McQueen 5050 Skrevet 12. August, 2015 Jamen hvor er alle de muslimer der burde stille sig op og bede ham stikke piben ind ? Han gør ikke skade per se - det er alle dem der IKKE siger fra der gør skade for dem der tier samtykker som bekendtog når de ikke åbenlyst viser os at de faktisk synes han er en klaphat - så må vi jo gå ud fra de er i hvert fald er delvist enige... for ingen har sagt andet og mht din kommentar til det retoriske fra før.... alle VED at ikke alle danskere er kristne... og alle ved at ikke alle danskere er idioter... men faktum er: alle muslimer de ER altså muslimer... og hvis de er mere eller mindre muslimer end andre - så må de altså åbne munden og vise hvem de er... Bare fordi du og andre DFere har fået idioter med islam som religion på hjernen, behøver almindelige muslimer jo ikke også!Jeg kommenterer og argumenterer sgu da heller ikke på de 1000vis af daglige eenøjede, unuancerede og fordomsfulde indlæg i landets aviser....kun dem der er her ;-) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5050 Skrevet 12. August, 2015 (edited) Samme Bås? nej ville jeg på ingen måde føle mig!!!Hvis jeg mærkede andre sætte mig i samme Bås.. så det fik indflydelse på min dagligdag og hvordan folk så på mig. Ja så ville jeg da tage afstand fra det og gøre opmærksom på sådan er jeg ikke. Også gennem læserbreve og offentlige debatter. Og det er jo faktisk her vi er Nogle få (ikke alle) muslimmer får skadet alles ry. Hvis jeg havde været Muslim havde jeg kraftig taget afstand fra det, da jeg ville se det som forkert og ikke vil sammenlignes med det. Lidt på samme måde som jeg tager kraftig afstand fra Købesexkunder som går ind af døren og behandler Pigerne elendig. Det ser du i mine anmeldelser, hvor jeg ofte laver en notits om hvis Mændene er for fulde, vader fra Pige til Pige og tager hende på brysterne og andre ting som ikke er i orden i FKK klubberne. Fravælger FKK Magnum af samme årsag, da jeg ikke fandt det i orden hvad jeg så der. (dog kun 1 besøg i klubben, så måske den dag bare var en kikser)Som købesexkunde vil jeg ikke sættes i den Bås! og mine handlinger er derefter! selvfølgelig laver jeg ikke en notits om hvergang jeg ser noget forkert eller fravælger hver eneste FKK hvor jeg ser nogle Mænd opføre sig forkert. Ligesom jeg ikke forventer samtlige muslimmer farer op af sofaen hver gang de ser noget de ikke vil sættes i forbindelse med. Men de kunne nu godt lade være med at være fastklistret til sofaen med superepoxy som er tilfældet nu For så kommer det til at se ud som om man bifalder… der er trods alt 100.000-200.000 (eller flere) muslimmer i DK.. med så mange burde der i ny og næ komme nogle ryster i den offentlige debat fra den side Jamen så vil jeg da se frem til, at du, med dit fulde navns nævnelse selvfølgelig, tager offentligt afstand fra de ubehagelige sexkunder som den gode fornuftige sexkunde, du er....For det er vel det, du forventer af muslimerne.... Anonyme ytringer tællet vel ikke? Vi taler om debatindlæg og kronikker og interviews i dagblade og tv....ikke sandt? Eller var dit eksempel blot et udtryk for topmålet af skinhellighed???' Redigeret 12. August, 2015 af McQueen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5050 Skrevet 12. August, 2015 Sålænge indvandrernerne ikke vil fordømme de radikale; men kun trækker offerkortet mener jeg at de selv er med til at fremme fremmedhadet. Selvfølgeligt er det ikke alle der kan argumentere offentligt, men den kollektive tavshed forstærker den kollektive fordømmelse.Du forstod da helt tydeligt IKKE den med, at lade Peters være Peters og Pouls være Pouls, Ahmeds være Ahmeds og Ismails være Ismails!!! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DETH 5546 Skrevet 13. August, 2015 Jeg kommenterer og argumenterer sgu da heller ikke på de 1000vis af daglige eenøjede, unuancerede og fordomsfulde indlæg i landets aviser....kun dem der er her ;-)Du holder dig heller ikke for god til at levere en god del af dem ;) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr Skrevet 13. August, 2015 Jamen så vil jeg da se frem til, at du, med dit fulde navns nævnelse selvfølgelig, tager offentligt afstand fra de ubehagelige sexkunder som den gode fornuftige sexkunde, du er....For det er vel det, du forventer af muslimerne.... Anonyme ytringer tællet vel ikke? Vi taler om debatindlæg og kronikker og interviews i dagblade og tv....ikke sandt? Eller var dit eksempel blot et udtryk for topmålet af skinhellighed???'af naturlige årsager vil det være umådelig dumt af mig at gøre det med fulde navner det umådelig dumt for en muslim at gøre det med fulde navn?læste du tråden ville du se jeg gjorde det med fulde navn, da en kristen kirke ikke ville vie homoseksuelle. Herinde gør jeg det på bedste vis som mit privatliv tillader. Med andre ord jeg er ikke passivmåske det er topmålet af skinhellighed i din verden, dig om det. Men det er ikke i min Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5050 Skrevet 13. August, 2015 af naturlige årsager vil det være umådelig dumt af mig at gøre det med fulde navner det umådelig dumt for en muslim at gøre det med fulde navn?læste du tråden ville du se jeg gjorde det med fulde navn, da en kristen kirke ikke ville vie homoseksuelle. Herinde gør jeg det på bedste vis som mit privatliv tillader. Med andre ord jeg er ikke passivmåske det er topmålet af skinhellighed i din verden, dig om det. Men det er ikke i minJeg synes, det er på plads at rejse kritik af ekstremister ... Men man kan da for fanden ikke klandre alle ikke-ekstremister af en given religion, nationalitet eller seksuel orientering for IKKE at forsikre alverden, at de ikke også er ekstremister!!?Havde en kollega engang der havde samme lyse hår og frisure som Breivik... Skulle han så føle sig forpligtet til i tale og skrift at forsikre omverdenen om, at han tog afstand for udåden og i øvrigt ikke selv ville kunne finde på noget lignende ?!?Nej vel?! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8086 Skrevet 13. August, 2015 er det umådelig dumt for en muslim at gøre det med fulde navn? Er du klar over hvilken chikane som muslimer der blander sig i debatterne i Danmark er udsat for?Tag Özlem Cekic, eller de brødre der startede nationalpartiet. De bliver udsat for en sand tsunami af indlæg, mails tlf opkald mm. med trusler, opfordringer til at rejse hjem og bliver kaldt alverdens ting og sager.Jeg kan sgu godt forstå at man holder sig tilbage. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr Skrevet 13. August, 2015 Jeg synes, det er på plads at rejse kritik af ekstremister ... Men man kan da for fanden ikke klandre alle ikke-ekstremister af en given religion, nationalitet eller seksuel orientering for IKKE at forsikre alverden, at de ikke også er ekstremister!!?Havde en kollega engang der havde samme lyse hår og frisure som Breivik... Skulle han så føle sig forpligtet til i tale og skrift at forsikre omverdenen om, at han tog afstand for udåden og i øvrigt ikke selv ville kunne finde på noget lignende ?!?Nej vel?!Breivik vil jeg ikke lige kommentere videre på....Men dit afsnit 1. Du læser vores kommentarer forkert! Du læser det som vi anklager hver og en Muslim for ikke at tage afstand. Jeg læser det på en anden måde... nemlig en undren over nogle ja bare nogle få ikke tager afstand. Som jeg ser det, ville det gavne integrationen og forståelsen for hinanden hvis nogle eller bare nogle få ville aktiv gøre opmærksom på, at disse tanker og holdninger langt fra er den normale holdning blandt Muslimmer. Herude i Villakvarteret er vi begyndt at få muslimmer. Faktisk nogle ganske fine Mennesker og ikke særlig sammenlignelige med tandlægen eller andre lignende personer Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8086 Skrevet 13. August, 2015 (edited) Breivik vil jeg ikke lige kommentere videre på....Men dit afsnit 1. Du læser vores kommentarer forkert! Du læser det som vi anklager hver og en Muslim for ikke at tage afstand. Jeg læser det på en anden måde... nemlig en undren over nogle ja bare nogle få ikke tager afstand. Som jeg ser det, ville det gavne integrationen og forståelsen for hinanden hvis nogle eller bare nogle få ville aktiv gøre opmærksom på, at disse tanker og holdninger langt fra er den normale holdning blandt Muslimmer. Herude i Villakvarteret er vi begyndt at få muslimmer. Faktisk nogle ganske fine Mennesker og ikke særlig sammenlignelige med tandlægen eller andre lignende personerDet er nok mere et spørgsmål om hvorvidt du ser muslimer der tage afstand fra ekstremisterne, som jeg husker det, så er der masser af muslimer der har taget afstand fra Hitzb-Ut-Tahrir, salafister, IS m.fl. Redigeret 13. August, 2015 af Bear Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr Skrevet 13. August, 2015 Det er nok mere et spørgsmål om hvorvidt du ser muslimer der tage afstand fra ekstremisterne, som jeg husker det, så er der masser af muslimer der har taget afstand fra Hitzb-Ut-Tahrir, salafister, IS m.fl. jamen det vil jeg da mægtig gerne se. Ikke så meget med terrororganisationerne i udlandet, men mere de dumme ting der foregår i vores egen lille Andedam som tråden primært omhandler.Oplys os kære Bear, så er der jo egentlig ikke så meget tilbage af tråden vis mig eksempelvis nogle Muslimmer som har taget skarp afstand fra tandlægens synspunkter i den offentlige debat såsom facebook, læserbreve etc eller lignende nylige ting, hvor Muslimmer stiller urimelige krav i religionens navn.Jeg er på ingen måde så firkantet jeg ikke vil ændre holdning! Men med så mange Muslimmer der er bosiddende i DK skulle det være ganske nemt for dig at finde en del eksempler frem. Ikke bare en enkelt Jeg havde bare en ide om du ikke kendte alverden eksempler på det. I så fald giver det jo ikke megen mening du har brugt så megen energi på at gøre opmærksom på, at blot fordi nogle muslimmer har nogle dumme holdninger, skal resten ikke tage afstand fra det.. og for så vidt heller ikke din seneste drejning, hvor du pludselig slår over i Muslimmer bliver hetzet hvis de kommer med kritiske ryster Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr Skrevet 13. August, 2015 Og lige for en god ordens skyld så er det ikke din ynglingspolitikker jeg henviser til.Hun skaber brobygning primært ved at oplyse om den muslimske levevis. Har ikke på nuværende tidspunkt set hende tage skarp afstand fra noget og sige at sådan skal religion ikke bruges.Ikke fordi det er dumt hvad hun laver, men ikke just det der bliver snakket om Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8086 Skrevet 13. August, 2015 (edited) Historien om tandlægen har ikke fyldt ret meget andre steder end her, og muligvis på Ekstrabladets nationen, så den er der nok ikke mange der har kommenteret. Men her er f.eks Özlem Cekic der tager afstand til HUT.http://ekstrabladet.dk/nationen/article4250554.eceHer er en anden der protesterer over salafisterne:http://politik.tv2.dk/valg2015/2015-06-07-i-protest-over-salafist-paa-tv-2-han-forpester-danske-muslimerHer er en Facebook gruppe mod salafister og ekstremister, drevet af en muslim.https://www.facebook.com/nejtilsalafismeHer er det islamisk Trossamfund der tager afstandhttp://www.politiko.dk/nyheder/islamisk-organisation-til-muslimer-lyt-ikke-til-salafister Det har taget mig ganske få minutter at finde ovenstående, der er med garanti meget mere hvis man kigger efter. Redigeret 13. August, 2015 af Bear 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr Skrevet 13. August, 2015 jeps og du svarede på lige nøjagtig det jeg nævnte ikke var interessant Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr Skrevet 13. August, 2015 men anyway, tak for linkende! det viser der trods alt er en vis afstandstagen fra de mest yderliggående grupperinger. Af nogle ganske få Muslimmer Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8086 Skrevet 13. August, 2015 (edited) jeps og du svarede på lige nøjagtig det jeg nævnte ikke var interessant Du bad om at se hvor muslimer havde taget afstand til Hitzb-Ut-Tahrir, salafister, IS m.fl. og det fik du!"Tandlæge-sagen har ikke fyldt ret meget andre steder end her og på "nationen" så der er nok ikke mange der har bemærket den. Men afstandtagen til ekstremister er der altså masser af. Det som du kræver er åbenbart at der skal komme en individuel afstandstagen hver eneste gang en eller anden tåbe gør noget forkert. Det kommer nok ikke til at ske. Redigeret 13. August, 2015 af Bear Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr Skrevet 13. August, 2015 Du bad om at se hvor muslimer havde taget afstand til Hitzb-Ut-Tahrir, salafister, IS m.fl. og det fik du!"Tandlæge-sagen har ikke fyldt ret meget andre steder end her og på "nationen" så der er nok ikke mange der har bemærket den. Men afstandtagen til ekstremister er der altså masser af. Det som du kræver er åbenbart at der skal komme en individuel afstandstagen hver eneste gang en eller anden tåbe gør noget forkert. Det kommer nok ikke til at ske.Jeg præciserede i 2 afsnit hvad jeg tænkte på.....Ja en mere individuel afstandstagen til de mere dagligsdags dumheder fremfor en enkelts politikker eller administrationen i et trossamfund afstandstagen til de mest ekstreme grupperinger vi kender til.Men anyway tak for indlæggene som skrevet.. det viser der er en vis afstandstagen af de mest ekstremme grupperinger trods det mest er på topniveau. Men absolut bedre end ingenting Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8086 Skrevet 13. August, 2015 Det som du forventer er at muslimer skal ud og forholde sig til enhver anden muslims handlinger i islams navn. Med det siger du mellem linierne at muslimerne i Danmark til en vis grad er individuelt ansvarlige for hvad andre muslimer gør, og det er lige præcis der hvor kæden hopper af, lige så lidt som at du eller jeg som kristne på nogen måde er ansvarlige for hvad andre kristne gør i kristendommens navn, lige så lidt er muslimer forpligtet til at tage afstand fra hvad andre andre muslimer gør og siger. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5050 Skrevet 13. August, 2015 Jeg præciserede i 2 afsnit hvad jeg tænkte på.....Ja en mere individuel afstandstagen til de mere dagligsdags dumheder fremfor en enkelts politikker eller administrationen i et trossamfund afstandstagen til de mest ekstreme grupperinger vi kender til.Men anyway tak for indlæggene som skrevet.. det viser der er en vis afstandstagen af de mest ekstremme grupperinger trods det mest er på topniveau. Men absolut bedre end ingentingTror du 'bundniveauet' i nogen kulturer/lande er specielt deltagende i den offentlige debat ?? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr Skrevet 13. August, 2015 Det som du forventer er at muslimer skal ud og forholde sig til enhver anden muslims handlinger i islams navn. Med det siger du mellem linierne at muslimerne i Danmark til en vis grad er individuelt ansvarlige for hvad andre muslimer gør, og det er lige præcis der hvor kæden hopper af, lige så lidt som at du eller jeg som kristne på nogen måde er ansvarlige for hvad andre kristne gør i kristendommens navn, lige så lidt er muslimer forpligtet til at tage afstand fra hvad andre andre muslimer gør og siger.fremhævede skal du ikke putte mellem linierne på mine skriv! i så fald må det være din egen holdning.Ligesom jeg og tusindvis (muligvis hundredetusindvis) af Danskere med jævne mellemrum deltager i debatter, hvis der foregår nogle forkerte ting jævnfør Kristendommen. Eksempelvis ved nogle Kirkers modstand imod homoægteskaber, enkeltstående lidt for kristnes personers udtalelser eller andre ting hvor Religion ikke må være så dominerende. Ligeså ville jeg formode at almindelige Muslimmer med jævne mellemrum/engang imellem tog afstand fra når enkelte personer kommer med tåbelige udtalelser såsom når en tandlæge udtaler sig som han gør. Eller når enkelte muslimmer stiller urimelige krav i forhold til arbejdspladser og institutioner. Og det undrer mig de ikke gør det!For et vis antal gange i denne debat... så er at jeg formoder de ville gøre det og jeg undrer mig over de ikke gør... absolut ikke ensbetyndende med jeg stiller hver enkelt muslim til ansvar for de ikke gør eller de er forpligtet til det. Jeg har ligeledes givet udtryk for, at det ville gavne integrationen og brobygning mellem de forskellige kulturer hvis de i højere grad deltog i debatterne/ selv opstartede debatter om det.Det skal heller ikke fortolkes som jeg stiller alle muslimmer til ansvar for enkeltes muslimmers udtalelser!!!! eller de er forpligtede til det!!! Jeg synes generelt det er et problem for nogle med at tilpasse sig vores samfund grundet noget middelalderligt opfattelse af Religion. Om det så er ikke at ville arbejde sammen med Kvinder, ikke vil vaske sig uden badetøj i svømmehallen, sætte sig i en sauna med klorholdig badetøj, ikke vil tage et arbejde hvis firmaet har en dresscode imod hovedbeklædning, stille urimelig krav til arbejdspladsen som dem du og andre oplever, ikke kan holde til at se en kvinde uden burka (overdrevet), mene at mad i institioner skal tilpasses deres religion, mene at deres forbud mod alkohol og svinekød generelt skal tilpasses steder hvor det serveres og de kommer og så meget andet.....Her kunne jeg godt tænke mig mere integrerede Muslimmer i højere grad gjorde opmærksom på, at sådan skal Religion ikke opfattes i et Moderne samfund. For at komme dig i forkøbet og modværge det som unægtelig kommer... jeg stiller ikke hver enkelt Muslim til ansvar til det eller siger de er forpligtet til det for ellers er de selv sådan (hjælper næppe, men nu er det da prøvet )Og i øvrigt har jeg samme holdning overfor Jehovas Vidner, Pinsebevægelsen, budhismen og samtlige andre Religioner!!!!!!!!! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8086 Skrevet 13. August, 2015 (edited) Du forventer at muslimer individuelt skal tage afstand fra hvad andre muslimer individuelt gør, og implicit i den forventning ligger altså at hvis de ikke gør det, så er de nok enige.Men her har du en der tager afstand En muslim tager afstand! Redigeret 13. August, 2015 af Bear Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr Skrevet 13. August, 2015 Du forventer at muslimer individuelt skal tage afstand fra hvad andre muslimer individuelt gør, og implicit i den forventning ligger altså at hvis de ikke gør det, så er de nok enige.Men her har du en der tager afstand En muslim tager afstand! Fremhævede... hvordan forstår du bedst ting?? altså det er tydelig det ikke er ved at læse. Har nu prøvet med store bogstaver med små bogstaver. Skal der laves en tegning om det? skal der indsættes en lydfil om det? nu er det på tekst igen desværre.. er elendig til at tegne og har ikke mulighed for at indspille en lydfil. Men igen igen din fortolkning ikke som det er tænkt eller skrevet... nej der ligger ikke implicit at gør man ikke opmærksom på man er uenig så er man enig. Jeg slutter dialogen her. At skulle bruge så mange indlæg på hele tiden at rette samme ting er egentlig ganske uinteressant for mit vedkommende.Angående vedhæftede.... flot gået Abdel Aziz Mahmoud!!!! Det er så godt, enestående og unik så det er kommet i Aftenshowet. Gid du ikke var noget enkeltstående og flere fulgte i dine fodspor..... ja man kan se folk bliver helt forundret over du kan finde på det Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8086 Skrevet 13. August, 2015 (edited) Angående vedhæftede.... flot gået Abdel Aziz Mahmoud!!!! Det er så godt, enestående og unik så det er kommet i Aftenshowet. Gid du ikke var noget enkeltstående og flere fulgte i dine fodspor..... ja man kan se folk bliver helt forundret over du kan finde på det Ja, folk er dybt forundrede, for de har på intet tidpunkt hverken forventet eller ment at han skulle gøre rende rundt og tage afstand. Jeg tror at du har misset pointen ved indslaget , som iøvrigt heller ikke er fra aftenshowet. Det er fra DR2's Facebookside.Pointen med indslaget er nok snarere at vise det tåbelige i at muslimer skulle forventes at rende rundt og tage afstand hele tiden. Som der er skrevet i en af kommentarerne, hvorfor skal fornuftige mennesker tager afstand hver gang der bliver begået et eller andet ufornuftigt? Redigeret 13. August, 2015 af Bear Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5050 Skrevet 13. August, 2015 Fremhævede... hvordan forstår du bedst ting?? altså det er tydelig det ikke er ved at læse. Har nu prøvet med store bogstaver med små bogstaver. Skal der laves en tegning om det? skal der indsættes en lydfil om det? nu er det på tekst igen desværre.. er elendig til at tegne og har ikke mulighed for at indspille en lydfil. Men igen igen din fortolkning ikke som det er tænkt eller skrevet... nej der ligger ikke implicit at gør man ikke opmærksom på man er uenig så er man enig. Jeg slutter dialogen her. At skulle bruge så mange indlæg på hele tiden at rette samme ting er egentlig ganske uinteressant for mit vedkommende.Angående vedhæftede.... flot gået Abdel Aziz Mahmoud!!!! Det er så godt, enestående og unik så det er kommet i Aftenshowet. Gid du ikke var noget enkeltstående og flere fulgte i dine fodspor..... ja man kan se folk bliver helt forundret over du kan finde på det Du fanger ikke ironien i indslaget?????!! 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr Skrevet 13. August, 2015 (edited) Du fanger ikke ironien i indslaget?????!!jo men skulle man ikke kunne bruge ironi positivt? og selv ironere lidt over det Redigeret 13. August, 2015 af Liderlig-fyr Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8086 Skrevet 13. August, 2015 Gad iøvrigt vide hvordan Geilekarl selv ville reagere hvis fuldstændig fremmede mennesker passede ham op på gaden for at fortælle ham at de tager afstand fra diverse tåbeligheder Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg