Hop til indhold
tiger

Kvindelig sexolog blottet for viden om mænd...

Recommended Posts

PB please. Spørgsmålet er ikke relevant for tråden?

PB = PM = personlig besked eller Personally Mail.

Måske er det ikke relevant for tråden, men jeg har efterhånden i mange tråde bemærket at enlige og ugifte ofte er mere moralsk fordømmende.

Nu vil jeg ikke på nogen måde stille mig til dommer overfor hvem der lige har skylden i jeres ægteskab, men du har kastet det ud i åben forum og det giver lidt efter tanke, som måske ikke lige er det du håber på.

Nej, debatten her har da ihvertfald fået mig til at overveje at oprette en dobbeltprofil, ligesom flere andre livlige skribenter herinde benytter sig af, så de mere frit kan skrive, hvad de mener i trådene uden straks at blive klandret for det eller banned hos enkelte glædespiger ;-)

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

PB = PM = personlig besked eller Personally Mail.

Måske er det ikke relevant for tråden, men jeg har efterhånden i mange tråde bemærket at enlige og ugifte ofte er mere moralsk fordømmende.

Nej, debatten her har da ihvertfald fået mig til at overveje at oprette en dobbeltprofil, ligesom flere andre livlige skribenter herinde benytter sig af, så de mere frit kan skrive, hvad de mener i trådene uden straks at blive klandret for det eller banned hos enkelte glædespiger ;-)

Du citere mig og vupti får du drejet debatten til at handle om noget helt andet, end det som jeg ( ganske frivilligt) valgte at deltage i.
why???


 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du citere mig og vupti får du drejet debatten til at handle om noget helt andet, end det som jeg ( ganske frivilligt) valgte at deltage i.why???

Undskyld, nu startede jeg ikke selv den med PB/PM - det irriterede mig bare at den overhovedet kom ind i tråden - og så at folk ikke kunne gøre den færdig.

Mht. det væsentlige i dit indlæg, mht. til opmærksomhed, så er der ingen tvivl om, jeg ville give min kone mere opmærksomhed, hvis hun havde gidet lytte mere til mig, fremfor at blive eddikesur, når jeg bare har antydet det mindste om at hun burde spise mindre/mere fornuftigt og motionere mere, så hun havde holdt sig på en mere normal BMI og vi bedre kunne tumle i sengen ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu vil jeg ikke på nogen måde stille mig til dommer overfor hvem der lige har skylden i jeres ægteskab, men du har kastet det ud i åben forum og det giver lidt efter tanke, som måske ikke lige er det du håber på.

At Jernsvinet skriver hvad han mener, selv om han får på nakke for det, tager jeg hatten af for. Tror en del i forhold, både mænd og kvinder går med de tanker.  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Undskyld, nu startede jeg ikke selv den med PB/PM - det irriterede mig bare at den overhovedet kom ind i tråden - og så at folk ikke kunne gøre den færdig.

Mht. det væsentlige i dit indlæg, mht. til opmærksomhed, så er der ingen tvivl om, jeg ville give min kone mere opmærksomhed, hvis hun havde gidet lytte mere til mig, fremfor at blive eddikesur, når jeg bare har antydet det mindste om at hun burde spise mindre/mere fornuftigt og motionere mere, så hun havde holdt sig på en mere normal BMI og vi bedre kunne tumle i sengen ;-)


Jeg begynder at tro du ikke læser det jeg skriver til dig. Eller også syntes du bare det er sjov og se om du kan få mig op i rødt felt som du fik med de andre.
Hvis hun tager på, fordi hun har opgivet at få det fra dig som hun har brug for, så nytter det næppe du bliver ved med, at pointere det du mener er hendes mangler.
Hvis du vil vende skibet, kræver det nok en forståelse for hende frem for en fremturende med hvordan du mener hun skal være.
Hun taber sig med garanti ikke af hele tiden blive konfronteret med de krav du har til hende.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg begynder at tro du ikke læser det jeg skriver til dig. Eller også syntes du bare det er sjov og se om du kan få mig op i rødt felt som du fik med de andre.
Hvis hun tager på, fordi hun har opgivet at få det fra dig som hun har brug for, så nytter det næppe du bliver ved med, at pointere det du mener er hendes mangler.
Hvis du vil vende skibet, kræver det nok en forståelse for hende frem for en fremturende med hvordan du mener hun skal være.
Hun taber sig med garanti ikke af hele tiden blive konfronteret med de krav du har til hende.

Jo, jeg læser det, men jeg synes det kører lidt i ring mht. at I piger tror, I både kan tage på og få mere opmærksomhed, så man næsten tror, I tager på for at få mere opmærksomhed?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis et menneske er blevet alkoholiker adresserer man problemet. Man lader være med at understøtte misbruget, og stiller gerne op et krav eller to på personen  hvis hun skal være kvar i familien. At hun altid skuffer dem der elsker hende og aldrig er at stole på, er ikke noget man tænder på.


Hvis et menneske er storryger i en i øvrigt rygfri familie, får han gå ud og ryge. Og måske acceptere at hun synes han lugter dårligt. At han hoster en time hver morgen og ikke orker noget i sengen, er ikke noget hun tænder på.


Hvis en  mand bliver federe og federe får han det at vide af fruen, at hvis det skal blive nogen sex fremtidigt, så skal han gøre noget ved sin krop og sine rutiner. At han sveder som en gris og har svært at ånde hver gang han skal gøre noget andet end at skifte program på TV'et eller åbne den næste bajer, er ikke noget hun tænder på.


Hvis en kvinde bliver federe og federe skal man bare elske hende og have sex med hende og lade være med at sige eller tænke eller kræve noget som helst. Og man skal tænde på hendes sjæl istedet for hendes krop. Hvis man siger eller tænker eller kræver noget som helst eller ikke får ståpik af sjælen, er man grunden til at hun bliver endnu federe. 

Easy peasy.


Og alle dem som synes det er svært at håndtere situationer hvor den man elsker langsomt ødelægger sig selv, er nogle slemme svin der ikke en gang har guts nok at skilles. Det er nemlig hvad man skal gøre når den man elsker får den slags problemer; enten lade som ingenting eller skride.

Easy peasy.
 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror Bly og Jasmin føler sig personligt hårdt ramt af Jernsvinets indlæg fordi de jo selv er buttede, det skriver de i hvert fald om sig selv. Så kan Jernsvinets indlæg jo ramme ekstra hårdt og det er nok det der er forklaringen på deres manglende empati i denne debat overfor de mange mænd der forsøger at forklare hvorfor Jernsvinet og andre har det sådan.

KLART.... hvis jeg vejede 15 kg mindre ville jeg da skide på alt hvad der hed respekt for min partner, udstille ham på det skammeligste, klage over hans....xxx whatever jeg nu fandt på....  

det er nemlig 100% styret af vægt om man synes andre mennesker skal respekteres.... og det er da selvfølgelig også afhængig af vægt om man har noget så basalt som PLI??? 

det er mandelogik når barren rammer gulvet med et brag det der!!!   

Hvis en kvinde bliver federe og federe skal man bare elske hende og have sex med hende og lade være med at sige eller tænke eller kræve noget som helst.

Nåårrrhhh B - i mænd har det hårdt hva?????  men du har fuldkommen misset hele pointen set fra kvinders side.... det der er mandelogik og ganske ubrugelig når det kommer til kvinder!!! 

Og man skal tænde på hendes sjæl istedet for hendes krop.

VRØVL..... som partner skal man tænde på BEGGE DELE!!! - det er vel for pokker derfor man er sammen??? Vi kvinder tænder på alt ved vores partnere - indeni og udenpå... 

Vi forventer bare at i i det mindste gør det samme.... vi forventer ikke at i KUN elsker sjælen... ligesom vi bliver rasende hvis i KUN elsker kroppen.... for ingen af delene kan vi bruge til noget som helst!!! 

Hvis man siger eller tænker eller kræver noget som helst eller ikke får ståpik af sjælen, er man grunden til at hun bliver endnu federe. 

Igen noget sludder... 

Men hvis i ikke er i stand til at se og elske og tænde på de kvaliteter vi kvinder besidder ud over røv og patter - så er i fandme usexede mænd!!! Når i ikke får sex - så holder rigtig mange af jer op med at behandle jeres partner pænt som "straf" - som om det skulle løse noget som helst

Hvornår har nogen nogensinde opnået noget ved straf ??? det eneste man opnår ved at straffe sin partner er at vedkommende bliver bange og ulykkelig - og det eneste der hjælper på det er mad. For det er det eneste trygge der er tilbage! 

Easy peasy.

Gu er det ej - men hvor mange herinde er det lige der overhovedet prøver at forstå hvorfor deres koner bliver fede ??? 

Og alle dem som synes det er svært at håndtere situationer hvor den man elsker langsomt ødelægger sig selv, er nogle slemme svin der ikke en gang har guts nok at skilles.

Offerkortet .... easy peasy.... hvor er det hårdt at være mand hva??? 

HVORFOR ødelægger den man elsker (hvis man overhovedet kan sige i gør det hvis alt det inden i kvinden slet ikke er sexet i jeres øjne) sig selv???

hvorfor finder hun trøst i mad?? 

HVORFOR har hun brug for at gemme sig væk??? Hvad har gjort hende så ulykkelig, bange, frustreret ??? 

Og ja - hvorfor har de mænd ikke guts nok til at sige de vil skilles ?? hvis de ikke engang kan finde ind til kernen af problemet sammen med fruen ? og de ikke tænder på hendes ydre... 

Hvad er der så tilbage i det forhold ? 

Det er nemlig hvad man skal gøre når den man elsker får den slags problemer; enten lade som ingenting eller skride.

Easy peasy.

Skride ja - hvis man ikke tænder på kvinden og ikke evner at finde ind til hende - så burde man have guts nok til at erklære sig fallit!! 

selvfølgelig burde man det!!  Det ville være bedst for begge parter..... nemt nej  - bedst... med garanti..... (og vupti - se hende tabe 30 kg bagefter) 

 

Men lade som ingenting ??? tja - hvis man ikke gider hende... så by all means - lad som ingenting....og se hende dø af fedme som 55årig 

ellers - så gør dog det legwork der skal til og find ind til hende - enten med hjælp udefra eller bare forsøg at tale med hende... 

Få evt hjælp uefra i parterapi eller deslige hvis man ikke magter det på egen hånd... ingen skam i det...  men lad dog være med at være ligeglade... 

 

Vi kvinder er ikke synderligt komplicerede - men HOLD DOG OP med altid at være så hunderædde for om vi bliver sure.... så bliver vi sure - SO WHAT ??? hvis vi ender med at få løst problemerne bliver vi jo dobbelt så glade bagefter!! 

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg tror Bly og Jasmin føler sig personligt hårdt ramt af Jernsvinets indlæg fordi de jo selv er buttede, det skriver de i hvert fald om sig selv. Så kan Jernsvinets indlæg jo ramme ekstra hårdt og det er nok det der er forklaringen på deres manglende empati i denne debat overfor de mange mænd der forsøger at forklare hvorfor Jernsvinet og andre har det sådan. Jeg har ikke selv været i hans situation, og er nok også noget yngre end ham. Men en sag og et langvarigt ægteskab har ofte mere end en side i sig.

 

Slap argumenterne op? Jeg mener præcis det samme, om jeg så var 20 kg mindre. 

Redigeret af Bly

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jo, jeg læser det, men jeg synes det kører lidt i ring mht. at I piger tror, I både kan tage på og få mere opmærksomhed, så man næsten tror, I tager på for at få mere opmærksomhed?

Det flere (også jeg) pøver at sige til dig er helt simpelt: Et ægtskab er et fællesskab, hvor man har ansvar for hinanden. I har et problem i fællesskabet, som I begge står magtesløse over for. Du skriver som om det kun er din kone der har problemet og at det så påvitker dig. Men du er sandsynligbis med til at opretholde det. Dit bebrejdende syn på hende virker kun som ansvarsfralæggelse. Hvis man lægger ansvaret for et fællesskab fra sig, hvor meget fællesskab er der så?

NB: Det er ikke mit ærinde at bebrejde dig. Det er meget menneskeligt (=forståeligt) som du tænker.

 

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg
 

det er mandelogik når barren rammer gulvet med et brag det der!!!   

 

Please, jazzy, den slags generaliseringer afsporer bare.

I øvrigt spiller du altså ligesåvel "offerkortet" når du siger man skal forstå "kvindens" vægtøgning. "Offerkort" er macho-retorik for at man ikke må synes noget er svært. 

 

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det flere (også jeg) pøver at sige til dig er helt simpelt: Et ægtskab er et fællesskab, hvor man har ansvar for hinanden. I har et problem i fællesskabet, som I begge står magtesløse over for. Du skriver som om det kun er din kone der har problemet og at det så påvitker dig. Men du er sandsynligbis med til at opretholde det. Dit bebrejdende syn på hende virker kun som ansvarsfralæggelse. 

 

Øhm.. Så det vil sige at at hvis kvinden gør noget forkert så er det faktisk også mandens skyld og ansvar, og hvis manden gør noget forkert så er det faktisk ligeså meget kvindens skyld og ansvar? Det er da ansvars fralæggelse der vil noget!!

Nogen gange laver folk bare noget lort enten af dovenskab eller egoisme. Det er ikke altid andres skyld, nogen gange er vi nød til bare at tage ansvar for vores egne handlinger..

Del dette indlæg


Link til indlæg

Please, jazzy, den slags generaliseringer afsporer bare.

I øvrigt spiller du altså ligesåvel "offerkortet" når du siger man skal forstå "kvindens" vægtøgning. "Offerkort" er macho-retorik for at man ikke må synes noget er svært. 

 

hvis man ikke forstår hvorfor det sker så kan man da ikke gøre noget ved det??

Som mand og partner er man da nødt til at være bevidst om hvorfor ens kone føler behov for at drukne sig i kalorier 

Nogen gange laver folk bare noget lort enten af dovenskab eller egoisme. Det er ikke altid andres skyld, nogen gange er vi nød til bare at tage ansvar for vores egne handlinger..

Så mange kilo er ikke noget lort man laver af dovenskab eller egoisme! !! 

Det er noget der sker fordi man er syg eller ulykkelig 

Det du advokerer for er at den overvægtige part skal stå alene med BÅDE sin ulykke OG sit vægttab der skal ske på en andens  foranledning med en trussel om straf hængende over hovedet i tilfælde af fiasko? ?

Kan du få øje på hvorfor kvinderne ikke kan tabe sig med.den holdning du har der 

Skylden for problemet er ikke nødvendigvis nogens men ansvaret for løsningen er altid  fælles i et ægteskab 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vrøvl. sludder og offertkort. Du har som sædvanlig en præcis argumentation, hvor du som sædvanlig lader være med at vurdere dine kombattanter. "Du snakker sludder, er dum og doven - ergo du kan ikke have ret"

Joda, sådan kan man jo debatere.

 

 

Skride ja - hvis man ikke tænder på kvinden og ikke evner at finde ind til hende - så burde man have guts nok til at erklære sig fallit!! 

selvfølgelig burde man det!!  Det ville være bedst for begge parter..... nemt nej  - bedst... med garanti..... (og vupti - se hende tabe 30 kg bagefter) 

 

Det er her du går fejl hele tiden. At nogen har problemer og siger det, er ikke detsamme som at "Ikke evne at finde ind til hende": Alt er ikke så sort eller hvidt som din debatteknik havde ønsket.

 

 

 

Og ja - hvorfor har de mænd ikke guts nok til at sige de vil skilles ?? hvis de ikke engang kan finde ind til kernen af problemet sammen med fruen ? og de ikke tænder på hendes ydre... 

Hvad er der så tilbage i det forhold ? 

 

Du tager udgangspunkt i at problemet er hans syn på hende. Hvilket det sikkert kan være nogen gang, men vil jeg tro - meget sjældent. Oftest vokser man som et naturligt resultat af godt liv og alder. Det er gyldigt for  de fleste af os. Men en kvinde - som er vandt til at have sin raison d'étre i sin visuelle tiltrækningskraft og hvis magt så stærkt er forbundet til det seksuelle - risikerer at havne i en langt større krise end manden. Hun skal pludseligt omvurdere hele sin situation. Skal hun prøve at blive slank igen? Jamen, det er jo så at spille efter de allerede syge regler, og desuden har hun ingen chance at blive så attraktiv som hun en gang har været. Tilbage findes at prøve at acceptere sig selv som tyk. Og vænne sig til at være mere eller mindre usynlig for andre end sin mand - som desuden  har problemer med at hun er tyk. Og vil at hun gører noget ved det. Men det vil ikke hun, fordi hun vil ikke blive en faktor i ugebladsverdensbilledet.... Og desuden er det fucking svært at tabe kg.

Kernen af problemet er så utroligt meget mere kompliceret end hvad du synes tro. Her er det dig som simplificerer og nedvurderer kvinden.

Hvad som så er tilbage i det forhold? Ja du Jasmin, det kan være tusen ting eller nada. Det aner hverken du eller jeg noget om. Så hvorfor ikke bare holde op med den slags bombastiske udsagne.

 

 

Vi kvinder er ikke synderligt komplicerede - men HOLD DOG OP med altid at være så hunderædde for om vi bliver sure.... så bliver vi sure - SO WHAT ??? hvis vi ender med at få løst problemerne bliver vi jo dobbelt så glade bagefter!! 

Den er jeg enig i.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Øhm.. Så det vil sige at at hvis kvinden gør noget forkert så er det faktisk også mandens skyld og ansvar,

Nej, det er en stråmand.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...