Hun skader brobygning lige så meget som AGBR skader prostitutionsdebatten.... og det er ikke så lidt. Hun er på sommerferie i øjeblikket, men hun står for brobygning og dialog, men det fanger åbenbart ikke din interesse Hvad er det med dig og personer vs politik.... kan du slet ikke få øje på at personer ikke ER politik.... og at fordi man inderligt er modstander af en person kan man godt gå ind for et koncept eller et princip eller en ideologiJamen det er jo det samme...... Selvom de har lyst til at gøre netop det, legitimerer det jo hele princippet om "skyldig indtil det modsatte er bevist", og det er der altså nogle muslimer der bare er for danske til at acceptere. Sjovt som dem der råber højst om danske værdier, lige netop er de danske værdiers største fjende !!!! Det er jeg dødeligt uenig med dig i... Det har intet at gøre med skyldig vs uskyldig... det har noget at gøre med at man som muslimsk befolkningsgruppe har den udfordring at man ikke er universelt accepteret som man er pga den kulturelle afstandtagen til det at være dansk - og derfor er nødt til at forholde sig til den virkelighedNår man kommer til et fremmed land og VÆLGER ikke at ville dele dette nye lands kultur - så starter man sgu op af bakke og så må man gøre en ekstra indsats for at vise sin berettigelse... Og en meget lille ting ville være fx at tage aktivt afstand til kultur-forrædere som tandlægen... aktivt... Hvis jeg flyttede til Saudi Arabien ville jeg da heller ikke starte med at smide Abayaen og forlange frikadeller på menuen.... og jeg ville da aktivt fortælle at jeg ikke synes man har PLIGT til at fornærme selv om man i mit land har retten til at fornærme ustraffet. Det handler om at passe ind... og gøre bare en MINIMAL indsats... såsom fx at gøre opmærksom på at man tager afstand fra idioter som tandlægen Og mht kronikerne - som jeg havde læst... Det kan ikke andet end ærge hvor mange stupide danskere der findes.... virkelig!!! - og det beviser virkelig min pointe fra før - at når det er det DK de vælger at bo i... så er det på godt og ondt. Og så må de sgu gøre en ekstra indsats for at imødegå de problemstillinger der er forbundet med at vælge en religion der kaster vrag på så mange af de danske traditioner Redigeret 10. August, 2015 af Jasmin 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Krølle Bølle 1122 Skrevet 10. August, 2015 Jasmin!!Mon ikke det er det længste skriv her på lille EG??Hurra og hatten af for det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gungner 2635 Skrevet 10. August, 2015 Der var en kronik i Politiken i lørdags, skrevet af en læge af Irakisk afstamning, der beskriver hordan det har været at vokse op som indvandrerbarn i Danmark. Den er MEGET god læsning, og god at lære af.http://politiken.dk/debat/kroniken/ECE2786060/velkommen-ind-i-varmen-ayhan/Og et indlæg mere skrevet af Abdel Aziz Mahmoud, Journalist, TV vært mm.. om lige netop alle de indvandrere og muslimer der bare ønsker at være "helt almindelige".http://politiken.dk/debat/ECE2756034/jeg-har-ikke-lyst-til-at-skrive-det-her/ Her har vi et par eksempler på indvandere der formår at komme i medierne med deres historie, det har ikke altid været nemt, bla. pga. fordomme. Dumme lærere har jeg også oplevet, jeg er arbejderbarn og pr.definition dum.Det er personer som de to i indslagene der bør komme med indlæg i debatten mod deres rabiate muslimske brødre, de har gode boglige evner. I stedet for vælger de at trække offerkortet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg