Gungner 2635 Skrevet 11. August, 2015 Ja, det vil der nemlig, og det må de nemlig. For eksempel ved at bryde det mønster...... Nåh, nej. Det er lige pludselig IKKE nok. Nu skal man også nedgøre de andre plus retfærdiggøre sig selv ved at belære andre om hvordan DE skal leve deres liv. OFFENTLIGT vel at mærke. For ellers vil Sønderjyderne ikke acceptere det ??hmmmm. Der er sgu nok ikke så mange indvandrere de steder hvor folk råber højst. Det er nok her i hovedstaden de fleste er. Og pudsigt nok også her man ser dem mindre som et problem. Hvis man nu beskyldte alle sønderjyder for at være smuglere, var der nok mange der ville protestere, vi vil ikke beskyldes pga. gruperingen.Det jeg savner er at de intergrerede muhamedanere prøver at forsvare deres plads i gruppen, ikke bare lade gruppen tegne af de dårlige eksempler.Vi vil altid se på grupper, retfærdigt eller ej. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gungner 2635 Skrevet 11. August, 2015 Tag nu bare trådstarters indlæg som eksempel, han møder en tydeligvis frigjort muslimsk pige, men mener sig alligevel berettiget til at udfordre hende på hendes religion, og holde hende ansvarlig for hvad alle mulige andre mennesker mener og gør. Det er fandme dårlig stil!!Nu tror jeg ikke at GK. holder hende ansvarlig for andre, det kan også være en start på en god debat om forskellige kulturer.Det kommer meget an på i hvilken tone spørgsmålet er stillet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 11. August, 2015 (edited) Det er selvfølgelig en anden diskussion, men Sønderjyderne er jo netop smuglere samt de mindst patriotiske og egoistiske af alle landsdelene. De handler alle til hobe syd for grænsen, lægger alle deres penge i Tyskland istedet for i Danmark, med utallige job-tab til følge i detailhandlen osv.Derefter råber de højt om at der mangler jobs og at Københavnske jobs skal flyttes til Sønderjylland. Gud fader bevares. De burde foræres til Tyskland, det er alligevel der de handler og dermed orienterer sig. Så var vi også fri for det brok. Og jeg understreger at det netop er dem ALLE SAMMEN der er tysk-sindede. Every mother fucking one of them.På nær dem selvfølgelig der kommer frem og siger at københavnske jobs hører til i København, samt at de IKKE vil handle i Tyskland, og opfordrer andre til heller ikke at gøre det. Se DEM kan vi (måske) kalde danske, de andre er nordtyskere. Redigeret 11. August, 2015 af tvr Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8086 Skrevet 11. August, 2015 Det er selvfølgelig en anden diskussion, men Sønderjyderne er jo netop smuglere samt de mindst patriotiske og egoistiske af alle landsdelene. De handler alle til hobe syd for grænsen, lægger alle deres penge i Tyskland istedet for i Danmark, med utallige job-tab til følge i detailhandlen osv.Derefter råber de højt om at der mangler jobs og at Københavnske jobs skal flyttes til Sønderjylland. Gud fader bevares. De burde foræres til Tyskland, det er alligevel der de handler og dermed orienterer sig. Så var vi også fri for det brok. Og jeg understreger at det netop er dem ALLE SAMMEN der er tysk-sindede. Every mother fucking one of them.På nær dem selvfølgelig dee kommer frem og siger at københavnske jobs hører til i København, samt at de IKKE vil handle i Tyskland, og opfordrer andre til heller ikke at gøre det. Se DEM kan vi (måske) kalde danske, de andre er bare nordtyskere. Ja, først pisser de på alle os rigtige danskere ved at arbejde sort, smugle varer, og kun købe ind i Tyskland, derefter spiller de "offerkortet" og kræver at der skal flyttes flere DANSKE arbejdspladser til Sønderjylland, så de kan tjene nogle flere penge som de så også vil bruge i Tyskland. De skulle have frataget deres stemmeret og statsborgerskab!! Ovenstående er selvfølgelig skrevet med DYB sarkasme, men er ikke ret fjernt fra hvad man ser skrevet om muslimer på diverse blogs og debatsider. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gungner 2635 Skrevet 11. August, 2015 Det er selvfølgelig en anden diskussion, men Sønderjyderne er jo netop smuglere samt de mindst patriotiske og egoistiske af alle landsdelene. De handler alle til hobe syd for grænsen, lægger alle deres penge i Tyskland istedet for i Danmark, med utallige job-tab til følge i detailhandlen osv.Derefter råber de højt om at der mangler jobs og at Københavnske jobs skal flyttes til Sønderjylland. Gud fader bevares. De burde foræres til Tyskland, det er alligevel der de handler og dermed orienterer sig. Så var vi også fri for det brok. Og jeg understreger at det netop er dem ALLE SAMMEN der er tysk-sindede. Every mother fucking one of them.På nær dem selvfølgelig dee kommer frem og siger at københavnske jobs hører til i København, samt at de IKKE vil handle i Tyskland, og opfordrer andre til heller ikke at gøre det. Se DEM kan vi (måske) kalde danske, de andre er bare nordtyskere. Bor tyve kilometer fra grænsen; men har ikke været ovre i tre uger. Har til gengæld været i Fakta for to timer siden.Se, her bryder jeg med generaleseringen af gruppen.Jeg er ansat i et udenlandsk firma, arbejder i et tredieland hvor vi er tre nationaliteter. Tre nationaliteter er færre end jeg er vant til.Jeg har arbejdet både i Mellemøsten, Fjernøsten og forskellige steder i Europa. Mon ikke sønderjyder er mere patriotiske end de fleste andre danskere, vi har ligesom bornholmerne selv valgt at være danskere.Når man i en debat begynder at kalde modparten for navne ol. er det et tegn på at man ikke har gode argumenter. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8086 Skrevet 11. August, 2015 Bor tyve kilometer fra grænsen; men har ikke været ovre i tre uger. Har til gengæld været i Fakta for to timer siden.Se, her bryder jeg med generaleseringen af gruppen.Jeg er ansat i et udenlandsk firma, arbejder i et tredieland hvor vi er tre nationaliteter. Tre nationaliteter er færre end jeg er vant til.Jeg har arbejdet både i Mellemøsten, Fjernøsten og forskellige steder i Europa. Mon ikke sønderjyder er mere patriotiske end de fleste andre danskere, vi har ligesom bornholmerne selv valgt at være danskere.Når man i en debat begynder at kalde modparten for navne ol. er det et tegn på at man ikke har gode argumenter.Ja, men nu ved vi jo at I har traileren med når I kører over grænsen, for at kunne fylde rigeligt op. Så behøver I nemlig kun at købe småting i Danmark, mens det meste købes i Tyskland. Og så arbejder du ovenikøbet i et udenlandsk firma der garanteret ikke betaler skat i Danmark, mens du flittigt bruger af de danske velfærdsydelser. Og der er nok ikke mange nulevende sønderjyder der selv har valgt at være danske. Igen, ovenstående er kun skrevet som eksempel på hvad muslimer må lægge ører til pga af snævert synede fordomsfulde danskeres behov for at udgyde deres galde på diverse websites og blogs. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 11. August, 2015 Bor tyve kilometer fra grænsen; men har ikke været ovre i tre uger. Har til gengæld været i Fakta for to timer siden.Se, her bryder jeg med generaleseringen af gruppen.Jeg er ansat i et udenlandsk firma, arbejder i et tredieland hvor vi er tre nationaliteter. Tre nationaliteter er færre end jeg er vant til.Jeg har arbejdet både i Mellemøsten, Fjernøsten og forskellige steder i Europa. Mon ikke sønderjyder er mere patriotiske end de fleste andre danskere, vi har ligesom bornholmerne selv valgt at være danskere.Når man i en debat begynder at kalde modparten for navne ol. er det et tegn på at man ikke har gode argumenter.Interessant forsvarstale. Jeg har sgu mere respekt for folk, der har styrken til, at lade den slags tåbelige fordomme stå usagt hen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gungner 2635 Skrevet 11. August, 2015 Ja, men nu ved vi jo at I har traileren med når I kører over grænsen, for at kunne fylde rigeligt op. Så behøver I nemlig kun at købe småting i Danmark, mens det meste købes i Tyskland. Og så arbejder du ovenikøbet i et udenlandsk firma der garanteret ikke betaler skat i Danmark, mens du flittigt bruger af de danske velfærdsydelser. Og der er nok ikke mange nulevende sønderjyder der selv har valgt at være danske. Igen, ovenstående er kun skrevet som eksempel på hvad muslimer må lægge ører til pga af snævert synede fordomsfulde danskeres behov for at udgyde deres galde på diverse websites og blogs. Ja, jeg har bil med krog og en trailer. 99% af mine indkøb foregår i Danmark. Traileren har dog aldrig været i Tyskland da min båd står på den. Jeg bor så tæt på grænsen at jeg ikke ser det som en pligt at handle ved grænsen. I morgen skal jeg over grænsen; men har ikke planlagt nogle indkøb, til gengæld har jeg købt fire øl i Fakta i dag. Da jeg arbejdede i Mellem og Fjernøsten var det for et dansk firma og jeg betalte dansk skat.Nu arbejder jeg for et Norsk firma og betaler skat i Norge, de interne nordiske skatteregler er noget vore politikere har aftalt.Havde jeg siddet og lavet en lille dims der kunne eksporteres havde jeg fået eksportstøtte, nu tjener jeg en løn som jeg kommer hjem med, det er jo nærmest kriminelt.Uanset skaffer jeg valuta til landet.Igen har jeg opponeret mod at blive sat i bås med gruppen, jeg trækker ikke bare et offerkort. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr Skrevet 11. August, 2015 Nu tror jeg ikke at GK. holder hende ansvarlig for andre, det kan også være en start på en god debat om forskellige kulturer.Det kommer meget an på i hvilken tone spørgsmålet er stillet.nej den var så langt forbi målet, så jeg ikke gad reagere på det og forventede egentlig også alle andre kunne se det, så lod den bare stå Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15847 Skrevet 11. August, 2015 Hvis man nu beskyldte alle sønderjyder for at være smuglere, var der nok mange der ville protestere, vi vil ikke beskyldes pga. gruperingen.Det jeg savner er at de intergrerede muhamedanere prøver at forsvare deres plads i gruppen, ikke bare lade gruppen tegne af de dårlige eksempler.Vi vil altid se på grupper, retfærdigt eller ej.Glem det, mod idioter kæmper selv Guderne forgæves.Gå ud og tæl flagstænger, altså dem, der er beregnet til Dannebrog og ikke IS-flag.Intet sted i landet er danskheden mere manifesteret end i Sdrjylland, forstå det, hvem der kan, hver gang tåberne og landsforræderne på mågeøen har spillet fandango, er det os, der har fået røven skudt af.Kan personligt følge mit ophavs deltagelse heri fra Sankelmark i 48 til min far under sidste krig, men hvad fanden, lad os blot forære arvesølvet til alverdens lykkeriddere, så skide være med vore børn og dem, der har bygget landet op.Eneste trøst er, at hvis muhammeddanerne skulle vinde den kommende borgerkrig, så har de for vane som det første at lade deres nyttige idioter dingle i kranerne, skulle Holger Danske derimod vågne af sin dvale, så bliver disse forhåbentlig sendt til arbejdslejre på vand og brød med en kugle om benet. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr Skrevet 11. August, 2015 Nu er det langt fra kun galgesure personer på nettet.det fylder meget i politik og rigtig meget i medierne. Er ligeledes hjemme i folks dagligstuer.der kommer nok ikke en form for enighed om hvorvidt man skal/ burde/ ville være en fordel at tage afstand fra tingene.men vi befinder os i en periode hvor der bliver gravet grøfter og skabt splid. Så one million dollars spørgsmålet.. Ville det blive opfattet som brobyggende? Som noget positivt? Som noget samlende? Hvis muslimmer i større omfang tog afstand fra de dumme ting...her skal man kigge væk fra egen næsetip og se på befolkningen generelt. Hvordan ville det blive opfattet... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr Skrevet 11. August, 2015 Glem det, mod idioter kæmper selv Guderne forgæves.Gå ud og tæl flagstænger, altså dem, der er beregnet til Dannebrog og ikke IS-flag.Intet sted i landet er danskheden mere manifesteret end i Sdrjylland, forstå det, hvem der kan, hver gang tåberne og landsforræderne på mågeøen har spillet fandango, er det os, der har fået røven skudt af.Kan personligt følge mit ophavs deltagelse heri fra Sankelmark i 48 til min far under sidste krig, men hvad fanden, lad os blot forære arvesølvet til alverdens lykkeriddere, så skide være med vore børn og dem, der har bygget landet op.Eneste trøst er, at hvis muhammeddanerne skulle vinde den kommende borgerkrig, så har de for vane som det første at lade deres nyttige idioter dingle i kranerne, skulle Holger Danske derimod vågne af sin dvale, så bliver disse forhåbentlig sendt til arbejdslejre på vand og brød med en kugle om benet.man kan undre sig over nogle er så vilde med at importere mellemøsten. Kig på mellemøsten... Ønsker vi at importere det menneskesyn, kvindesyn og evindelige konflikter/ krige???? Eller har man naiv Tyrkertro om at det altsammen bliver bedre når de kommer herop? I så fald skulle man nok åbne øjnene.....for virkeligheden er de udgør 5-10 % af befolkningen men fylder mere end halvdelen i kriminal statistikkerne. Kan man selv sætte tal på, men tænk sig hvor fredeligt her ville være, hvis vi ikke importerede alt den kriminalitet.kvindesynet har jeg ladet mig fortælle nogle tager med herop. Menneskesynet... Ja massevoldtægterne om volden truslerne etc taler vel sit eget sprogVi har lige haft en rød regering. Hvor vi har været medvirkende til mange besparelser i den offentlige service for ældre syge etc. Ja det har helt sikkert været nødvendig for ellers havde en rød ikke gjort det. Jo ikke ligefrem cepos der har sat dagsordenen. 16 milliarder er hvad rockwool fonden har regnet sig frem til ikke vestlige indvandrere kostede sidste år. Ja vi betaler jo i forvejen 16 milliarder i udviklingsbistand. Totalt snakker vi mange penge, som naturligvis skal snuppes andre steder i den offentlige service. Sådan er økonomi jo.....ja det er ikke lutter lagkage at ville redde verdenen, det rammer os helt klart på mange fronter. Bliver vi løbet over ende eller får folk for alvor nok på et tidspunkt?? De politiske vinde i Europa tyder på det sidste... Vi vil gerne bibeholde vores gode liv virker det som.Vi har aldrig formået at håndtere indvandrere hverken her eller resten af Europa og kommer aldrig til det. Og derfor kan jeg kun sige, at dem som synes det er fint vi modtager så mange eller ligefrem ønsker vi modtager flere. De har en ganske anden tankegang end mig! Jeg fatter dem simpelthen ikke det giver ingen mening for mig Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 11. August, 2015 Glem det, mod idioter kæmper selv Guderne forgæves.Gå ud og tæl flagstænger, altså dem, der er beregnet til Dannebrog og ikke IS-flag.Intet sted i landet er danskheden mere manifesteret end i Sdrjylland, forstå det, hvem der kan, hver gang tåberne og landsforræderne på mågeøen har spillet fandango, er det os, der har fået røven skudt af.Kan personligt følge mit ophavs deltagelse heri fra Sankelmark i 48 til min far under sidste krig, men hvad fanden, lad os blot forære arvesølvet til alverdens lykkeriddere, så skide være med vore børn og dem, der har bygget landet op.Eneste trøst er, at hvis muhammeddanerne skulle vinde den kommende borgerkrig, så har de for vane som det første at lade deres nyttige idioter dingle i kranerne, skulle Holger Danske derimod vågne af sin dvale, så bliver disse forhåbentlig sendt til arbejdslejre på vand og brød med en kugle om benet.Nemlig Onslow, du forstod det. Mod stereotype generaliseringer kæmper guderne nemlig forgæves. Og som man kan argumentere at danske muslimer ikke er danske nok, kan man nemlig også argumentere at Sønderjyderne ikke er. Det er ikke antallet af flagstænger der afgør det danske sindelag - det er handlingen der afgør det. Og der kan man generalisere at sønderjyderne don't walk the talk. Der kommer ingen borgerkrig, og som sønderjyderne ved sidste krig ikke var en 5. kolonne (i det store hele) ligeledes ville (i det store hele) de velfungerende muslimer heller ikke blive det, skulle jeg tage fejl, og der komme en borgerkrig.Pointen var jo egentlig bare at illustrere hvor nemt det er at generalisere, og hvor vanvittigt det netop er at generalisere. Uanset om man er sønderjyde eller københavner. Det klæder nemlig hverken københavnerne eller sønderjyderne. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gungner 2635 Skrevet 12. August, 2015 Glem det, mod idioter kæmper selv Guderne forgæves.Gå ud og tæl flagstænger, altså dem, der er beregnet til Dannebrog og ikke IS-flag.Intet sted i landet er danskheden mere manifesteret end i Sdrjylland, forstå det, hvem der kan, hver gang tåberne og landsforræderne på mågeøen har spillet fandango, er det os, der har fået røven skudt af.Kan personligt følge mit ophavs deltagelse heri fra Sankelmark i 48 til min far under sidste krig, men hvad fanden, lad os blot forære arvesølvet til alverdens lykkeriddere, så skide være med vore børn og dem, der har bygget landet op.Eneste trøst er, at hvis muhammeddanerne skulle vinde den kommende borgerkrig, så har de for vane som det første at lade deres nyttige idioter dingle i kranerne, skulle Holger Danske derimod vågne af sin dvale, så bliver disse forhåbentlig sendt til arbejdslejre på vand og brød med en kugle om benet.Hvor har du ret ikke mindst i din første sætning. "Glem det, mod idioter kæmper selv Guderne forgæves." Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 12. August, 2015 Hvor har du ret ikke mindst i din første sætning. "Glem det, mod idioter kæmper selv Guderne forgæves."Ja det er vi jo enige om. Det er vist definitionen vi er uenige om. Og så hvordan det tilsyneladende er OK for sønderjyder at generalisere, men ikke OK for Københavnere. For så er Københavnerne åbenbart idioter..... Man kan jo så fundere over hvad der har gjort at sønderjyderne mener de er overmennesker og har den rettighed de ikke under andre. Eller man kan vælge og trække lidt på skuldrene og smile overbærende. Jeg vælger det første, for det kunne jeg virkelig godt tænke mig at forstå. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8086 Skrevet 12. August, 2015 (edited) Eneste trøst er, at hvis muhammeddanerne skulle vinde den kommende borgerkrig, så har de for vane som det første at lade deres nyttige idioter dingle i kranerne, skulle Holger Danske derimod vågne af sin dvale, så bliver disse forhåbentlig sendt til arbejdslejre på vand og brød med en kugle om benet.Sidder du og ønsker at Danmark bliver til en stat hvor borgerne sendes i arbejdslejre på vand og brød, som straf for deres holdninger? Ja, jeg har bil med krog og en trailer. 99% af mine indkøb foregår i Danmark. Traileren har dog aldrig været i Tyskland da min båd står på den. Jeg bor så tæt på grænsen at jeg ikke ser det som en pligt at handle ved grænsen. I morgen skal jeg over grænsen; men har ikke planlagt nogle indkøb, til gengæld har jeg købt fire øl i Fakta i dag. Da jeg arbejdede i Mellem og Fjernøsten var det for et dansk firma og jeg betalte dansk skat.Nu arbejder jeg for et Norsk firma og betaler skat i Norge, de interne nordiske skatteregler er noget vore politikere har aftalt.Havde jeg siddet og lavet en lille dims der kunne eksporteres havde jeg fået eksportstøtte, nu tjener jeg en løn som jeg kommer hjem med, det er jo nærmest kriminelt.Uanset skaffer jeg valuta til landet.Igen har jeg opponeret mod at blive sat i bås med gruppen, jeg trækker ikke bare et offerkort. Så er du nok bare en af de meget få undtagelser, men eftersom at du ikke har stillet dig op og taget afstand fra grænsehandel, skattesnyd og sort arbejde før nu, så har vi jo måttet antage at du er ligesom alle de andre sønderjyder der snyder i skat, handler i Tyskland og laver sort arbejde. Og så har jeg ikke en gang nævnt den overrepræsentation der er af sønderjyder i sager om misbrug af børn. PS: Bare for at pinde det ud, så er ovenstående ikke noget jeg mener, det har ene og alene til formål at "vende" retorikken om, for at tydeliggøre hvad man gør, når man bruger tilsvarende metoder for at nedgøre muslimer. Men det er fantastisk at se hvordan der reageres når I. udsættes for den samme form for nedgørende generalisering som I selv udsætter andre for. Så er det pludselig ikke så sjovt længere. Redigeret 12. August, 2015 af Bear 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15847 Skrevet 12. August, 2015 Ja det er vi jo enige om. Det er vist definitionen vi er uenige om. Og så hvordan det tilsyneladende er OK for sønderjyder at generalisere, men ikke OK for Københavnere. For så er Københavnerne åbenbart idioter..... Man kan jo så fundere over hvad der har gjort at sønderjyderne mener de er overmennesker og har den rettighed de ikke under andre. Eller man kan vælge og trække lidt på skuldrene og smile overbærende. Jeg vælger det første, for det kunne jeg virkelig godt tænke mig at forstå.Fortæl mig lige, hvoraf du udleder alt det vrøvl! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15847 Skrevet 12. August, 2015 Sidder du og ønsker at Danmark bliver til en stat hvor borgerne sendes i arbejdslejre på vand og brød, som straf for deres holdninger? Så er du nok bare en af de meget få undtagelser, men eftersom at du ikke har stillet dig op og taget afstand fra grænsehandel, skattesnyd og sort arbejde før nu, så har vi jo måttet antage at du er ligesom alle de andre sønderjyder der snyder i skat, handler i Tyskland og laver sort arbejde. Og så har jeg ikke en gang nævnt den overrepræsentation der er af sønderjyder i sager om misbrug af børn. PS: Bare for at pinde det ud, så er ovenstående ikke noget jeg mener, det har ene og alene til formål at "vende" retorikken om, for at tydeliggøre hvad man gør, når man bruger tilsvarende metoder for at nedgøre muslimer. Men det er fantastisk at se hvordan der reageres når I. udsættes for den samme form for nedgørende generalisering som I selv udsætter andre for. Så er det pludselig ikke så sjovt længere.Ad 1. afsnit.:Jeg er som demokrat tilhænger af det frie ord og meningsditto, men når man går skridtet videre til 5. kolonne virksomhed og direkte landsforræderi, så bliver situationen en ganske anden.Ad 2. afsnit.:Hvoraf udleder du, at sønderjyder snyder mere i skat og arbejder mere sort end andre? Og handle i Tyskland, ja, det gør vi, så sandelig også i udenlandske webshops, og hillemænd, jeg kører i en fransk bil, tidligere i en tysk, og Gud (Allan) bedre det, har squ haft adskillige japanske, mig storforbryder.Overrepræsentation af overgreb på børn, hvor har du det fra? Mig bekendt har der været Tøndersagen, som i den grad var vederstyggelig og så Sønderborgsagen, nåh nej, der var der jo tale om en kulkturberiger, hvis jeg husker rigtigt, en egypter, der var misdæderen, men det passer vel ikke lige ind i dit verdensbillede, vel?Ad 3. afsnit.:Jeg må anerkende, at du her debatterer på et sagligt og godt grundlag, det er nu engang aldrig rart, når man bliver fanget i egen argumentation, så thmbs up for den måde, du har vendt dit indlæg på. Og det er jo den slags, der gør det dejlig at vende tingene med folk, man grundlæggende er uenige med!God onsdag til jer alle Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8086 Skrevet 12. August, 2015 Ad 1. afsnit.:Jeg er som demokrat tilhænger af det frie ord og meningsditto, men når man går skridtet videre til 5. kolonne virksomhed og direkte landsforræderi, så bliver situationen en ganske anden.Som demokrat kan man da aldrig gå ind for at fængsle mennesker for at udtrykke og argumentere for deres holdninger og synspunkter, så er man ikke længere demokrat.Ad 2. afsnit.:Hvoraf udleder du, at sønderjyder snyder mere i skat og arbejder mere sort end andre? Og handle i Tyskland, ja, det gør vi, så sandelig også i udenlandske webshops, og hillemænd, jeg kører i en fransk bil, tidligere i en tysk, og Gud (Allan) bedre det, har squ haft adskillige japanske, mig storforbryder.Overrepræsentation af overgreb på børn, hvor har du det fra? Mig bekendt har der været Tøndersagen, som i den grad var vederstyggelig og så Sønderborgsagen, nåh nej, der var der jo tale om en kulkturberiger, hvis jeg husker rigtigt, en egypter, der var misdæderen, men det passer vel ikke lige ind i dit verdensbillede, vel?Der var 2 sager fra Aabenraa, 1 fra Rødding, 2 i Sønderborg, 1 fra Esbjerg, 1 fra Tinglev og 1 fra Tønder fra 2007 til 2012, det er 8 ud af 16 sager i den periode, det må vel kaldes en overrepræsentation.http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-44653083:overblik-sager-om-misbrug-af-børn.html Ad 3. afsnit.:Jeg må anerkende, at du her debatterer på et sagligt og godt grundlag, det er nu engang aldrig rart, når man bliver fanget i egen argumentation, så thmbs up for den måde, du har vendt dit indlæg på. Og det er jo den slags, der gør det dejlig at vende tingene med folk, man grundlæggende er uenige med!God onsdag til jer alle Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15847 Skrevet 12. August, 2015 Som demokrat kan man da aldrig gå ind for at fængsle mennesker for at udtrykke og argumentere for deres holdninger og synspunkter, så er man ikke længere demokrat.Du trækker som sædvanligt ting ud af kontekst, scenariet er, når borgerkrigen er overstået, så vil jeg håbe, at landsforræderne vil få deres velfortjente straf.Der var 2 sager fra Aabenraa, 1 fra Rødding, 2 i Sønderborg, 1 fra Esbjerg, 1 fra Tinglev og 1 fra Tønder fra 2007 til 2012, det er 8 ud af 16 sager i den periode, det må vel kaldes en overrepræsentation.Der kan man bare se, hvor kort ens hukommelse er.Nu kunne jeg så spinde en lang snørestøvle om dine geografiske kundskaber eller mangel på samme, vil dog blot nøjes med at påpege, at Esbjerg nok vil have sig frabedt at blive betegnet som en del af Sønderjylland. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 12. August, 2015 ... Kan personligt følge mit ophavs deltagelse heri fra Sankelmark i 48 til min far under sidste krig ... Blot for god ordens skyld: Bataillen ved Sankelmark fandt sted i begyndelsen af februar 1864 og hører således ikke hjemme i 1. Slesvigske Krig. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8086 Skrevet 12. August, 2015 (edited) Du trækker som sædvanligt ting ud af kontekst, scenariet er, når borgerkrigen er overstået, så vil jeg håbe, at landsforræderne vil få deres velfortjente straf.Der var 2 sager fra Aabenraa, 1 fra Rødding, 2 i Sønderborg, 1 fra Esbjerg, 1 fra Tinglev og 1 fra Tønder fra 2007 til 2012, det er 8 ud af 16 sager i den periode, det må vel kaldes en overrepræsentation.Der kan man bare se, hvor kort ens hukommelse er.Nu kunne jeg så spinde en lang snørestøvle om dine geografiske kundskaber eller mangel på samme, vil dog blot nøjes med at påpege, at Esbjerg nok vil have sig frabedt at blive betegnet som en del af Sønderjylland.OK, så er det 7 ud af 16 sager. 13 ud af 16 sager er iøvrigt fra Jylland, der er også tale om en overrepræsentation. Redigeret 12. August, 2015 af Bear Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15847 Skrevet 12. August, 2015 (edited) Blot for god ordens skyld: Bataillen ved Sankelmark fandt sted i begyndelsen af februar 1864 og hører således ikke hjemme i 1. Slesvigske Krig.Busted, det var selvfølgelig Bov og Isted i 50, jeg mente Redigeret 12. August, 2015 af Onslow Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5050 Skrevet 12. August, 2015 Busted, det var selvfølgelig Bov og Isted i 50, jeg menteJa...det var Mysunde, der var med 'begge gange' Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 12. August, 2015 Fortæl mig lige, hvoraf du udleder alt det vrøvl!Det gør jeg NATURligvis af hele tråden..... Og så det selvfølgelig at jeg generaliserer i det heeelt uacceptable. For at bevise det forkerte i netop det. Men den havde du vist fanget. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg